Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Oxygen Not Included - poradnik do gry

Oxygen Not Included - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Interfejs Oxygen Not Included Opis interfejsu Oxygen Not Included

Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019

Menu startowe

W początkowym menu znajdziemy podstawowe funkcje, takie jak kontynuacja gry, nowa gra, ładowanie - Interfejs Oxygen Not Included - Oxygen Not Included - poradnik do gry

W początkowym menu znajdziemy podstawowe funkcje, takie jak kontynuacja gry, nowa gra, ładowanie. W Colony Summaries znajdują się wszystkie osiągnięcia dostępne w grze - z wyróżnieniem na niezdobyte i zdobyte.

Rozpoczęcie rozgrywki

Czasami trzeba wybrać poziom trudności, tutaj trudność mamy, lub nie. - Interfejs Oxygen Not Included - Oxygen Not Included - poradnik do gry
Czasami trzeba wybrać poziom trudności, tutaj trudność mamy, lub nie.

Tryb Sweat jest grą typowo sandboxową - nasi duplikanci nigdy nie zginą, nie musimy się martwić o choroby, zakażenia i inne utrudnienia. Skupiamy się wyłącznie na budowaniu bazy i powiększaniu naszej kolonii, nawet nie musimy specjalnie troszczyć się o zasoby.

W trybie Survivalu musimy się martwić w zasadzie o wszystko - każde niedopatrzenie może przyczynić się do rychłego upadku naszej kolonii. Choć gra posiada przyjemną grafikę i wydaje się dosyć prosta, to jest całkowicie odwrotnie. Podczas gry należy skupić się przede wszystkim na samopoczuciu i zaspokajaniu potrzeb mieszkańców naszej kolonii, w innym przypadku uniemożliwimy sobie szybki i płynny rozwój kolonii.

Wybór asteroidy jest bardzo istotny, każda ma swoje plusy i minusy. - Interfejs Oxygen Not Included - Oxygen Not Included - poradnik do gry
Wybór asteroidy jest bardzo istotny, każda ma swoje plusy i minusy.

Każda asteroida posiada własne cechy, aktualnie w grze dostępnych jest 9 rodzajów, każda cechuje się innym prawdopodobieństwem przeżycia i zasobnością. Każda asteroida ma dodatkowo losowane kilka cech.

Terra - zbalansowana mapa, w której znajdziemy odpowiednie ilości jedzenia, wody i surowców budulcowych. Nie spotkamy tutaj większych utrudnień, wahań temperatur, idealna mapa do nauki gry, lub dla miłośników spokojnej, niewymagającej rozgrywki. Największe szanse przeżycia, szanse na porażkę na tym biomie są znikome.

Oceania - Mapa przeznaczona dla osób lubujących się w tworzeniu mechanizmów, zwłaszcza hydrauliki. Mapa pełna jest źródeł wody niezdatnej do picia. Jednak po opanowaniu pewnych technologii i poziomów techniki, możemy zaopatrzyć naszą kolonie w niekończące się zasoby wodne, a co z tym idzie w spore zasoby energii i pożywienia. Na tej asteroidzie napotkamy problemy z przekopywaniem się, aby to zrobić będziemy musieli posiadać wykwalifikowanego górnika. Plusem tej asteroidy są duże zasoby metali, natomiast utrudnieniem będzie duża ilość gejzerów i niebezpiecznych gazów, które będziemy musieli usunąć za pomocą odpowiednich technologii. Po opanowaniu umiejętności hydrauliki, nie będziemy mieli większego problemu z przeżyciem, jednak początki mogą sprawić problem.

Rime - asteroida operująca niskimi temperaturami, najczęściej oscylująca poniżej 0 stopni Celsjusza. Gra na niej może być dla niektórych uciążliwa, zdecydowanie nie jest to mapa do szybkiej gry. Na początku będziemy musieli się tu zaopatrzyć w sporą ilość piasku, aby tworzyć pożywienie dla naszych duplikantów - bo na farmy nie mamy szans, póki nie odblokujemy technologii i budynków podnoszących temperaturę. Niestety ten rodzaj asteroidy oferuje jedynie utrudnienia - pełno małych surowców, które będą wymagały wykwalifikowanego górnika, znacznie spowolni przekopywanie się przez kolejne bloki surowców, utrudniając tym samym rozbudowę kolonii. Kolejnym utrudnieniem będą wulkany, które będziemy mieli okazję spotkać podczas przemierzania wnętrza asteroidy, ich erupcje mogą poważnie uszkodzić naszą bazę, a co gorsza uśmiercić naszych duplikantów. Przeżycie tutaj będzie stanowiło wyzwanie.

Verdante - dzika asteroida, w której znajdziemy dużą ilość dzikorosnących roślin i mobów. Idealna mapa dla fanów ranchingu i farmingu, kwestie żywieniowe nie będą stanowiły tu problemu. Podczas przekopywania będziemy mogli natrafić na różne stworzenie, również na te niekoniecznie nam przychylne. Podczas powiększania bazy problemem może okazać się wszędobylski szlam, który wydziela szkodliwe gazy. Asteroida jest bogata w różnego rodzaju gazy, zwłaszcza te niebezpieczne, w związku z tym będziemy musieli zrobić naprawdę dobrą wentylacje. Na szczęście znajdziemy tu duże zasoby metali, dzięki czemu nie będziemy mieli problemu z zaawansowanymi budynkami. Przeżycie stanowi wyzwanie, głównie za przyczyną zatrucia szkodliwymi gazami.

