Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Tyranny - poradnik do gry

Tyranny - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Obrona (Making a Stand) - zadanie główne | Solucja Tyranny Poradnik Tyranny

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Poniższy rozdział stanowi kompletny opis przebiegu rozgrywki w lokacjach Kamienna Strażnica(M15|M26) i Żelazne Domostwo(M13) związanych z zadaniem Obrona. Znajdziesz tutaj rozwiązanie czekających na ciebie zadań z wątku pobocznego opowieści, które pozwolą ukończyć opisane tutaj zadanie możliwie najkorzystniej.

Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.

Wejdź do Strażnicy

Zadanie pojawi się w dzienniku zaraz po tym jak poinformujesz Grobowego Ashe o odzyskaniu Insygniów Niezłomności. W celu jego realizacji udaj się do lokacji Kamienna Strażnica, która powinna być już aktywna na mapie świata. Po wejściu do lokacji skieruj się do miejsca, które pozwoli na wkroczenie do wnętrza fortecy.

Już po chwili zostaniesz zaatakowany przez oddział Niezłomnych (4), aczkolwiek w starciu z nimi pomogą wojownicy i magowie Wzgardzonych. Po zakończonej walce okazuje się, że przejście, którego użyłeś wcześniej(zachodnie), żeby dostać się do dalszej części lokacji jest niedostępne.

Udaj się w kierunku wschodniej części mapy, a zobaczysz, że wcześniej zablokowana część mapy stoi przed tobą otworem - Obrona (Making a Stand) - zadanie główne | Solucja Tyranny - Tyranny - poradnik do gry

Udaj się w kierunku wschodniej części mapy, a zobaczysz, że wcześniej zablokowana część mapy stoi przed tobą otworem. Obok wozów czekają na ciebie kolejni Niezłomni, ale strzeż się też pułapek, które na ciebie zastawili (wymagana Przebiegłość 44). Pokonaj przeciwników i wejdź do niedostępnego wcześniej poziomu lokacji. Skieruj się w lewo, a znajdziesz niewielki oddział Niezłomnych(6) pod wodzą Janosa, którego miałeś już okazję spotkać podczas pierwszej wizyty w lokacji. Jest tu także obecna Rumalana, którą Grobowy Ashe wysłał z oddziałem Wzgardzonych. Podczas krótkiego dialogu możesz zdradzić sojusz i przyłączyć się do Niezłomnych lub kontynuować wątek Wzgardzonych. Jeśli pozostaniesz wierny Archontowi Wojny to będziesz musiał samotnie stawić czoła lokalnej frakcji.

Spotkani tu Niezłomni są dość wytrzymali, a poza tym mogą leczyć się w dużych ilościach, co nieznacznie przedłuży starcie. Na tym etapie nie powinieneś mieć jednak problemu z pokonaniem ich. Po zakończonej walce możesz zejść po skalistym zboczy do koryta rzeki (wymagana Atletyka 44) w poszukiwaniu skarbów lub przejść mostem do niecki, z której dostaniesz się do wnętrza Kamiennej Strażnicy.

Użyj Insygniów Niezłomności, żeby dostać się do fortecy.

Odszukaj Herodina

Po przekroczeniu burzy dziennik zostanie zaktualizowany, a twoim głównym zadaniem w tej części lokacji jest odnalezienie i wyeliminowanie Regenta Krzepy - Straydusa Herodina - Obrona (Making a Stand) - zadanie główne | Solucja Tyranny - Tyranny - poradnik do gry

Po przekroczeniu burzy dziennik zostanie zaktualizowany, a twoim głównym zadaniem w tej części lokacji jest odnalezienie i wyeliminowanie Regenta Krzepy - Straydusa Herodina. Jedyna droga prowadzi na zachód w kierunku głównej bramy fortu. Już po chwili trafisz na niewielki oddział wojsk Regenta Krzepy. Możesz ich oszukać i uniknąć walki, zaatakować lub namówić, żeby uciekli przez korytarz, jaki utworzyły Insygnia Niezłomności. Jeśli zdecydujesz się walczyć, to nie powinieneś mieć większych problemów z pokonaniem ich.

Niezależnie od podjętej decyzji kieruj się dalej na zachód. Ostatecznie zatrzymają cię strażnicy bramy i bez względu na wybrane kwestie dialogowe naprzeciw wyjdzie Regent. Możesz uzyskać od niego szereg informacji fabularnych, ale jeśli do tej pory nie zdradziłeś Wzgardzonych, to nie masz szans na inne zakończenie rozmowy, niż walka z Niezłomnymi i pości za Herodinem.

