Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry

Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins Paladins – poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Podstawowe informacje - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry

Podstawowe informacje

Zalety

Wady

Poziom trudności: Wysoki

Mobilność: Bardzo duża

Wytrzymałość: Niska

Obrażenia: Bardzo duże w bliskim kontakcie

Kontrola: Brak umiejętności obezwładniających

Rola: Flanker

+ Bardzo duża mobilność

+ Możliwość ostrzeliwania przeciwników z wysokości

+ Tarcza pochłaniająca obrażenia

+ Posiada jedną z najlepszych super umiejętności w grze

+ Bardzo duże obrażenia w bliskim kontakcie

- Postać trudna, wymagająca czasu do opanowania

- Podatność na obrażenia i umiejętności ograniczające ruchy Bohatera

- Słabe obrażenia z dalekiego dystansu

- Ogromny rozrzut z umiejętności Defiance

Androxus jest postacią, która zawsze walczy na tyłach przeciwnika - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry

Androxus jest postacią, która zawsze walczy na tyłach przeciwnika. Jako typowy zabójca nie nadaje się do walki w pierwszej linii. Co więcej, zaangażowanie się tego Bohatera w walkę na pierwszym froncie lub bezpośrednio przy przejmowaniu punktu przeważnie kończy się jego śmiercią ze względu na niską pulę zdrowia i słabą wytrzymałość na obrażenia. Dysponuje on wprawdzie tarczą pochłaniającą obrażenia, która w niektórych sytuacjach może być bardzo pomocna, ale niestety chroni go tylko z przodu, wystawiając na ataki z flanek. Dzięki jego bardzo dużej mobilności, głównym zadaniem Androxusa jest eliminowanie samotnych celów lub tych zaangażowanych w walkę z kimś innym. Grając tym Bohaterem trzeba bardzo uważać na pozycjonowanie postaci w walce ponieważ aby być skutecznym zabójcą, Androxus musi znaleźć się blisko celu. Dlatego też przed zaczęciem akcji warto przekalkulować zagrożenie i realnie ocenić własne szanse na wygraną.

Umiejętności

Umiejętności Androxusa nie należą do najłatwiejszych do opanowania dlatego też minie sporo czasu zanim nauczysz się poprawnie z nich korzystać. Poniżej znajdziesz dokładny opis wszystkich umiejętności tego Bohatera, jak i porady, które mogą przydać się w trakcie walki.

Revolver

6 strzałowy rewolwer Androxusa jest jego podstawowym źródłem obrażeń - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry

6 strzałowy rewolwer Androxusa jest jego podstawowym źródłem obrażeń. Bohater jest w stanie oddawać pojedynczy strzał co 0.5 sekundy, a każdy z nich zadaje około 600 obrażeń w bliskim dystansie (strzały w głowę nawet do 900 obrażeń w bliskim dystansie). Niestety, broń traci bardzo dużo na skuteczności na dłuższych dystansach. Po wystrzeleniu wszystkich pocisków, Androxus jest zmuszony przeładować swoją broń przez co jest bezbronny przez 1.5 sekundy. Zanim ruszysz do walki zadbaj o to, aby mieć pełny magazynek!

Skuteczność broni

Wraz ze wzrostem dystansu drastycznie maleje skuteczność broni. - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry
Wraz ze wzrostem dystansu drastycznie maleje skuteczność broni.

Jak można zauważyć na powyższym obrazku, broń Androxusa znacznie traci na skuteczności wraz z dystansem. Zaczynając od lewej strony, strzał w głowę z dalekiego dystansu to zaledwie 273 obrażenia, a więc zwykły strzał w korpus były znacznie słabszy. Na średnim dystansie (druga część obrazka) celny strzał w głowę to już 500 obrażeń, a więc prawie dwukrotnie więcej. Po przejściu paru metrów obrażenia wzrosły już do 861 obrażeń, a z bardzo bliska wyniosłyby nawet 900 punktów. Właśnie dlatego Androxus musi ryzykować i rozgrywać swoje akcje blisko celu, który chce wyeliminować.

