Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry

Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Deus Ex Rozłam Ludzkości - M3 Praga: Północ
Deus Ex Rozłam Ludzkości - M3 Praga: Północ
Polowanie na ostatnie wskazówki - Terytorium Dvalich.
Wszystko zostanie w rodzinie - Główne wejście do bloku mieszkalnego Dvalich.
Wszystko zostanie w rodzinie - Magazyn do ukrycia ciała Dominika.
Czarna dziura - Magazyn Vlasty.
Mieszkanie na piętrze (+100XP) - dostaniesz się do środka używając drabiny przy billboardzie. Wewnątrz znajdziesz: eBook (+100XP), Biobaterię, Pistolet obezwładniajacy i komputer (zabezpieczenia 1) z 3 emailami.
Mieszkanie na drugim piętrze (+300XP) - przeskoczysz tam używając dachu sąsiedniego budynku i skrzynki elektrycznej na ścianie. Na zewnątrz, w rogu znajduje się kanał wentylacyjny prowadzący sąsiednich garaży.
W mieszkaniu znajdziesz komputer (zabezpieczenia 3) - 2 emaile oraz Biobaterię - włóż ją do urządzenia na biurku, by odkryć sekretny sejf (zabezpieczenia 3).
Dwa garaże (zabezpieczenia 3) połączone ścianą, którą możesz zniszczyć. Dostaniesz się do jednego z nich używając kanału wentylacyjnego przy śmietnikach (+200XP). Wewnątrz czeka na ciebie trochę amunicji, rewolwer oraz 2x Neuropozyne, Omniklucz.
Zamek (zabezpieczenia 4) oraz garaż (zabezpieczenia 3), do którego możesz wejść przez dziurę w ścianie.
Wejście do kanałów.
Wejście do kanałów.
Powiększ mapę

Mapa północnej części Pragi - M3 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości poradnik Deus Ex: Rozłam Ludzkości

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Miejsca powiązane z głównymi zadaniami

1 – Sprawy do załatwienia - Miejsce spotkania z Alex Vegą.
eBook (+100XP)

2 – Sprawy do załatwienia; Twarzą w twarz z matką bomb - Miejsce spotkania z Jamesem Millerem i Eliasem Chikanem.
Tropienie prawdziwych terrorystów - Miejsce rozpoczęcia zadania (po powrocie z Kompleksu Utulek).
Kto pociąga za sznurki? - Miejsce rozpoczęcia zadania (po powrocie z Kompleksu Utulek).

3 – Tropienie prawdziwych terrorystów - Miejsce przesłuchania Stanka (piwnica baru).

4 – Twarzą w twarz z tajemnicą - Miejsce ukrycia palmtopa przez Vegę.

5 – Twarzą w twarz z tajemnicą - Miejsce spotkania z Janusem (opuszczone centrum informacji turystycznej).

6 – Polowanie na ostatnie wskazówki - Terytorium Dvalich.

Miejsca powiązane z pobocznymi zadaniami

1 – Złoty bilet - Rządowy Urząd Rejestracyjny: Miejsce uwierzytelnienia zezwoleń.

2 – Kult osobowości - Sklep magiczny Liborio.

3 – Samizdat - Zejście do kanałów pod dzielnicą Davny (prowadzi do kryjówki hakerów) (M10,2).

4 – Samizdat - Terminal centrali informacyjnej miasta.

5 – Neonowe noce - Wejście do tuneli kolejowych gdzie odbywa się rave.

6 – Wszystko zostanie w rodzinie - Głównie przejście na terytorium Dvalich.

7 – Wszystko zostanie w rodzinie - Tylna alejka.

8 – Wszystko zostanie w rodzinie - Główne wejście do bloku mieszkalnego Dvalich.

9 – Wszystko zostanie w rodzinie - Magazyn do ukrycia ciała Dominika.

10 – Tajemnicze ulepszenia - Mieszkanie naukowca.

11 – 01011000 - Miejsce odnaleziona czytnika.

12 – Czarna dziura - Magazyn Vlasty.

13 – Czarna dziura - Mieszkanie Vince'a Blacka.

15 – K jak "Każdy" - Miejsce gdzie należy doprowadzić uratowanych członków Samizdat.

14 – Żniwiarz - Magazyn policyjny z notatkami Smolinskiego.
K jak "Każdy" - Miejsce przetrzymywania członków Samizdat.

