Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Cechy i sposób rozgrywki | Orki | Porady Poradnik Dawn of War III

Ostatnia aktualizacja: 12 maja 2017

Wojska Orków cechują się dużą liczebnością. - Cechy i sposób rozgrywki | Orki | Porady - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Wojska Orków cechują się dużą liczebnością.

Jak w każdej części serii Warhammer 40,000 Dawn of War, tak i w "trójce" Orki charakteryzują się największa liczebnością wojsk spośród dostępnych frakcji (choć może nie jest to tak widoczne, jak w "jedynce"). Okupują to jednak dość niską wytrzymałością - tyczy się to szczególnie ich najbardziej podstawowych oddziałów. Doskonale radzą sobie w pierwszych minutach starcia, głównie ze względu na ich podstawową piechotę, Chopaków (Boyz), którzy zdecydowanie górują nad tymi dostępnymi dla pozostałych frakcji. Grając Orkami, trzeba sprawnie korzystać z czterech mechanik frakcyjnych - Złomu (i powiązanego z nim Łupienia), Odzysku, Wież Łaaa! i super umiejętności "Skauy".

Złom i Łupienie

Złom (Scrap) to niejako dodatkowy surowiec, który dostępny jest wyłącznie dla frakcji Orków. Wykorzystują go oni w procesie Łupienia (Loot) i Odzysku. Pierwszy pozwala dowolnej jednostce (z wyjątkiem budowniczych, Pentaków) zebrać Złom, zwiększając swoje zdolności bojowe. Jednostka wyposażona w ten budulec może zyskać nową zdolność (bądź wzmocnić już posiadaną), zyskać tarczę, czy dodatkowe ładunki, które pozwolą częściej wykorzystywać ataki i zdolności. Łupienie jest rzeczą, o której absolutnie nie wolno zapomnieć - jednostki Orków, które pozbawione są Złomu, są znacznie mniej skuteczne w walce niż te, które dostępne są dla pozostałych frakcji. Skuteczne zarządzanie tym surowcem i wyposażanie w nie jednostek pozwoli ci zwiększyć ich zdolności bojowe, wyrównując szanse na polu walki.

Złom pozyskać można z dwóch źródeł. Pierwszym z nich są Wieże Łaaa!. Generują one złom co kilkadziesiąt sekund, który spada obok wieży i można z niego skorzystać. Wraz z kolejnymi fazami eskalacji, ilość i wielkość Złomu rośnie - więcej o tym przeczytasz w rozdziale o fazach eskalacji. Drugim źródłem są zniszczone maszyny wroga. Każda tego typu jednostka, która polegnie na polu walki, pozostawia za sobą Złom - z większości "wypadnie" Złom średniej wielkości, jednak najcięższe maszyny pozostawią duży.

Odzysk

Odzysk (Salvage) to drugi sposób na wykorzystanie Złomu. Daje on budowniczym Orków, Pentakom możliwość wykorzystania Złomu średniej i dużej wielkości do stworzenia dowolnej maszyny dostępnej dla Orków - Wosu (Trukk), Trupikoptera (Deffkopta), Rzeziblachy (Killa Kan), Mordodreda (Deff Dread) lub Wielkiego Wosu (Big Trakk).

Warto przy tym pamiętać o dwóch rzeczach. Pierwszą z nich są koszty produkcji jednostki. Stworzona przy pomocy odzysku kosztować będzie znacznie mniej, niż wtedy, gdy wyprodukujesz ją w budynku produkcyjnym. Co więcej, czas produkcji również jest znacznie krótszy i trwa zaledwie kilka sekund, podczas gdy najbardziej zaawansowane jednostki, jak Mordodred i Wielki Wós potrzebują kilkudziesięciu. Z mechanizmem tym są jednak powiązane dwa minusy, gdyż trzeba uprzednio wybudować budynek (i odpowiednią ilość Wież Łaaa!), by móc nająć jednostkę, a sama stworzona jednostka będzie mieć zmniejszoną ilość punktów zdrowia - w większości przypadków mniej więcej 3/4, choć wartość ta uzależniona jest od punktów zdrowia Złomu.

Wieże Łaaa!

Wieże Łaaa! (Waagh! Tower), jeden z budynków dostępnych dla Orków, to jedna z najważniejszych rzeczy, o których trzeba pamiętać grając tą frakcją. Wiążą się one z kilkoma mechanizmami. Po pierwsze, Orkowie nie ulepszają, jak Eldarowie i Kosmiczni Marines, głównego budynku, by odblokować kolejne poziomy technologiczne. Zamiast tego budują Wieże Łaaa!. By osiągnąć maksymalny poziom, potrzebują ich łącznie 5. Co więcej, utrata wieży nie zbija w dół poziomu technologicznego - wystarczy wznieść je jedynie raz.

Drugą sprawą jest wspomniana już możliwość generowania Złomu - jest to główne i zdecydowanie najbezpieczniejsze źródło tego surowca, szczególnie, jeśli chcesz wyposażyć w nie swoje jednostki. Wieże Łaaa! posiadają także zdolność specjalną, Łaaa! (Waaagh!). W momencie aktywacji, z wieży rozbrzmiewa muzyka, zagrzewająca wojska Orków do walki. Po upływie kilkunastu sekund, z wieży wydobywa się okrzyk bojowy, który zwiększa szybkość ataku i obrażenia zadawane przez wszystkie jednostki Orków, które znajdowały się w polu rażenia. Dodatkowo, posiadając w armii Gorgutza, zdolność ta przywróci część zdrowia i liczebności oddziałów wojsk, pozwalając za darmo uzupełniać straty. Pamiętaj jednak, iż podczas działania tej zdolności, wróg będzie w stanie dostrzec wieżę na mini-mapie, a sam budynek otrzymywać będzie znacznie większe obrażenia.

Na koniec warto wspomnieć o równie ważnej rzeczy związanej z tymi wieżami - o ich możliwościach defensywnych. Wieże Łaaa! wyposażone są w wieżyczki obronne, które doskonale nadają się do zabezpieczania punktów zasobów przed niewielkimi oddziałami wroga. Jest to także jedyna struktura defensywna w grze, którą można umieścić w dowolnym miejscu - reszta frakcji nie ma swojego odpowiednika, a Posterunki Nasłuchowe postawić można wyłącznie na punktach zasobów.

Skauy

Skauy (Roks) to super umiejętność frakcji Orków. Po aktywacji, zsyła we wskazane miejsce działo przyciągające, które zadawać będzie obrażenia jednostkom znajdującym się na obszarze działania, jednocześnie je spowalniając. Obszar działania systematycznie wzrasta, co reprezentowane jest przez pasek postępu. Gdy owy pasek postępu się zapełni, na powierzchnię spadnie olbrzymi głaz, zadający gigantyczne obrażenia.

Zdolność ta jest najtrudniejsza do opanowania, jednak zadaje wrogom najdotkliwsze straty. Łatwo jest jednak uciec z obszaru rażenia, więc wykorzystać należy bardzo użyteczny trik. Otóż, działo przyciągające może zostać podniesione przez dowolną sojuszniczą jednostkę. Wystarczy podnieść je przy pomocy mobilnej i wytrzymałej jednostki, jak Gorgutz, wbiec między wrogów i pozwolić zdolności zesłać skałę w sam środek nieprzyjacielskiej armii. Podnoszenie i upuszczanie działa jest proste - wystarczy wydać dowolnej jednostce rozkaz interakcji z obiektem.