Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

SOMA - poradnik do gry

SOMA - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA SOMA poradnik solucja

03 - Przebudzenie

Przeciągnij dźwignię, by włączyć światło. - 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Przeciągnij dźwignię, by włączyć światło.

Etap rozpoczyna się od pobudki w znanym ci z poprzedniej misji fotelu. W pomieszczeniu panują egipskie ciemności, lecz można (i trzeba) temu łatwo zaradzić - po przeciwnej stronie pomieszczenia, praktycznie na wprost ciebie znajdziesz świecącą na czerwono skrzynkę z bezpiecznikami. Podejdź do niej, odchyl drzwiczki i przeciągnij dźwignie - po kilku sekundach w pomieszczeniu zapali się światło, a ty będziesz w stanie dokładniej się rozejrzeć.

Omnitool

Użyj gaśnicy, by rozwalić okno i otworzyć sobie przejście. - 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Użyj gaśnicy, by rozwalić okno i otworzyć sobie przejście.

W pomieszczeniu znajdują się dwa terminale, jeden (Omnitool Chip Installer) położony przy przeciwległej ścianie w stosunku do skrzynki z bezpiecznikami, a drugi przy fotelu, przy którym obudził się bohater. Oba są w tym momencie dla ciebie niedostępne, lecz zapamiętaj lokalizację pierwszego terminala, gdyż niedługo się przyda. Wyjście z pomieszczenia jest zablokowane - złap leżącą przy terminalu gaśnicę i wykorzystaj ją, poprzez odpowiednie ruchy myszką, by wybić szybę znajdującą się na lewo od zamkniętych drzwi.

Jedna z licznych okazji na wykonanie transferu danych (Data Buffer). - 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Jedna z licznych okazji na wykonanie transferu danych (Data Buffer).

Po wybiciu szyby, wyrzuć gaśnicę i wyskocz przez utworzone przejście. Podejdź z drugiej strony zablokowanych wcześniej drzwi i zdejmij z nich blokadę, przeciągając wajchę - teraz możesz je po prostu otworzyć, wchodząc w interakcję z żółtym przyciskiem. Przejdź kawałek korytarzem, aż dojdziesz do rozdroży - stąd dostęp masz do przejścia na lewo, na wprost i na prawo. Przejście na prawo jest zablokowane, więc udaj się w lewo. Na ścianie, tuż obok wejścia do pomieszczenia z szyldem "Break Room" jest terminal, który pozwala na transfer danych (Data Buffer - szczegóły w rozdziale "Porady"). Aktywuj go, wysłuchaj i wróć na rozdroże, gdyż ani w tym pomieszczeniu, ani w toalecie znajdującej się naprzeciw nie ma nic do zrobienia.

Kolejny, tym razem obowiązkowy transfer danych. - 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Kolejny, tym razem obowiązkowy transfer danych.

Stąd udaj się na wprost, a następnie skieruj się do drzwi po prawej stronie - ściągnij z nich blokadę, otwórz za pomocą pomarańczowego przycisku, a następnie wejdź do środka. Przejdź do dalszej części pomieszczenia, gdzie czeka na ciebie robot, na którym wykonać możesz kolejny transfer danych - poznasz go po iskrach wydobywających się z wiszącego korpusu. Usłyszysz huk dochodzący z korytarza - przygotuj się, bo od tego momentu w grze pojawi się realne zagrożenie, w postaci wrogów.

Światła jeszcze działają... - 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Światła jeszcze działają...

Wyjdź z pomieszczenia, by gra poinformowała cię o możliwości wychylania się zza rogu (lean) - od tego momentu bardzo często będziesz z tego korzystać, gdyż wrogowie będą mieć większy problem, by cię dostrzec, niż gdyby bohater nagle wyleciał zza rogu. Udaj się teraz korytarzem w prawo, przez nowo otwarte przejście, a następnie prosto przed siebie - nie ma tutaj nic do zebrania, czy przeczytania, a korytarz prowadzi w jednym kierunku.

Ściągnij blokadę, a następnie otwórz drzwi, gdzie czeka cię niespodzianka. - 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Ściągnij blokadę, a następnie otwórz drzwi, gdzie czeka cię niespodzianka.