Gdy walka ze strażnikami dobiegnie końca przejdź minimalnie dalej na zachód, gdzie znajdziesz kołowrót otwierający bramę - Obrona (Making a Stand) - zadanie główne | Solucja Tyranny - Tyranny - poradnik do gry

Gdy walka ze strażnikami dobiegnie końca przejdź minimalnie dalej na zachód, gdzie znajdziesz kołowrót otwierający bramę. Pilnuje go tylko jeden żołnierz. Porusz kołowrót (wymagana Atletyka 49) i wkrocz do fortecy.

W środku czeka cię kilka starć z pomniejszymi oddziałami Niezłomnych. Jeśli będziesz kierował się ku wejściu do sal fortecy to w walce dołączą do ciebie Wzgardzeni. Jeśli zależy ci na jak najszybszym ukończeniu tej sekcji to kieruj się na wschód po przekroczeniu bramy. Pozostałymi przeciwnikami możesz zająć się już po ukończeniu zadania. Pamiętaj, żeby po każdej potyczce zapisywać stan gry, ponieważ oddziały zazwyczaj liczą pięciu żołnierzy, co może być kłopotliwe biorąc pod uwagę liczbę wymaganych starć.

Tuż przed wejściem do wnętrza twierdzy czeka na ciebie najsilniejszy oddział Niezłomnych - Obrona (Making a Stand) - zadanie główne | Solucja Tyranny - Tyranny - poradnik do gry

Tuż przed wejściem do wnętrza twierdzy czeka na ciebie najsilniejszy oddział Niezłomnych. Jeśli stanowią problem, to możesz wywabić ich do miejsca, gdzie stacjonują Wzgardzeni, a na pewno uzyskasz ich pomoc. Po zakończonym starciu wejdź do twierdzy.

Sala Regentów

W Sali Regentów znajdziesz dowódcę Wzgardzonych - Dimitrisa. Gdy tylko zbliżysz się do niego rozpocznie się dialog, który nie ma większego znaczenia dla przebiegu misji. Będziesz musiał stawić czoła oddziałowi Niezłomnych, a wspomniany Wzgardzony pomoże ci w walce. W czasie potyczki jest nieśmiertelny, więc nie musisz się przejmować jego losem. Walka zostanie zakończona gdy ostatni z Niezłomnych zginie, a Regent odniesie krytyczne obrażenia.

Ostatecznie pomiędzy tobą a rannym Regentem staje Amelia - Obrona (Making a Stand) - zadanie główne | Solucja Tyranny - Tyranny - poradnik do gry

Ostatecznie pomiędzy tobą a rannym Regentem staje Amelia. Okazuje się, że służy Regentowi i chce go bronić. Niezależnie od wybranych linii dialogowych Amelia wychodzi do swojej komnaty, a ty zabijasz Regenta. Okazuje się, że mimo tego Edykt Burz trwa dalej. Żeby go zakończyć musisz zabić dziecko Amelii, które po śmierci Regenta podtrzymało działanie czaru.

Los Amelii i zakończenie zadania

Córka Archonta nie pozwoli zabić dziecka. W czasie rozmowy możesz jej obiecać, że spróbujesz obejść działanie Edyktu w taki sposób, żeby zabicie dziecka nie było konieczne. Będzie to możliwe jedynie wtedy gdy twój bohater dysponuje bardzo dużym współczynnikiem Wiedzy (61). W przeciwnym wypadku będziesz musiał zabić dziecko, a przed tym jego matkę.

Jeśli nie dysponujesz wystarczającą Wiedzą, to Ashe w rozmowie każe ci ją zabić i będzie to jedyne wyjście z zadania. Walka z Amelią i zabicie jej dziecka wywoła niewielką Wrogość ze strony Wzgardzonych, ale jeśli do tej pory nie generowałeś jej zbyt dużo, to będzie to bez znaczenia.

Po wykonaniu zadania zgłoś się do Ashe'a, który pogratuluje ci zakończenia Edyktu i postawi przed wiążącym wyborem. Albo będziesz realizował zadania w Rozstajach Lethiany albo udasz się do Płonącej Książnicy. Jedno wyklucza drugie i nie będziesz miał dostępu do zestawu wszystkich zadań w czasie jednej rozgrywki.