Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sword Coast Legends - poradnik do gry

Sword Coast Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wojownik (Fighter) | Klasy postaci | Sword Coast Legends poradnik Sword Coast Legends

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

Wojownik (Fighter)

Wojownik to postać, która kontroluje obszar walki. Skupiają się na niej wszystkie nadchodzące obrażenia, dlatego tak ważnym jest by była to twoja najwytrzymalsza postać. W czasie awansu przydzielaj punkty do kondycji (CON) oraz siły (STR). Wojownik nie powinien być zrobiony czysto ofensywnie lecz jako swojego rodzaju wsparcie. Nie musisz używać przy nim tarczy tak jak w przypadku Paladyna, z dwuręcznym mieczem lub halabardą spisuje się dużo lepiej. Nie jest to więc klasa typowego tanka. Poniżej znajdziesz kilka zasad, które weź pod uwagę tworząc postać wojownika:

Wojownik to najtwardsze ogniwo twojej drużyny - Jesteś najtwardszym ogniwem w drużynie. Oznacza to, że do ciebie należy kontrolowanie pola walki oraz staranie się by żaden przeciwnik przez ciebie nie przeszedł. Do tego oczywiście musisz wykorzystać teren, który się wokół ciebie znajduje. W prawie każdym przypadku niedaleko pola walki znajduje się jakieś wąskie przejście. Cofnij się tam wraz z drużyną i stań w przejściu. Będziesz mieć pewność, że nic przez ciebie nie przejdzie.

Twardym stajesz się dopiero po założeniu odpowiednich przedmiotów - Ważnym jest by zakładać taki ekwipunek, który pomoże ci w twoim zadaniu. W tym celu szukaj ciężkich zbroi, które posiadają statystyki kondycji i siły oraz oferują bonusy do redukcji obrażeń czy odporności na żywioły. Im lepszą obronę posiadasz, tym większa synergia między tobą, a klerykiem. Możesz się także pokusić o odbicie obrażeń (ciernie, reflect damage). Jako, że to ty będziesz w centrum walki skupiać na sobie obrażenia, warto się zastanowić nad tym bonusem.

Jako centrum walki, używaj wzmocnień - Twoim kolejnym zadaniem jest używanie wzmocnień dla drużyny oraz osłabieni przeciwko wrogom. Synergia między tobą, a łotrzykiem, kiedy rzucasz krzyk bojowy, jest ogromna - wykorzystaj to.

Rozwój postaci

Podczas awansu staraj się wykupywać statystyki siły oraz kondycji. Pomoże to nie tylko w obrażeniach i doda więcej maksymalnego poziomu życia ale także zwiększy ogólną odporność na obrażenia. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych talentów, które tworzą synergię z pozostałymi postaciami w drużynie:

Battle Master

Second Wind

Second Wind to umiejętność zwiększająca maksymalne obrażenia oraz leczy cię za określoną ilość punktów. Poziom czwarty dla maksymalnego efektu.

Commander Shout

Krzyk, powodujący wzmocnienie całej drużyny. Zwiększają się maksymalne obrażenia całej drużyny. Poziom czwarty dla maksymalnego efektu.

Rally

Krzyk, który powoduje zwiększenie maksymalnych obrażeń całej drużyny. Poziom trzeci dla maksymalnego efektu.

Reign of Terror

Krzyk, który powoduje dezorientacje w szeregach wroga. Zmniejsza także ich poziom obrony przez co są bardziej podatni na obrażenia. Poziom drugi dla maksymalnego efektu.

Champion

Improved Critical

Umiejętność pasywna, która zwiększa szanse na zadanie obrażeń krytycznych. Poziom drugi dla maksymalnego efektu.

Sure Strike

Umiejętność, która nigdy nie chybia zadając sporą ilość obrażeń ciętych. Doskonała synergia między łotrzykiem a tobą. Poziom czwarty dla maksymalnego efektu.

Forceful Blows

Umiejętność pasywna, która zwiększa szansę na wytrącenie przeciwnika z równowagi. Poziom czwarty dla maksymalnego efektu.

Styl gry

Grając wojownikiem jesteś odpowiedzialny za przeżycie całej drużyny (chyba, że masz w drużynie Paladyna zamiast maga/łotrzyka). Wojownik w takim zestawie jest odpowiedzialny za trzymanie na sobie wszystkich przeciwników i ewentualna obrona mniej uzbrojonych sojuszników. Podczas walki tworzysz synergię z łotrzykiem, który dzięki okrzykowi Rally oraz Commander Shout będzie zadawał jeszcze większe obrażenia. Synergia ta działa w obie strony. Jeżeli łotrzyk użyje umiejętności Endanger, zmniejsza odporność wroga na obrażenia cięte, a tu z pomocą przychodzi umiejętność Sure Strike. W trakcie gry możesz wybrać czy chcesz walczyć dwiema broniami, wielkim mieczem, halabardą czy innymi. Nie ma absolutnie żadnych wymogów co do broni. Jedyną rzeczą o której musisz pamiętać to odpowiedni dobór umiejętności. Nie przydzielaj punktów do drzewka Great Weapon jeżeli walczysz dwiema broniami i odwrotnie. Jeżeli walczysz dwuręczną bronią, zainwestuj w drzewko Great Weapon gdzie znajdziesz znakomite umiejętności takie jak Charge!, dzięki któremu szybko zmienisz położenie i doskoczysz do wroga zanim ten się zorientuje. Taki zabieg gwarantuje, że będziesz pierwszym celem ich ataku, a o to przecież chodzi. Możesz także wspomóc swojego kleryka wykupując umiejętność Victorious Surge, co pozwoli na uleczenie się w ciężkiej sytuacji.

Podczas walki wykorzystuj otoczenie na swoją korzyść. Zaciągnij przeciwników do małego przejścia i stań w nim, uniemożliwiając im atakowanie twojej drużyny.

Ekwipunek

Wojownik to klasa, która powinna być ciężko uzbrojona. Taka, która powinna mieć dużą odporność na obrażenia, z racji tego, że powinna skupiać na sobie wszystkie nadchodzące obrażenia. W trakcie wybierania ekwipunku dla tej postaci wybierz więc ciężkie zbroje płytowe, posiadające odporności na różnego rodzaju obrażenia. Możesz także wybrać ze dwa przedmioty, które posiadają bonus do redukcji czasu odnawiania umiejętności. Jeżeli chodzi o broń, nie ma konkretnego typu, w której wojownik czuj się najlepiej. Może to być broń dwuręczna, mogą to być dwie bronie lub tarcza. Jakiego wyboru nie dokonasz, w tym sprawdzi się wojownik, który posiada cały wachlarz umiejętności.

Jeżeli chodzi o biżuterię, doskonałym wyborem jest naszyjnik Devil's Favor, który zdobyć możesz podczas przeszukiwania mieszkania w czasie wykonywania zadania Bryn - Heart's of Stone. Reszta biżuterii powinna zawierać statystykę siły lub kondycji oraz redukcję czasu odnowienia umiejętności. Zbroja powinna być ciężka lub średnia z dużymi współczynnikami bazowymi oraz odpornościami na obrażenia.