Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

ReCore - poradnik do gry

ReCore - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore

Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019

Status Check to druga misja w ReCore. Poniżej znajdziesz dokładną listę i opis przejścia wszystkich jej etapów.

Droga do panelu zasilającego

Po ukończeniu poziomu będziesz mógł się tutaj przenosić prosto z Crawlera. - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
Po ukończeniu poziomu będziesz mógł się tutaj przenosić prosto z Crawler'a.

Po odzyskaniu kontroli nad postacią odkryjesz, że jesteś w tunelu. Jedyną drogą jest ta przed Tobą. Po krótkiej podróży dotrzesz do drzwi, obok których stoi komora transportowa, taka jak w Twojej bazie. Po jej aktywacji odkryjesz, że w środku utknął niewielki robot o nazwie V01-LT. Jego zadaniem jest obsługa komór i dzięki niemu, po ukończeniu tego poziomu, będziesz mógł tutaj łatwo wrócić bezpośrednio z Crawler'a.

Pierwsza duża jaskinia w tej lokacji. Warto się rozejrzeć za łupami. - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
Pierwsza duża jaskinia w tej lokacji. Warto się rozejrzeć za łupami.

W następnym tunelu Twoją uwagę mogą przykuć niegroźne roboty na ścianach. Możesz je zignorować lub powystrzelać dla kilku punktów doświadczenia. Po wyjściu z korytarza staniesz w dużych rozmiarów grocie wypełnionej zabudowaniami - to główne pomieszczenie kontrolne Pylonu 512. Jest tutaj nieco surowców do zdobycia, a także jedno skupisko wrogów - Rouge K-9 oraz Poppers.

Po dotarciu do rdzenia okaże się, że jego zasilenie wymaga większej energii niż obecnie posiadasz. - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
Po dotarciu do rdzenia okaże się, że jego zasilenie wymaga większej energii niż obecnie posiadasz.

Gdy dostaniesz się do panelu zasilającego Pylon 512 odkryjesz, że posiadany przez Ciebie Prismatic Core jest za słaby, żeby zasilić całą maszynę. Z tego powodu będziesz musiał wejść głębiej w podziemia i odnaleźć więcej takowych rdzeni.

Poszukiwania pryzmatycznych rdzeni

Skrzynia chowa skarb niezbędny do dalszej gry. - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
Skrzynia chowa skarb niezbędny do dalszej gry.

Wymiń panel zasilający i przejdź na rampę prowadzącą na lewo. Znajdziesz się w średnich rozmiarów jaskini z dwoma, czerwonymi unoszącymi się w miejscu robotami. Drzwi na końcu pomieszczenia są zamknięte, ale na pobliskiej ścianie powinieneś dostrzec pająka, który wybucha po zniszczeniu. Za nim ukryta jest skrzynia z pierwszym ulepszeniem broni - czerwoną amunicją. Aktywuje się ją wybierając klawisz 2 na klawiaturze. Dzięki niej możesz otwierać drzwi zablokowane przez czerwone roboty, a także zadawać większe obrażenia wrogom tego samego koloru.

Po powrocie do jaskini zostaniesz zaatakowany przez czerwone Rouge K-9. Jeżeli zmienisz kolor amunicji na czerwony to od razu zauważysz zwiększone obrażenia przeciwko tym wrogom. Ponadto atak z ataku ładowanego może spowodować, że wrogowie staną w płomieniach co będzie im zadawać dodatkowe obrażenia. Po ich pokonaniu musisz strzelić z czerwonej amunicji do latających przy drzwiach robocików. Otworzy to dalsze przejście, pełne atakujących znienacka Corebytes Poppers.

Aby odblokować pryzmatyczny rdzeń będziesz musiał znaleźć wszystkie Cellboty w okolicy. - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
Aby odblokować pryzmatyczny rdzeń będziesz musiał znaleźć wszystkie Cellboty w okolicy.

Kolejna komnata skrywa poszukiwany przez Ciebie rdzeń. Niestety jest on zablokowany i jedynym sposobem na jego zdobycie jest znalezienie wszystkich sześciu, pochowanych w okolicy Cellbotów. Warto pamiętać o tym, że ów roboty mają wyraźną, zieloną poświatę. Pierwszy znajduje się w pobliżu platformy, do której należy go, a także każdego następnego, doprowadzić. Następny chowa się w pobliżu wzniesionej ponad poziom gruntu rampy, ale dostępu do niego bronią Rouge K-9.

