Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Informacje wstępne o walce i kryzysach | Torment Tides of Numenera poradnik Torment: Tides of Numenera

Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019

Kryzys to nazwa, jaką w grze nosi potyczka z przeciwnikami. Choć większość walk w grze można uniknąć, są pewne starcia, których nie można pominąć. Potyczki są turowe i wiele z nich ma określone zadania, po których spełnieniu walka kończy się. Do swojej dyspozycji, oprócz głównej postaci masz jeszcze towarzyszy (maksymalnie 3), którzy wesprą cię w boju.

Niektóre kryzysy mają określone zadania, oparte nie tylko na walce - możesz np. zablokować fragmenty rozpaczy przy zbiornikach, czy wejść z dialog z przywódcą przeciwników i zgodzić się na kapitulację.

Poniżej znajdziesz dokładnie omówiony ekran walki:

Uwaga - Informacje wstępne o walce i kryzysach | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry?

  • 1 - Kolejność atakowania: Na górze znajdziesz dokładne informacje, jak wygląda kolejka i układ atakujących. Po najechaniu na podobizny danej postaci, zobaczysz dokładne informacje i parametry: punkty życia, stany danej postaci itp. Planuj walkę tak, by szybciej eliminować przeciwników z większa inicjatywą.
  • 2 -Ekran przedmiotów i umiejętności: Możesz tutaj wybrać, czy chcesz wykorzystać dany przedmiot/enigmat, lub jedną z umiejętności kontrolowanej obecnie postaci. Skorzystanie z nich zużywa jedną akcję, więc rozsądnie wybieraj.
  • 3 - Portrety drużyny: Na dole znajdziesz informację o pozostałych punktach życia, czy ilości dostępnych parametrów głównych (Siła, Inteligencja, Zwinność). Na bieżąco je kontroluj, by móc wykorzystywać umiejętności bojowe drużyny.
  • 4 - Cele Kryzysu: Po prawej stronie znajdziesz aktualne cele kryzysu. Najczęściej wskazane są tam opcjonalne zadania (np. rozmowa z przeciwnikiem, możliwość skorzystania z komputera, by unieszkodliwić fragment rozpaczy itp.), których wypełnienie będzie ułatwiało walkę, lub ją kończyło. Zdarza się, że cele kryzysu wraz z biegiem czasu zmieniają się.
  • 5 - Przeciwnicy: Po najechaniu na wskazanego przeciwnika, pojawi się informacja o jego pozostałych punktach zdrowia i procentowa szansa na powodzenie w ataku. Jeśli naciśniesz na przeciwnika/wykorzystasz na niego przedmiot, czy umiejętność, zostaniesz przeniesiony do ekranu rzutu na wysiłek. Możesz tam wybrać, ile chcesz wykorzystać z danej puli atrybutu, by zwiększyć szansę na trafienie, czy wpłynąć na dodatkowe obrażenia.

Uwaga! Każda z postaci, w czasie trwania swojej tury ma dwie akcje. Pierwszą akcją jest ruch - postać może np. podejść bliżej do przeciwnika, lub oddalić się do bezpiecznego miejsca. Drugą akcją jest atak/skorzystanie z przedmiotów, czy umiejętności. Sporadycznie, w potyczce można również skorzystać z elementu otoczenia, czy porozmawiać z przeciwnikiem. To również zużywa punkt akcji. Nie ma różnicy, czy zaczniesz od ruchu, czy skorzystaniu z punktu akcji.