Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Until Dawn - poradnik do gry

Until Dawn - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział 5 | Opis przejścia poradnik Until Dawn

Epizod 5 - opis przejścia

Rozpoczynasz rozgrywkę przed opuszczonym sanatorium - Rozdział 5 | Opis przejścia - Until Dawn - poradnik do gry
Rozpoczynasz rozgrywkę przed opuszczonym sanatorium

Rozpoczynasz epizod jako Mike. Najpierw podejdź do bramy wejściowej (na lewo), aby zebrać totem pomyślności #2. Do zakładu możesz wejść używając głównego wejścia, jednak możesz dostać się do środka także w inny sposób...

Zejście do piwnicy zakryte jest przez stalową płytę - Rozdział 5 | Opis przejścia - Until Dawn - poradnik do gry
Zejście do piwnicy zakryte jest przez stalową płytę

Na lewo od wejścia głównego znajduje się zejście do piwnicy, zakryte przez stalową płytę. Zepchnij ją i zejdź do piwnicy, tylko po to, by odnaleźć tam totem straty #4. Aby wyjść, użyj beczki, którą popchniesz w stronę rusztowania i wyjdziesz do wnętrza budynku.

By kontynuować, przejdź przez drzwi z napisem admin - Rozdział 5 | Opis przejścia - Until Dawn - poradnik do gry
By kontynuować, przejdź przez drzwi z napisem "admin"

Po cutscenie wróć do drzwi wejściowych i popatrz w lewo - na stoliku znajdziesz ogłoszenie administracyjne. Cofnij się kawałek i wejdź przez przejście z napisem "admin". Wewnątrz po lewej stronie znajdziesz sejf, a wewnątrz karty zegarowe. Za rogiem znajdziesz także uszkodzony aparat. Przejdź przez kolejne drzwi na korytarz.

Najpierw idź ciągle prosto, by w małym pokoju zabrać z biurka starą gazetę. Kieruj się korytarzem na wprost, a po prawej stronie przed schodami znajdziesz kolejny pokoik, a w nim sprawozdania medyczne.

Maczeta - obowiązkowa do zabrania w dalszą drogę - Rozdział 5 | Opis przejścia - Until Dawn - poradnik do gry
Maczeta - obowiązkowa do zabrania w dalszą drogę

Poniżej schodów po prawej stronie znajdziesz maczetę, która bardzo ci się przyda. Kilka kroków na wprost znajdziesz zieloną kotarę, za którą znajduje się krzesło do krępowania. Idź dalej korytarzem, a w pokoju po prawej znajdziesz telegram w sprawie górników. Niedługo wejdziesz do kostnicy, kamera ustawiona będzie tak, że w centrum uwagi będzie wyrwana ręka poruszająca się na maszynie. Nie dotykaj jej! Jeśli jej dotkniesz, Mike będzie musiał odciąć sobie palce lub użyć maczety do odblokowania pułapki. Nastąpi aktualizacja efektu motyla zależnie od podjętych działań (Za jaką cenę (At What Price)). Decyzja odcięcia palców skutkuje uzyskaniem trofeum Kolejny krzyk! (Scream Too!).

Kostnica, znajdziesz tu kartę do drzwi w jednej z komór - Rozdział 5 | Opis przejścia - Until Dawn - poradnik do gry
Kostnica, znajdziesz tu kartę do drzwi w jednej z komór

Korytarz zaprowadzi cię do pokoju z zamkniętymi drzwiami do kostnicy. Znajdziesz tu na półce dziwną czaszkę, a w komorach na ciała - identyfikator oraz akt zgonu. W ostatnim piecu znajduje się zgniłe ciało oraz karta dostępu, która pozwoli ci otworzyć drzwi. Za chwilę wyjdziesz na schody, na których zacznie gonić cię wilk - jest to tylko custscena, więc nie musisz naciskać żadnych klawiszy. Po ucieczce, jeśli posiadasz sprawną maczetę (nie użyłeś jej w kostnicy) nastąpi aktualizacja statusu efektu motyla (Za jaką cenę (At What Price)).

Nie atakuj wilka, by zdobyć przyjaciela - Rozdział 5 | Opis przejścia - Until Dawn - poradnik do gry
Nie atakuj wilka, by zdobyć przyjaciela

Po cutscenie odejdź od okna i zeskocz na niższe piętro. Jako, że posiadasz teraz kartę dostępu, możesz otworzyć drzwi do kaplicy. Spotkasz tam zaraz znajomego wilka - poczekaj aż minie czas interakcji i nic nie rób. Pozwoli to "oswoić" wilka (aktualizacja efektu motyla (Najlepszy przyjaciel człowieka (Man's Best Friend)). Jest to również pierwszy krok do zdobycia trofeum Zaradny wilkołak (The Skilful Wolf Man).

W skrzyni znajdziesz kość dla wilka - Rozdział 5 | Opis przejścia - Until Dawn - poradnik do gry
W skrzyni znajdziesz kość dla wilka

Drugi etap do zdobycia trofeum Zaradny wilkołak (The Skilful Wolf Man), to nakarmienie wilka kością. Kość znajdziesz w zamkniętej skrzyni, przy ścianie. Znajdziesz jeszcze pośrodku pomieszczenia pudełko cygar.

