Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Yesterday Origins - poradnik do gry

Yesterday Origins - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział drugi - klasztor św. Brygidy | Opis przejścia | Yesterday Origins

Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019

W rozdziale drugim jako brat Yago usiłujesz rozszyfrować mroczną tajemnicę klasztoru św. Brygidy. W tym celu podejmujesz następujące kroki:

Zlokalizuj tajną bibliotekę

W sali skrybów jako brat Yago podejdź do otwartej szafy (na wprost ostatniego pulpitu) - Rozdział drugi - klasztor św. Brygidy | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

W sali skrybów jako brat Yago podejdź do otwartej szafy (na wprost ostatniego pulpitu). Zabierz z niej talerzyk z solą morską (stojący na górnej półce) i cyrkiel (leżący na najniższej półce). Następnie zbliż się do okna przy owym pulpicie. Weź leżącą na parapecie czarną chustę - Yago przeniesie się do wspomnienia wczorajszych wydarzeń w bibliotece. Przyjrzyj się wszystkim ich uczestnikom.

Obserwacja Ginesa de Orduny:

  1. lewe (z perspektywy gracza) oko;
  2. lewa dłoń (w pozycji z boku).

Obserwacja Giuseppe:

  1. znamię na prawym (z perspektywy gracza) policzku;
  2. kaptur na plecach.

Obserwacja Toribio:

  1. łysina;
  2. brzuch;
  3. miejsce na habicie przy lewej (z perspektywy gracza) dłoni;
  4. kaptur na plecach.

Obserwacja Ursusa:

  1. prawe (z perspektywy gracza) oko;
  2. różaniec (poniżej pasa);
  3. szyja (z prawej strony).

Obserwacja Yago:

  1. sznur przy habicie (poniżej pasa);
  2. tonsura (bok lub tył głowy);
  3. kaptur na plecach;
  4. tył prawej stopy.
Porozmawiaj z każdym (no może poza Ursusem) świadkiem wczorajszego zajścia w bibliotece (również z samym sobą) - Rozdział drugi - klasztor św. Brygidy | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Porozmawiaj z każdym (no może poza Ursusem) świadkiem wczorajszego zajścia w bibliotece (również z samym sobą). Przyjrzyj się też morderczej księdze na pulpicie przed Ginesem, a także witrażom w oknach (w ekwipunku pojawi się informacja "okna") i kracie w dole ściany (za Ursusem; w ekwipunku pojawi się informacja "chór"). Opuść wspomnienie wyjściem po prawej, a następnie salę skrybów (strzałka w lewym dolnym rogu ekranu).

Wejdź do następnego pomieszczenia (drzwi obok), czyli gabinetu Ginesa. Yago zauważy, jak zakonnik chowa do szuflady klucz do biblioteki (stosowna informacja w ekwipunku) Porozmawiaj z nim na wszystkie tematy. (Jeśli zapytasz go o ojca, otrzymasz osiągnięcie Starzec i niemowlę).

Po opuszczeniu gabinetu Ginesa skieruj się na widoczne w głębi za arkadą schody - dotrzesz do warsztatu Ezequiela. Dowiesz się, że skradziono wszystkie litery "E" z prasy drukarskiej, której działanie za godzinę ma zostać zaprezentowane bratu Ginesowi (w ekwipunku pojawi się informacja "rozdarcie"). Zapytaj zakonnika o tajną bibliotekę, po czym zakończ rozmowę. W zbliżeniu użyj na Ezequielu informacji o chórze i oknach - mężczyzna wskaże Yago miejsce (zostaniesz tam przeniesiony automatycznie), gdzie powinny być drzwi do biblioteki - w owym zagłębieniu w murze zamiast drzwi znajduje się jednak tylko obraz "Bramy piekieł".

Niemniej przyjrzyj się uważnie rzeczonemu obrazowi, a konkretnie małej metalowej płytce w dole ramy - Rozdział drugi - klasztor św. Brygidy | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Niemniej przyjrzyj się uważnie rzeczonemu obrazowi, a konkretnie małej metalowej płytce w dole ramy. W zbliżeniu na nią potraktuj ją zabranym z szafy cyrklem - pojawi się otwór na klucz, którego jeszcze nie masz.

Pomóż Ezequielowi odzyskać skradzione litery

Wróć do warsztatu Ezequiela (w prawo i w głąb ekranu). Porozmawiaj z nim na wszystkie tematy. (Jeśli poruszysz kwestię złodzieja i przeanalizujesz potencjalnych podejrzanych, otrzymasz osiągnięcie Wszyscy są podejrzani). W trakcie rozmowy dostaniesz matrycę z ostatnią literą "E" (oczywiście trzeba kliknąć tę opcję dialogową).

Obserwacja Ezequiela:

  1. lewe (z perspektywy gracza) oko;
  2. klamra paska z narzędziami;
  3. lewa stopa;
  4. włosy (w pozycji z prawego boku).
Zapytaj brata o brak okularów (stosowna informacja w ekwipunku) - Rozdział drugi - klasztor św. Brygidy | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Zapytaj brata o brak okularów (stosowna informacja w ekwipunku). Ze stołu usytuowanego w lewym dolnym rogu ekranu zabierz peryskop (niestety, jedno z luster jest stłuczone). Ze stolika roboczego (tuż obok kowadła) weź dłuto, a z bocznej ściany komina (przy oknie) zdejmij zwój liny.

