Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Surge - poradnik do gry

The Surge - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Broń i typy uzbrojenia w The Surge Poradnik The Surge

W poniższym rozdziale poradnika do gry The Surge znajdziesz przydatne informacje i wskazówki na temat uzbrojenia oraz dostępnych typów broni. Zapoznanie się z treścią tej strony pozwoli ci też dowiedzieć się w jakich sytuacjach określona broń działa najlepiej i za co odpowiadają poszczególne statystyki uzbrojenia.

Statystyki

Wybór broni ogranicza się dwóch podstawowych czynników - twojego stylu gry i tego która z broni najlepiej do niego pasuje - Broń i typy uzbrojenia w The Surge - The Surge - poradnik do gry

Wybór broni ogranicza się dwóch podstawowych czynników - twojego stylu gry i tego która z broni najlepiej do niego pasuje. Warto we wczesnych fazach rozgrywki przetestować każdą z dostępnych klas broni, żeby wybrać coś dla siebie. Oczywiście poza takimi elementami jak zasięg, broń wyróżnia się zestawem pięciu parametrów, które są ostateczną wskazówką dla podejmowanych decyzji. Pamiętaj, że w toku rozgrywki znajdziesz implanty, które mogą wzmacniać określone parametry broni.

Obrażenia

Podstawowa statystyka informująca nas jak wysoką liczbę punktów zdrowia straci przeciwnik po przyjęciu ciosu w nieopancerzony element ciała, czy słaby punkt w przypadku maszyn. Wartość tą redukuje pancerz przeciwników i ich szczególne właściwości, a także np. tarcza, którą generuje dron pomocniczy. Z założenia im wyższe obrażenia tym lepiej i większości sytuacji to się sprawdza, ale należy też brać pod uwagę pozostałe parametry.

Impet

Parametr określa szansę na wytrącenie przeciwnika z równowagi pojedynczym ciosem. Większość ludzkich przeciwników (w zależności od noszonego pancerza) na różny parametr stabilności. Jeśli impet broni jest wyższy niż stabilność pancerza, to przeciwnik może nawet upaść, co da nam szansę na zadanie kilku dodatkowych ciosów. Ostatecznie serią ciosów możesz uniemożliwić przeciwnikowi skuteczny kontratak przez krótką chwilę, czy wybić z rytmu gdy będzie chciał zadać cios.

Szybkość ataku

Tutaj nie potrzeba większych tłumaczeń. Im wyższa, tym więcej ciosów jesteśmy w stanie wyprowadzić w określonym czasie.

Skalowanie biegłości

Parametr określa jak szybko bohater będzie zwiększał zdolność walki danym rodzajem wyposażenia. Biegłość pozwala zadawać wyższe obrażenia danym typem broni nawet jeśli statystyki samego oręża nie uległy zmianie. Dla każdej klasy broni biegłość skalowana jest osobno, więc wybór jednego typu broni na początku gry jest niemal równoznaczny z koniecznością ukończenie jej przy wsparciu sprzętu, który opanował bohater. Im parametr wyższy, tym bohater szybciej będzie zdobywał kolejne poziomy znajomości broni i będzie walczył nią skuteczniej.

Pozyskiwanie energii

Ostatnia ze statystyk wskazuje czy bohater będzie musiał wykonać dużą liczbę ciosów, żeby naładować pasek energii do maksymalnej wartości. Jest to o tyle istotne, że wyłącznie za sprawą energii zgromadzonej w rdzeniu szkieletu jesteśmy w stanie wykonywać egzekucję na przeciwnikach. Co więcej, im wyższe jest pozyskiwanie energii, tym większa szansa na możliwość skorzystania ze specjalnych implantów czy funkcji drona, które konsumują zebraną energię.

Klasy broni

Poniżej znajdziesz opis pięciu klas uzbrojenia dostępnych w The Surge wraz z konkretnymi egzemplarzami broni, które możemy zdobyć w grze.

Broń jednoręczna

Podstawowe wyposażenie po rozpoczęciu gry. Najbardziej uśredniona pod kątem wszystkich parametrów broń. Nie zadasz nią spektakularnych obrażeń, ale możesz szybko wyprowadzać kolejne ciosy i odpowiednio szybko ładować pasek energii. Najlepsza dla osób rozpoczynających przygodę z grami tego typu.

Wymontowany Tłok (Reclaimed Piston)

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

18

Średnie

Średnie

Bardzo niskie

+40%

Od początku gry dostępne w ekwipunku bohatera.

ASTir Wibrowykrawacz (ASTir Vibro-Cutter)

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

20

Średnie

Średnie

Średnie

+30%

Broń znajdziesz na podłodze w Elektrowni (Opuszczona Strefa Produkcyjna) lub możesz ją pozyskać na przeciwnikach napotkanych w lokacji.

FENRIS A-7

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

20

Niskie

Średnie

Niskie

+20%

Broń znajdziesz w laboratoriach podczas etapu Biolaboratoria Resolve.

Codename: Parsifal

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

19

Średnie

Średnie

Średnie

+45%

Broń możesz zdobyć w walce z Homo Machinalis w Dziale Badawczym.

