Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sword Coast Legends - poradnik do gry

Sword Coast Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Umiejętności i punkty statystyk | Bohater | Sword Coast Legends poradnik Sword Coast Legends

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

Umiejętności i punkty statystyk

Za każdy awans na wyższy poziom twój bohater oraz sojusznicy otrzymują kilka punktów umiejętności do rozporządzenia. Lepsze umiejętności wymagają nierzadko zainwestowania w większą ilość punktów. Bonusy z takich umiejętności są warte inwestowania większej ilości punktów. Można dzięki temu szybciej zdobyć maksymalny poziom umiejętności, który jest niekiedy kilkakrotnie lepszy od jego standardowego odpowiednika. Przy rozporządzaniu umiejętności musisz mieć przynajmniej podstawowy plan działania. Przede wszystkim miej na uwadze fakt, że każda postać powinna dopełniać w obowiązkach kolejne postacie w drużynie. Nie wydawaj punktów na umiejętność Search, jeżeli któraś z postaci już ją posiada. Plan działania, o którym mowa można zastosować do każdego rodzaju umiejętności, ataku, osłabienia czy interakcji ze światem. Poniżej znajdziesz przykładowy plan rozporządzania punktami umiejętności w oparciu o wysoki poziom trudności (hard):

Łotrzyk - W przypadku łotrzyka, na początku rozwijaj umiejętność Search, która pomoże przy wyszukiwaniu pułapek, ukrytych przejść czy sekretów. Jest to nieodzowny element bogacenia się w grze dlatego nie można go ignorować. Po uzyskaniu maksymalnego poziomu umiejętności Search, zainwestuj w umiejętność Hide. Pozwoli to na szybkie eliminowanie przeciwników poprzez atak z ukrycia, który ma dużą szanse na trafienie krytyczne. Kolejnymi umiejętnościami powinny być odpowiednio: Hidden Dagger - pozwala na wydłużenie czasu ładowania umiejętności elitarnych przeciwników. Umiejętność bardzo przydatna w ciężkich starciach. Endanger - umiejętność zadająca duże obrażenia oraz powodująca znaczny spadek odporności na obrażenia kłute i cięte. Umiejętność powinieneś używać na silnych wrogach, którzy mają wysokie odporności czyli bossy oraz elitarni przeciwnicy. Podczas tej klątwy przyszedł czas na ostatnią umiejętność - Deathstrike. Z powodu bardzo długiego czasu ładowania tej umiejętności, używaj tylko w starciach z bossami i elitarnymi przeciwnikami. W tandemie z klątwą Endanger oraz ukryciem (hide), postać potrafi zabić przeciwników jednym ciosem z obrażeniami krytycznymi. Jeżeli chodzi o statystyki, rozwijaj u łotrzyka zręczność (dexterity) oraz wiedzę (wisdom).

Kleryk - W przypadku kleryków, najważniejszymi umiejętnościami są umiejętności odnawiające punkty życia rannym sojusznikom. Nie jest to jedyna lecz najważniejsza zaleta tej postaci. Pamiętaj, że w trakcie walki musisz ustawiać kleryków daleko przed linią frontu i centrum walki. Ważnym jest by kleryk unikał bezpośredniego starcia z przeciwnikami. Na początku skup się na wykupieniu maksymalnego poziomu umiejętności Healing Word, Prayer of Healing, Cure Wounds, Disciple of Light oraz Restoration. Jak wykupisz kilka umiejętności leczących możesz skupić się na wzmocnieniach dla drużyny oraz klątwach na przeciwników. Podczas rozdysponowania punktów statystyk skup się na wiedzy oraz kondycji.

Wojownik/Paladyn - Wojownicy powinni być wszechstronni. Powinni oni nie tylko zadawać obrażenia ale także skupiać na sobie wszystkie nadchodzące ataki. Są wykwalifikowani w kontrolowaniu całego pola walki, przez różnego rodzaju ataki osłabiające. Wojownicy to twój rdzeń drużyny. Kleryk i wojownik tworzą nierozłączną parę i jeżeli zginie jeden, drugi polegnie zaraz po nim. Wykupując umiejętności wojownika miej na uwadze nie obrażenia ale przewagę na polu bitwy. Przede wszystkim skup się na krzykach, które wzmacniają grupę i osłabiają przeciwników. Wykupuj umiejętności, które skupiają się na kontroli dużego obszaru aniżeli zadawaniu obrażeń jednemu wrogowi. Podczas rozdysponowywania statystyk skup się przede wszystkim na sile (strength) oraz kondycji (constitution).

Mag - Mag powinien być jak wojownik. Postać ta zadaje dosyć duże obrażenia ale najważniejszą jego cechą są umiejętności kontrolujące, osłabienia. Podczas rozdysponowywania punktów, wykup paraliż, dezorientację, zmniejszenie szybkości, uśpienie i inne osłabienia, które spowodują, że nie będziesz walczył z całą grupą przeciwników na raz. Po wykluczeniu przeciwników z walki, wystarczy że użyjesz łotrzyka, który zabije ich zanim ci zdążą zorientować się co się właściwie stało. Statystykami bazowymi maga powinny być inteligencja oraz charyzma.