Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Cora Harper: Na granicy służby | Sojusznicy i związki poradnik Mass Effect: Andromeda

UWAGA - Opisany poniżej quest jest misją lojalnościową Cory. Oznacza to, że jest to największe i najbardziej rozbudowane zadanie powiązane z tą postacią. Ukończenie go pozwoli ci uzyskać dostęp do umiejętności najwyższego szóstego poziomu Cory.

Odblokowanie: Otrzymanie e-maila od Cory [Tempest].

Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Cora Harper: Na granicy służby. To jeden z pobocznych questów gry Mass Effect: Andromeda z kategorii "Sojusznicy i związki". Misję wykonuje się na zlecenie Cory i dotyczy ona podjęcia działań mających na celu odnalezienie arki rasy asari o nazwie Leusinia. W ramach tego questu czeka Cię wizyta na wspomnianej arce, która będzie wiązała się z koniecznością wyeliminowania wielu przebywających na jej pokładzie kettów.

Odblokowanie zadania

Po przeczytaniu e-maila od Cory udaj się na spotkanie z nią - Cora Harper: Na granicy służby | Sojusznicy i związki - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Po przeczytaniu e-maila od Cory udaj się na spotkanie z nią

Quest ten powinien zostać automatycznie dodany do dziennika po tym jak powrócisz po raz pierwszy z planety Kadara, na której wykonuje się czynności w ramach głównego zadania Polowanie na archonta. Powinieneś otrzymać informację o otrzymaniu maila i zaliczone zostanie poprzednie, mniejsze zadanie Cory - Cora Harper: Arka asari. Przeczytaj treść maila i następnie wybierz się do kajuty, w której przebywa Cora żeby z nią osobiście porozmawiać. Dowiesz się, że pragnie ona odnaleźć i sprowadzić do Nexusa arkę Leuisinia i na jej poszukiwania należy wyruszyć do nowo odblokowanego układu Valay.

Sprawdź układ Valay w poszukiwaniu arki Leusinia

Wykonaj przelot do układu Valay - Cora Harper: Na granicy służby | Sojusznicy i związki - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Wykonaj przelot do układu Valay. Zignoruj planety znajdujące się w tym układzie i uaktywnij skaner, z pomocą którego zlokalizujesz anomalię. Będzie to pokazana na powyższym obrazku arka Leuisinia. Wybierz ją żeby rozpocząć oficjalnie misję. W zadaniu tym z oczywistych względów będzie musiała wziąć udział Cora i ponadto do momentu załatwienia wszystkich spraw na pokładzie arki nie będziesz mógł powrócić do ogólnodostępnych obszarów świata gry.

Dotrzyj do mostku

Rozpocznij bardzo liniową eksplorację wnętrza arki Leuisinia, w trakcie której odbędziesz krótką rozmowę na odległość z kapitan Atandrą. Przejdź przez atrium i dokończ podróż na mostek kapitański, w którym oprócz pani kapitan będzie przebywała również Sarissa. Z rozmowy dowiesz się o problemach w opuszczeniu tego układu oraz o kettach, którzy przedostali się na pokładzie arki.

Poszukaj komandosek asari w sterowni hangaru

Po zakończonym spotkaniu znajdziesz się od razu wewnątrz kolejki. Skorzystaj z panelu kontrolnego żeby potwierdzić chęć dotarcia do sterowni hangaru. Po dotarciu do sterowni hangaru wznów eksplorację okolicy. Dotrzyj do miejsca pobytu Vederii i porozmawiaj z nią. Rozejrzyj się po zakończonym spotkaniu po okolicy i zlokalizuj panel kontrolny odpowiedzialny za sterowanie drzwiami hangaru.

Broń konsoli obejścia drzwi hangaru

Atakuj wrogów zza zasłon pozostając blisko ochranianej konsoli - Cora Harper: Na granicy służby | Sojusznicy i związki - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Atakuj wrogów zza zasłon pozostając blisko ochranianej konsoli

Przed Tobą pierwsza bitwa tego questu i od razu stawia ona dodatkowe wymagania. Musisz bronić się podczas gdy będzie zapełniał się pasek postępów widoczny w prawym górnym rogu ekranu. Niezwykle ważną informacją jest to, że pasek postępów będzie aktywny tylko gdy będziesz pozostawał głównym bohaterem w niewielkiej odległości od konsoli obejścia. Znajdź sobie dobrą zasłonę i broń się wraz z resztą drużyny w pobliżu konsoli lub wyślij swoich podwładnych nieco dalej żeby odwrócić uwagę części kettów od siebie (nie wystawiaj jednak towarzyszy na zbyt duże niebezpieczeństwo żeby nie trzeba było ich wskrzeszać).

W trakcie bitwy do eliminowania będą słabsze odmiany kettów, ale musisz pilnować flank i obserwować obszary nad sobą żeby nie dać się nikomu zaskoczyć (możesz też szybko zaminować główne ścieżki prowadzące do konsoli). Po zapełnieniu się paska rozpraw się z niedobitkami kettów i porozmawiaj z Vederią.

Zejdź pod pokład przez kwatery mieszkalne

Wybierz nowo odblokowane przejście przez kwatery mieszkalne i podczas przemarszu przez korytarze z płomieniami spodziewaj się ataków potworów Wraith - Cora Harper: Na granicy służby | Sojusznicy i związki - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Wybierz nowo odblokowane przejście przez kwatery mieszkalne i podczas przemarszu przez korytarze z płomieniami spodziewaj się ataków potworów Wraith. Wkrótce otrzymasz zaktualizowany cel o konieczności aktywowania zabezpieczeń przeciwpożarowych. Dotrzyj do pomieszczenia z kettami i rozpraw się z nimi (będzie wśród nich m.in. naznaczony).