Codename: Parsifal v2

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

21

Średnie

Średnie

Wysokie

+45%

Odetnij rękę w której dzierży broń nimi-boss, którego spotkasz w Dziale Badawczym przed spotkaniem z dr Bennettem.

MG Centurion

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

20

Średnie

Średnie

Bardzo wysokie

+20%

Broń ochrony, którą możesz zdobyć na przeciwnikach w Sektorach Kierowniczych. Jeśli przeciążysz obwód w Serwerowni, to możesz odebrać egzemplarz broni w Stacji Medycznej. Otworzy się druga gablota obok tej, z której zabrałeś egzoszkielet ochrony.

Mimetic Edge

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

98

Średnie

Średnie

Bardzo wysokie

+20%

Broń można zdobyć jedynie poprzez pokonanie ostatniego bossa w grze.

Montowana (pojedyncza)

Druga z dostępnych w grze wariantów jednoręcznych broni. Charakteryzuje się dużym impetem i łatwością w wytrącaniu przeciwników z równowagi. Zadaje spore obrażenia, aczkolwiek ataki wyprowadzane są znacznie wolniej niż w przypadku uśrednionej wersji broni jednoręcznej. Broń szybciej zapełnia pasek energii. Dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy preferują walkę z małą ilością wyprowadzonych ciosów przeplatanych kolejnymi unikami. Dedykowane doświadczonym graczom, którzy poradzą sobie ze znalezieniem odpowiedniej chwili na zadanie ciosu.

ASTir SpectreBite

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

49

Wysoki

Niskie

Niskie

+55%

Broń zdobędziesz na pierwszym z ludzkich przeciwników po wyjściu ze Stacji Medycznej w Opuszczonej Strefie Produkcyjnej.

Volatile Spectre

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

36

Wysoki

Niskie

Średnie

+45%

Broń znajdziesz na najniższym poziomie Elektrowni (Opuszczona Strefa Produkcyjna), na końcu korytarza pokrytego toksyczną mgłą.

P.A.X Imperator

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

52

Wysoki

Niskie

Wysoki

+70%

Broń zdobędziesz pokonując bossa P.A.X.

P.A.X Imperator v2

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

57

Wysoki

Niskie

Wysoki

+70%

Broń zdobędziesz pokonując bossa P.A.X nie pozwalając mu się trafić żadną z rakiet podczas starcia.

KLINGE Power Grip

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

40

Wysoki

Niskie

Bardzo niskie

+70%

Broń zdobędziesz na ludzkich przeciwnikach w sekcji Utylizacji Odpadów (Centrala Produkcyjna B).

MG Legionnaire

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

48

Wysoki

Niskie

Wysoki

+70%

Broń zdobędziesz na pracownikach ochrony CREO, którzy pojawią się w Sali Pokazowej (Dział Badawczy) po spotkaniu z dr Bennettem.

Fractal Reaver

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

56

Wysoki

Niskie

Bardzo wysoki

+45%

Broń zdobędziesz na przeciwnikach spotkanych na pierwszym poziomie Nucleusa.

Kostur

Najłatwiejsza w obsłudze broń dwuręczna. Średnie obrażenia przy dużym zasięgu i błyskawicznych kombinacjach. Dobra dla początkujących graczy, którzy stronią od jednoręcznych broni. Jedynym mankamentem jest wolne zapełnianie paska energii. Jeśli zdecydujesz się na grę kosturem, to warto wyposażyć się w implany, które pozwolą szybciej pozyskiwać energię lub te, które pozwolą szybciej odzyskiwać kondycję, żebyś mógł wyprowadzić więcej ciosów w krótkim czasie.

Reinforced Pipe

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

19

Średnie

Średnie

Bardzo niskie

+30%

Kostur znajdziesz w Stacji Medycznej Centrali Produkcyjnej B.

MG Negotiator

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

21

Niskie

Średnie

Średnie

+10%

Broń zdobędziesz na pracownikach ochrony, których spotkasz w Centrali Produkcyjnej B. Uwaga: nie odradzają się po śmierci, więc masz tylko 4 podejścia, żeby pozyskać broń do czasu, aż przeniesiesz się do kolejnej lokacji.

SERU HSS BioMaster

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

21

Średnie

Średnie

Niskie

+25%

Broń znajdziesz na podłodze w dziale utylizacji Odpadów (Centrala Produkcyjna B).

Spitfire Rod

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

37

Średnie

Średnie

Wysokie

+25%

Kostur zdobędziesz pokonując bossa Wielka Siostra 1/3.

Spitfire Rod v2

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

57

Średnie

Średnie

Wysokie

+25%

Kostur zdobędziesz pokonując bossa Wielka Siostra 1/3 bez zniszczenia więcej jak dwóch ramion podczas drugiej fazy starcia.

Codename: Carmina

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

19

Średnie

Średnie

Bardzo wysokie

+20%

Broń zdobędziesz w Dziale badawczym. Gdy uzyskasz dostęp do Nucleusa musisz cofnąć się do Sali Pokazowej. Kontener obok Stacji Medycznej będzie otwarty. Zabierz broń.

