Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Agatha Christie: The ABC Murders - poradnik do gry

Agatha Christie: The ABC Murders - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Porady ogólne poradnik Agatha Christie: The ABC Murders

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2016

Eksploracja

Dokładnie badaj wszystkie lokacje - w grze nie ma ujawniania hotspotów, co oznacza, że trzeba polegać wyłącznie na własnej spostrzegawczości. Nie wszystkie czynności niezbędne są do rozwoju fabuły i właśnie te bywają zazwyczaj dodatkowo premiowane - punktami ego czy trofeami. Dobrze byłoby więc ich nie przegapić.

Zagadki

W grze występuje całkiem sporo łamigłówek polegających na manipulowaniu przedmiotami, które przeważnie trzeba otworzyć (kufry, szafy, sejfy i inne tajne skrytki), wybierając właściwy kod. Oglądaj je w zbliżeniu bardzo uważnie ze wszystkich stron - podpowiedzi przeważnie znajdują się na nich albo w ich najbliższym otoczeniu.

Zadania

Zakładka w prawym dolnym rogu ekranu kryje ekwipunek, a także notatnik, tzw. "szare komórki" oraz zadania. Te ostatnie informują, co należy robić dalej, ale nie polecam opierania się wyłącznie na nich - podążając tylko wskazaną drogą, łatwo przegapić dodatkowe drobne, a premiowane działania. Warto też wiedzieć, że jeśli masz się udać w jakieś miejsce, a nie bardzo orientujesz się w jego lokalizacji - wystarczy iść za Hastingsem, on zawsze staje przed właściwymi drzwiami.

Szare komórki

Herkules sam sobie zadaje pytania i udziela na nie odpowiedzi. Poczekaj, aż wszystkie możliwe tropy będą dostępne, a najlepiej, aż detektyw sam uzna, że pora uruchomić szare komórki.

Punkty ego

Za myślenie i postępowanie jak Herkules Poirot zbierasz punkty ego. Pamiętaj zatem podczas wybierania opcji dialogowych, że jest on dżentelmenem o niezwykle logicznym umyśle. Dobrze jednak wiedzieć, że Herkules to także mężczyzna próżny - czuły na punkcie swoich wąsów (nie odpuść żadnemu lustru) oraz ciekawy tego, co o nim piszą. Nie zapomnij też o jego umiłowaniu symetrii i zamiłowaniu do porządku (jeśli nadarzy się okazja, by coś po kimś poprawić bądź ustawić idealnie równo, nie wahaj się).

Trofea

W grze jest do zdobycia 50 trofeów (zebranych w osobnym rozdziale na końcu poradnika). Otrzymujesz je za zadawanie odpowiednich pytań podczas przesłuchań, ale również za popełnianie błędów. Trofeami nagradzane są także dokonywane obserwacje, rozwiązywane łamigłówki planszowe oraz szereg dodatkowych czynności, niekoniecznie wymaganych do ukończenia gry. Część trofeów wpada automatycznie w trakcie rozwoju fabuły. Nie sposób jednak zdobyć ich wszystkich przy jednym przejściu gry, niektóre się po prostu wykluczają.

Menu pauzy

Ikonką widoczną w lewym górnym rogu ekranu albo klawiszem Esc przywołasz menu pauzy, w którym oprócz opcji wychodzenia z gry i pomijania filmików znajdziesz wskazówki typowo tutorialowe oraz system tropów. Korzystaj z niego, kiedy już naprawdę nie masz pomysłu, co zrobić - nie są to bowiem jedynie podpowiedzi naprowadzające na właściwy tor działania, zamiast tego Herkules po prostu automatycznie wykonuje czynność, z którą miał problem gracz.