Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Yesterday Origins - poradnik do gry

Yesterday Origins - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Porady ogólne | Yesterday Origins

Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019

Interfejs

Kursor ma kształt znaku "+" i rozjaśnia się na aktywnych obiektach. Po ich kliknięciu zawsze pojawia się zbliżenie, często trójwymiarowe, w którym na danym przedmiocie mogą występować kolejne aktywne punkty w postaci pulsujących białych kółek (albo skupionej na nich wiązki światła - zmiany dokonujesz PPM). Widok w zbliżeniu można przesuwać w lewo i w prawo oraz w górę i w dół, a trójwymiarowe obiekty obracać. W lewym górnym rogu ekranu schowana jest ikonka gałki ocznej ujawniająca hotspoty, w prawym górnym rogu ekranu - ikonka trybiku kryjąca menu. Ekwipunek pojawia się po najechaniu kursorem w dół ekranu - gdy jest zapełniony, przy wciśniętym LPM da się przewijać w lewo i w prawo dostępne w nim przedmioty i informacje.

Ekwipunek

Inwentarz zawiera zarówno gromadzone przedmioty (po lewej), jak i pozyskiwane w trakcie konwersacji lub eksploracji informacje (po prawej) oraz ikonki dwójki bohaterów (pośrodku), między którymi można się przełączać. Przedmioty w zbliżeniu są trójwymiarowe i da się je oglądać ze wszystkich stron, niekiedy występują na nich aktywne punkty, które czasem wymagają tylko kliknięcia, a czasem dodatkowej interakcji z innym przedmiotem lub informacją. Podobnie ma się rzecz z grywalnymi postaciami - można je obejrzeć w ekwipunku z przodu, z tyłu i z obu boków, a klikając aktywne punkty, uzyskać informacje na ich temat, w zasadzie w każdej lokacji nieco inne (inne również z perspektywy każdego z dwójki bohaterów). Niekiedy trzeba też użyć na konkretnym aktywnym punkcie na ich sylwetce jakiejś rzeczy lub posiadanej informacji.

Eksploracja

Również spotykane postacie i obiekty w lokacjach można i należy poddawać obserwacjom w zbliżeniach. Czasem jest to warunkiem rozwoju akcji - dany temat nie pojawi się w rozmowie lub dana informacja nie stanie się dostępna, jeśli wcześniej nie obejrzymy postaci i nie sprawdzimy jej konkretnych aktywnych punktów. Także uważne oglądanie tych elementów wyposażenia wnętrz, których nie da się zabrać, skutkuje nowymi informacjami.

Zagadki

W grze występują głównie zagadki środowiskowe, czyli wymagające użycia posiadanych przedmiotów i/lub informacji na obiektach otoczenia (rzadziej na postaciach). Po kliknięciu danego obiektu pojawia się jego zbliżenie, często trzeba w nim wówczas przesunąć nieco widok albo odnaleźć jakiś aktywny punkt, by z dołu ekranu wyjechał ekwipunek i by można było kliknąć w nim te przedmioty i/lub informacje, które chcemy w powiązaniu z oglądanym obiektem wykorzystać. Tak samo odbywa się manipulacja rzeczami w ekwipunku - do zbliżenia na jedną z nich dołączane są kolejne.

Konwersacje

Warto poruszać wszystkie tematy - nie wszystkie wpływają na akcję gry, ale wszystkie wnoszą informacje o danej postaci, o jej relacjach z głównym bohaterem bądź bohaterką, jak również o świecie gry. W kliku przypadkach od rozwinięcia pewnych wątków zależy zdobycie osiągnięcia. W trakcie eksploracji dobrze jest zagadywać te same postacie ponownie, często pojawiają się bowiem nowe kwestie, istotne dla rozwoju fabuły. Wyczerpane linie dialogowe zostają opatrzone parafką.

Osiągnięcia

W grze można zdobyć 36 osiągnięć i w zasadzie pozyskanie kompletu wymaga dwukrotnego jej zaliczenia. Za pierwszym razem trzeba w każdej lokacji zbadać absolutnie wszystkie aktywne punkty, nie tylko na obiektach, ale również na postaciach i przedmiotach w ekwipunku (pomocna jest w tym opcja ujawniania hotspotów), co zabiera sporo czasu. Nie wolno przewijać wstawek filmowych. Za drugim z kolei należy przejść grę możliwie szybko, by zmieścić się w 250 minutach. Kilka osiągnięć wpada za wyczerpanie pewnych tematów w dialogach, kilka za niekoniecznie sensowne próby używania przedmiotów na obiektach, a kilka automatycznie, w toku rozwoju fabuły.