Gdy w pomieszczeniu wyłączy się światło, dostaniesz informację o kolejnym "mechanizmie" rozgrywki - kucaniu i poruszaniu się "na kucaka". Jak nietrudno się domyślić, w takiej pozycji jesteś znacznie lepiej ukryty, poruszasz się ciszej i wrogowie muszą być bardzo blisko ciebie, by cię w ogóle usłyszeć - biegając wszędzie sprintem będziesz słyszalny z kilkunastu metrów, nieustannie ściągając na siebie uwagę. Podejdź do pobliskich drzwi (zlokalizujesz je po czerwonym świetle), zdejmij blokadę i je otwórz.

Po spotkaniu z wrogiem obraz staje się, lekko mówiąc, niewyraźny... - 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Po spotkaniu z wrogiem obraz staje się, lekko mówiąc, niewyraźny...

Gdy już ockniesz się po kontakcie z wrogiem, wejdź do środka i odczekaj krótką chwilę, by bohater zebrał się do kupy, a ekran przestał pulsować. Jest to element doskonale znany chociażby z serii Call of Duty i poprzednich gier studia - z każdym kontaktem z wrogiem (bądź niektórymi elementami otoczenia, jak prąd) bohater otrzymuje określoną ilość obrażeń, sygnalizowaną przez widoczne w tym momencie na ekranie pulsowanie. Oberwać można do kilku razy, po czym bohater zostaje zabity - na szczęście zdrowie regeneruje się automatycznie, wystarczy po prostu dać bohaterowi moment na wytchnienie.

Omnitool leżący na stole. - 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Omnitool leżący na stole.

Gdy wszystko (w miarę) wróci do normy, skieruj się w stronę stołu, usytuowanego w rogu pomieszczenia. Znajdziesz tam nową zabawkę, Omnitool. Jego działanie poznasz w dalszej części gry, jednakże służy on po prostu jako uniwersalny klucz - z pomocą tego urządzenia będziesz w stanie otwierać normalnie niedostępne przejścia. Tuż obok narzędzia znajdziesz także kartę, która opisuje jego działanie - aktywuj ją, a następnie przerwij interakcję.

Rozbudowa Omnitoola

Umieść Omnitool w specjalnym gnieździe. - 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Umieść Omnitool w specjalnym gnieździe.

Wróć teraz do pomieszczenia, w którym rozpoczęła się twoja przygoda na tym etapie - do terminala zwanego "Omnitool Chip Installer". Po dotarciu na miejsce, włóż Omnitool do specjalnego gniazda po lewej stronie terminala - przypomina trochę czytnik kart płatniczych. Poczekaj aż system się załaduje, a następnie aktywuj terminal. Wybierz opcję "Omnitool", a następnie "Unlock Tool Box", po czym wyjdź z terminala.

Teraz trzeba zebrać kartę rozszerzeń (Tool Chip). - 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Teraz trzeba zebrać kartę rozszerzeń (Tool Chip).

Na lewo od gniazda, w które wsadzony został Omnitool otworzyła się skrytka, w której są specjalne karty rozszerzeń (Chip) do wspomnianego narzędzia - zbierz jeden z nich (można tylko jeden) wchodząc z nim w interakcję, wsadź go w Omnitool (ponownie za pomocą klawisza interakcji), a następnie wróć do terminala. Wybierz opcję "Manage Tool Chip", a następnie przycisk "Update". Po kilku sekundach Omnitool zostanie rozbudowany i będzie trzeba wyciągnąć go z terminala.

Gra lubi raczyć gracza dobrze oświetlonymi lokacjami... - 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Gra lubi raczyć gracza dobrze oświetlonymi lokacjami...

Urządzenie zostało zaktualizowane, z czego skorzystasz już niedługo. W pomieszczeniu, przy fotelu, znajduje się jeszcze jeden terminal - możesz przeczytać tam kilka wiadomości. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się z powrotem do drzwi pomieszczenia, w którym był Omnitool. Skieruj się korytarzem na wprost od drzwi, w których uderzył cię wróg, omiń kable, by nie raził cię prąd, a następnie zbiegnij schodami na lewo (zignoruj przejście po prawej stronie - to skrót do sali z fotelem), by dotrzeć do zamkniętego przejścia.

Pierwsze w grze zastosowanie Omnitoola. - 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Pierwsze w grze zastosowanie Omnitoola.

Do otwarcia drzwi wymagany jest Omnitool (panel kontrolny takich drzwi posiada napis "Swipe Omnitool"), z rozszerzeniem (Tool Chip), który niedawno wpadł w twoje ręce. Aktywuj panel kontrolny i wejdź do tunelu, by podziwiać widoki. Na stole po prawej stronie znajdziesz cztery fotografie, którym można się przyjrzeć, a po przeciwnej stronie panel z transferem danych. Nie ma tu już nic więcej, więc jeśli masz już dość wpatrywania się w ocean, przejdź na drugą stronę tunelu. Idź przed siebie, aż dotrzesz do zamkniętego pomieszczenia.