Arboria - Asteroida w której rośliny rosną w naturalnych ilościach. Jest to pierwsza asteroida, z większym prawdopodobieństwem porażki niż przeżycia. Każdy ruch powinniśmy zaplanować, a budynki powinny być stawiane w odpowiednich odległościach i miejscach. Warto zainteresować się na niej hodowlą roślin.

Volcanea - Kolejna asteroida, w której przeżycie będzie sporym wyzwaniem. Panują na niej wysokie temperatury. Każde przekopywanie się przez kolejne bloki surowców, może zakończyć się tragedią, z każdej ściany nagle może zacząć spływać magma, która może zagrozić naszej kolonii. Powinniśmy się tutaj skupić przede wszystkim na kontroli temperatury, nie powinniśmy budować pieców, które swoje działanie zawdzięczają węglowi. Kolejnym utrudnieniem będą często spotykane wulkany. Prawdziwe technologiczne wyzwanie.

The Badlands - mało przydatnych surowców, metal, piasek i każdy materiał mający jakieś technologiczne zastosowanie jest naprawdę ciężko dostępny. Każdy ruch powinien być rozważny i dobrze zaplanowany. Przekopywanie terenu najczęściej skończy się zawodem. Znalezienie złóż metali w dwóch grach zajęło mi odpowiednio - 10 i 35 minut. Kolejne technologiczne wyzwanie, choć w tym wypadku, będzie to trudność w odblokowywaniu technologii, a nie ich zastosowaniu.

Aridio - Największy problem tutaj będą stanowiły temperatury, które są zdecydowanie wyższe od tych na Volcanea, uboga roślinność i praktycznie brak zasobów wodnych przyczyni się do śmierci naszych duplikantów. Na tej asteroidzie powinniśmy zatroszczyć o obniżenie temperatury i odpowiednie przekształcanie gazów w wodę. Bardzo małe szanse na przetrwanie.

Oasise - praktycznie pusta asteroida, wypełniona w większości mało przydatnymi surowcami. Temperatura często utrudni nam pozyskiwanie żywności. Na przeżycie mamy szanse jedynie dzięki dobremu rozwojowi technologicznemu. Na Asteroidzie znajdziemy niewielkie zasoby wody, dlatego rozważnie z niej korzystaj!

Ekran główny Oxygen Not Included

1 - Interfejs Oxygen Not Included - Oxygen Not Included - poradnik do gry

1. Górny prawy róg przeznaczony jest podstawowym informacjom dotyczącym naszej kolonii. Okrągła ikona asteroidy wskazuje nam aktualny cykl i czas do jego końca. Obok mamy 4 mniejsze ikony, po kolei od lewej oznaczają: ilość duplikantów, majwyższy poziom stresu, ilość chorych duplikantów i na końcu nasze zapasy jedzenia.

2. W lewym górnym rogu znajduje się kilka zakładek, w takich jak Consumables, Priorities i Skills przydzielimy naszym duplikantom poszczególne posiłki, zadania czy przyznamy umiejętności po odblokowaniu odpowiednich technologii. Za pomocą przycisku Research otrzymamy szybki dostęp do okna z technologiami, w którym można rozwijać wybrane przez nas drzewa technologii. Swamp posłuży nam do oglądania całej galaktyki po odblokowaniu technologii i postawieniu przeznaczonej do tego konstrukcji. Ikony w zakładce OVERLAYS włączą filtry i warstwy, które wyświetlają poszczególne informacje. Od lewej do prawej będą to: tlen, prąd, temperatura, materiały, światło, rury, wentylacja, poziom dekoracji otoczenia, bakterie i zarazki, farmy i rośliny, pokoje. W zakładce Vitals znajdują się informacje o naszych duplikantach - stan zdrowia, morale, choroby, zapotrzebowanie kaloryczne oraz zjedzone posiłki danego dnia.

3. Ta ramka pokazuje nam aktualny stan naszych zapasów - znajdziemy tutaj ilość posiadanych przez nas surowców.

4. Po kliknięciu na jeden z bloków pojawi się okno z jego szczegółami, znajduje się tutaj informacje dotyczące jego twardości, występowania, wydzielanych substancjach i innych właściwościach, które mają mały wpływ na rozgrywkę.

5. Menu budowy, budowle są podzielone na kategorie, każda ma inne przeznaczenie, po odblokowaniu kolejnych technologii w menu będą pojawiały się nowe budynki.

6. Po najechaniu na materiał pojawiają się jego podstawowe informacje, takie jak rodzaj, ilość i temperatura.

7. W prawym dolnym rogu mamy dostęp do poleceń dla duplikantów, obecnie jest ich sporo, jednak zdecydowanie najczęściej będziemy korzystać z dig, deconstruct, mop i disinfect.