Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wybór klasy postaci | Torment Tides of Numenera Która klasę postaci wybrać w Torment: Tides of Numenera?

Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019

Klasa postaci w grze Torment: Tides of Numenera jest głównym atrybutem, który wyróżnia naszego bohatera - Wybór klasy postaci | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Klasa postaci w grze Torment: Tides of Numenera jest głównym atrybutem, który wyróżnia naszego bohatera. Nie tylko wpływa ona na nasze statystyki i umiejętności, ale także całkowicie zmienia sposób rozgrywki otwierając nam nowe możliwości podczas dialogów czy interakcji z otoczeniem. Nie bez znaczenia pozostaje także dla sytuacji kryzysowych, którymi to określane są po prostu momenty walki.

Glewia

Glewia jest klasą postaci skupiającą się na sile oraz szybkości. Sprawia to, że jest idealnym wyborem dla osób chcących grać bohaterem skupionym na bezpośrednich atakach oraz posiadającym wysoką obronę. Najrozsądniej taką klasą rozwijać siłę/szybkość, by sprawnie radzić sobie w potyczkach. Wybór jednej dominującej statystyki powinien zależeć od tego czy chcemy sterować wojownikiem nastawionym na powolne, ale silne ataki, zdolnym wytrzymać wiele uderzeń czy też chcemy pokierować szybką i zwinną postacią. Nie należy także zapominać, że poza walką, statystyk tych używać będziemy także podczas dialogów i interakcji z otoczeniem. Im więcej posiadać będziemy Szybkości tym więcej opcji zyskamy.

Dostępne umiejętności dla Glewii to:

  • Niezawodna precyzja - +10% szansy na krytyczny sukces podczas ataków bronią.
  • Wyszkolona obrona - Uniki: +10%, Siła Woli: +10%
  • Prowokacja - Wywołuje stan Przymus, zmuszając cel, by cię zaatakował.
  • Hak - Złap wroga hakiem z kotwiczką i przyciągnij go do siebie.

Ponadto, Glewia jako jedyna klasa może wybrać premię +15% na poziom obrażeń do wybranych broni: ciężkiej, taktycznej (średnia), lekkiej, walki wręcz i walki na dystans.

Szelma

Szelma jest bohaterem, który ceni eksplorację, interakcję z otoczeniem oraz z innymi postaciami. Jest to klasa, która najbardziej ze wszystkich stroni od walki. Zamiast rozwiązań siłowych posiada możliwość rozwiązywania problemów na dziesiątki innych sposobów. Podczas rozdawania kolejnych punktów w statystyki powinniśmy zadać sobie pytanie, jakich umiejętności najczęściej używamy podczas interakcji i właśnie je zwiększyć. Dobrym rozwiązaniem powinno być także w miarę równe rozwijanie wszystkich trzech parametrów. Szelma dysponuje największą gamą umiejętności, które może rozwijać. W większości odnoszą się one do zwiększenia szans na udaną interakcję z otoczeniem lub postacią. Odpowiednio rozwinięta postać pozwala bowiem na uniknięcie prawie wszystkich walk.

Dostępne umiejętności dla Szelmy to:

  • Walka bez pancerza - Uniki +10%, Siła Woli +10%, jeśli nie nosisz zbroi lub nosisz lekką zbroję.
  • Gusła - Automatycznie udaje ci się następna akcja Zwinnych rąk lub Rozwalenia.
  • Nieczysty Cios - Atak, który zadaje Obrażenia broni: +3. Jeśli cel posiada negatywny stan, wywołuje na 1 rundę stan: Oszołomienie (Siła wola -15%, Ataki -15%).
  • Nasycenie Broni - Wybierz rodzaj obrażeń, a potem wykonaj atak bronią. Zadaj obrażenia wybranego rodzaju oraz wywołaj efekty zależne od rodzaju.
  • Obeznanie z pancerzem - Zyskaj całkowity koszt pancerza: Szybkość -3, Siła: -3. Zmniejsza szkody ataków ezoterii wyrządzone przez Uzbrojenie o 15%.

Dodatkowo, możesz wybrać Szelmą zdolności eksploracyjne, które ułatwią interakcję ze światem.

Nano

Nano jest ostatnią dostępną klasą. Postać ta jest odpowiednikiem magów w innych klasycznych grach RPG. W tym jednak wypadku bohater nie korzysta z magii w czystej postaci, a z niezwykle zaawansowanych technologii pozostawionych przez poprzednie cywilizacje. Jako jedna z niewielu osób w świecie gry jest zdolna do wykorzystywania tych sił do własnych celów. Nano dysponuje jedynie trzema umiejętnościami do rozwoju. Skupiają się one na poznaniu oraz zrozumieniu przedmiotów i elementów otoczenia. Dużo lepiej prezentuje się grupa umiejętności aktywowanych, w których znajdziemy sporo ciekawych zdolności. Nie tylko przydadzą nam się one podczas walki, pozwalając zatrzymać atakującego wroga czy zwiększyć naszą obronę, ale będziemy mogli wykorzystać je także podczas zwykłego przemierzania świata gry. Umiejętność Skanowania Myśli często przyda nam się podczas bardziej wymagających rozmów z napotkanymi postaciami.

Dostępne umiejętności dla Nano to:

  • Sondowanie Myśli - Podczas konwersacji poznasz powierzchowne myśli większości ludzi i istot, z którymi rozmawiasz.
  • Zaradność - Zdobywasz premię: Poziom wyszkolenia w zdolności: Użycie Enigmatu +1 (umożliwia ci posiadanie dodatkowych enigmatów).
  • Pobudzenie - Usuwa wszystkie negatywne stany (oprócz Otoczenia i Trwałych urazów). Przywraca 6 pkt zdrowia.
  • Przystosowanie - Zyskujesz stan Chroniony (Pancerz +2, Odporność +1). Premia do pancerza +2pkt na poziom, premia do odporności +1pkt na poziom.
  • Krok Kwantowy - Teleportuj jednego sojusznika do punktu w zasięgu.

Nano może dodatkowo wybrać +15% do wykonywania trudnych akcji związanych z wybraną przez siebie wiedzą: mistyczną, o maszynerii i tej traktującej o szeroko pojętej naturze.

Decyzja należy do Ciebie - pamiętaj, że wybór klasy jest nieodwracalny.