Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Stellaris - poradnik do gry

Stellaris - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki i modyfikacje | Armia w Stellaris poradnik Stellaris

Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2019

Jednostki i modyfikacje

Możliwość rekrutowania jednostek lądowych dostępna jest już od początku rozgrywki. Z biegiem czasu pojawią się nowe technologie, które umożliwiają tworzenie zdecydowanie silniejszych oddziałów i odpowiednie ich wyposażanie. Każdy poszczególny oddział szturmowy lub obronny może mieć inne wzmocnienie dzięki czemu premie będą różnorodne.

Poniżej znajdziesz listę dostępnych jednostek lądowych oraz rodzaje wzmocnień.

Armie

Milicja Planetarna

Ikona

Obrażenia

Właściwości

Brak

Uszkodzenia 1.01 - 2.02

Uszkodzenia morale 0.75 - 1.51

Zdrowie: 150

Morale: 150

Koszt: brak

Utrzymanie: brak

Uwagi: Jednostki milicji stanowią garnizon każdej planety. Przydatne na początku gry z czasem nie są stanie nikogo powstrzymać.

Armia obronna

Ikona

Obrażenia

Właściwości

Uszkodzenia 2 - Jednostki i modyfikacje | Armia w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Uszkodzenia 2.02 - 4.05

Uszkodzenia morale 2.02 - 4.05

Zdrowie: 200

Morale: 200

Koszt: 30 Minerały

Utrzymanie: 0.12 Energia

Uwagi: Stosunkowo niewielkie obrażenia i niski poziom zdrowia. Dodatkowo jednostka może stanowić tylko garnizon planety, nie nadaje się do inwazji planetarnych.

Armia uderzeniowa

Ikona

Obrażenia

Właściwości

 

Uszkodzenia 2.32 - 4.65

Uszkodzenia morale 2.67 - 5.35

Zdrowie: 230

Morale: 230

Koszt: 60 Minerały

Utrzymanie: 0.26 Energia

Uwagi: Podstawowa jednostka do inwazji planetarnych na początku gry. Przy dużej przewadze liczebnej jest w stanie stosunkowo długo pozostać użyteczna, ale jeśli przeciwnik będzie dysponował przewagą technologiczną to raczej mu nie zagrozi.

Armia robotów

Ikona

Obrażenia

Właściwości

Uszkodzenia 2 - Jednostki i modyfikacje | Armia w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Uszkodzenia 2.22 - 4.45

Uszkodzenia morale 2.22 - 4.45

Zdrowie: 400

Morale: 200

Koszt: 100 Minerały / 50 Energia

Utrzymanie: 0.40 Energia

Uwagi: Dużo większa wytrzymałość jednostki może przesądzić o jej skuteczności. Szczególnie przydatne w ramach obrony planety przed obcą inwazją.

Armia klonów

Ikona

Obrażenia

Właściwości

Uszkodzenia 2 - Jednostki i modyfikacje | Armia w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Uszkodzenia 2.53 - 5.06

Uszkodzenia morale 3.16 - 6.32

Zdrowie: 250

Morale: 250

Koszt: 60 Minerały

Utrzymanie: 0.26 Energia

Uwagi: Do wytworzenia jednostek niezbędne są zbiorniki klonujące na planecie. Mała wytrzymałość ale spore zasoby morale mogą działać na korzyść jednostki. Jeśli uda ci się wystarczająco szybko opanować klonowanie możesz zyskać przewagę nad zacofanymi przeciwnikami.

Armia androidów

Ikona

Obrażenia

Właściwości

Uszkodzenia 4 - Jednostki i modyfikacje | Armia w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Uszkodzenia 4.05 - 8.10

Uszkodzenia morale 4.05 - 8.10

Zdrowie: 500

Morale: 200

Koszt: 100 Minerały / 15 Energia

Utrzymanie: 0.80 Energia

Uwagi: Androidy dysponują większymi zapasami zdrowia niż poprzednie jednostki. Z względu na duże obrażenia mogą być siłą decydującą o powodzeniu inwazji.