Defiance

Androxus za pomocą swojego rewolweru oddaje serię 3 szybkich strzałów, a każdy z nich zadaje po 300 obrażeń w korpus - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry

Androxus za pomocą swojego rewolweru oddaje serię 3 szybkich strzałów, a każdy z nich zadaje po 300 obrażeń w korpus. Umiejętność ta nie posiada czasu schłodzenia. Jeśli wszystkie oddane strzały będą celne, Androxus zada dodatkowe 500 obrażeń, które zostaną doliczone do ostatniego celnego strzału. Za pomocą tej umiejętności można trafić tzw. Headshoty, czyli strzały w głowę, aby zadać jeszcze większe obrażenia. Niestety, o ile pierwszy strzał z serii oddawany jest ze 100% celnością tak skuteczność pozostałych dwóch strzałów pozostawia wiele do życzenia. Dlatego też, aby dobrze wykorzystać tę umiejętność należy znaleźć się bardzo blisko celu. Co ciekawe, Defiance nie posiada czasu schłodzenia, więc możesz użyć dwukrotnie tej umiejętności zakładając, że posiadasz pełen magazynek.

Skuteczność Defiance

Aby uniknąć ogromnego rozrzutu pocisków, korzystaj z Defiance będąc blisko wroga. - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry
Aby uniknąć ogromnego rozrzutu pocisków, korzystaj z Defiance będąc blisko wroga.

Powyższy obrazek prezentuje skuteczność umiejętności Defiance. Jak można zauważyć, seria strzałów oddana nawet z niewielkiej odległości pozostawia wiele do życzenia. Absolutnie niemożliwe jest, aby trafić 3 pociskami w wybrany cel i zadać dodatkowe obrażenia. Jeśli natomiast chodzi o walkę w bliskim kontakcie prezentuje się to znacznie lepiej (druga część obrazka). Można stwierdzić, że rozrzutu właściwie nie ma i spokojnie wszystkie 3 pociski znajdą drogę do celu. Biorąc pod uwagę powyższe zestawienie można stwierdzić, że raczej nie warto wykorzystywać Defiance w walce na dystans, bo po prostu szkoda na to naboi.

Reversal

Androxus tworzy tarczę, która chroni go przed otrzymywaniem obrażeń od frontu i absorbuje wszystkie pociski lecące w kierunku Bohatera - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry

Androxus tworzy tarczę, która chroni go przed otrzymywaniem obrażeń od frontu i absorbuje wszystkie pociski lecące w kierunku Bohatera. Po 1.4 sekundy tarcza znika, a zaabsorbowana przez nią energia w postaci 75% obrażeń zostaje posłana w kierunku przeciwnika. Energia uwolniona po rozbiciu tarczy nie jest samonaprowadzana więc trzeba wyczuć odpowiedni moment i tuż przed końcem efektu działania umiejętności skierować ją w odpowiednim kierunku. Umiejętność ta posiada 16 sekundowy czas schłodzenia.

Nether Step

Androxus wykonuje szybki ślizg w wybranym przez siebie kierunku (może wzbić się w powietrze) - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry

Androxus wykonuje szybki ślizg w wybranym przez siebie kierunku (może wzbić się w powietrze). Nether Step może zostać użyte trzykrotnie, zanim przejdzie w czas schłodzenia, który wynosi 10 sekund. Należy tutaj wspomnieć o tym, że po użyciu jednego ładunku Nether Step następny musi zostać wykorzystany w ciągu 4 sekund. W innym wypadku umiejętność przejdzie automatycznie w stan schłodzenia. Co ciekawe, po wykonaniu ślizgu w powietrzu można przytrzymać przycisk Skoku, aby opóźnić opadanie na ziemię.

Accursed Arm

Androxus wzbija się w powietrzę na 4 sekundy skąd może oddawać strzały zmutowanym rewolwerem - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry

Androxus wzbija się w powietrzę na 4 sekundy skąd może oddawać strzały zmutowanym rewolwerem. W trakcie trwania tej super umiejętności możesz oddać maksymalnie 4 strzały z 0.5 sekundową przerwą. Każdy pocisk zadaje 1000 obrażeń głównemu celowi, a przeciwnicy, którzy mieli pecha znaleźć się w polu rażenia otrzymają nieco obrażeń rykoszetem. Jeśli po aktywowaniu Accursed Arm musisz nagle ewakuować się z pola walki, możesz przerwać działanie tej umiejętności poprzez ponowne jej użycie. Pamiętaj jednak, że tak przerwana umiejętność nie zostanie w żaden sposób zrekompensowana.

