Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Ratchet & Clank - poradnik do gry

Ratchet & Clank - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania poradnik Ratchet & Clank

Ostatnia aktualizacja: 8 marca 2021

Na tej stronie poradnika do Ratchet & Clank znajdziesz opis zadań dostępnych na trzeciej planecie - Planeta Kerwan (Planet Kerwan). Podczas pobytu na niej odeprzesz inwazję Blargów, dotrzesz w końcu do Hali Herosów, a po dodatkowym treningu zostaniesz wreszcie wcielony w szeregi bohaterów.

Rzeczy do odblokowania:

  1. Pan Zurkon (Mr. Zurkon) - broń do kupienia za 8.000 śrubek
  2. Helizestaw (Helipack) - gadżet otrzymywany za wykonanie zadania

Zadania:

Zniszcz transportery opancerzone blargów

Misja rozpoczyna się za sterami myśliwca. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Misja rozpoczyna się za sterami myśliwca.

Twoja wizyta na planecie rozpoczyna się za sterami myśliwca. Twoim zadaniem będzie zniszczenie transporterów opancerzonych Blargów. Zwróć uwagę na wyświetlone na ekranie podpowiedzi odnośnie sterowania - możesz strzelać przy pomocy karabinku pokładowego, wykonać beczkę by uniknąć wrogiego ataku (bądź wtedy, gdy musisz szybko "odskoczyć" w bok, by, na przykład, nie wlecieć w budynek), czy przyspieszyć swój lot.

Wrogie transportery oznaczone są ikonką gwiazdki. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Wrogie transportery oznaczone są ikonką gwiazdki.

Wrogie transportery trudno jest przegapić, jednak w razie czego zostaną one oznaczone stosowną ikonką. Musisz po prostu się do nich zbliżyć i zestrzelić. Zignoruj natomiast największy statek wroga, który wolno sunie w powietrzu - na niego przyjdzie pora za moment. Po unieszkodliwieniu kilku pierwszych statków na ekranie pojawi się informacja o ilości, którą musisz zdjąć z nieba - zestrzelenie 5 transporterów nie powinno zająć zbyt dużo czasu.

Zestrzel okręt wojenny

Przyszła kolej na okręt wojenny. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Przyszła kolej na okręt wojenny.

Po uporaniu się z transporterami przyszła kolej na okręt wojenny wrogów, znacznie większy statek który z pewnością przewinął ci się przez ekran. Jako iż pancerz tego okrętu jest zbyt gruby dla twoich broni, konieczne będzie zastosowanie innej taktyki. Poczekaj krótką chwilę aż na ekranie pojawi się informacja o możliwości wykorzystania magnesu (magnet).Służy to do zbierania z ziemi wrogich jednostek, by potem móc cisnąć nimi w okręt wojenny wroga i zadać mu obrażenia.

Użyj magnesu by przyciągnąć do statku wrogie jednostki... - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Użyj magnesu by przyciągnąć do statku wrogie jednostki...

Obniż lot na tyle, by magnes dosięgnął wrogów (ich lokalizację będziesz mieć teraz zaznaczoną wspomnianą ikoną gwiazdy), a następnie przeleć nad nimi z aktywowanym urządzeniem. Dzięki temu będziesz w stanie przyciągnąć ich do okrętu. Zebrać możesz tak maksymalnie 10 jednostek naziemnych wroga.

... a następnie wyrzuć je w odpowiednim momencie, by uszkodzić okręt wojenny. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
... a następnie wyrzuć je w odpowiednim momencie, by uszkodzić okręt wojenny.

Gdy będziesz mieć już podczepioną maksymalną ilość jednostek, skieruj się w stronę okrętu wroga. Podleć do niego na bardzo bliski dystans, a na ekranie wyświetli się komunikat, iż możesz wypuścić podczepione jednostki, które z hukiem uderzą w kadłub statku. Cały proces trzeba będzie teraz powtórzyć kilkukrotnie (pasek zdrowia okrętu widoczny jest po prawej stronie ekranu), do momentu aż okręt wojenny Blargów zostanie zniszczony. Czeka cię teraz dość długa scena przerywnikowa, a po niej powrót na ziemię.

