Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Styx: Shards of Darkness - poradnik do gry

Styx: Shards of Darkness - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Porady ogólne i interfejs | Porady | Styx Shards of Darkness Poradnik Styx: Shards of Darkness

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

Podczas rozgrywki widoczny jest mały interfejs - Porady ogólne i interfejs | Porady | Styx Shards of Darkness - Styx: Shards of Darkness - poradnik do gry

Podczas rozgrywki widoczny jest mały interfejs:

1. pasek żywicy - mocy, którą Styx wykorzystuje do klonowania oraz używania niewidzialności;

2. pasek zdrowia - możesz regenerować je z użyciem buteleczek zdrowia oraz regeneruje się przy rozpoczęciu nowego zadania (podobnie jak żywica);

3. wskaźnik widzialności - czym jest ciemniejszy, tym lepiej. Pokazuje, jak bardzo Styx jest widoczny ze względu na ilość światła. Gdy jest jasny jak teraz, przeciwnicy szybciej go zidentyfikują i dostrzegą nawet z dużych odległości;

4. ikona pokazuje aktualnie wybrany przedmiot oraz jego ilość w ekwipunku.

Gra opiera się o elementy skradankowe, jak i również zręcznościowe. Większość miejsc na mapie jest osiągalna na wiele sposobów. Do pomieszczeń nierzadko możesz dostać się drzwiami, oknami, poddaszem lub nawet spod podłogi, czy małymi przejściami często ukrytymi pod stołami.

W większości przypadków najlepszą drogą do celów misji jest droga przy granicach mapy. Rzadko zlokalizowanych jest tam wielu przeciwników. Drugi atrybut to utrzymywanie wysokości: często jesteś nieosiągalny na poddaszach, niewidoczny na dachach, za to ty możesz obserwować wszystko i ustalić plan. Dodatkowo w wysokich punktach często rozlokowane są pomocne elementy: mocowania żyrandoli, beczki do zepchnięcia.

Warto zbierać surowce, jednak niech nie przesłoni ci to celów zadania. Wszelkie surowce są łatwo dostępne i dość pospolite. Należy pamiętać, że ekwipunek bohatera jest stały i nie zmienia się po zakończeniu zadań: to co zebrałeś w jednej misji, przechodzi do kolejnej. Dodatkowo zdrowie i pasek żywicy regenerują się przed rozpoczęciem kolejnego zadania.

Nie tylko ataki sztyletem, ale i rzuty przedmiotów możesz wykonać zza osłony - Porady ogólne i interfejs | Porady | Styx Shards of Darkness - Styx: Shards of Darkness - poradnik do gry
Nie tylko ataki sztyletem, ale i rzuty przedmiotów możesz wykonać zza osłony

Bohater może wykonywać ataki zza osłon. Co ciekawe, zawsze jest to atak cichy, a jest najszybszą formą zabójstwa. Z tego względu warto używać go przy każdej okazji. Dobrym trickiem jest także otworzenie drzwi i zaczajenie się za framugą nim się uchylą. Często oponent za nimi stojący podejdzie sprawdzić co się stało, a wtedy możesz go skutecznie zaatakować zza osłony.

W grze nie ma mapy. Uniemożliwia to prostą nawigację w terenie, dlatego uważnie patrz, gdzie stąpasz i planuj kolejne posunięcia.

Przewroty są idealne do przemieszczania miedzy osłonami - Porady ogólne i interfejs | Porady | Styx Shards of Darkness - Styx: Shards of Darkness - poradnik do gry
Przewroty są idealne do przemieszczania miedzy osłonami

Nie zapominaj o przewrotach (prawy przycisk na padzie / F). Pozwalają ci przede wszystkim szybko przemieszczać się na małych dystansach, np. przeskakując z osłony za osłonę. Zauważ jednak, że Styx wykonując przewrót wywołuje nieznaczny hałas.

Pułapki

Żyrandol to klasyczna pułapka -robi dużo huku, ale może zabić przeciwnika i wyłacza światło w pomieszczeniu - Porady ogólne i interfejs | Porady | Styx Shards of Darkness - Styx: Shards of Darkness - poradnik do gry
Żyrandol to klasyczna pułapka -robi dużo huku, ale może zabić przeciwnika i "wyłacza światło" w pomieszczeniu

Pułapki - są jednym z ciekawszych elementów gry, gdyż pozwalają na eliminację przeciwników bez walki i dają często sporo frajdy. Podstawowe pułapki jakie powinieneś znać:

  1. Wybuchające beczki - mają zielony kolor, zlokalizowane często na dachach budynków lub schodach. Po upadku i eksplozji rozsiewają także truciznę, dzięki czemu mają szansę zabicia kilku przeciwników na raz.
  2. Żyrandole - podstawowa pułapka zabijająca tego, kto się pod nim znajdzie w chwili zniszczenia zaczepu (co jednak trwa kilka sekund, dlatego działaj z wyprzedzeniem). Mocowanie możesz uszkodzić stojąc przy nim, może zrobić to twój klon lub wystarczy trafić weń strzałką. Upadek żyrandola raczej nie jest uznawany za czysty przypadek, więc oponenci mają dość silne poczucie zagrożenia.
  3. Sabotaż alarmów - na zewnątrz często znajdziesz małe wieżyczki alarmowe złożone z wajchy oraz dzwonu na belce. By dokonać sabotażu musisz znaleźć się przy przełączniku i poświęcić kilka sekund. Gdy tego dokonasz, każdy (także i ty) kto użyje przełącznika zostanie zmiażdżony przez dzwon spadający mu na głowę.
  4. Zatruwanie wody i żywności - czynność ta jest możliwa do wykonania błyskawicznie, wymaga jednak trochę cierpliwości, by przynieść efekty. Daje mały poziom poczucia zagrożenia wśród wrogów odnajdujących ciało. Zwróć jednak uwagę, że nie każdy ze strażników kręcących się przy zbiorniku wody lub owocach będzie miał na nie ochotę.

Żywica

Żywica jest substancją, która dla Styxa działa jak mana dla maga. Jest to wyznacznik jego energii, którą może wykorzystać do klonowania oraz bycia niewidzialnym. Ukazana jest jako żółty pasek pod paskiem zdrowia. Domyślnie bohater może nosić przy sobie trzy butelki żywicy na zapas, z czego każda regeneruje po 4 sektory na pasku. Aby użyć butelki, wywołaj menu wyboru przedmiotów i dopiero po jego wywołaniu możesz użyć leczenia / regeneracji żywicy.

W świecie gry licznie odnajdziesz surową żywicę, która jest składnikiem rzemieślniczym, dużo rzadziej w formie buteleczek gotowych do zebrania. Z tego powodu warto już na początku odblokować umiejętność Destylacja żywicy (Amber Distillery) w zakładce Alchemia, która pozwala na wytworzenie butelek żywicy na stole rzemieślniczym. Możesz mieć przy sobie 15 sztuk surowej żywicy i jeśli jesteś graczem z gatunku zbieraczy, szybko zabraknie ci miejsca, jeśli nie będziesz jej używał.