Skuteczność Accursed Arm

Super zdolność Androxusa zadaje obrażenia obszarowe - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry
Super zdolność Androxusa zadaje obrażenia obszarowe

Zmutowane pociski z broni Androxusa zadają po 1000 obrażeń każdy, ale wywołują także eksplozję, która rani pobliskich przeciwników. Na powyższym obrazku można zauważyć, że główny cel otrzymał 1000 obrażeń, drugi cel stojący nieco bliżej eksplozji 422, a trzeci stojący na uboczu jedynie 144. Dlatego też w trakcie korzystania z tej umiejętności warto celować tak, aby obszarem eksplozji trafić jak największą ilość przeciwników.

Talie kart

Talie kart każdy gracz dostosowuje do własnego stylu gry, ale można powiedzieć, że istnieją neutralne zestawienia, które mogą sprawdzić się u każdego. Poniżej znajdziesz dwie propozycje na które warto zwrócić uwagę w trakcie poszukiwań odpowiedniej talii dla Twojego Bohatera.

Wariant pierwszy

Abyss Walker IV - 4 punkty - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry

Abyss Walker IV - 4 punkty

Po użyciu Nether Step Bohater odzyskuje nieco zdrowia. Biorąc pod uwagę, że w trakcie rozgrywki często będziesz korzystać z tej umiejętności to dlaczego nie zyskać dzięki temu dodatkowych profitów. Jeśli Twoje zdrowie spada do krytycznego poziomu możesz w ten sposób trochę je podreperować i wrócić do walki. Czasem nawet 160 punktów zdrowia może uratować Ci życie lub wygrać bezpośredni pojedynek 1 na 1.

Power of the Abyss IV - 4 punkty

Odpowiednie wykorzystanie umiejętności Reversal resetuje czas schłodzenia umiejętności Nether Step. Należy tutaj wspomnieć, że warunkiem koniecznym, aby wywołać ten efekt jest trafienie pociskiem w przeciwnika. Jeśli Ci się to uda możesz wykorzystać ponownie Nether Step do odzyskania punktów zdrowia, ucieczki lub doskoczenia do przeciwnika, którego chcesz wykończyć.

Seething Hatred II - 2 punkty

Każde trafienie przeciwnika redukuje czas schłodzenia umiejętności Reversal o 1 sekundę. Świetnie łączy się to z inną kartą znajdującą się w talii - Power of the Abyss. Dzięki temu możesz łączyć dwa efekty pozostając cały czas w walce, np. Użyć Nether Step -> wykorzystać Reversal -> ponowne użycie Nether Step itd.

Sleight of Hand I - 1 punkt

Kolejna Karta, która łączy się z pozostałymi w talii. Użycie Nether Step odnawia 3 pociski w broni Androxusa. Jeśli dobijasz przeciwnika i widzisz, że za chwilę skończy Ci się amunicja lepiej wykorzystać Nether Step i wykończyć wroga niż tracić 1.5 sekundy na przeładowanie broni i zaryzykować zgubienie celu.

Buying Time I - 1 punkt

Kolejna karta do uzupełniania zapasów naboi w magazynku. Użycie umiejętności Reversal odnawia 3 pociski w broni Androxusa. Należy tutaj wspomnieć, że jeśli w magazynku znajduje się 0 naboi i aktywujesz Reversal to po skończonej animacji tej umiejętności, Androxus będzie sam przeładowywał broń. Aby karta zadziałała poprawnie w magazynku musi być chociaż 1 nabój.

Wariant drugi

Powyższa talia różni się tylko jedną kartą od poprzedniego zestawienia - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry

Powyższa talia różni się tylko jedną kartą od poprzedniego zestawienia. Mianowicie Abyss Walker IV zostało zastąpione kartą Equivalent Exchange III. Dobra opcja dla tych graczy, którzy potrafią poprawnie wykorzystywać umiejętność Reversal.

Equivalnet Exchange III - 3 punkty

Androxus leczy się na 50% wartości zaabsorbowanych obrażeń przez umiejętność Reversal. Karta przydatna w starciu przeciwko dużej ilości szybkostrzelnych Bohaterów.