Przygotuj się na kopnięcie... - 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Przygotuj się na kopnięcie...

By przejść dalej, aktywuj przycisk przy drzwiach, co porazi bohatera prądem i wyłączy zasilanie. Następnie zbliż się do dziwnej narośli, do której prowadzi przewód z wspomnianego przycisku i wejdź z nią w interakcję. Teraz pozostaje tylko wcisnąć przycisk na lewo od narośli, a następnie wdrapać się do tunelu wentylacyjnego. Czołgaj się przez tunel aż dojdziesz do rozdroży - skręć tutaj w lewo, następnie w prawo, a po tym podążaj przed siebie, aż dojdziesz do wyjścia. Są tutaj także inne tunele (łącznie 4), jednak wszystkie są zamknięte.

Pierwsza i nie ostatnia zagadka logiczna. - 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Pierwsza i nie ostatnia zagadka logiczna.

Znajdujesz się teraz w stacji kontroli (Station Control). Idź przed siebie, aż dojdziesz do robota leżącego na ziemi, z którym można wejść w interakcję - tuż obok niego jest przycisk, który w tym momencie jest nieaktywny (świeci się na czerwono). By go odblokować, musisz wydrzeć dwa kable, które wychodzą z robotą i wpięte są do komputera - wciśnij na nich klawisz interakcji i przeciągnij kursorem, by je wyciągnąć. Po wydarciu ich obu aktywuj żółty przycisk, a następnie zbliż się do monitora na prawo od niego. Pod nim znajdują się trzy przyciski - wciśnij najpierw lewy, odczekaj aż na monitorze zapełni się górny pasek, następne wduś środkowy, ponowie poczekaj na zapełnienie paska, a na koniec wciśnij ostatni przycisk.

W drodze do Comm Center

Lepiej tam nie wpadnij... - 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Lepiej tam nie wpadnij...

Po kilkunastu sekundach powinien aktywować się reaktor, a krótko po tym radio, przez które rozmowę nawiąże z tobą nieznana ci osoba. Podczas konwersacji dowiesz się, że musisz dostać się do stacji komunikacji (Comm Center), która znajduje się na wyższym piętrze. Gdy rozmowa dobiegnie końca, zbliż się do drzwi dzielących cię od reaktora, otwórz je i udaj się przed siebie, aż dotrzesz do drabiny, po której musisz zejść na dół.

Miejsce, z którego widać zarówno zawór (1), jak i kryjówkę (2). - 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Miejsce, z którego widać zarówno zawór (1), jak i kryjówkę (2).

Gdy bohater pozbiera się z ziemi, skryj się szybko za osłoną, gdyż z przeciwnego rogu pomieszczenia nadciąga pierwsze realne zagrożenie w grze, w postaci robota przypominającego Big Daddy'iego z serii Bioshock. Unikaj z nim kontaktu, gdyż jest on nastawiony wrogo i bardzo szybko pośle cię do piachu. Na szczęście wróg nie wie gdzie jesteś, więc po prostu poczekaj, aż się trochę oddali, a następnie wbiegnij po schodach na lewo od przejścia, z którego wyszedł (1 na zdjęciu powyżej). Przekręć zawór, a gdy ten się oderwie wbiegnij do wspomnianego przejścia (2 na zdjęciu powyżej)i poczekaj, aż wróg przestanie cię szukać.

Przerzuć dźwignię, wbiegnij szybko na górę i zamknij za sobą przejście. - 03 - Przebudzenie | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Przerzuć dźwignię, wbiegnij szybko na górę i zamknij za sobą przejście.

Gdy usłyszysz, że robot się oddali, wyjdź ostrożnie z pomieszczenia i upewniwszy się, że jest wystarczająco daleko, wbiegnij po schodach znajdujących się na lewo od twojej aktualnej pozycji. Na ich szczycie przeciągnij dźwignie, by po kilku sekundach otworzyło się przejście na wyższe piętro. Wbiegnij tam szybko, gdyż wróg zostanie ponownie zaalarmowany, a następnie przerzuć kolejną dźwignie, by zamknąć za sobą drogę. Wdrap się na samą górę, by trafić do nowego pomieszczenia.