Pierścienie doładowują egzoszkielet Joule dzięki czemu możesz ponownie wykonać skoki i sprinty bez lądowania. - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
Pierścienie doładowują egzoszkielet Joule dzięki czemu możesz ponownie wykonać skoki i sprinty bez lądowania.

Nie ma potrzeby odprowadzania oddzielnie każdego Cellbota do platformy zasilającej gniazdo z rdzeniem. Musisz udać się do wystającej nad ziemię rampy i po przeskoczeniu na kolumnę, Joule zauważy Ringer Corebyte, które działają jako dodatkowe zasilanie do jej egzoszkieletu. Po każdorazowym przeskoczeniu przez nie postać otrzymuje możliwość dodatkowego skoku i sprintu. Odpowiednie wykorzystanie tej funkcji pozwoli Ci dosięgnąć przeciwległej ściany i korytarza, w którym znajdują się następne cele. Zanim jednak udasz się do następnej jaskini, zeskocz na pobliską platformę i korzystając z podwójnego skoku oraz sprintu sięgnij niewielkiej półki, na krańcu której znajduje się kolejny Cellbot.

Trzeci cel najłatwiej złapać wchodząc na rampę na środku pomieszczenia i po obróceniu się skacząc na pobliską, wyższą platformę.

Będąc w korytarzu warto rozejrzeć się za skrzynią. - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
Będąc w korytarzu warto rozejrzeć się za skrzynią.

Po powrocie do jaskini odkryjesz, że rozdziela się ona na dwa korytarze. Na szczęście obie odnogi są krótkie i kończą się w tym samym miejscu, dzięki czemu bez najmniejszego problemu będziesz mógł cofnąć się po wcześniej nieodkryte przedmioty. Lewy korytarz skrywa następnego, ostatniego już, Cellbota, prawy zaś skrzynię.

Wyjęcie rdzenia zaowocuje otwarciem znajdującej się nad gniazdem bramy. - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
Wyjęcie rdzenia zaowocuje otwarciem znajdującej się nad gniazdem bramy.

Po zdobyciu wszystkich celów należy wrócić do komnaty z kieszenią na rdzeń pryzmatyczny. Zielone robociki same zajmą swoje miejsce na platformie co zaowocuje możliwością wydobycia rdzenia, a także otwarciem bramy zaraz nad gniazdem zasilającym.

Przed opuszczeniem pomieszczenia i powrotem do głównej komnaty z zasilaniem Pylonu warto zajrzeć do małego pomieszczenia, które zostało otwarte po wyjęciu rdzenia. Oprócz wielu skrzynek z surowcami stoi tam także skrzynia z cennymi skarbami.

Wcześniej całkowicie niedostępne drzwi teraz staną przed Tobą otworem - wystarczy zestrzelić unoszące się nad nimi czerwone robociki. - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
Wcześniej całkowicie niedostępne drzwi teraz staną przed Tobą otworem - wystarczy zestrzelić unoszące się nad nimi czerwone robociki.

Po powrocie do pomieszczenia z zasilaniem Pylonu stań naprzeciwko drzwi z trzema unoszącymi się nad nimi, czerwonymi robotami. Przy użyciu czerwonej amunicji zestrzel je a drzwi zostaną otwarte. Za nimi, w ciasnym korytarzu, czeka na Ciebie kolejna skrzynia ze skarbami, a dalej komnata z wrogimi Spider Corebots. Warto zauważyć, że nie są jednego koloru - pierwsza fala składa się z dwóch wrogów niebieskich, i jednego czerwonego. Oznacza to, że tylko jednemu z nich będziesz zadawać dodatkowe obrażenia. Warto więc wpierw pozbyć się właśnie jego, żeby jak najszybciej zmniejszyć liczbę wrogów. Niebiescy wrogowie otrzymują nieco większe obrażenia przy amunicji koloru białego. Zmienia się ją wybierając 1 na klawiaturze.