16 – Ostatnie żniwa - Miejsce spotkania z doktorem Ciprą.

Ważniejsze lokacje na mapie

1 – Rządowy Urząd Rejestracyjny - Jest to zakazany obszar. Możesz wybrać główne wejście lub przejść szybami wentylacyjnymi (wejście na tyłach budynku).
Komputer (zabezpieczenie 1) - zalicz mini-grę lub wprowadź hasło samithedog (palmtop jednego ze strażników) - możesz wyłączyć kamery i uaktywnić stanowiska do zezwoleń.

2 – Sklep magiczny Negozio di Magia - Możesz porozmawiać z właścicielem sklepu Liborio.
Voltar 3000 może udzielić ci porady życiowej za 250 kredytów.
Do piwnicy prowadzą schody oraz szyb wentylacyjny za śmietnikiem na placu. Połączony nim jest również z Tubehouse (M3,17).

3 – Stacja Palisade - za zamkniętymi drzwiami (zabezpieczenia 4) na końcu peronu (możesz przedostać się wentylacją pod sufitem) znajdziesz trój-kod.
W budce strażnika znajdziesz zaś oprogramowanie Breach, a w schowku naprzeciw Biobaterię i palmtop z kodem 2411.

4 – Mieszkanie na piętrze (+100XP) - dostaniesz się do środka używając drabiny przy billboardzie. Wewnątrz znajdziesz: eBook (+100XP), Biobaterię, Pistolet obezwładniajacy i komputer (zabezpieczenia 1) z 3 emailami.

5 – Apartament (+300XP) - do tego pokoju dostaniesz się z drabiny billboardu przeskakując i rozbijając szybę bronią. Wewnątrz znajdziesz eBook (+100XP), Omniklucz oraz komputer (zabezpieczenia 3) - 3 emaile.

6 – Mieszkanie w czerwonym budynku (+400XP) - musisz przeskoczyć do budynku używając wejścia (rozbitego okna) do apartamentu (M3,5) prosto na balkon czerwonego budynku. Wewnątrz znajdziesz Fotografię ślubną (przedmiot fabularny) oraz komputer (zabezpieczenia 3) z 3 emailami.

7 – Mieszkanie na drugim piętrze (+300XP) - przeskoczysz tam używając dachu sąsiedniego budynku i skrzynki elektrycznej na ścianie. Na zewnątrz, w rogu znajduje się kanał wentylacyjny prowadzący sąsiednich garaży.
W mieszkaniu znajdziesz komputer (zabezpieczenia 3) - 2 emaile oraz Biobaterię - włóż ją do urządzenia na biurku, by odkryć sekretny sejf (zabezpieczenia 3).

8 – Dwa garaże (zabezpieczenia 3) połączone ścianą, którą możesz zniszczyć. Dostaniesz się do jednego z nich używając kanału wentylacyjnego przy śmietnikach (+200XP). Wewnątrz czeka na ciebie trochę amunicji, rewolwer oraz 2x Neuropozyne, Omniklucz.

9 – Ludwik's Lounge - wewnątrz znajdziesz palmtop (3419). Poniżej w piwnicy (zabezpieczenia 2 - użyj owego kodu 3419) (+300XP) znajdziesz sekretne przejście (+300XP) do podziemnego garażu (M3,10).
eBook (+100XP)

10 – Główne wejście do Banku Palisade. Naprzeciwko znajduje główne wejście do podziemnego parkingu (nie jedyne). Staraj się nie rozzłościć strażników - w podziemiach mają robota, który może wyjść patrolować ulicę.

11 – Wejście do kanałów Cista (M9,5).

12 – Mieszkanie na drugim piętrze (+400XP).
Dostaniesz się tam pomagając sobie skokiem po elektrycznej skrzynce.
Wewnątrz znajdziesz komputer (zabezpieczenia 1) 2 emaile (hasła: 9410, FURVENT6).

13 – Autodily - eBook (+100XP).

14 – Tech Noir
Sklep (oprogramowanie hakerskie, Biobaterie, Omniklucze, części oraz pistolet obezwładniający i amunicja). Połączony jest z garażami na tyłach.

15 – Zejście do kanałów Cisty (M9,10).
Garaże (+400XP) - są połączone ze sobą zniszczalną ścianą oraz z Tech Noir (M3,9). Lewy garaż zawiera oprogramowanie Breach.
Możesz spróbować otworzyć drzwi kodem 9356.