Przy siatce znajdziesz kurtkę oraz rewolwer - wymagane, by kontynuować - Rozdział 5 | Opis przejścia - Until Dawn - poradnik do gry
Przy siatce znajdziesz kurtkę oraz rewolwer - wymagane, by kontynuować

Podejdź do prawej krawędzi pomieszczenia, gdzie skierowane jest światło reflektora. Znajdziesz tam kurtkę oraz rewolwer. W sąsiednim pomieszczeniu znajduje się mapa poglądowa. Idź wzdłuż ściany, by znaleźć drzwi wyjściowe. Zamknięty zamek zniszczysz używając znalezionego rewolweru. Nim w następnym pomieszczeniu zejdziesz po schodach, udaj się pod okno, by znaleźć totem śmierci #3 oraz portret górników.

Po zejściu ze schodów znajdziesz na końcu korytarza beczkę, a po jej przesunięciu zamek do zestrzelenia. Nie wykonujesz tu żadnych decyzji, a po zestrzeleniu zamka i obejrzeniu ostatniej sceny, kończy grę Mikiem.

Totem śmierci #2 schowany przy krzakach - Rozdział 5 | Opis przejścia - Until Dawn - poradnik do gry
Totem śmierci #2 schowany przy krzakach

Akcja przełącza się na Matta i Emily. Spróbuj otworzyć bramkę - okaże się zamknięta. Wracacie więc pod stację wagoników. Wcześniej idź koło drewnianej ławki w pobliże krzaków - znajdziesz tam totem śmierci #2. Teraz idź na stację. W drzwiach znajdziesz siekierę. Decyzja w sprawie dostania się do środka nie ma znaczenia.

Koniecznie musisz podnieść i przeanalizować mapę okolicy - Rozdział 5 | Opis przejścia - Until Dawn - poradnik do gry
Koniecznie musisz podnieść i przeanalizować mapę okolicy

Wewnątrz stacji przejdź do pomieszczenia i podnieś mapę. Emily poprosi o sprawdzenie funkcjonowania wagonika - zbadaj panel kontrolny, gdzie okaże się, że brak jest kluczyka. Emily napomni o wieży - nie zgadzaj się (ma to wpływ na późniejsze wydarzenia) - będzie miało to wpływ na status efektu motyla (Na tych samych falach (On the Sam Page)). Przejdź z koleżanką po konstrukcji, gdzie czeka cię jedna czynność zręcznościowa.

Totem pomocy #5 za budynkiem stacji - Rozdział 5 | Opis przejścia - Until Dawn - poradnik do gry
Totem pomocy #5 za budynkiem stacji

Po przejściu przez niebezpieczeństwo skręć w lewo - za stacją znajdziesz totem pomocy #5. Podążaj za Emily po schodach, a na szczycie zamiast iść z nią w prawo, skręć najpierw w lewo, znajdziesz tam w szopce telefon Beth. Idź w prawo, pod drzewem znajdziesz jeszcze totem pomyślności #3. Teraz dotrzyjcie do krawędzi, by zakończyć ten etap.

Zejdź na dolne piętro po schodach - Rozdział 5 | Opis przejścia - Until Dawn - poradnik do gry
Zejdź na dolne piętro po schodach

Ostatni fragment epizodu dotyczy Sam, którą udajesz się do piwnicy. Baloniki wskażą ci drogę. Jednakże - nim zejdziesz do piwnicy, na parterze podejdź do drzwi wejściowych do schroniska - na szafce znajdziesz wizytówkę.

Po chwili zobaczysz psychopatę, część działań jest opcjonalna - Rozdział 5 | Opis przejścia - Until Dawn - poradnik do gry
Po chwili zobaczysz psychopatę, część działań jest opcjonalna

Po zejściu z ostatnich schodów rozpocznie się cutscena, po której nastąpi dość istotna akcja ucieczki Sam przed mordercą. Jeśli nie uciekniesz, nie będziesz mógł zebrać wszystkich wskazówek z epizodu 7. Do wykonania jest kilka czynności, niektóre muszą być wykonane w odpowiedni sposób, inne nie mają znaczenia. Najpierw możesz rzucić wazon lub zacząć biec - brak różnicy. W kolejnym pomieszczeniu przeskocz obowiązkowo przez łóżko. Uważaj na schodach (naciśnięcie klawisza).

Jeśli ukryłeś kij baseballowy w epizodzie 2, możesz teraz schować się za bojlerem (jeśli nie masz kija - biegnij). Odczekaj dwa razy, gdy ukaże się decyzja, po czym będziesz mógł zaatakować oprawcę. Nie robi to wielkiej różnicy, ale dzięki temu odblokujesz trofeum Najlepszą obroną jest atak (The Psycho Path). Wprowadza to również aktualizację (użycie kija lub uniknięcie chowania się) efektu motyla (Cos na potem (Something For Later)).

Bezpieczna kryjówka znajduje się dopiero w szybie windy - Rozdział 5 | Opis przejścia - Until Dawn - poradnik do gry
Bezpieczna kryjówka znajduje się dopiero w szybie windy

Potem biegnij, aż dotrzesz do drzwi - sforsuj je i przygotuj się na ich szybkie zatrzaśnięcie (naciśnięcie wskazanego klawisza). Idź dalej i przy następnej decyzji - ukryj się. Będziesz musiał zgasić latarkę poprzez naciśnięcie wskazanego klawisza i nie ruszać się. Oprawca pójdzie sobie, a ty będziesz bezpieczny (efekt motyla: Kot i mysz (Run or Hide)).

Uwaga - ukrycie się nie poskutkuje, jeśli Sam będzie ranna (zabicie wiewiórki przez Chrisa w epizodzie 1 - efekt motyla: Szczur z rudym ogonem (Rats With Bushy Tails)).