Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Cechy i sposób rozgrywki | Eldarzy | Porady Poradnik Dawn of War III

Ostatnia aktualizacja: 12 maja 2017

Cechy i sposób rozgrywki

Eldarowie mogą z łatwością przenosić swoje budynki. - Cechy i sposób rozgrywki | Eldarzy | Porady - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Eldarowie mogą z łatwością przenosić swoje budynki.

Frakcja Eldarów wyróżnia się na tle pozostałych mobilnością, którą zawdzięczają zdolności pasywnej i możliwości relokowania wszystkich struktur jednostek, o czym szerzej za moment. Z tego też powodu ich armie doskonale nadają się do działań zaczepnych - szybkich uderzeń, podczas których następuje krótka wymiana ognia i wycofanie się do własnej bazy, by za moment powtórzyć cały proces. Ich wojska są jednak wrażliwsze od oddziałów Kosmicznych Marines i mniej liczne od Orków, nie nadają się więc do długich i wyczerpujących starć. Ich podstawowa piechota, Ponurzy Mściciele, nie radzą sobie także zbytnio w walce wręcz. Grając Eldarami, trzeba sprawnie korzystać z czterech mechanik frakcyjnych - Chyżości, Relokacji, Łącznie Traktów i super umiejętności Psionicznej Burzy.

Chyżość i tarcze Eldarów

Chyżość (Fleet of Foot) to zdolność pasywna, którą posiadają wszystkie jednostki Eldarów. Sprawia ona, iż wszystkie jednostki, które znajdują się w obrębie Bram Pajęczego Traktu (Webway Gate) otrzymają olbrzymią premię do szybkości poruszania się. Bonus jest tak duży, że ich jednostki są w stanie bez większych problemów prześcignąć nawet najbardziej mobilne jednostki innych frakcji.

Co więcej, wraz ze zwiększeniem prędkości poruszania się, Chyżość przyspiesza także tempo regenerowania się tarcz Eldarskich jednostek. To właśnie ten aspekt sprawia, iż oddziały tej frakcji doskonale nadają się do manewrów zaczepnych. Można ustawić Bramę Pajęczego Traktu niedaleko miejsca, w którym dojdzie do starcia, wysłać przyspieszone jednostki do boju, by następnie odesłać je z powrotem do wspomnianego budynku, gdy ich tarcze się wyczerpią. Po kilkudziesięciu sekundach ich tarcze znów będą pełne (podczas gdy zdrowie wroga jeszcze nie) i będzie można uderzyć ponownie. Odpowiednio przeprowadzona akcja pozwoli ci nękać wroga bez ponoszenia żadnych strat - pamiętaj tylko, by wycofać jednostki, gdy ich tarcze zaczną się wyczerpywać. Gdy tarcz już nie będzie, oddziały zaczną tracić zdrowie, co zmniejszy ich liczebność i zaowocuje koniecznością kosztownego uzupełnienia strat.

Relokacja

Relokacja to zdolność, która dostępna jest dla wszystkich budynków Eldarów, z wyjątkiem generatorów i Posterunków Nasłuchowych, które stawia się na punktach zasobów. Pozwala ona przenieść każdy budynek w dowolne miejsce na mapie, pod warunkiem, że masz w owym miejscu widoczność. Po aktywacji i wskazaniu miejsca, budynek potrzebuje kilku sekund, po których rozstawi się w nowo wskazanej lokalizacji, a umiejętność przejdzie na dość długi czas odnowienia.

Możliwości, które daje ta zdolność nie trzeba wyjaśniać. Możesz wykorzystać ją, by przenieść budynek ustawiony wcześniej w odległym zakątku mapy i rozstawić go blisko pola walki, by móc szybciej dostarczać nowe oddziały. Można zrobić coś całkiem odwrotnego - budynek ustawiony blisko gorących miejsc można w każdej chwili ewakuować, co pozwoli zaoszczędzić trochę zasobów. Zdolność ta przydaje się jednak przede wszystkim do przenoszenia Bram Pajęczego Traktu, co pozwala korzystać ze zdolności pasywnej Chyżość w niemalże każdym miejscu na mapie, znacznie zwiększając skuteczność ofensywną i defensywną wojsk Eldarów.

Łącznie Traktów

Łącznie Traktów (Connect Webways) to kolejna zdolność, która, podobnie jak Relokacja, dostępna dla budynków Eldarów, z wyłączeniem generatorów i Posterunków Nasłuchowych stawianych na punktach zasobów. Pozwala połączyć ze sobą dwa budynki, formując tytułowy trakt, który jest po prostu portalem. Wysyłając jednostki do jednego z połączonych budynków, pozwoli ci teleportować je do miejsca, w którym znajduje się drugi z pary połączonej Łączeniem Traktów.

Co więcej, zdolność tą można połączyć z Relokacją. Możesz wysłać jeden z budynków do odległego miejsca na mapie, na przykład niedaleko bazy wroga, ustawić Łącznie Traktów między nim, a dowolnym z twojej bazy, tworząc portal prowadzący pod same umocnienia wroga. Dzięki tej zdolności, możliwe jest błyskawiczne przemieszczanie wojsk Eldarów po całej niemalże mapie, bez żadnych kosztów i ograniczeń. Pamiętaj jednak, iż po skorzystaniu z Relokacji, musisz odczekać krótką chwilę, aż portal stanie się aktywny. Dodatkowo, ustawienie nowego traktu z budynkiem, który już jest połączony, nadpisze to połączenie.

Psioniczna Burza

Psioniczna Burza (Eldritch Storm) to super umiejętność frakcji Eldarów. Pozwala stworzyć we wskazanym miejscu niszczycielską burzę, która ranić będzie jednostki w obrębie jej pola rażenia, dodatkowo je spowalniając. Co więcej, burzą da się sterować, można więc "gonić" uciekające jednostki nieprzyjaciela, bądź wykorzystać ją, by rozbić szeregi wrogiej armii.

Zdolność ta posiada także drugą "formę". Można przekazać jej moc dowolnej jednostce (choć najlepiej wykorzystać do tego jednostkę elitarną, gdyż posiada większą wytrzymałość), robiąc z niej przekaźnik. Gdy proces dobiegnie końca, owy przekaźnik "wchłonie" burzę, co sprawi, iż nie będzie ona już zadawać stosunkowo niewielkich obszarowych obrażeń, a razić będzie losowe jednostki znajdujące się w pobliżu, zadając znacznie dotkliwsze straty. Pamiętaj jednak, iż wróg może ogłuszyć bądź zabić jednostkę-przekaźnik, co sprawi, iż burza wróci do pierwotnej formy.

Jak każda super umiejętność w grze, Psioniczna Burza kosztuje 2 punkty elitarne. Użycie jej więc może uratować ci skórę, lecz także opóźni moment zesłania potężniejszych jednostek elitarnych na pole walki. Warto więc dwa razy zastanowić się przed zesłaniem jej na pole walki.