16 – Używając billboardu możesz przedostać się do wysoko położonego mieszkania (+400XP). Znajdziesz tam kilka interesujacych rzeczy: Biobaterię, Neuropozynę oraz Łuskę z pistoletu (przedmiot fabularny). Komputer zawiera 2 emaile (6122).

17 – Tubehouse - możesz tu zakupić Biobaterie (5 za 450 kredytów). W piwnicy: oprogramowanie Breach, komputer (2) - 2 emaile (0710). Wentylacja (+200XP) prowadzi do (M3,2).
Na wyższym piętrze znajdziesz mieszkanie (+200XP), dostępne ze szklanego "sufitu" nad ulicą. Możesz zebrać tam trochę kredytów, ale tylko jeśli rozwiążesz zagadkę (użyj przycisku w łazience, lecz uważaj na minę gazową).

18 – Rose's Garden - na witrynie odnajdziesz eBook (+100XP).
Na dachu tego budynku znajdziesz drugi eBook (+100XP).

19 – Dziedziniec TF29 - znajdują sie tutaj dwa garaże (zabezpieczenia 4). Wewnątrz znajdziesz: celownik laserowy do broni, palmtop (0411) i drugi palmtop (3608) ukryty za kamieniem w ścianie.
Na północy (I piętro) znajduje się mieszkanie, wewnątrz sejf (zabezpieczenia 5) - kod: 3608. Wewnątrz niego: Confidental Medical Report (przedmiot fabularny), oprogramowanie Breach.
Znajdziesz tu także komputer (zabezpieczenia 1) z 2 emailami.

20 – Dwa garaże - do tego po lewej dostaniesz się wentylacją na tyłach budynku. Wewnątrz znajdziesz pistolet obezwładniający. Drugi garaż może być otwarty z użyciem kodu 2469.

21 – Sobchak's Security - sprzedawca odda ci 200 części za 450 kredytów; znajduje się tu komputer (zabezpieczenia 1) z 1 emailem.
Za Neuropozyne otrzymasz dostęp do piwnicy (wyłączenie alarmów). Miny możesz dezaktywować odblokowanym terminalem za obrazem przy schodach. Wewnątrz pokoju jest sejf (zabezpieczenia 3) z kartą Tarvos Vault Key, a na biurku oprogramowanie Breach.
Użyj wentylacji (+300XP), by dostać się do Hemingway's Fine Spirits (M3,22) i mieszkania na piętrze (+300XP).
W mieszkaniu: komputer (zabezpieczenia 1) z emailem, palmtop (hasło: Dellarocca) w wentylacji.

22 – Hemibgay's Fine Spirits - znajduje się tu komputer (zabezpieczenia 2) z 2 emailami. W piwnicy (uwaga na kamerę) znajdziesz pomieszczenie (zniszczalna ściana) (+200XP) z sejfem, zawierającym laserowy celownik do broni i palmtop (6641). Wentylacja (+300XP) zaprowadzi cię do Sobchak's Security (M3,21).
Nad sklepem znajduje się mieszkanie (+300XP). Komputer (zabezpieczenia 1) otwiera ukryty w ścianie sejf.

23 – Garaże - lewy (zabezpieczenia 4) zawiera palmtop (0610), prawy (zabezpieczenia 5) jest pusty.

24 – Policja - komputer (zabezpieczenia 1) z 1 emailem. Posiada piwnicę z pospolitymi przedmiotami.

25 – Stacja Monument - na peronie znajdziesz eBook (+100XP). Na jego końcu znajdziesz drzwi (zabezpieczenia 2) do kanałów Cista.

26 – Tourist Center - możesz wskoczyć do środka używając rozbitego okna nad głównym wejściem. Inna droga do środka/na zewnątrz prowadzi przez dziurę w podłodze w piwnicy, gdzie znajduje się połączenie z kanałami Cista (M9,1). W pokoju najdalej wychylonym na północ znajdziesz na szafce, wewnątrz pudła Trój-kod.
W górnej części budynku za zamkniętymi drzwiami (zabezpieczenia 2) znajdziesz oprogramowanie Breach oraz eBook (+100XP).

27 – Wejście do kanałów Davny (M10,1).

28 – Mały schowek (zabezpieczenia 3) z amunicją.

29 – Mieszkanie - 2-piętro (+200XP) - wyskoczysz tam z małego daszku obok balkonu. Wewnątrz jest odblokowany komputer z 2 emailami.