Pod dużym skupiskiem skrzyń z surowcami ukrywa się płyta naciskowa otwierająca na krótki okres czasu opcjonalną skrzynię. - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
Pod dużym skupiskiem skrzyń z surowcami ukrywa się płyta naciskowa otwierająca na krótki okres czasu opcjonalną skrzynię.

Po pokonaniu wrogów warto się rozejrzeć po komnacie i zniszczyć skrzynie zwierające surowce. Pod jednym z takich skupisk, położonym w rogu pomieszczenia, naprzeciwko wejścia, ukryta jest płyta naciskowa. Po jej aktywacji mamy kilkanaście sekund, żeby dotrzeć do opcjonalnej skrzyni, którą otwiera. Dotarcie do niej jednak wymaga wykonania bardzo długiego skoku.

Aby przeskoczyć na drugą stronę należy wykonać kombinację sprint-skok-sprint. - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
Aby przeskoczyć na drugą stronę należy wykonać kombinację sprint-skok-sprint.

Aby dotrzeć do skrzyni należy jak najszybciej (najlepiej korzystając jak najwięcej ze sprintu) dotrzeć do części mostu, który znajduje się po drugiej stronie pomieszczenia i wykonać kombinację sprint-skok-sprint. Pierwszy sprint powinien rozpocząć się na krawędzi zniszczonej platformy, a następujący po nim skok musi zostać wykonany dopiero pod sam koniec działania przyspieszenia. To naprawdę duża odległość, której pokonanie może spowodować nieco trudności.

Wykorzystanie umiejętności specjalnego Macka pozwoli na odnalezienie drugiego rdzenia. - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
Wykorzystanie umiejętności specjalnego Macka pozwoli na odnalezienie drugiego rdzenia.

Na prawo od zniszczonego mostu prowadzącego do skrzyni znajduje się dalsza ścieżka. Zaraz po przejściu do tunelu wybierz ścieżkę prowadzącą w lewo, żeby znaleźć kolejną skrzynię. Kontynuując drogę odkryjesz, że dotarłeś do ślepego zaułka. Na jego końcu, za mnóstwem skrzyń z zasobami, kryje się następna skrzynia - niestety bez rdzenia. Aby znaleźć cel należy na środku okrągłej komnaty użyć umiejętności specjalnej Mack'a. Wywołuje się ją przytrzymując klawisz R. Towarzysz sam wtedy zacznie szukać i wykopie spod ziemi kolejny pryzmatyczny rdzeń. Wystarczy do niego podejść i podnieść go przytrzymując przycisk F. Czas wracać do pomieszczenia z panelem zasilającym Pylon. Po drodze będziesz atakowany przez niewielkie grupy Poppers'ów.

Przed próbą zdobycia ostatniego rdzenia warto upewnić się, że opanowałeś walkę ze zmianą kolorów amunicji. - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
Przed próbą zdobycia ostatniego rdzenia warto upewnić się, że opanowałeś walkę ze zmianą kolorów amunicji.

Ostatni rdzeń znajduje się w pomieszczeniu naprzeciwko panelu zasilającego Pylon. Czeka tam na Ciebie walka z bossem - Skull Cracker. Przed rozpoczęciem walki upewnij się, że potrafisz płynnie zmieniać kolory amunicji. Na końcu korytarza znajdują się drzwi, które należy otworzyć przy użyciu pryzmatycznego rdzenia. Wystarczy stanąć naprzeciwko nich i przytrzymać F.

BOSS - Skull Cracker

Skull Cracker to boss, którego głównym atakiem jest taranowanie. - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
Skull Cracker to boss, którego głównym atakiem jest taranowanie.

Walka z Skull Cracker'em rozpoczyna się zaraz po krótkim przerywniku ukazującym wygląd przeciwnika. Ta walka wymagać będzie zmiany kolorów amunicji.

Warto zacząć od strzelania z ataku ładowanego - trafienie z pełni naładowanego pocisku spowoduje wytrącenie wroga z równowagi i przerwanie jego ataku. Przeciwnik w czasie walki będzie zmieniać kolory na niebieski, żółty i czerwony. Każdy z nich powoduje zmianę jego taktyki oraz słabości.

Podstawowym atakiem Skull Cracker'a jest szarża. Oprócz rozległych obrażeń powoduje także wypchnięcie postaci na barierę, która powoduje paraliż. Aby się z niego wydostać należy jak najszybciej naciskać klawisze A i D. Skull Cracker, poza atakowaniem, wzywa na pomoc sojuszników - niebieskich Rouge K-9 oraz Poppers'ów.

