Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Gwint - poradnik do gry

Gwint - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Tworzenie talii Poradnik Gwint

Talia w Gwincie może składać się minimum z 25, a maksymalnie z 40 kart. Można by stwierdzić, że nie ma w tym większej filozofii, ale nic bardziej mylnego! Tworzenie własnej talii to bardzo wymagające i strategiczne zajęcie. W Gwincie gracz ma do dyspozycji bardzo dużą ilość kart i nawet jeśli chciałoby się grać same najpotężniejsze karty to niestety jest to niewykonalne ze względu na pewne ograniczenia. Tworzenie talii można podzielić na parę etapów.

Etap 1: Wybór Frakcji

Na początku musisz zdecydować się, którą Frakcją chcesz grać - Tworzenie talii - Gwint - poradnik do gry

Na początku musisz zdecydować się, którą Frakcją chcesz grać. Wybór prezentuje się następująco:

  • Potwory
  • Królestwa Północy
  • Scoia'Tael
  • Skellige
  • Nilfgaard

Więcej informacji na temat Frakcji znajdziesz w ostatnim rozdziale poradnika, który w całości został poświęcony temu zagadnieniu. Po dokonaniu wyboru będziesz musiał/a zdecydować się także na jednego z posiadanych Liderów. Każdy z nich dysponuje unikatową umiejętnością, którą będziesz w stanie dopasować do własnego stylu gry.

Etap 2: Wybór odpowiednich kart

Na potrzeby poradnika wybrano Frakcję Skellige z kartą Lidera Król Bran - Tworzenie talii - Gwint - poradnik do gry

Na potrzeby poradnika wybrano Frakcję Skellige z kartą Lidera Król Bran. Jego moc specjalna pozwala graczowi na odrzucenie 3 dowolnych kart z talii na cmentarz. Talia, jak już wcześniej wspomniano, może składać się minimum z 25, a maksymalnie z 40 kart. Trzeba brać pod uwagę, że w 40 kartach może znaleźć się więcej istotnych jednostek lub kart wydarzeń, ale zmniejsza się przy tym szansę na wylosowanie tych najbardziej interesujących w trakcie pojedynku. Przyjęto, że 25 kart to najbardziej optymalna ilość, która pozwala na realizowanie wybranej strategii. W swojej talii możesz umieścić jednostki walczące w zwarciu, dystansowe, machiny/jednostki oblężnicze, jak i karty wydarzeń. Są jednak pewne ograniczenia, a mianowicie:

  1. W talii możesz użyć maksymalnie 4 Złote karty.
  2. Liczba Srebrnych kart nie może być większa od 6.
  3. Brązowych kart musi być minimalnie 15 (aby dopełnić talię do 25 kart)

Tworząc własną talię musisz brać pod uwagę to z jakimi graczami będziesz musiał/a się mierzyć. Dlatego też należy w niej umieścić karty, które pozwolą na eliminację zagrożenia ze strony przeciwnika, a także jednostki, które będą zwiększać ogólną siłę bojową talii.

Etap 3: Zakończenie tworzenia talii

Powyższa talia składa się z 25 kart, z czego 6 jest Srebrnych, 4 Złote, a pozostałe Brązowe - Tworzenie talii - Gwint - poradnik do gry

Powyższa talia składa się z 25 kart, z czego 6 jest Srebrnych, 4 Złote, a pozostałe Brązowe. Wykorzystano tutaj jednostki, które można odrzucić przy pomocy umiejętności specjalnej Lidera (Straż Królowej, Cerys), a później za sprawą zaledwie jednej karty przywrócić je wszystkie na planszę. Co więcej, w talii znajdują się jednostki, które dają możliwość wskrzeszania kart z cmentarza, jak np. Kapłanki Freyi. Nie zabrakło także kart, które pozwolą na neutralizowanie jednostek przeciwnika, jak np. Piorun Alzura, Geralt: Igni lub Tarczowniczki Klanu Drummond. W trakcie rozgrywki świetnie spisują się także Niedźwiedzie, które okaleczą każdą jednostkę przeciwnika (Poza Złotymi), które pojawią się na planszy o 1 punkt. Dobrze przemyślana talia to klucz do sukcesu także w trakcie tworzenia własnej, postaraj się dobrze przemyśleć strategię i wybrać karty, które będą miały między sobą synergię, czyli np. zagrywając jedną kartę możesz wywołać jakiś dodatkowy efekt innej karty.