Znajdź drogę do Hali Herosów

Uzupełniaj amunicję w sklepie gdy tylko masz okazję. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Uzupełniaj amunicję w sklepie gdy tylko masz okazję.

Po odzyskaniu kontroli nad postacią udaj się na wprost, przez duży tunel (pamiętaj, by niszczyć obiekty na swojej drodze). W sklepie dostępna będzie nowa broń, Pan Zurkon (Mr. Zurkon). Broń jest dość kosztowna (choć od tego momentu wszystkie przedmioty w sklepie będą bardzo drogie), jednak bardzo użyteczna - po wybraniu jej obok Ratcheta pojawi się lewitujący robot, który ostrzeliwał będzie pobliskich wrogów. Broń można oczywiście kupić także później (albo i w ogóle, jeśli jej nie potrzebujesz).

Pod schodami znajdziesz złoże Raritarium. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Pod schodami znajdziesz złoże Raritarium.

Uzupełnij w sklepie amunicję i wejdź pod schody prowadzące od bramy, przez którą przed momentem przeszedłeś. Znajdziesz tam kilka skrzyń do zniszczenie, jak i złoże Raritarium. Teraz kontynuuj wędrówkę na prawo od sklepu.

W tej okolicy aż roi się od wrogów. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
W tej okolicy aż roi się od wrogów.

Na twojej drodze pojawi się mała grupka mechanicznych bestii, jednak padają one po jednym strzale. Nie będziesz w stanie przedostać się przez pole siłowe zlokalizowane na wprost - potrzebny będzie przedmiot zdobywany na kolejnej planecie (Intruzer - Trespasser). Kontynuuj więc wędrówkę w jedynym dostępnym kierunku, eliminując po drodze wrogów i niszcząc wszelakie obiekty. Jeśli będziesz mieć problemy z walką z większymi robotami i śmigłowcami, pamiętaj o granatach, które zadają znacznie większe obrażenia niż reszta twojego obecnego wyposażenia.

Znajdź pociąg jadący do Hali Herosów

Przycisk aktywuje się... tłukąc w niego kluczem. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Przycisk aktywuje się... tłukąc w niego kluczem.

Przemierzając lokację dotrzesz w końcu do bramy, którą aktywować trzeba atakując ją po prostu przy użyciu Omniklucza. Czeka cię seria scen przerywnikowych, a gdy odzyskasz kontrolę pojawisz się przy wyjściu z budynku, tyle że z drugiej strony. Otrzymasz nowy gadżet, Helizestaw (Helipack), który pozwala szybować (przedłużając skok), jak i wykonywać odrobinę wyższe skoki w górę. Skorzystaj ze sklepu, by uzupełnić amunicję i zdrowie, ulepszyć oręż, czy zakupić Pana Zurkona, a następnie skieruj się na wprost, do wielkich pudeł.

By dostać się na pudła musisz skorzystaj z nowo nabytego gadżetu. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
By dostać się na pudła musisz skorzystaj z nowo nabytego gadżetu.

Zniszczyć ich niestety nie możesz - musisz się więc na nie wdrapać. Wykorzystaj nowo zdobyty gadżet, wciskając R1, lecz stojąc nieruchomo - gdy zrobisz to samo podczas biegu Ratchet wyskoczy do przodu i zacznie szybować (co doskonale nadaje się do przeskakiwania przez przepaści, czy szybszego poruszania się po mapie). Wdrap się na górę pudeł, a następnie ponownie wykorzystaj gadżet, tym razem jednak podczas biegu do przodu.

Przeszybuj na drugą stronę przy pomocy zdobytego gadżetu. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Przeszybuj na drugą stronę przy pomocy zdobytego gadżetu.

