Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

For Honor - poradnik do gry

For Honor - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Berserk w For Honor Jak grać Berserkiem w For Honor?

Rozdział ten zawiera dokładny opis bohatera Berserk. Jego silne i słabe strony, listę ataków oraz porady dotyczące walki.

Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019

Berserk to kwintesencja wojowników ze stajni Wikingów. Klasa postaci skupia się w pełni na zasypywaniu wroga gradem ciosów, okładaniu go do momentu, aż padnie na ziemie i niedająca nikomu ani chwili wytchnienia. Wyposażony w parę jednoręcznych toporów wojownik skupia się na walce na bardzo krótkim dystansie i nie pozwala wrogowi na oddalenie się od siebie na krok.

Opis klasy - mocne i słabe strony

Berserk na ekranie wyboru postaci. - Berserk w For Honor - For Honor - poradnik do gry
Berserk na ekranie wyboru postaci.

Berserk należy do klasy zabójców, przez co styl walki tą postacią skupia się niemalże wyłącznie na ciągłej ofensywnie, poświęcając przy tym zdolności defensywne. Kluczową jest tutaj zdolność pasywna Infinite Chain, która pozwala tej klasie na bezustanne okładanie wroga ciosami. Łącząc naprzemiennie słabe i silne ataki jesteś w stanie tworzyć niekończące się kombinacje ataków, nie dając wrogowi ani chwili wytchnienia. Jedynym warunkiem jest tutaj konieczność rozpoczęcia natarcia od jednego rodzaju cięcia i zmiany rodzaju (słaby -> silny - > słaby -> silny i tak dalej) ataku po każdym trafieniu.

Infinite Chain doskonale idzie w parze z inną zdolnością tej klasy - Uninterruptible Chain. Po trafieniu wroga przy pomocy 4 ataku podczas jednej serii, twoja postać rozbłyśnie charakterystycznym białym światłem. Od tego momentu twoje kolejne ciosy z niekończącej się serii będą niemożliwe do zatrzymania - można je sparować, bądź ich uniknąć, lecz to tyle. Zablokowanie ich, co prawda, pozwoli uniknąć otrzymania obrażeń, jednak nie przerwie to kombinacji ataków i będzie można dalej okładać wroga. Co więcej, otrzymanie obrażeń podczas wyprowadzania ciosów także nie zatrzyma kombinacji ciosów.

Wartym uwagi są tutaj także ciosy silne, a szczególnie cios zza głowy, który można wyprowadzić oddzielnie, jako pojedynczy atak, a także jako cios kończący serię ataków. Atak ten zadaje OLBRZYMIE obrażenia (w większości przypadków zabierając praktycznie połowę paska zdrowia), jednak jest bardzo wolny i łatwy do sparowania. Na szczęście Berserk jest w stanie przerwać ten cios (Finta - Feint) i rozpocząć kolejną niekończącą się serię cięć.

Największą wadą Berserk jest jest jego krótki zasięg - musi znajdować się praktycznie na wyciągnięcie ręki wroga, by móc go atakować. Sprawia to, iż wrogowie doskonale radzący sobie na dalekim dystansie (tacy jak Nobushi czy Kensai) są koszmarem dla tej klasy. Berserk nie radzi sobie także zbyt dobrze w starciu z przeciwnikami wyposażonymi w tarcze - Conqueror bez problemu zatrzyma twoją serię ciosów, a Dróttin sparuje atak i wyprowadzi kontrę.

Modyfikatory, zdolności i ataki klasy

Dostępne dla postaci ciosy i modyfikatory. - Berserk w For Honor - For Honor - poradnik do gry
Dostępne dla postaci ciosy i modyfikatory.

Jak zostało wspomniane we wstępie, klasa ta skupia się w stu procentach na ofensywnie, zasypując wroga gradem ciosów, nie dając mu chwili wytchnienia, a w razie konieczności posiłkując się fintą i rozpoczynając całą serię ataków na nowo.

Modyfikatory klasy

Klasa Berserk posiada następujące modyfikatory klasy:

  • Renoma (Renown) - pozwala zdobywać więcej punktów sławy za walki 1 na 1, zabijanie wrogich bohaterów i serie zabójstw.
  • Defense: Reflex - obrona postaci w dowolnej postawie pozostaje aktywna jedynie przez kilka sekund.
  • Deflect - pozwala odbić atak wykonując doskok w stronę ataku wyprowadzanego przez przeciwnika, na moment przed trafieniem ataku. Po odbiciu automatycznie przeprowadzane jest Przełamanie Gardy (Guard Break).
  • Infinite Uninterruptible Chain Attack - po wykonaniu 4 lub więcej ataków podczas jednej serii ataków, twoje ciosy stają się niemożliwe do zatrzymania. Dodatkowo, ataki będą także kosztować mniej wytrzymałości.
  • Infinite Chain Finisher - silny atak zza głowy (postawa górna) wyprowadzany podczas kombinacji ataków zawsze zakończy niekończącą się serię. Zadaje także dodatkowe obrażenia.
  • Cancel Attacks - pozwala Berserkowi przerywać ataki (rodzaj finty) lekkie przy pomocy odskoku, by rozpocząć całkowicie inny typ ataku.