  • Kiedy boss jest koloru niebieskiego najlepiej strzelać do niego z białej amunicji. Powoduje nieco większe obrażenia niż czerwona, chociaż nie ma szans na zapalenia wroga. Na tym etapie Skull Cracker atakuje głównie z wcześniej ładowanej szarży, która poza dużymi obrażeniami wyrzuca Joule na barierę, która ją ogłusza. Ten atak najlepiej unikać trzymając możliwie największą odległość od wroga i wykonując sprint.
  • Kiedy boss jest koloru żółtego narzuca na siebie barierę, której zdjęcie zajmuje sporo czasu. Nie posiada wtedy specjalnych ataków, ale wciąż może wzywać sojuszników.
  • Gdy jest czerwony jego głównym atakiem stają się fale ognia, podpalające Joule przy trafieniu. Łatwo ich jednak uniknąć zwyczajnie nad nimi przeskakując.
Pamiętaj, aby przed próbą wyciągnięcia rdzenia pozbyć się wszystkich wrogów! - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
Pamiętaj, aby przed próbą wyciągnięcia rdzenia pozbyć się wszystkich wrogów!

Kiedy już obniżysz poziom życia Skull Cracker'a w okolice 25%, ten przestanie otrzymywać obrażenia i zacznie się regenerować. Jedynym sposobem na pokonanie go jest ekstrakcja rdzenia. Aby to zrobić należy wcisnąć klawisz F, kiedy wróg jest obrany za cel i przytrzymywać, aż wskaźnik na lince dosięgnie Twojej postaci. Jeżeli linka zmieni kolor na czerwony należy puścić na chwilę klawisz ekstraktora, aby uniknąć pęknięcia. Po udanej ekstrakcji boss zostaje pokonany, a Ty otrzymasz ostatni pryzmatyczny rdzeń. Jedyne co pozostało do zrobienie to aktywacja Pylonu w panelu zasilającym.

Aktywacja Pylonu 512

To pomieszczenie łatwo pominąć. - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
To pomieszczenie łatwo pominąć.

Wracając do panelu zasilającego zwróć uwagę, że zaraz nad wejściem do komnaty bossa znajduje się bardzo małe pomieszczenie, do którego łatwo jest wskoczyć. Znajduje się w nim kilka przydatnych przedmiotów.

Po zebraniu wszystkich rdzeni nareszcie możesz aktywować Pylon 512. - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
Po zebraniu wszystkich rdzeni nareszcie możesz aktywować Pylon 512.

Po powrocie do pomieszczenia z panelem zasilającym wystarczy do niego podejść i przytrzymać klawisz F, aby aktywować Pylon 512. Po krótkim przerywniku nie pozostaje nic jak powrót na powierzchnię. Droga powrotna znajduje się naprzeciwko panelu, a wiedzie korytarzem, którym tu na początku trafiłeś.

Po dotarciu do komory transportowej, Violet poinformuje Cię, że możesz z niego skorzystać do szybkiej podróży. - Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore - ReCore - poradnik do gry
Po dotarciu do komory transportowej, Violet poinformuje Cię, że możesz z niego skorzystać do szybkiej podróży.

Wracając na powierzchnię będziesz przechodzić obok wcześniej spotkanego Violet. Poinformuje Cię, że naprawił komorę transportową i że możesz zacząć z niej korzystać. Komory transportowe służą do szybkiej podróży, ale w tej chwili żaden z punktów na mapie nie jest odblokowany, przez co nie są użyteczne. Jeżeli chcesz ulepszyć towarzysza bądź skonstruować nowe elementy do niego, warto cofnąć się do Crawler'a i przy okazji aktywować znajdującą się na jego pokładzie komorę. Po rozmowie z małym, fioletowym robotem idź do końca korytarza i skorzystać z drzwi, które przeniosą Cię z powrotem do Lonely Basin. Od tego momentu gra staje się bardziej otwarta i poza główną misją możesz zwiedzać świat, pokonywać podziemia takie jak właśnie ukończony (o ile spełniasz wymagania), a także ulepszać swojego towarzysza w swojej bazie.