Podejdź do okna - w zbliżeniu użyj na nim informacji o wyrzuconych okularach. Yago dostrzeże je na belce poniżej okna (kliknij je) - by dosięgnąć owych okularów, skorzystaj z liny.

Idź pod wejście do tajnej biblioteki (po wyjściu z warsztatu - w lewo) - Rozdział drugi - klasztor św. Brygidy | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Idź pod wejście do tajnej biblioteki (po wyjściu z warsztatu - w lewo). Przyjrzyj się znajdującej się tam chrzcielnicy, a konkretnie metalowej (prawdopodobnie srebrnej) płytce na jej dnie. Posyp zamarzniętą wodę solą zabraną z szafy w sali skrybów, po czym odczep płytkę od dna za pomocą dłuta.

Wróć do warsztatu i wypoleruj rzeczoną płytkę na znajdującym się w prawym dolnym rogu ekranu kamieniu szlifierskim. Wyczyszczoną srebrną płytkę umieść w peryskopie.

Wyjdź na korytarz i zainteresuj się wysoko umieszczonym małym okienkiem w murze, przez które można by podejrzeć, co dzieje się w sali skrybów - Rozdział drugi - klasztor św. Brygidy | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Wyjdź na korytarz i zainteresuj się wysoko umieszczonym małym okienkiem w murze, przez które można by podejrzeć, co dzieje się w sali skrybów. W zbliżeniu użyj na nim naprawionego peryskopu - w ekwipunku pojawi się informacja "szpieg".

Maszeruj do sali skrybów, gdzie porozmawiaj z siedzącym przy pierwszym pulpicie bratem Toribio na wszystkie tematy. Następnie przyjrzyj się mu w zbliżeniu - jedyną różnicę w wyglądzie pomiędzy rzeczywistym Toribio a Toribio ze wspomnienia z biblioteki stanowi rozdarcie (stosowna informacja w ekwipunku) z lewej (z perspektywy gracza) strony habitu (przy dłoni).

Użyj owej informacji przy aktywnym rozdarciu na habicie Toribio, a otrzymasz kolejną - złodziej - Rozdział drugi - klasztor św. Brygidy | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Użyj owej informacji przy aktywnym rozdarciu na habicie Toribio, a otrzymasz kolejną - "złodziej".

Za pomocą dłuta wydłub ostatnią literę "E" z matrycy. Wykorzystaj ją na Toribio w połączeniu z informacjami "szpieg" i "złodziej", by zastawić na zakonnika małą pułapkę. Podejrzawszy, gdzie Toribio ukrył łup, wróć do sali skrybów.

Z pulpitu Giuseppe weź leżącą po prawej pustą szpulkę - Rozdział drugi - klasztor św. Brygidy | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Z pulpitu Giuseppe weź leżącą po prawej pustą szpulkę. Idź do warsztatu i pokaż ją Ezequielowi - dowiesz się, że była na niej długa, cienka i bardzo mocna nić (stosowna informacja w ekwipunku), którą nawiniętą na rzeczoną szpulkę Ezequiel dał Giuseppe. Maszeruj do sali skrybów i podejdź do ostatniego okna (strzałka), by przenieść się do wspomnienia wczorajszego dnia. Zapytaj Giuseppe o niewidzialną nić - zorientujesz się, że wykorzystał ją do jakiejś psoty.

Wróć do rzeczywistości i przyjrzyj się pulpitowi Giuseppe. W zbliżeniu użyj na nim informacji o nici i powiększających okularów Ezequiela. Okaże się, że koniec nici zwisa z sufitu i niemal dotyka małego pulpitu z książką. Złap za nić, a Yago uda się pozbyć Toribio z sali i odzyskać skradzione litery "E". Maszeruj do warsztatu i wręcz je Ezequielowi.

Dostań się do tajnej biblioteki

Po opuszczeniu przez Toribio sali zauważ kańczug leżący przy jego pulpicie - Rozdział drugi - klasztor św. Brygidy | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Po opuszczeniu przez Toribio sali zauważ kańczug leżący przy jego pulpicie. Podnieś go. Wykorzystaj fakt, że zarówno Toribio, jak i Gines poszli na pokaz prasy drukarskiej, i przez pierwsze okno po lewej wyjdź na zewnątrz. Stojąc na gzymsie, spróbuj zarzucić linę zabraną z warsztatu na belkę powyżej - okaże się jednak za krótka.

Połącz ją więc z kańczugiem i tak przedłużoną linę zamocuj na belce - Rozdział drugi - klasztor św. Brygidy | Opis przejścia | Yesterday Origins - Yesterday Origins - poradnik do gry

Połącz ją więc z kańczugiem i tak przedłużoną linę zamocuj na belce. Yago przeniesie się do gabinetu Ginesa, skąd skradnie klucz do tajnej biblioteki.

Po udanej akcji wyjdź z sali skrybów i maszeruj w lewo. Znalazłszy się przed obrazem kryjącym wejście do biblioteki, w zbliżeniu przesuń widok na dolną ramę, po czym w zbliżeniu na metalową płytkę użyj na niej klucza.

(Za dostanie się do tajnej biblioteki i dorwanie do morderczej księgi otrzymasz osiągnięcie Wiedza okultystyczna. Jeśli zbadałeś wszystkie aktywne punkty w klasztorze: na postaciach, obiektach i przedmiotach - również w ekwipunku, otrzymasz osiągnięcie Tajemnica opactwa).

Podczas dialogu z Victorią Baxter, a potem z Pauline i na koniec z Amandą Royce wybieraj dowolne opcje dialogowe.