Armia ksenomorfów

Ikona

Obrażenia

Właściwości

Uszkodzenia 5 - Jednostki i modyfikacje | Armia w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Uszkodzenia 5.06 - 10.12

Uszkodzenia morale 5.06 - 10.12

Zdrowie: 400

Morale: 200

Koszt: 125 Minerały / 25 Energia

Utrzymanie: 0.60 Energia

Uwagi: Stosunkowo drogie ale silne jednostki. Ich jedyny mankament to żywotność. Jeśli chcesz budować potęgę za pomocą tych jednostek to najlepiej zainwestuj w dodatki do oddziałów.

Armia genetycznych wojowników

Ikona

Obrażenia

Właściwości

Uszkodzenia 6,07 - 12 - Jednostki i modyfikacje | Armia w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Uszkodzenia 6,07 - 12.15

Uszkodzenia morale 12.15 - 24.30

Zdrowie: 600

Morale: 400

Koszt: 350 Minerały / 150 Energia

Utrzymanie: 0.80 Energia

Uwagi: Bardzo silne ale jednocześnie drogie jednostki. Jeśli wyposażysz je w dodatkowe komponenty mogą stać się naprawdę wartościową jednostką uderzeniową. Warto zaznaczyć, że jednostka generuje bardzo duże obrażenia morale co ułatwia zajmowanie planet.

Dodatki

Wymienione tutaj komponenty nie są tylko nic nie znaczącym dodatkiem do jednostki. Przeciwnik będzie korzystał z dodatków na każdym etapie rozwoju technologicznego i nie powini9eneś tej kwestii zaniedbywać. Montuj ulepszenia do każdej wyprodukowanej jednostki. Na początku będą to tylko drobne modyfikacje, ale z czasem nabiorą znaczenia. Armie szturmowe dobieraj w taki sposób żeby wśród jednostek były zainstalowane inne ulepszenia. Dzięki równomiernym podniesieniu statystyk w poszczególnych oddziałach masz szansę na o wiele lepszy wynik końcowy. Po odblokowaniu najsilniejszych jednostek możesz zapomnieć o istnieniu pozostałych.

Umocnienia z neobetonu

Ikona

Koszt

Właściwości

50 minerały - Jednostki i modyfikacje | Armia w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

50 minerały

Zdrowie armii +10%

Utrzymanie armii -10%

Komentarz: Tanie podstawowe umocnienie. Szczególnie przydatne jeśli planujesz rekrutować większą liczbę oddziałów i je utrzymywać w garnizonach. Ważne jest też podnoszenie zdrowia jednostek co utrudni przeciwnikowi zadanie.

Roje dronów-zabójców

Ikona

Koszt

Właściwości

50 minerały - Jednostki i modyfikacje | Armia w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

50 minerały

Uszkodzenia armii +15%

Komentarz: Komponent przydatny dla jednostek robotów i androidów, które mają dosyć duże zasoby wytrzymałości a nie dysponują dużą siłą ognia. Możesz instalować ulepszenia do jednostek genetycznych wojowników, żeby podnieść ich skuteczność.

Klonowani komandosi

Ikona

Koszt

Właściwości

50 minerały - Jednostki i modyfikacje | Armia w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

50 minerały

25 Energia

Uszkodzenia armii +25%

Komentarz: Silniejszy i droższy moduł. Podobnie jak w poprzednim przypadku warto wyposażyć w niego jednostki dysponujące sporymi zasobami wytrzymałości co pomoże zrównoważyć ich użyteczność na polu bitwy. Warto zwrócić uwagę, że profit z modyfikatora to aż 25% obrażeń więcej.

Oddziały komisarzy

Ikona

Koszt

Właściwości

50 minerały - Jednostki i modyfikacje | Armia w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

50 minerały

25 Energia

Uszkodzenia armii +15%

Morale armii +10%

Komentarz: Wzmocnienie przydatne dla jednostek mających niskie obrażenia bazowe i morale. Dzięki niemu wzrasta użyteczność niektórych jednostek, ale raczej nie ma sensu montować ulepszeń na słabych jednostkach.

Ksenokawaleria

Ikona

Koszt

Właściwości

50 minerały - Jednostki i modyfikacje | Armia w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

50 minerały

25 Energia

Uszkodzenia armii +10%

Zdrowie armii +15%

Komentarz: Bardzo ciekawe wzmocnienie podnoszące jednocześnie wytrzymałość i obrażenia. Powinno być jednym z popularniejszych wzmocnień w twojej armii a szybko osiągniesz sukces.