Wyjedź windą na górę, gdzie trzeba będzie skorzystać z szybowania. Możesz wykorzystać wskazówkę wyświetloną na ekranie - wystarczy podskoczyć, puścić przycisk i w powietrzu podskoczyć drugi raz, tym razem jednak przytrzymując przycisk. Drugi sposób to po prostu wciśnięcie przycisku R1 podczas biegu do przodu - pamiętaj jednak, by nie puszczać R1 do momentu lądowania, co pozwoli bohaterowi szybować.

Wsiądź do pociągu do Hali Herosów

I kolejne starcie z wrogiem. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
I kolejne starcie z wrogiem.

Oczyść okolicę z wrogów i wjedź windą na górę, gdzie czeka cię kolejne starcie z dość sporą grupą wrogów. Wybij ich korzystając ze swojego wyposażenia, zbierz wszystkie wyrzucone przez nich śrubki (a także te z licznych pudełek w okolicy) i wdrap się po schodach na górę. Tutaj udać się musisz w lewo, jednak idąc w prawo będziesz w stanie dostać się do pierwszej Złotej Śrubki.

Wdrap się po tym pudle by dostać się do Złotej Śrubki. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Wdrap się po tym pudle by dostać się do Złotej Śrubki.

By ją zebrać, wskocz na wielkie pudło znajdujące się tuż przy wyjściu ze schodów (trzeba będzie wykorzystać ponownie Helizestaw - R1), wdrap się na mniejsze czerwone pudło i przeskocz na ścianę z pudeł po drugiej stronie. Po drugiej stronie wspomnianej ściany znajdziesz Złotą Śrubkę i całą masę pudeł do zniszczenia. Gdy wszystko zbierzesz, wróć do schodów i udaj się w przeciwną stronę, by kontynuować przygodę.

Przed wejściem na pociąg czeka cię istna rozróba. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Przed wejściem na pociąg czeka cię istna rozróba.

Musisz teraz dostać się do pociągu znajdującego się po prawej stronie. Rozpraw się z okolicznymi przeciwnikami i pozbieraj wszystkie wyrzucone przez nich śrubki - nie zapomnij zniszczyć licznych skrzynek w okolicy. Następnie dostań się na pierwszy pociąg przy użyciu linki z hakiem, a zaraz po tym przeskocz na kolejny, właściwy.

Patrz pod nogi - jeśli spadniesz, trzeba będzie iść od początku pociągu. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Patrz pod nogi - jeśli spadniesz, trzeba będzie iść od początku pociągu.

Teraz trzeba będzie dostać się na drugą stronę pociągu. Przeskocz na następny wagon (uważaj, by nie spaść w przepaść) i wdrap się na górę (ponownie korzystając z Helizestawu). Przejście przez kolejny wagon jest zablokowane, jednak wystarczy oddać strzał w jeden z zielonych znaków, a droga się oczyści.

Skorzystaj z mechanizmu, by otworzyć sobie dalsza drogę. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Skorzystaj z mechanizmu, by otworzyć sobie dalsza drogę.

Aktywuj mechanizm przy pomocy Omniklucza, co spowoduje, iż po prawej stronie pociągu pojawi się punkt do podczepienia się linką z hakiem. Złap się go i przeskocz na kolejny wagon. Rozpraw się z przeciwnikami, a na kolejnym wagonie oddaj strzał w zielony punkt znajdujący się na obiekcie, który blokuje ci przejście.

Ciekawe po co komu takie ryby... - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Ciekawe po co komu takie ryby...