30 – Cern-Zlaty - drzwi zamknięte (zabezpieczenia 2), wewnątrz odblokowany komputer z 2 emailami.

31 – The Music Box - komputer (zabezpieczenia 1) - 3 emaile. W piwnicy włóż Biobaterię do złącza w rogu pomieszczenia na ścianie, by odblokować ukryty sejf. Do zamkniętego pokoju możesz dostać się rozbijając ścianę. Pomieszczenie połączone jest kanałem wentylacyjnym (+200XP), wypełnionym trującym gazem, z mieszkaniem (M3,32). Inna droga do środka/na zewnątrz to przez punkt (M3,34) (+200XP).

32 – Mieszkanie na 2-gim pietrze - możesz dostać się tam z zewnątrz, przez balkon, lub wentylacją (zawiera gaz) od The Music Box (M3,31). Komputer z 3 emailami i Neuuropozyna w łazience.

33 – Apteka - zakupisz tu 5 HypoStim za 250 kredytów; palmtop (OWNINGTHEDEVIL). Na piętrze (+200XP) (zamknięte drzwi możesz ominąć wentylacją z gazem) jest komputer - użyj znalezionego hasła (OWNINGTHEDEVIL).
Idąc dalej wentylacją dojdziesz do sekretnego schowka z 6x Neuropozyną, 3x Biobateriami i 4 Środkami przeciwbólowymi

34 – Tajne przejście (zniszcz ścianę) do The Music Box (M3,31) (+200XP).

35 – Future-Past Antiky - komputer z 3 emailami (3548), w piwnicy odblokuj drzwi używając przycisku za zegarem (+300XP).

36 – Workshop Matej/Chikane's Place - w piwnicy (+200XP) (możesz dostać się tam przez kanał wentylacyjny za kartonami) znajduje się ukryty schowek. Otworzysz go guzikiem za niebieskim obrazem. Wewnątrz znajdziesz komputer (zabezpieczenia 3) z 3 emailami, szafkę na broń z Trój-kodem, ukryty sejf (zabezpieczenia 5) - dotknij złotej statuetki samolotu, by go odsłonić. Wewnątrz znajdziesz laserowy celownik, 400 kredytów oraz palmtop.

37 – Mała budka (+200XP) (zabezpieczenia 3), możesz dostać się do środka wentylacją od północy.

38 – Wejdź do starego mieszkania (+200XP) na piętrze, by znaleźć sejf ukryty za lodówką (zabezpieczenia 3).

39 – Kawiarnia - palmtop. W piwnicy (+200XP) schowek (rozwal ścianę) oraz drzwi na tyły (hasło: 5622) (+300XP). Tam znajdziesz sejf (zabezpieczenia 5) oraz drogę na piętro budynku.
W mieszkaniu (+200XP) znajduje się eBook (+100XP) oraz oprogramowanie Breach.

40 – Sekretny schowek (+300XP). Nie dostaniesz się tam bez ulepszenia protez nóg (wysoki skok). Wejście jest na ścianie budynku kliniki. Wewnątrz znajdziesz dużo ciekawych rzeczy: oprogramowanie Breach, Trój-kod, Zestaw Praxis, 3x Neuropozyne, 3x Biobateria, palmtop.

41 – Stacja Pilgrim - palmtop (2548) w kasie biletowej. Palmtop (9143) w pierwszym pokoju strefy zamkniętej (za kasą), znajdziesz tam także Trój-kod, na szafce, wewnątrz pudełka. W ostatnim pomieszczeniu z serwerami znajdziesz oprogramowanie Breach. Również znajduje się tam przejście do Apartamentów Libuse.
Na końcu peronu za drzwiami jest zejście do podziemi. Tam w ostatnim pomieszczeniu znajdziesz Neuropozyne i Biobaterię, a we wcześniejszym (zabezpieczenia 5) trochę broni/amunicji.

42 – Wespnij się na łuk, by zdobyć (+200XP).

43 – Bar, zejście do piwnic (zabezpieczenia 4) - znajdziesz tam trochę amunicji.

44 – Zamek (zabezpieczenia 4) oraz garaż (zabezpieczenia 3), do którego możesz wejść przez dziurę w ścianie.

45 – Wejście do kanałów.

46 – Z najwyższego piętra (balkon) Czerwonej Królowej możesz wskoczyć na daszek, który jest tajnym przejściem w okolice teatru (+300XP). Znajdziesz tu także przygotowany karabin snajperski z amunicją.