Zdolności

Berserk ma dostęp do 12 zdolności, rozłożone są one pomiędzy 4 gniazda (po 3 na każde), a naraz korzystać można jedynie z 4 - po jednym na każde gniazdo. Poniżej znajdziesz tabelę, w której opisane zostały wszystkie zdolności.

Gniazdo

Opis

1

Stun Trap - możliwość rozstawienia pułapki, która ogłusza wrogów. Dostępna od początku.

Bounty Hunter - zdolność pasywna. Odnawia punkty zdrowia i wytrzymałości po zabiciu wrogiego bohatera. Wymagany poziom 5.

Rush - włącz, aby na krótki czas zwiększyć prędkość ruchu. Wymagany poziom 7.

2

Doom Banner - pobliscy wrogowie mają zmniejszoną obronę i zadawane obrażenia. Dostępna od początku.

Revenge Attacks - zdolność pasywna. Ataki ładują pasek Zemsty. Wymagany poziom 9.

Bear Trap - pułapka, która zadaje obrażenia i zatrzymuje wrogów. Wymagany poziom 11.

3

Sharpen Blade - wszystkie ataki powodują niewielkie obrażenia rozłożone w czasie. Dostępna od początku.

Fury - zwiększa nieco szybkość ruchu i daje sporą premię do ataku i obrony. Wymagany poziom 13.

Throwing Axe - pozwala rzucić we wroga toporem, zadając średnie obrażenia. Wymagany poziom 15.

4

Berzerker - znacząco zwiększa szybkość, obronę i zadawane obrażenia. Dostępne od początku.

Fear Itself - wrogowie znajdujący się w twoim pobliżu posiadają zmniejszoną wartość wytrzymałości i obrony. Wymagany poziom 17.

Fire Flask - pozwala rzucić granat, który podpala obszar i przeciwników wokół miejsca upadku. Wymagany poziom 19.

Ataki specjalne

Berserk posiada dostęp do bardzo niewielkiej ilości ataków specjalnych, jednak dzięki możliwości niemalże dowolnego łączenia ich w kombinacje, w zupełności wystarczą one do przyjemnej i skutecznej rozgrywki. Poniższa tabela zawiera informacje o wszystkich dostępnych dla postaci atakach specjalnych.

Nazwa

Jak wyprowadzić

Opis

Dance of the Paired Blades

Silny, słaby atak, lub słaby, silny atak.

Kombinację ataków można kontynuować bez końca, pod warunkiem, iż stosuje się ataku naprzemiennie - raz silny, raz słaby atak.

Podstawowa, a zarazem kluczowa kombinacja ataków tej klasy. Rozpocząć można ją przy pomocy słabego, bądź silnego ataku, a każdy kolejny cios musi zostać wyprowadzony przy pomocy ataku innego, niż ten poprzedzający go.

Ataki można wyprowadzać bez końca, tak długo, jak twoja postać posiada wytrzymałość. Kombinacja ataków dobiega końca, gdy wyprowadzisz silny atak zza głowy.

Bear Mauler

Silny, silny, silny atak

Druga z dostępnych dla tej postaci kombinacji ataków, która zadaje gigantyczne obrażenia. Trafienie wszystkimi trzema atakami jest praktycznie niemożliwe, jednak w takiej sytuacji będziesz w stanie pozbawić wroga więcej niż połowy paska zdrowia - niektóre klasy, jak Peacekeeper czy Nobushi da się "wyzerować" (zbijając pasek zdrowia z pełnego do pustego) dzięki pełnej kombinacji tych ataków.

Slipping Lunge

Wyprowadzenie silnego ataku podczas sprintu.

Atak niedostępny w trybie gardy (Lock Mode)

Atak, który wykorzystać można jedynie po za trybem gardy (Lock Mode). Pozwala wykonać potężne cięcie, które idealnie nadaje się do rozpoczynania walki.

Head Slicer

Doskok do przodu i słaby atak.

Atak, który pozwala doskoczyć Berserkowi do celu i wyprowadzić szybki atak. Doskonale nadaje się do zmniejszania dystansu do celu i rozpoczęcia niekończącej się serii ataków.

Spin Chop

Odskok w bok (lewo bądź prawo) i słaby atak.

Pozwala Berserkowi odskoczyć w bok i wykonać błyskawiczny atak. Doskonale nadaje się do kontrowania ataków, których nie da się zablokować, bądź unikania natarcia ze strony wrogów wyposażonych w tarcze (Pogromca, Dróttin).

Head Crusher

Doskok do przodu i silny atak.

