Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wieczne Odpoczywanie | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino poradnik Wiedźmin 3: Krew i wino

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Zadanie to nie jest szczególnie wymagające, aczkolwiek stawia ono Geralta przed wyborem i ma w rezultacie dwa różne zakończenia. Głównym założeniem tego questu jest zbadanie niepokających hałasów dochodzących z okolic cmentarza. Po zbadaniu sprawy okaże się, że odpowiedzialne są za nie duchy skłóconych małżonków.

Spotkanie się z Charlesem Lanzano

Zadanie to możesz odblokować dzięki sprawdzeniu jednej z tablic ogłoszeniowych w Toussaint lub podczas swobodnej eksploracji miasta Beauclair. Geralt musi mianowicie spotkać się z Charlesem Lanzano w Listku Chrystku (Clever Cogs). Od mężczyzny dowiesz się o niepokojących dźwiękach dochodzących nocną porą z cmentarza. Możesz najpierw wynegocjować (bardzo małą) zapłatę za sprawdzenie źródła podejrzanych dźwięków lub od razu podjąć się wykonania misji.

Zbadanie cmentarza w Beauclair

Zejście do katakumb - Wieczne Odpoczywanie | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Zejście do katakumb

Cmentarz znajduje się tuż obok karczmy, w której spotkałeś się z Charlesem. Nie musisz dokładnie badać głównej części cmentarza, bo na powierzchni nie odnajdziesz żadnych obiektów powiązanych z tym questem. Zamiast tego zajmij się zlokalizowaniem zakręcanych schodów prowadzących do katakumb. Musisz zaczekać na nastanie nocy (użyj np. medytacji jeśli zajdzie taka potrzeba) i dopiero wtedy do nich wkroczyć.

Sprawdzenie katakumb

Po znalezieniu się w katakumbach zbadaj pierwsze pomieszczenie po lewej stronie. Uaktywnij tu wiedźmińskie zmysły i zacznij badać kolejne obiekty oznaczone czerwonym kolorem. Wyjdź na chwilę z pomieszczenia i po tym jak ponownie usłyszysz podejrzane dźwięki powróć do niego. Ukryj Geralta za dużym posągiem. W pomieszczeniu pojawią się duchy Louisa i Margot. Państwo de Corentin będą kontynuowali przerwaną wcześniej kłótnię. Po tym jak Geralt dołączy do rozmowy będziesz musiał zadecydować w jaki sposób rozwiązać ten problem. Dostępne warianty zachowania to:

  • Usunięcie urny z prochami Louisa z krypty. Sprawi to, że Margot będzie ją miała "na wyłączność".
  • Usunięcie urny z prochami Margot z krypty. Sprawi to, że Louis będzie ją miał "na wyłączność".

Wariant A - Usunięcie urny z prochami Louisa

Pomieszczenie katakumb gdzie musisz zostawić urnę Louisa - Wieczne Odpoczywanie | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Pomieszczenie katakumb gdzie musisz zostawić urnę Louisa

Jeśli chcesz pomóc Margot to podejdź do urny z prochami Louisa (Urn with ashes of Louis de Corentin) i zabierz ją. Louis poprosi Geralta o przeniesienie jego urny do tej części katakumb, która zarezerwowana jest dla Beauclairskiego Towarzystwa Gwinta. Wyjdź z pomieszczenia i zejdź po schodach na niższy poziom katakumb. Udaj się prosto i skręć do prawego pomieszczenia. Po dotarciu na miejsce konieczne okaże się rozprawienie z grupą hien cmentarnych (Grave Robber). Pozbądź się zbirów i umieść urnę w reprezentacyjnym miejscu.

Powróć teraz do Margot, która obiecała wcześniej Geraltowi nagrodę za pozbycie się Louisa - Wieczne Odpoczywanie | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Powróć teraz do Margot, która obiecała wcześniej Geraltowi nagrodę za pozbycie się Louisa. Wysłuchaj podpowiedzi kobiety odnośnie lokalizacji domu, w ogródku którego zakopała karty do gwinta. Udaj się do północnej części Beauclair i zlokalizuj ten dom - pokazany on został na powyższym obrazku.

Musisz dotrzeć na tyły domu i możesz tego dokonać wspinająć się na dach albo na jeden z murków - Wieczne Odpoczywanie | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Musisz dotrzeć na tyły domu i możesz tego dokonać wspinająć się na dach albo na jeden z murków. Zachowaj czujność, bo po dotarciu do ogrodu pojawi się nagle archespor. W zadawaniu obrażeń temu potworowi używaj znaku Igni. Atakuj archespora tylko gdy przyjmie postać rozłożonego kwiatu, albowiem w "zamkniętej formie" może eksplodować i zadawać spore obrażenia. Po zabezpieczeniu ogródka użyj wiedźmińskich zmysłów żeby odnaleźć pokazaną na obrazku skrytkę z kartami. Zawiera ona dwie karty - Vampire: Bruxa (talia potworów) oraz Barclay Els (talia Scoia'tael).

Wariant B - Usunięcie urny z prochami Margot

Jeśli chcesz pomóc Louisowi to podejdź do urny z prochami Margot (Urn with ashes of Margot de Corentin) i zabierz ją - Wieczne Odpoczywanie | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Jeśli chcesz pomóc Louisowi to podejdź do urny z prochami Margot (Urn with ashes of Margot de Corentin) i zabierz ją. Margot poprosi Geralta o przeniesienie jej urny do grobu jej matki Micheline Belrose znajdującego się na Cmentarzu za Murami (Lebioda's Gate). Wyjdź z katakumb i wyrusz na południe. Po dotarciu na nowy cmentarz odszukaj właściwy nagrobek, który pokazany został na dołączonym obrazku. Pozostaw w tym miejscu urnę.

Spotkaj się z kowalem i odbierz miecz - Wieczne Odpoczywanie | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Spotkaj się z kowalem i odbierz miecz

Powróć do Louisa w katakumbach. Duch zniknie, ale możesz go ponownie przywołać dzięki podjęciu próby zabrania jego urny. W trakcie rozmowy z Louisem dowiesz się o tym, że możesz z jego pomocą wejść w posiadanie cennego miecza. Wysłuchaj instrukcji i wyrusz następnie udaj się do znajdującej się w mieście pracowni kowala Trentina. Zainicjuj rozmowę, w wyniku której zdobędziesz unikalny stalowy miecz Forged in Fire. Trentin zaproponuje dodatkowo grę w gwinta, ale nie jest ona obowiązkowa.

Zakończenie questu

Niezależnie jak się zachowałeś powróć na sam koniec do Charlesa Lanzano w Listku Chrystku (Clever Cogs). Możesz wyjawić mu prawdę na temat wydarzeń na cmentarzu lub zmyślić historyjkę. Tak czy siak otrzymasz od niego złoto.