47 – Mieszkanie na III piętrze - trój-kod, eBook (+100XP), komputer (zabezpieczenia 1) - 1 email.

Legenda Deus Ex Rozłam Ludzkości - M3 Praga: Północ

Miejsca powiązane z głównymi zadaniami

Miejsca powiązane z pobocznymi zadaniami

Ważniejsze lokacje na mapie

Ogólne informacje na temat mapy M3

Powyższa mapa prezentuje północną część Pragi, czyli jednego z centralnych hubów gry Deus Ex: Rozłam Ludzkości. Eksplorację Pragi domyślnie rozpoczynasz w jej południowej części (mapa M2) i jeśli chcesz dotrzeć do jej północnych obszarów to musisz skorzystać z metra. Na kolejnych stronach poradnika zamieszczone zostały mapy mniejszych lokacji znajdujących się w północnej części miasta i jest to między innymi siedziba Grupy Operacyjnej 29, z którą współpracuje Adam Jensen.

W tej lokacji dzieje się dużo. Możesz wchodzić do ogromnej ilości budynków (nie wszystkie przejścia są dostępne od początku) możliwość dostania się do wielu z nich warunkuje jednak to, jakie ulepszenia posiadasz. Bardzo dużo mieszkań umieszczonych jest na I-III piętra lub zamkniętych za zamki 5-go poziomu. Poniżej wyszczególniono kilka wartych uwagi lokacji.

1 - Mapa północnej części Pragi - M3 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości - Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry

 

Nad opuszczoną kliniką Limb (M3,40) znajduje się ukryty schowek, w którym znajdziesz wiele cennych przedmiotów: zestaw Praxis, Biobaterie oraz Nauropozynę, a także sekrety: trój-kod oraz oprogramowanie Breach. Jednakże nie jest tak łatwo się tam dostać, a jeszcze trudniej zlokalizować to miejsce. Stojąc koło Kawiarni przejdź kawałek na zachód, na plac z którego widać stalowe rusztowanie łączące klinikę z sąsiednim budyniem. Sąsiedni budynek ma wyciągany daszek (umiejętność Zdalne hakowanie) i z owego daszku wyskoczysz (ulepszenie skoku Kozica) na wspomniane rusztowanie, skąd przejdziesz do kratki wentylacyjnej - to tam znajduje się skrytka.

Do skrytki dostaniesz się przez kanał wentylacji nad schodami, skręcając w lewo wewnątrz niego. - Mapa północnej części Pragi - M3 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości - Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
Do skrytki dostaniesz się przez kanał wentylacji nad schodami, skręcając w lewo wewnątrz niego.

Chcesz się szybko wzbogacić? Koniecznie odwiedź aptekę (M3,33)! Pomijając fakt, że u farmakologa możesz zaopatrzyć się w HypoStimy, za kanałem wentylacyjnym na piętrze znajdziesz ukryty schowek. Pomieszczenie wypełnione jest gazem, ale mając pod ręką środki lecznicze (czy choćby alkohol) powinieneś być w stanie przekręcić zawór, nim się udusisz. W owym schowku znajdziesz 6x Neuropozyna, 4x Środki przeciwbólowe oraz 3 Biobaterie.

Do budynku musisz dostać się ze szklanego dachu nad ulicą. - Mapa północnej części Pragi - M3 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości - Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
Do budynku musisz dostać się ze szklanego dachu nad ulicą.

Nad budynkiem Tubehouse (M3,17) w zachodniej części dzielnicy znajduje się małe mieszkanko. Aby się tam dostać, wskocz na szklany dach nad ulicą od strony Roars Garden (M3,18) i przejdź nim do jego przeciwnego końca, skąd możesz wskoczyć na balkon mieszkania. Nie znajdziesz tam zbyt wiele bogactw (jedynie ok. 400 kredytów), ale jest ono o tyle ciekawe, że znajduje się tam pułapka, która może zabić niedoświadczonego gracza. Po wejściu do środka rolety w oknach opadną, a gdy otworzysz szafkę rozpocznie się odliczanie (45 sekund) do aktywacji zaworu, który wypełni całe pomieszczenie gazem (właśnie na dole szafki znajdziesz karty płatnicze o wartości wspomnianych kredytów).