Atak, który pozwala doskoczyć Berserkowi do celu i wyprowadzić mordeczko skuteczny silny atak. Cios ten zabiera naprawdę sporo punktów zdrowia, a w dodatku jest bardzo szybki - często uda ci zaskoczyć wroga, przez co nie zdąży go on skontrować.

Atak obszarowy (Zone Attack)

Jednoczesne wciśnięcie przycisku odpowiedzialnego za słaby i silny atak.

Silny atak, który pozwala na uderzenie wszystkich przeciwników znajdujących się dookoła postaci. Podczas ataku postać wykonuje cztery cięcia - pierwsze i czwarte są możliwe do zablokowania, a drugie i trzecie maja gwarantowane trafienie, gdy wejdzie pierwsze cięcie.

Porady

Gdy postać zaświeci się w charakterystyczny sposób, oznaczać będzie to, iż kolejne ataki będą niemożliwe do powstrzymania. - Berserk w For Honor - For Honor - poradnik do gry
Gdy postać zaświeci się w charakterystyczny sposób, oznaczać będzie to, iż kolejne ataki będą niemożliwe do powstrzymania.

Kilka rad, które przydadzą ci się podczas gry tą postacią:

  • Pamiętaj, iż ślepe rzucanie się na wroga i próba zasypania go gradem ciosów to najgorsza rzecz, którą możesz zrobić. Trzeba grać agresywnie, gdyż tego wymaga ta klasa, jednak trzeba robić to także z głową.
  • Wykorzystuj zdolność specjalną bohatera, Inifinite Uninterruptible Chain Attack. Po wykonaniu 4 lub więcej ataków podczas jednej serii ataków, twoje ciosy stają się niemożliwe do zatrzymania. Wrogowie będą jedynie w stanie parować twoje ataki, bądź ich unikać - blokowanie zatrzyma, co prawda, otrzymane obrażenia, jednak nie przerwie twojego natarcia. Dodatkowo, ataki będą także kosztować mniej wytrzymałości, przez co serię będzie można kontynuować praktycznie bez końca.
  • Wykorzystuj możliwość przerwania silnego ataku i rozpoczęcia nowej serii. Okładaj wroga przy pomocy niekończącej się serii, rozpocznij animację silnego ataku, który wykorzystasz by zakończyć serię i przerwij go w trakcie animacji, by móc wyprowadzić kolejne ataki, tym razem z innej strony. Większość przeciwników nie będzie się tego spodziewać i będą po prostu próbowali sparować silny atak, odsłaniając się na kolejne ciosy.
  • Pamiętaj, iż Berserk, jak wszystkie klasy zabójców, posiada specyficzny blok. Po przyjęciu dowolnej postawy, blok będzie w niej aktywny tylko przez kilka sekund - jest to sygnalizowane zmieniającym kolor wskaźnikiem postawy. Po tym czasie postać nie będzie już automatycznie blokować ataków. By temu zaradzić, trzeba zmienić postawę i ewentualnie wrócić do poprzedniej, na której nam zależy.
  • Pamiętaj o możliwości odbicia wrogiego ataku (Deflect). Pozwala to odbić atak wykonując doskok w stronę ataku wyprowadzanego przez przeciwnika, na moment przed trafieniem ataku. Po odbiciu automatycznie wyprowadzane jest Przełamanie Gardy. Jest to typowa dla bohaterów zabójców zdolność defensywno-ofensywna, która rekompensuje niejako ich ograniczone zdolności obronne.
  • Korzystaj ze zdolności powiązanych z doskokami i odskokami. Te pierwsze pozwolą ci wyprowadzić błyskawiczny atak słaby, czy nieco wolniejszy, lecz zadający olbrzymie obrażenia atak silny. Odskoki z kolei pozwolą uniknąć ataku wroga, wyprowadzając jednocześnie szybkie cięcie, które można potem rozwinąć w serię ataków.
  • Nie próbuj nawet skupiać się na defensywie. Najlepsza defensywa dla postaci Berserk to możliwie najskuteczniejsza ofensywa. Pozostawaj cały czas w ruchu, nacieraj na wrogów i nie daj im możliwości złapania oddechu. Pamiętaj jednak, by nie rzucać się na przeciwnika jak zwierzę - jedna celna kombinacja ataków jest w stanie wyeliminować cię z gry.
  • Monitoruj cały czas pasek wytrzymałości (stamina) twojej postaci. Berserk posiada spory zapas wytrzymałości, a ataki tej klasy nie zabierają jej dużo, lecz nierozważna rozgrywka prędzej czy później sprawi, iż ją wyczerpiesz. To z kolei znacznie ułatwi przeciwnikowi starcie. Gdy wytrzymałość zacznie się kończyć (mniej więcej 1/4 długości paska), wstrzymaj się od atakowania na kilka sekund i zregeneruj ją.