Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Shadow of Destiny - poradnik do gry

Shadow of Destiny - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział 5 | Shadow of Destiny poradnik Shadow of Destiny

Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019

Rozdział 5 - 04/08/2001 godzina 20:30

Uwaga! Jest to najważniejszy rozdział w całej grze. To właśnie tu dokonasz wyboru odnośnie możliwych zakończeń! Dlatego też warto jest zgrać sobie stan gry a zachowanego save'a trzymać aż do samego końca. Dzięki temu o wiele szybciej będziesz mógł ujrzeć wszystkie zakończenia, a to dlatego, że nie będziesz musiał ponownie rozpoczynać czterech pierwszych Chapterów.

Jeśli w pierwszym rozdziale wybrałeś trudniejszą drogę Eike przypomni sobie o obietnicy właściciela baru odnośnie darmowego posiłku. Skieruj się więc w to miejsce. Niestety, po raz kolejny ktoś będzie próbował pozbyć się głównego bohatera, tym razem poprzez zatrucie posiłku. Eike zginie po wyjściu z baru (zanim się to jednak stanie porozmawiasz jeszcze z Homunculusem, dowiesz się między innymi o jego zainteresowaniu czerwonym kamieniem, przerazi się również książki, którą Eike posiada).

Zadanie: uratować Eike'a przed zatruciem

Po wizycie u Homunculusa tradycyjnie już znajdziesz się w teraźniejszości. Na początek skieruj się do muzeum i porozmawiaj z Eckartem. Teraz udaj się do Bar Zum Ei i zagadaj dwa razy do właściciela. Chodzi o to, aby pochwalił się zdjęciem swych małych pociech. Jest to oczywiście quest nieobowiązkowy, który ma jedynie za zadanie poprawić końcowy rezultat. Podpowie Ci też kilka rzeczy (np. kim był ten płaczący chłopiec w pierwszym rozdziale? :-)). Wróćmy jednak do sprawy muzeum. Musisz cofnąć się do początków XX wieku. Na początek zagadaj do Alfreda Bruma, postaraj się nakłonić go do wybrania biblioteki (library) a nie muzeum. Możesz także porozmawiać z Sibyllą. Okazuje się, że lubi kotki. Możesz jej pomóc. Pamiętasz jak Eckart pytał się Ciebie czy nie znasz kogoś kto chciałby takowe zwierzątko przygarnąć? A więc do dzieła! Wróć do teraźniejszości, odbierz kotka i udaj się z nim do dziewczynki. Będąc w dzisiejszych czasach możesz również odwiedzić bibliotekę. Po wejściu do środka skieruj się do lewych drzwi i podejdź do zaznaczonej książki. Dowiesz się z niej kilka cennych informacji o truciznach a w szczególności tej, z którą do czynienia ma główny bohater.

OK, pora na najważniejszy fragment rozdziału. Wybierz Digipada i przenieś się do czasów Margarette. Wygląda na to, że miał tu miejsce niemały wybuch. Eike przypomni sobie, iż wspomniany przez Margarette Dr. Wagner jest przecież jej ojcem. Domyśli się też prawdopodobnego pokrewieństwa pomiędzy sobą a jego rodziną.

Zadanie: dowiedzieć się co stało się z Daną

Udaj się do sklepu rzeźnika i zdobądź trochę mięsa (porozmawiaj z właścicielką). Dopiero teraz skieruj Eike'a do domu Margarette. Psa, który siedzi przed jej domem, nakarm dopiero co zdobytym mięsem. Wejdź do środka. Nic tu niestety nie zdziałasz, weź tylko klucz do laboratorium (Lab Key). Leży on tuż przy zniszczonych schodach. Po chwili uaktywni się Digipad. Skorzystaj z niego i cofnij się w czasie o tydzień. Na początek skieruj się w okolice rynku. Będziesz świadkiem śmiesznej scenki z Hugo w roli głównej. Jeśli chcesz możesz jeszcze odwiedzić malarza i zaoferować mu kilka artystycznych podpowiedzi :-)

Twoim głównym celem jest oczywiście dom Margarette. Po wejściu do środka skieruj się schodami na dół i porozmawiaj z Doktorem Wagnerem. Ten od razu będzie chciał wyrzucić Cię ze swego laboratorium, ale zmieni zdanie gdy usłyszy o Kamieniu Filozofów (to ten czerwony kamień, który przewija się przez całą grę). Wracaj na górę. Zjawi się Margarette. Porozmawiaj z nią. Będzie to zarazem jedna z najważniejszych i najdłuższych scenek w całej grze. Uwaga! Dobrze by było jeszcze przed rozpoczęciem rozmowy przeczytać książkę z biblioteki (tej z teraźniejszości), na szczęście jeśli grałeś zgodnie z moją solucją to powinieneś mieć to już za sobą. W przeciwnym przypadku po skończonej rozmowie z Margarette musiałbyś wrócić do teraźniejszości i udać się po nią do biblioteki. Wróćmy jednak do samej rozmowy. Margarette przede wszystkim opowie Ci o tym co zmieniło się od czasu Twej ostatniej wizyty. Paradoksalnie w jej czasach minęło już kilka dobrych lat! Zapytana o antidotum z radością podaruje Ci leżącą na półce fiolkę. Kolejna scenka to podróż po mieście. W pewnym momencie Eike zauważy dziewczynę, która przypomni mu o pozostawionej w tym czasie Danie. Niestety, nie zdąży do niej dobiec. Najważniejsza jest jednak ostatnia scenka w domu. Będziesz miał dwa wyjścia: powiedzieć Margarette o prawdopodobnym pokrewieństwie bądź też milczeć jak grób. Uwaga! Tylko w tym drugim przypadku (cisza) będziesz mógł uwolnić Danę! Tak więc:

  • wybierz odpowiedź pierwszą - "I think you may be an ancestor of mine" jeśli chcesz obejrzeć zakończenia A,B,C
  • wybierz odpowiedź drugą - "Oh, nothing" jeśli chcesz obejrzeć zakończenia D,E

Uwaga! Każdy z tych wyborów musisz jeszcze potwierdzić! Wyboru zakończeń dokonasz w dwóch ostatnich aktach aczkolwiek z czasem coraz więcej sytuacji bezpośrednio zacznie na ten wybór wpływać. Postaram się je wszystkie zawrzeć w solucji. Dobrze jest zgrać stan gry przed rozpoczęciem rozdziału i po zakończeniu wszystkich zakończeń z jednej alternatywnej drogi (A/B/C lub D/E) zabawę rozpoczynać z tego właśnie miejsca.

Po chwili do waszej rozmowy włączy się Hugo. Dojdzie również do kłótni pomiędzy nim a Margarette. Na koniec możesz jeszcze raz udać się do Doktora Wagnera albo podarować posiadane ciasto Margarette.

Dopiero teraz przenieś się do teraźniejszości. Po dotarciu na miejsce będziesz miał kilka sekund, aby wypić antidotum.