Dotrzesz do wagonu przypominającego akwarium. Złap się pomarańczowej poręczy i udaj się po niej w prawo, a następnie wdrap się po bocznej ścianie (przy pomocy poręczy) na dach wagonu. Przeskocz na kolejny wagon, na którym znajdują się poruszające się kobry. Omiń je, bądź zaatakuj, by na moment się schowały - za kilka sekund jednak powrócą, więc staraj się jak najszybciej rozprawić z dwójką przeciwników na kolejnym wagonie i się tam udaj. By dostać się na górę wagonu, na którym przed momentem stała dwójka wrogów, wykorzystaj poręcze znajdujące się po lewej stronie.

Aktywacja ostatniego mechanizmu praktycznie zakończy przygodę na pociągu. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Aktywacja ostatniego mechanizmu praktycznie zakończy przygodę na pociągu.

Rozpraw się szybko z przeciwnikiem w helikopterze, a następnie skieruj dalej, gdzie czeka cię starcie z dwójką pilotów helikopterów i jednym robotem. Wykorzystaj skrzynię by chować się przed ich ogniem i stopniowo ich eliminuj. Gdy się ich pozbędziesz, udaj się na ostatni wagon i wejdź w interakcję z mechanizmem za pomocą Omniklucza. Zakończy to etap na pociągu.

Ukończ ścieżkę fitnessową

Początek ścieżki fitnessowej jest banalnie prosty... - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Początek ścieżki fitnessowej jest banalnie prosty...

Po serii scen przerywnikowych Ratchet otrzyma wreszcie strój bohatera, a twoim celem będzie ukończenie kolejnego, ostatniego już etapu treningowego, zwanego w grze ścieżką fitnessową. Udaj się więc na wprost i wdrap po pudełkach na górę, aż trafisz na wyższy poziom.

... podobnie jak wdrapywanie się po ścianach. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
... podobnie jak wdrapywanie się po ścianach.

Wskocz po ścianach oznaczonych strzałkami na górę, a następnie udaj się w prawo i zrób to samo z drugą parą ścian. Wykorzystaj teraz linkę z hakiem by przedostać się na sąsiednią wysepkę. Zanim udasz się na górę zniszcz wszystkie obiekty znajdujące się na ziemi - do zebrania jest sporo śrubek.

Skakanie po ruchomych platformach jest nieco trudniejsze - nie spiesz się. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Skakanie po ruchomych platformach jest nieco trudniejsze - nie spiesz się.

Wdrapywanie się na góre będzie tutaj trudniejsze, gdyż większość platform będzie ruchoma - chować się będą w ścianie i wysuwać. Nie ma tu żadnego limitu czasu (ani premiowania za szybsze ukończenie kursu), więc się nie spiesz. Uważnie obserwuj platformy i skacz wtedy, gdy zaczynają się wysuwać ze ściany.

Wystarczy poczekać do odpowiedniego momentu, zanim odda się skok. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Wystarczy poczekać do odpowiedniego momentu, zanim odda się skok.

Gdy przebrniesz przez pierwszą serię platform trafisz do miejsca z wysuwanymi ścianami, po których dostać się musisz na górę. Tutaj czeka kolejna para ruchomych platform. Wskocz na pierwszą gdy ta będzie się wysuwać i poczekaj, aż zacznie się chować - w tym momencie zacznie wysuwać się druga platforma, na którą trzeba teraz wskoczyć.

Koniec ścieżki fitnessowej - a tam Złota Śrubka. - Ratchet & Clank: Planeta Kerwan - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania - Ratchet & Clank - poradnik do gry
Koniec ścieżki fitnessowej - a tam Złota Śrubka.

Teraz trzeba już tylko wdrapać się po ruchomych ścianach, a dotrzesz na szczyt. Poszybuj na sąsiednią wysepkę, gdzie zakończysz kurs i zbierzesz jedną ze Złotych Śrubek. Zbierz wszystkie przedmioty i wskocz do "taksówki" znajdującej się na wprost, która zabierze cię z terenu ścieżki fitnessowej. Udaj się w kierunku statku, co wywoła scenę przerywnikową i zakończy twoje misje na tej planecie. Zasiądź za sterami i udaj się na planetę Aridia.