Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Samorost 3 - poradnik do gry

Samorost 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Uwolnij pszczołę | Wielka Kłoda Samorost 3 poradnik Samorost 3

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019

Uwolnij pszczołę

Zanim opuścisz tą sekcję podejdź do obszaru zaznaczonego na powyższym obrazku - Uwolnij pszczołę | Wielka Kłoda Samorost 3 - Samorost 3 - poradnik do gry

Zanim opuścisz tą sekcję podejdź do obszaru zaznaczonego na powyższym obrazku.

Za pośrednictwem papugi zaznaczonej na obrazku możesz zdobyć kolejną pamiątkę dźwiękową - Uwolnij pszczołę | Wielka Kłoda Samorost 3 - Samorost 3 - poradnik do gry

Za pośrednictwem papugi zaznaczonej na obrazku możesz zdobyć kolejną pamiątkę dźwiękową. Zadanie polega na powtórzeniu sekwencji dźwięków które wydaje z siebie papuga przy pomocy elementów otoczenia wokół papugi. Kliknij LPM na ptaka, żeby usłyszeć zestaw dźwięków, które musisz naśladować w każdej sekwencji. Jeśli kolejność nie będzie prawidłowa papuga natychmiast zacznie kręcić głową. Jeśli poprawnie ukończysz sekcję papuga okaże swój entuzjazm i przystąpi do prezentacji kolejnego zestawu dźwięków.

Na powyższym obrazku zaznaczono wszystkie elementy otoczenia do których będzie odnosić się Powtarzająca Papuga - Uwolnij pszczołę | Wielka Kłoda Samorost 3 - Samorost 3 - poradnik do gry

Na powyższym obrazku zaznaczono wszystkie elementy otoczenia do których będzie odnosić się Powtarzająca Papuga.

Sekwencja 1: 4 + 2

Sekwencja 2: 2 + 4 + 5

Sekwencja 3: 1 + 4 + 3 + 2

Sekwencja 4: 5 + 2 + 3 + 4 + 1

Po poprawnym wykonaniu wszystkich sekwencji papuga zacznie tańczyć z radości a ty zdobędziesz kolejną pamiątkę (Osiągnięcie Naśladująca Papuga - Steam). Zebranie pamiątki wyczerpuje wszelkie zadania w tej sekcji. Wróć do sekcji powyżej, skieruj się do sekcji w której zacząłeś przygodę na Wielkiej Kłodzie.

Z lokacji startowej przenieś się bezpośrednio do sąsiedniego obszaru, tym razem przechodząc do sekcji po prawej stronie - Uwolnij pszczołę | Wielka Kłoda Samorost 3 - Samorost 3 - poradnik do gry

Z lokacji startowej przenieś się bezpośrednio do sąsiedniego obszaru, tym razem przechodząc do sekcji po prawej stronie. Po przeniesieniu się do niej zobaczysz powyższy widok. Możesz wykonać interakcję za pomocą trąbki, żeby zobaczyć co kryje się za tymi obiektami. Po obejrzeniu scenek przejdź do prawej strony ekranu i udaj się do kolejnej sekcji.

W tej sekcji zastaniesz powyższy widok - Uwolnij pszczołę | Wielka Kłoda Samorost 3 - Samorost 3 - poradnik do gry

W tej sekcji zastaniesz powyższy widok. Zwróć uwagę na obszary zaznaczone okręgami. Termity, które zatrzymują się w wskazanych obszarach są powiązane z kolejną pamiątką dźwiękową. Zwróć uwagę, że termity we wskazanych punktach zatrzymują się na chwilę i wstają na tylnych odnóżach. Kliknij LPM w każdego termita który zatrzyma się i oprze na tylnych odnóżach. Po kliknięciu termity zaczną śpiewać, jeśli skłonisz do śpiewania pięć termitów poczekaj na rozwój sytuacji. Po chwili przyleci kolejne zwierzątko a ty zdobędziesz kolejną pamiątkę ( Osiągnięcie Święte Termity - Steam).

Po odebraniu pamiątki zwróć uwagę na obiekt zaznaczony okręgiem - Uwolnij pszczołę | Wielka Kłoda Samorost 3 - Samorost 3 - poradnik do gry

Po odebraniu pamiątki zwróć uwagę na obiekt zaznaczony okręgiem. Używając na nim interakcji odkryjesz, że ruchomy element tworzy drabinę na niższe poziomy lokacji.

Przytrzymaj LPM myszy na ruchomym obiekcie i rusz myszą w dół - Uwolnij pszczołę | Wielka Kłoda Samorost 3 - Samorost 3 - poradnik do gry

Przytrzymaj LPM myszy na ruchomym obiekcie i rusz myszą w dół. Drabinka otworzy się na krótki czas więc jak najszybciej użyj na niej interakcji. Bohater zejdzie na niższy poziom i powinien skierować się do miejsca zaznaczonego okręgiem.

Po wejściu do wnętrza konaru bohater przeniesie się do poprzedniej lokacji - Uwolnij pszczołę | Wielka Kłoda Samorost 3 - Samorost 3 - poradnik do gry

Po wejściu do wnętrza konaru bohater przeniesie się do poprzedniej lokacji. Tym razem będzie na jej niższym poziomie. Skieruj myszkę w obszar zaznaczony na powyższym obrazku, poczekaj aż kursor zamieni się w strzałkę i wróć do wcześniejszej lokacji, żeby kontynuować przygodę.