Po walkach odszukaj konsolę i sprawdź ją. Zmuszony zostaniesz do podłączenia zasilania do systemu przeciwpożarowego. Uaktywnij skaner i zlokalizuj z jego pomocą pokazaną na obrazku skrzynkę (podążaj za żółtym przewodem). Możesz już powrócić do głównej konsoli i uaktywnić system przeciwpożarowy.

Spotkaj się z Vederią

Wybierz nowe przejście, które stało się dostępne dzięki ugaszeniu pożarów w kwaterach mieszkalnych. Dotrzesz na pokład obserwacyjny i w miejscu tym należy pogadać z Vederią.

Rozłącz przewody zasilające

Przykładowe miejsce rozłączenia przewodów - bądź gotowy do walki - Cora Harper: Na granicy służby | Sojusznicy i związki - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Przykładowe miejsce rozłączenia przewodów - bądź gotowy do walki

Musisz rozpocząć od zeskanowania generatora pola efektu masy, który znajduje się tuż obok Vederii. Do miejsc rozłączania przewodów zasilających możesz docierać w dowolnej kolejności. Za każdym razem gdy rozłączysz przewody w okolicy pojawi się grupa kettów do pokonania. Nie powinny to być trudne walki, zwłaszcza że możesz przygotować się i np. porozmieszczać pułapki przed rozłączeniem nowych przewodów.

Zadecyduj czy Sarissa dobrze postąpiła czy nie zgadzasz się z jej decyzją - Cora Harper: Na granicy służby | Sojusznicy i związki - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Zadecyduj czy Sarissa dobrze postąpiła czy nie zgadzasz się z jej decyzją

Po wygranej bitwie powróć do zeskanowanego wcześniej generatora i go wyłącz. Załączy się nowa rozmowa z Vederią, Sarissą i kapitan Atandrą. Będziesz też mógł odsłuchać dziennika audio, który doprowadzi do nowego odkrycia obciążającego Sarissę i podjętą przez nią decyzję. W trakcie rozmowy z Corą możesz zadecydować czy zamierzasz poprzeć decyzję Sarissy czy ją potępić.

Dostań się na pokład dwunasty

Wyrusz na pokład dwunasty gdzie do rozegrania będzie nowa duża bitwa z kettami. Po dotarciu na miejsce pojawi się okazja do zaliczenia opcjonalnego celu misji powiązanego z włączeniem pola efektu masy. Możesz do tego doprowadzić docierając do jednej ze wskazanych konsol.

Odeprzyj atak kettów na pokład dwunasty

Zniszcz sferę elitarnego Valianta żeby odsłonić go na zwykłe ataki - Cora Harper: Na granicy służby | Sojusznicy i związki - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Zniszcz sferę elitarnego Valianta żeby odsłonić go na zwykłe ataki

Co do samej bitwy, musisz liczyć się z koniecznością pokonania bardzo dużej liczby kettów, wśród których będą ich silniejsi reprezentanci. Podczas walk dużo przemieszczaj się po sali i regularnie odwiedzaj skrytki z zapasami. Do bitwy dołączy wkrótce elitarny kett Valiant. Przeciwnik ten jest ascendentem. Unikaj jego energetycznych ataków i skup swoje wysiłki na niszczeniu latającej wokół niego sfery. Zniszczenie tej sfery wyłączy pole ochronne Valianta i odsłoni go na konwencjonalne ataki. Bariera ochronna może się niestety wkrótce odnowić, tak więc użyj najlepszej amunicji, umiejętności i mocy żeby odebrać jak najwięcej punktów zdrowia przeciwnikowi. Po pojawieniu się nowej sfery skup się ponownie na jej zlikwidowaniu.

Doprowadź Leuisinię w bezpieczne miejsce

Pierwsza decyzja - Cora Harper: Na granicy służby | Sojusznicy i związki - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Pierwsza decyzja

Po obejrzeniu scenki przerywnikowej z ucieczki arki rasy asari weźmiesz udział w ostatnim ważnym spotkaniu w ramach tego questu. W trakcie tego spotkania możesz zostać postawiony przed dwoma decyzjami. Pierwsza z nich daje warianty zachowania:

  • Możesz zadecydować o pozostawieniu w tajemnicy informacji o działaniach Sarissy.
  • Możesz zadecydować o poinformowaniu pozostałych asari o działaniach Sarissy.
Druga decyzja - Cora Harper: Na granicy służby | Sojusznicy i związki - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Druga decyzja

Jeśli wyjawiona została prawda to będziesz mógł podjąć drugą decyzję:

  • Możesz potwierdzić chęć awansowania Vederii na stanowisko pionierki.
  • Możesz pozostawić Sarissę na stanowisku pionierki.

Oba te wybory nie będą miały wpływu ani na dalszy przebieg questu ani na wygląd zakończenia głównego wątku fabularnego gry. Niezależnie jak się zachowałeś po powrocie na Tempesta czeka Cię jeszcze finałowa rozmowa z Corą i jeśli z nią romansujesz to warto ją przytulić w trakcie tego spotkania (specjalna opcja zachowania).

Nagrody za ukończenie zadania: XP, dostęp do umiejętności szóstego poziomu Cory, zdobycie trofeum Role Model.