Aby rozwiązać tą dość prostą jak na Jensena sytuację wystarczy odblokować rolety Zdalnym Hakowaniem lub jak gra sugeruje: wejść do łazienki - na wprost jest mina gazowa, więc uważaj. Możesz ją spróbować delikatnie dezaktywować lub po prostu bardzo szybko wyłącz przełącznik od gazu, który dezaktywuje pułapkę - a znajduje się on od razu po lewej stronie wewnątrz łazienki.

Terminal dezaktywujący miny znajdziesz za obrazem, do środka jednakże możesz dostać się rozwalając ścianę z sąsiedniego pokoiku. - Mapa północnej części Pragi - M3 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości - Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
Terminal dezaktywujący miny znajdziesz za obrazem, do środka jednakże możesz dostać się rozwalając ścianę z sąsiedniego pokoiku.

W sejfie wewnątrz piwnic sklepu Sobchak's Security (M3,21) znajduje się warty uwagi sejf. Znajduje się w nim bowiem karta Travosa, która służy do otwarcia specjalnego sejfu wewnątrz tajnych skrytego pod bankiem Palisade. Możesz się do nich dostać przez garaże naprzeciwko banku.

Aby bezproblemowo poruszać się po piwnicy możesz przejść do niej wentylacją w sąsiedniego budynku Hemingway (M3,22) lub dogadać się ze sprzedawcą: gdy porozmawiasz z nim poprosi cię on o neuropozyne - jeśli mu ją przekażesz wyłączy on dla ciebie podstawowe alarmy. Pozostanie kwestia zaminowanego wejścia do pomieszczenia z sejfem - w rogu pomieszczenia, znajdziesz terminal za obrazem. Dzięki niemu pozbędziesz się zagrożenia wysadzenia się w powietrze.

Skrytka wewnątrz ściany zabezpieczona jest terminalem. - Mapa północnej części Pragi - M3 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości - Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
Skrytka wewnątrz ściany zabezpieczona jest terminalem.

Warto w początkowych fazach rozgrywki odwiedzić mały schowek na południu (M3,28). Wewnątrz niego odnajdziesz trochę amunicji, która cenna jest na początkowych fazach rozrywki, a dość droga u handlarzy. Do środka można wejść co prawda tylko na jeden sposób, jednakże jeśli szkoda ci Omniklucza, a nie posiadasz umiejętności hakowania, by ominąć zabezpieczenia, po prostu wysadź drzwi granatem, miną lub z dowolnej broni palnej.

Sprzedawca zdecydowanie nie chce, aby podczas podróży przechodzić przez jego sklep... - Mapa północnej części Pragi - M3 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości - Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
Sprzedawca zdecydowanie nie chce, aby podczas podróży przechodzić przez jego sklep...

Ostatnia drobna ciekawostka to garaż za budynkiem sklepu Tech Noir (M3,14). Jeśli się tam włamiesz (i nie wyzabijasz wcześniej obsługi) będziesz potem mógł zobaczyć, jak montowane są wewnątrz garażu nowe zabezpieczenia anty-włamaniowe (miny i kamera oraz drzwi mogą być na nowo zamknięte).

Jedno z odblokowanych przejść do dzielnicy Czerwonych Latarni - Mapa północnej części Pragi - M3 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości - Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
Jedno z odblokowanych przejść do dzielnicy Czerwonych Latarni

Ważna uwaga - Wschodnia część mapy Północnej Pragi to dzielnica Czerwonych Latarni (The Red Light District). Jest ona niedostępna podczas pierwszej wizyty w Pradze. Okolicę tę najwcześniej możesz zbadać po powrocie z Kompleksu Utulek, w którym do wykonania było główne zadanie Cel: Rucker. Od tego momentu wszystkie przejścia do dzielnicy Czerwonych Latarni będą dostępne i w tych obszarach na Jensena będą czekały kolejne atrakcje i questy.

Staraj się unikać kontaktu z policjantami i pomagaj sobie często np. Zdalnym hakowaniem - Mapa północnej części Pragi - M3 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości - Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
Staraj się unikać kontaktu z policjantami i pomagaj sobie często np. Zdalnym hakowaniem

Ważna uwaga - Trzecia wizyta w Pradze (ta, do której dochodzi po ukończeniu głównego questu GARM) wiąże się z bardzo poważnymi komplikacjami, albowiem pod nieobecność Jensena w całym kraju wprowadzony został stan wojenny i będzie obowiązywała godzina policyjna. Utrudnienie to dotyczy map M2 i M3 (możesz swobodnie podróżować po kanałach, odwiedzać bloki mieszkalne i inne "duże" lokacje). Zasady działania godziny policyjnej są bardzo surowe, albowiem jeśli Jensen zostanie wykryty to stróże prawa automatycznie go zaatakują.