Peacekeeper

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

20

Średnie

Średnie

Wysokie

+10%

Jeśli poprowadziłeś wątek Iriny do końca, to znajdziesz ją w Sektorach Kierowniczych. W czasie walki skoncentruj się na prawej ręce i odetnij ją, a zyskasz broń.

Ciężka dwuręczna

Powolna broń, ale bardzo skutecznie wytrąca przeciwników z równowagi i przerywa serię ich ciosów. Korzystanie z tej klasy uzbrojenia wymaga sporo doświadczenia w grach tego typu. Musisz odpowiednio zarządzać energią, żeby nie uniemożliwić sobie uników po wykonanym ataku, a także precyzyjnie planować wyprowadzane ataki. W zamian otrzymujesz wysokie pozyskiwanie energii, które przy pojedynczym, celnym uderzeniu może umożliwić ci wykonanie egzekucji.

ENDAS RS3 "Titan"

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

33

Bardzo wysokie

Niskie

Bardzo niskie

+80%

Broń zdobędziesz na jednym z przeciwników w Elektrowni (Opuszczona Strefa Produkcyjna), który będzie chciał, żeby wypuścić go zza zamkniętych drzwi. W lokacji Centrala Produkcyjna B jest to dosyć pospolita broń.

Ogar (Bloodhound)

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

31

Bardzo wysokie

Niskie

Średnie

+65%

Broń znajdziesz w dziale Recyklingu (Centrala Produkcyjna B) na półce w pomieszczeniu sąsiadującym z przetapiarkami. Po lewej stronie od wejścia.

MG Judge

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

58

Wysokie

Niskie

Wysokie

+65%

Broń zdobędziesz po walce z Czarnym Cerberem.

MG Judge v2

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

106

Wysokie

Niskie

Bardzo wysokie

+65%

Broń zdobędziesz po walce z Czarnym Cerberem, ale tylko pod warunkiem, że zmusisz robota P.A.X, żeby zniszczył rakietami dwa serwery w pobliżu areny.

Codename: Goetterdaemmerung

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

30

Wysokie

Niskie

Bardzo wysokie

+55%

Broń znajdziesz w Zakazanej Strefie Nucleusa.

Equalizer

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

32

Wysokie

Niskie

Niskie

+65%

Broń znajdziesz w Dziale Badawczym. Jeśli oddasz ją Jo kontynuując jej wątek, to znajdziesz ją potem przy ciele Hobbesa przed Stacją Medyczną w Centrali Produkcyjnej B.

Montowana (podwójna)

Jedna z trudniejszych do opanowania broni w grze. Wymaga sporo doświadczenia i wyczucia, a także odpowiedniego zarządzania energią. Szpony zadają niewielkie obrażenia i powoli zapełniają pasek energii, ale możesz dzięki nim wykonywać bardzo szybkie kombinacje ciosów. Jeśli zdecydujesz się na grę bronią tego typu, to postaraj się jak najszybciej wyposażyć się w model, który pozwoli szybko skalować biegłość. Dzięki temu nawet jeśli zdecydujesz się na inny model, to będziesz zadawał odpowiednio wyższe obrażenia.

Yosuke Butterfly

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

13

Niskie

Wysokie

Bardzo niskie

+10%

Broń możesz zdobyć na dowolnym z dwóch przeciwników w opuszczonej Strefie Pordukcyjnej. Jeden z nich jest w Elektrowni (przy obwodzie włączającym prąd), a drugiego spotkasz po odblokowaniu skrótu z Elektrowni do Stacji Medycznej.

Firebug Throttle

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

22

Niskie

Wysokie

Wysokie

+5%

Broń otrzymasz po pokonaniu drugiego bossa w grze - LU-74 "Pożoga".

Firebug Throttle v2

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

29

Niskie

Wysokie

Wysokie

+5%

Broń otrzymasz po pokonaniu drugiego bossa w grze - LU-74 "Pożoga", ale w czasie walki musisz pozbawić bossa wszystkich odnóży.

Corroded Butterfly

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

13

Bardzo niskie

Wysokie

Niskie

+15%

Broń pozyskasz na przeciwnikach napotkanych w Biolaboratoriach Resolve.

CREO IP-75 "Inducer"

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

15

Bardzo niskie

Wysokie

Średnie

+5%

Musisz potłuc jedną z gablot na Sali Pokazowej, żeby zdobyć broń.

Codename: Valkyrie

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

21

Niskie

Wysokie

Wysokie

+5%

Broń zdobędziesz po pokonaniu dr. Baretta po tym jak zamieni się w PROTEUSA. Możesz to zrobić dopiero po wizycie w Sektorach Kierowniczych.

Metamorphing Talons

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

16

Niskie

Wysokie

Bardzo wysokie

Brak

Zdobędziesz ją na przeciwniku, którego spotkasz gdy przejdziesz przez drzwi ochrony w Dziale Badawczym.

Claws of the Gestalt

Obrażenia

Impet

Szybkość ataku

Skalowanie biegłości

Pozyskiwanie energii

100

Średnie

Wysokie

Bardzo wysokie

+20%

Otrzymasz je po pokonaniu ostatniego bossa w grze.