Przedmioty

Przedmioty zakupione w sklepie w trakcie rozgrywki powinny być zawsze dostosowane do drużyny przeciwnej. Wiadomo, że jeśli np. przeciwnicy nie dysponują Bohaterami zadającymi obrażenia obszarowe to nie inwestujesz Kredytów w przedmiot, który takie obrażenia redukuje. Znajdą się jednak ustawienia neutralne, które mogą być pomocne w każdym starciu.

Wariant pierwszy

HAVEN - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry

HAVEN

W każdej drużynie znajdą się źródła bezpośrednich obrażeń dlatego też warto zadbać trochę o swoją przeżywalność. Przedmiot Heaven redukuje otrzymywane bezpośrednie obrażenia.

  1. Poziom 1 - Redukcja obrażeń o 10%
  2. Poziom 2 - Redukcja obrażeń o 20%
  3. Poziom 3 - Redukcja obrażeń o 30%
MORALE BOOST - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry

MORALE BOOST

Przedmiot ten sprawi, że Twój Bohater będzie szybciej ładował swoją super umiejętność, a to z kolei przełoży się na częstotliwość jej używania. Biorąc pod uwagę, że Androxus posiada jedną z najlepszych super umiejętności w grze, Morale Boost jest świetnym wyborem do każdej rozgrywki.

  1. Poziom 1 - Bohater ładuje super zdolność szybciej o 15%
  2. Poziom 2 - Bohater ładuje super zdolność szybciej o 30%
  3. Poziom 3 - Bohater ładuje super zdolność szybciej o 45%
KILL TO HEAL - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry

KILL TO HEAL

Po zdobyciu zabójstwa lub eliminacji Bohater odzyskuje nieco zdrowia. Flankerzy przeważnie zdobywają dużą ilość zabójstw i asyst dlatego też wybór tego przedmiotu jest jak najbardziej odpowiedni.

  1. Poziom 1 - Bohater odzyskuje 300 punktów zdrowia po zabójstwie lub eliminacji
  2. Poziom 2 - Bohater odzyskuje 600 punktów zdrowia po zabójstwie lub eliminacji
  3. Poziom 3 - Bohater odzyskuje 900 punktów zdrowia po zabójstwie lub eliminacji

Wariant drugi

HAVEN - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry

HAVEN

W każdej drużynie znajdą się źródła bezpośrednich obrażeń dlatego też warto zadbać trochę o swoją przeżywalność. Przedmiot Heaven redukuje otrzymywane bezpośrednie obrażenia.

  1. Poziom 1 - Redukcja obrażeń o 10%
  2. Poziom 2 - Redukcja obrażeń o 20%
  3. Poziom 3 - Redukcja obrażeń o 30%
MORALE BOOST - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry

MORALE BOOST

Przedmiot ten sprawi, że Twój Bohater będzie szybciej ładował swoją super umiejętność, a to z kolei przełoży się na częstotliwość jej używania. Biorąc pod uwagę, że Androxus posiada jedną z najlepszych super umiejętności w grze, Morale Boost jest świetnym wyborem do każdej rozgrywki.

  1. Poziom 1 - Bohater ładuje super zdolność szybciej o 15%
  2. Poziom 2 - Bohater ładuje super zdolność szybciej o 30%
  3. Poziom 3 - Bohater ładuje super zdolność szybciej o 45%
VETERAN - Androxus - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins - Paladins: Champions of the Realm - poradnik do gry

VETERAN

Bohater otrzymuje bonus do regeneracji zdrowia gdy znajduje się poza walką. Flankerzy w większości przypadków po wykonanej akcji (udanej bądź też nie) wycofują się na bezpieczną pozycję i starają się znaleźć kolejną dogodną sytuację do ataku. Dzięki temu przedmiotowi będziesz w stanie szybko powrócić do pełni zdrowia i ponownie rzucić się w wir walki.

  1. Poziom 1 - Bohater leczy się o dodatkowe 4% gdy znajduje się poza walką
  2. Poziom 2 - Bohater leczy się o dodatkowe 8% gdy znajduje się poza walką
  3. Poziom 3 - Bohater leczy się o dodatkowe 12% gdy znajduje się poza walką