Bohater znalazł się na najniższej belce w przedstawionej lokacji - Uwolnij pszczołę | Wielka Kłoda Samorost 3 - Samorost 3 - poradnik do gry

Bohater znalazł się na najniższej belce w przedstawionej lokacji. Skieruj kursor myszy w obszar zaznaczony okręgiem żeby wejść do wnętrza konaru.

We wnętrzu konaru przejdź do obszaru, który zaznaczony został okręgiem na powyższym obrazku - Uwolnij pszczołę | Wielka Kłoda Samorost 3 - Samorost 3 - poradnik do gry

We wnętrzu konaru przejdź do obszaru, który zaznaczony został okręgiem na powyższym obrazku. Twoim zadaniem, będzie umieszczenie kulki w jednym z trzech otworów, tak aby wrzucona kulka dotarła do obszarów, w których widzisz śpiące zwierzątka. Kulki będziesz uzyskiwał za pośrednictwem linki zaznaczonej okręgiem. Linka prowadzi do dziupli w której widzisz stos kulek. Po pociągnięciu za linkę zwierze zrzuci do ciebie jedną kulkę, którą musisz wrzucić do odpowiedniego dołka.

Żeby umieścić kulkę w odpowiednim gnieździe musisz za pośrednictwem pozostałych linek ustawić zaznaczone zastawki w odpowiedniej konfiguracji - Uwolnij pszczołę | Wielka Kłoda Samorost 3 - Samorost 3 - poradnik do gry

Żeby umieścić kulkę w odpowiednim gnieździe musisz za pośrednictwem pozostałych linek ustawić zaznaczone zastawki w odpowiedniej konfiguracji. Wrzucona kulka po przebyciu odpowiedniej trasy uregulowanej zastawkami poruszy najniżej położoną zastawkę, która wprowadzi kulkę do odpowiedniego gniazda.

Na powyższym obrazku zostało zilustrowane powiązania pomiędzy sznurkiem a konkretną zastawką - Uwolnij pszczołę | Wielka Kłoda Samorost 3 - Samorost 3 - poradnik do gry

Na powyższym obrazku zostało zilustrowane powiązania pomiędzy sznurkiem a konkretną zastawką. Jedno pociągnięcie za sznurek zmienia położenie zastawki o jeden tryb, w niektórych przypadkach musisz kilkukrotnie użyć sznurka, żeby zastawka osiągnęła wymaganą pozycję.

Na powyższym obrazku widać położenie zastawek, które jest niezbędne do skierowania kulki do pierwszego zwierzątka - Uwolnij pszczołę | Wielka Kłoda Samorost 3 - Samorost 3 - poradnik do gry

Na powyższym obrazku widać położenie zastawek, które jest niezbędne do skierowania kulki do pierwszego zwierzątka. Obszar do którego wpadnie kulka został oznaczony okręgiem. Kulkę należy wrzucić do pierwszego od prawej otworu ( oznaczony na zdjęciu). Zwierzątko po otrzymaniu pokarmu podejdzie do białej struktury w swoim gnieździe i wywoła impuls, który wprawi w ruch strukturę w lewym górnym rogu. Grzybnia wyda z siebie melodię, która zostanie zapisana jako pamiątka dźwiękowa i dodana do kolekcji. (Osiągnięcie Tańcząca Grzybnia - Steam).

Po zdobyciu pamiątki dźwiękowej poproś o drugą kulkę - Uwolnij pszczołę | Wielka Kłoda Samorost 3 - Samorost 3 - poradnik do gry

Po zdobyciu pamiątki dźwiękowej poproś o drugą kulkę. Ułóż zastawki w taki sposób jak na powyższym obrazku i wrzuć kulkę do skrajnego otworu po lewej stronie. Kulka wpadnie do drugiego gniazda. Zwierzątko po zjedzeniu kulki wywoła impuls, który w szybkim czasie sprawi, że otwarte zostanie wejście do kolejnego tunelu. Wejdź w nowe przejście, omiń tańcząca grzybnię i skieruj się do prawej strony ekranu.

Po wejściu do kolejnego obszaru zauważysz przed sobą możliwość zakończenia bieżącego zadania - Uwolnij pszczołę | Wielka Kłoda Samorost 3 - Samorost 3 - poradnik do gry

Po wejściu do kolejnego obszaru zauważysz przed sobą możliwość zakończenia bieżącego zadania. Pszczoła utknęła w podziemnej jaskini. Wylot jaskini został niefortunnie zablokowany przez bulwę, która opuściła się na pnączu. Żeby uwolnić pszczołę musisz zmieniać położenie obiektów do momentu aż bulwa podniesie się na naprężonym pnączu. Kolejność poruszania obiektami jest dowolna, najszybsze efekty uzyskasz poruszając bulwy od prawej do lewej. Manipulacja obiektami odbywa się przy wciśniętym LPM i poruszaniu myszą w górę lub w dół ekranu.

Powyższy obrazek ukazuje w jakim położeniu powinny znaleźć się obiekty, żeby pszczoła mogła opuścić jaskinię - Uwolnij pszczołę | Wielka Kłoda Samorost 3 - Samorost 3 - poradnik do gry

Powyższy obrazek ukazuje w jakim położeniu powinny znaleźć się obiekty, żeby pszczoła mogła opuścić jaskinię. Owad ucieknie z pułapki w chwili gdy tylko będzie to możliwe. Po uwolnieniu pszczoły wróć do lokacji startowej cofając się do poprzednich sekcji.