Godzina policyjna poważnie utrudnia przemieszczanie się po mieście celem wykonywania questów czy eksploracji, ale możesz sobie radzić z tą nową sytuacją na kilka sposobów. Staraj się przede wszystkim całkowicie unikać konfrontacji z policjantami i korzystać z tego, że prawdopodobnie dość dobrze poznałeś już Pragę. Wykorzystuj boczne uliczki, wnętrza budynków, szyby wentylacyjne czy kanały żeby łatwiej docierać w upatrzone miejsca. Jeśli masz w planach atakowanie policjantów to staraj się ich eliminować z zaskoczenia i nie prowadzić walk z większymi grupami. Pamiętaj też, że na wrogów w egzo-szkieletach bardzo dobrze działają granaty EMP (po tym jak granat ich sparaliżuje możesz ich ostrzelać lub wykonać obezwładnienie). Oprócz samych policjantów musisz też uważać na roboty, sondy strażnicze, wieżyczki, kamery oraz zapory laserowe. W neutralizowaniu wielu z tych zagrożeń Jensenowi mogą pomóc ładunki EMP, ale jeszcze lepiej sprawdza się ulepszenie Zdalne hakowanie, dzięki któremu możesz w łatwy sposób tymczasowo wyłączyć np. robota patrolującego dany obszar czy lasery blokujące dostępu na stację metra.

Zadania rozpoczynane na mapie M3

Tropienie prawdziwych terrorystów (Tracking Down the Real Terrorists) - główne zadanie (M3,2)

Kto pociąga za sznurki? (Checking Out the Men in Charge) - główne zadanie (M3,2)

Twarzą w twarz z tajemnicą (Facing the Enigma) - główne zadanie (po wyjściu z M7)

Wszystko zostanie w rodzinie (All in the Family) - poboczne zadanie (brak ustalonego miejsca rozpoczęcia zadania)

Handlarze oraz cenne przedmioty na mapie M3

W Północnej Pradze dostępnych jest czterech "handlarzy", z czego tylko jeden oferuje sprzedaż i zakup oraz wybór towarów (drugi taki sprzedawca [poza Trasem z Połunia] znajduje się w budynku Hlavni 33 - mapka M8).

Sklep Tech Noir - Mapa północnej części Pragi - M3 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości - Deus Ex: Rozłam Ludzkości - poradnik do gry
Sklep Tech Noir

Tym handlarzem jest sprzedawca w Tech Noir (M3,14). Cechuje się sprzedażą wszystkich typów oprogramowania hakerskiego, licznej amunicji oraz podstawowych narzędzi: Biobaterii, części dla "majsterkowicza" oraz Omnikluczy. Posiada także Pistolet obezwładniający, jeśli jeszcze go nie posiadasz. Unikalna cechą dodatkową jest to, że wszelkie oprogramowanie Breach (sekrety) możesz u niego sprzedać po prostu podejmując z nim rozmowę (sprzedaż odbędzie się w tle). Więcej o oprogramowaniu Breach znajdziesz w rozdziale Zestawienia.

Apteka (M3,33). Tu miły Pan zechce sprzedać ci urządzenia leczące HypoStim w cenie 50 za sztukę, przy czym musisz posiadać kredyty by kupić cały pakiet pięciu naraz (czyli 250 kredytów za 5 przedmiotów).

W sklepie Sobchak's Security (M3,21) możesz zakupić części do tworzenia. Otrzymasz 200 części za 450 kredytów. Nie daj się jednak nabrać - jeśli cenisz sobie Neuropozyne (wartość 1000 kredytów) nie musisz jej dawać sprzedawcy, gdy cię o nią poprosi. W zamian za nią udostępni ci piwnicę, jednak możesz dostać się tam na własną rękę ignorując alarmy lub wchodząc wentylacją od strony sklepu naprzeciwko (Hemingway's - (M3,22)).

W sklepie Tubehouse (M3,17) we wschodniej części dzielnicy możesz nabyć pakiet Biobaterii. Cena wynosi 250 kredytów, za co otrzymasz 5 Biobaterii.