Porady ogólne

  • Androxus zadaje największe obrażenia w bliskim kontakcie. Na dłuższych dystansach traci bardzo dużo ze swojej skuteczności. Jako typowy zabójca wyznaje zasadę: high risk, high reward.
  • Przed skorzystaniem z Accursed Arm warto najpierw wznieść się w powietrze za pomocą Nether Step, aby dobrze wypozycjonować Bohatera. Z wysokości obejmiesz wzrokiem większy obszar mapy i łatwiej będzie Ci wybrać odpowiednie cele do eliminacji.
  • Zanim skorzystasz z umiejętności Reversal, upewnij się najpierw, że nie grozi Ci żadne zagrożenie z flanek. Tarcza absorbuje obrażenia jedynie z frontu, odsłaniając resztę ciała na atak.
  • Rewolwer Androxusa może pomieścić 6 naboi w magazynku. Zanim wyruszysz do walki upewnij się, że Twoja broń została przeładowana ponieważ gdy wyskoczysz na przeciwnika i po jednym wystrzale będziesz musiał stracić 1.5 sekundy na przeładowanie broni, może być już za późno, aby oddać kolejny strzał.
  • Androxus jest Flankerem, a do tego nie dysponuje dużą wytrzymałością i pulą zdrowia dlatego też powinien trzymać się z daleka od bezpośredniego starcia. Jego głównym zadaniem jest eliminacja samotnych celów, a nie samotne przejmowanie punktu i skupianie na sobie uwagi wroga.
  • Przed użyciem Defiance upewnij się, że posiadasz w magazynku chociaż 3 naboje, aby w pełni wykorzystać potencjał tej umiejętności.
  • Nether Step to umiejętność, która jest w stanie uratować Ci życie. Wykorzystywana jest także do pozycjonowania Bohatera. Staraj się unikać używania tej umiejętności bez ważnego celu ponieważ posiada ona 10 sekundowy czas schłodzenia. Jeśli w tym czasie natkniesz się na przeciwnika, nie będziesz dysponować żadną formą ucieczki.
  • Androxus może opóźnić spadanie z wysokości poprzez szybowanie (wystarczy wcisnąć i przytrzymać przycisk skoku). Dzięki temu możesz spokojnie ostrzeliwać przeciwników w trakcie spadania na ziemię. Oddawanie strzałów z powietrza może nieźle zdezorientować wrogów.
  • Poruszając się po mapie staraj trzymać się blisko ścian lub innych przeszkód naturalnych, aby nie wystawić się na obstrzał ze strony snajperów.
  • Defiance nie posiada czasu schłodzenia więc możesz użyć tej umiejętności dwukrotnie zakładając, że masz pełen magazynek. Dwie celne serie oddane w bliskim kontakcie przeważnie wystarczą, aby wyeliminować przeciwnika.
  • Zanim kupisz przedmioty w trakcie rozgrywki przeanalizuj najpierw kto znajduje się w drużynie przeciwnej. Swoje zakupy dostosuj do aktualnej sytuacji na mapie.
  • Kiedy korzystasz z umiejętności Reversal, trzymaj wciśnięty LPM dzięki czemu po wystrzeleniu kuli skumulowanej energii natychmiast wystrzelisz także pocisk z rewolweru.

Kontra

  • Androxus jest najskuteczniejszy w bliskim kontakcie więc każda postać, która może zadawać duże obrażenia z dystansu będzie dla niego zagrożeniem. Przykładowo Kinessa lub Sha Lin mogą bardzo szybko zestrzelić Androxusa jeśli ten znajdzie się na ich celowniku.
  • Androxusa można bardzo skutecznie wyłączyć z walki poprzez ogłuszenie go lub spowolnienie. W ten sposób nie będzie w stanie szybko ewakuować się z walki, aby po chwili powrócić z dogodniejszej pozycji.
  • Jeśli widzisz, że Androxus aktywował Reversal (Zielona tarcza z przodu Bohatera), wstrzymaj się na chwilę ze strzelaniem. Wszystkie pociski wystrzelone w kierunku przeciwnika zostaną zaabsorbowane, a po skończeniu działania umiejętności przeciwnik pośle w Twoim kierunku pocisk z zaabsorbowanej energii.
  • Androxus został zaprojektowany do likwidowania kruchych celów dlatego też ma problem z przebiciem się przez pancerz Obrońców. Każda dobrze opancerzona postać będzie dla niego twardym orzechem do zgryzienia.
  • Gdy widzisz Androxusa, postaraj się zwiększyć dystans między wami. Androxus traci na skuteczności wraz z odległością. Dzięki temu będziesz otrzymywać mniej obrażeń od jego ataków.