Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Airport Tycoon 2 - poradnik do gry

Airport Tycoon 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pierwsze konstrukcje (1) | Rozbudowa lotniska w Airport Tycoon 2 poradnik Airport Tycoon 2

Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019

3. Pierwsze konstrukcje

Terminal, najważniejsze budynki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania lotniska, pas startowy, drogi oraz ścieżki dla samolotów, dodatkowa sceneria.

No dobrze, zaczynasz mając do dyspozycji mnóstwo wolnego miejsca. Od razu dobrze by było spauzować grę aczkolwiek nie jest to konieczne. Czas na domyślnych ustawieniach biegnie zgodnie z tym co mamy w rzeczywistości, a że budowa podstaw lotniska nie zajmie więcej niż 30 minut nie trzeba koniecznie zatrzymywać rozgrywki.

Przejdź do menu budowy a następnie wybierz zakładkę, dzięki której można stawiać terminale . Są to NAJWAŻNIEJSZE budynki na całym lotnisku. To właśnie tu organizowany jest przepływ pasażerów oraz ewentualnie towarów. Umiejętne dobranie, umiejscowienie oraz uatrakcyjnianie posiadanego terminalu jest jedną z podstaw sukcesu osoby, która planuje zająć się interesem lotniczym.

Autorzy udostępnili wiele różnych rodzajów terminali. Podstawowa różnica polega na ich wielkości zewnętrznej jednak o wiele ważniejsza jest liczba PLANE STANDS, czyli stanowisk, w których przyjmowane są nadlatujące samoloty. Ich liczba waha się od trzech do ponad dziesięciu. W zależności od tego na jaki terminal się zdecydujesz będziesz mógł odbierać różną liczbę lotów. Warto zaznaczyć, iż każdy Plane Stand posiada LIMIT jednostek jakie może przyjąć w ciągu dnia. Wynosi on osiem samolotów. Łatwo jest więc obliczyć, iż mając najmniejsze lotnisko z 3 Plane Stands nie będzie można obsłużyć więcej niż 24 przyloty dziennie! Radziłbym więc w dalszej części gry, po uzbieraniu kilku solidnych milionów, rozbudowywać posiadany terminal bądź też stawiać nowe. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby mieć ich kilka. Należy jednak pamiętać o kilku rzeczach:

  • terminal MUSI posiadać przylegającą drogę, która z kolei łączy się z główną (czyli tą, która rozpoczyna się przy bramce prowadzącej na lotnisko); droga musi biec przez całą długość terminalu (ściana południowa, inaczej mówiąc - przeciwległa do tej, na której umiejscowiono Plane Stands)
  • terminal MUSI być połączony z pasem startowym przy użyciu Taxiways, o tym jak je postawić i następnie połączyć powiem za chwilę
  • terminal MUSI zostać odpowiednio wyposażony, dokładny opis jego zabudowy znajdziecie w kolejnym punkcie, należy mieć na uwadze to, aby przez cały czas był on maksymalnie zapełniony, dzięki temu statystyki lotniska będą na maksymalnym możliwym w danym momencie poziomie

Na samym początku radziłbym postawić najmniejszy terminal. Nie ma co szastać pieniędzmi, tym bardziej, że przez kilka pierwszych miesięcy lotnisko przymusowo będzie musiało przynosić ogromne straty. Dopiero po zdobyciu kilkunastu intratnych kontraktów można pomyśleć o zamianie tego posiadanego na jakiś lepszy lub dobudowaniu kolejnego. Ja wybrałem budynek za 3 miliony. Są dwa do wyboru. Moim zdaniem lepiej jest postawić na ten szerszy.

Uwaga - Pierwsze konstrukcje (1) | Rozbudowa lotniska w Airport Tycoon 2 - Airport Tycoon 2 - poradnik do gry

Uwaga! Terminal należy postawić w pewnej odległości od bramy wejściowej, nie może on do niej przylegać. Jest to związane z modelem rozbudowy lotniska. Polega to na tym, iż na południe od terminalu będą stawiane wszelkie inne budynki związane z bezpośrednią obsługą klientów, natomiast na północ od Planestands znajdą się konstrukcje do obsługiwania przylatujących samolotów. Wszystkie one będą przylegały do Taxiways. Zwykłe budynki łączy się drogami.

Po postawieniu pierwszego terminalu radziłbym przeznaczyć trochę funduszy na stworzenie maleńkiego parku. Co prawda nie ma on żadnych funkcji użytkowych, ale pozwoli już na starcie zwiększyć nieco zadowolenie klientów. Moim zdaniem dobrze jest przeznaczyć na ten cel kilkanaście tysięcy dolarów i wybrać ozdoby parkowe mniej więcej ze środka tabeli (pierwsza zakładka w menu budowy).

Teraz kolejna ważna sprawa. Musisz rozpocząć budowę całej serii budynków. Wszystkie one są NIEZBĘDNE do tego, aby lotnisko mogło prawidłowo funkcjonować. Nie mówię już nawet o tym, aby uzyskać jakieś zyski. Bez nich NIE MOŻNA myśleć o pozyskaniu jakichkolwiek kontraktów. A więc budujmy je po kolei. Na początek niech będą do "południowe" budynki:

  • Taxi Rank - konieczne, aby zyskać tych klientów, którzy nie posiadają samochodów; zbuduj jeden taki obiekt tuż przy Terminalu i otocz go ze wszystkich stron drogą
  • Airport Mantain - dokładny opis jego zastosowania znajdziesz w ostatnim rozdziale, narazie postaw jeden taki budynek (niedaleko centrum lotniska) i także otocz go drogą
  • Radio Tower - KONIECZNIE musisz zdecydować się na DWIE takie wieże, dzięki temu już na starcie będziesz mógł zainwestować w lepszy pas startowy co z kolei przełoży się na znacznie bardziej opłacalne kontrakty; wieże postaw na południe od terminalu, najlepiej tuż obok siebie, na koniec otocz je drogą
  • Hourly Car Park - ten "najsłabszy" z parkingów wbrew pozorom KONIECZNIE musisz postawić, zapewni to odpowiedni poziom zadowolenia klientów, w dalszej części gry zamienisz go na znacznie lepsze; nie musisz w całości otaczać go drogą, wystarczą tylko dwa miejsca: wjazd i wyjazd pojazdów
  • Fire Station - remiza straży pożarnej jest wręcz niezbędna, aby móc zacząć otrzymywać pierwsze kontrakty; nie musisz jej budować tuż przy pasie startowym, wystarczy niedaleko wymienionych przed chwilą budynków; otocz ją oczywiście drogą; przez dłuższy czas jeden taki budynek w zupełności wystarczy

Wszystko to powinno wyglądać podobnie do tego co widzicie na dołączonym screenie.

1 - Pierwsze konstrukcje (1) | Rozbudowa lotniska w Airport Tycoon 2 - Airport Tycoon 2 - poradnik do gry