Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry

Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misdirection - zadanie główne | Ares Asia Holdings M10 | Shadowrun Hong Kong poradnik Shadowrun: Hong Kong

Misdirection - zadanie główne

Cele zadania: Zdobądź prototyp działa laserowego, dokonaj sabotażu firmy

Przydatne umiejętności: etykieta Security, Decking [5], Inteligencja [5], walka; opcjonalnie: Siła/Charyzma [6]

Poziom trudności: Trudny

Wejście do firmy - Misdirection - zadanie główne | Ares Asia Holdings M10 | Shadowrun Hong Kong - Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry
Wejście do firmy

Przed rozpoczęciem zadania odezwie się do ciebie Racter (jeśli masz go w drużynie), prosząc abyś wziął go na akcję. Jest to dobre rozwiązanie z kilku powodów, o których dowiesz się czytając dalej ten rozdział. Gdy dotrzesz do firmy musisz najpierw pogadać z sekretarzem (M10,1) - to pierwsza okazja, gdzie jeśli nie posiadasz etykiet (Socialite/Corporation), Racter zapewni ci wejściówkę.

Idź do komputera (M10,3) w pomieszczeniu obok. Zbadaj wszystkie dane, zaliczając tym samym pojedyncze etapy zadania i możesz skierować się w stronę windy (M10,4), gdyż potrzebujesz dostać się na piętro. I tu zaczynają się schodki... Masz cztery opcje dostania się na górę:

  1. Przekonaj robota przy windzie, że wolno ci wejść na górę (etykieta Security),
  2. Zaatakuj ochroniarzy,
  3. Włam się do Matrixa, by wyłączyć windę,
  4. Skorzystaj z drona (tu może ponownie pomóc Racter), by wyłączyć windę,
  5. Miej w drużynie Gaichu i użyj go w rozmowie ze strażnikiem.
Terminal dostępu do Matrixa - Misdirection - zadanie główne | Ares Asia Holdings M10 | Shadowrun Hong Kong - Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry
Terminal dostępu do Matrixa

Jeśli zamierzasz włamać się do Matrixa (M10,6), potrzebujesz wyjątkowo dobrego Deckera - na tym poziomie nie trudno o aktywację zabezpieczeń wysokiego poziomu, a zarazem o ofensywę ze strony wirtualnych przeciwników. Uważaj - jeśli aktywujesz alarm w Matrixie, w rzeczywistości również rzucą się na ciebie strażnicy i będą nękać cię przez resztę zadania. W systemie znajdziesz także dane do sprzedaży warte 792 jeny.

Jeśli posiadasz Ractera lub własnego drona udaj się od sekretarza do toalet (M10,2) za drzwiami na północ od biurka - Misdirection - zadanie główne | Ares Asia Holdings M10 | Shadowrun Hong Kong - Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry

Jeśli posiadasz Ractera lub własnego drona udaj się od sekretarza do toalet (M10,2) za drzwiami na północ od biurka. Znajduje się tam szyb wentylacyjny, którym wyłączysz windy - wtedy gdy podejdziesz do robota, każe on ci pójść schodami (M10,6), które znajdują się po przeciwnej stronie piętra.

Jeśli zaś w drużynie jest Gaichu, możesz powiedzieć strażnikowi przy windzie, że chcesz odebrać za niego nagrodę - wtedy cię przepuści.

Pokój dr Taylora - Misdirection - zadanie główne | Ares Asia Holdings M10 | Shadowrun Hong Kong - Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry
Pokój dr Taylora

Gdy dostaniesz się na piętro, najpierw udaj się do pokoju dr Taylora (M10,8)(drugie drzwi po lewej). Otworzysz je kodem 98144, który znajduje się w komputerze pośrodku pomieszczenia, za szkłem. Podstaw dane w komputerze Taylora - pierwszy cel wykonany.

Serwerownia - Misdirection - zadanie główne | Ares Asia Holdings M10 | Shadowrun Hong Kong - Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry
Serwerownia

Idź dalej, na wschód, gdzie w serwerowni (M10,10) musisz podłożyć drugi element zadania. Póki co wszystko idzie gładko...

Dopiero kolejny cel - wejście do strzeżonego laboratorium (M10,11) - może sprawić problem - Misdirection - zadanie główne | Ares Asia Holdings M10 | Shadowrun Hong Kong - Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry

Dopiero kolejny cel - wejście do strzeżonego laboratorium (M10,11) - może sprawić problem. Dwóch strażników za szkłem tak łatwo cię nie przepuści. Wystarczy jednak, że wrócisz do pokoju z sejfem, a tam możesz użyć naściennego przycisku, by zamknąć osłony w oknach, także w tych na korytarzu.

Laser leży na biurku w północnej części laboratorium - Misdirection - zadanie główne | Ares Asia Holdings M10 | Shadowrun Hong Kong - Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry
Laser leży na biurku w północnej części laboratorium

Gdy podniesiesz laser z laboratorium, czy chcesz czy nie po krótkiej konwersacji będziesz musiał wpuścić do środka innych shadowrunnerów (za wypuszczenie ich otrzymasz 1 punkt Karmy). Mogą podążać za tobą i pomóc ci w walce z nadchodzącymi falami wrogów. Od strony schodów przybędzie czterech strażników, a po około 5 turach, również z windy, podobnie czterech oponentów. Dopiero po ich eliminacji otrzymasz kartę od uwolnionych kolegów i będziesz mógł otworzyć sejf (M10,9).

Możesz dogadać się z nowymi kolegami i wykiwać ich ratując własne życie - Misdirection - zadanie główne | Ares Asia Holdings M10 | Shadowrun Hong Kong - Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry
Możesz dogadać się z nowymi kolegami i wykiwać ich ratując własne życie

Ewentualnie jeśli chcesz ominąć walkę, przy rozmowie z shadowrunnerami możesz poprosić ich o wydanie ci karty wcześniej - otworzysz od razu sejf (M10,9) i możesz natychmiast biec do windy. By zrobić taki trick potrzebujesz posiadać Charyzmę [3] lub zapłacić 500 jenów.

Jak najszybciej wydostań się z budynku używając windy - Misdirection - zadanie główne | Ares Asia Holdings M10 | Shadowrun Hong Kong - Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry
Jak najszybciej wydostań się z budynku używając windy

Teraz wystarczy uciekać windą (M10,7). Jednak na jej otwarcie musisz zaczekać 3 tury. W tym czasie przybędą jeszcze jedne posiłki od strony schodów, możesz już z nimi nie walczyć, a zamiast tego wpakować się do windy.

Jako zadanie opcjonalne możesz zamknąć kanały wpuszczające gaz na piętro, jednak da się to zrobić jedynie z poziomu Matrixa (każdy terminal na tym piętrze może do tego posłużyć).

II Etap

Generatory w pomieszczeniu roboczym - Misdirection - zadanie główne | Ares Asia Holdings M10 | Shadowrun Hong Kong - Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry
Generatory w pomieszczeniu roboczym

W drugim etapie zjeżdżasz windą na dół. Koledzy po fachu mogą pójść drogą okrężną lub możesz im zaproponować, by uciekali razem z wami. Z wykopalisk wchodzisz na peron metra. Nie idź w prawo - przejdź drzwiami po lewej, a znajdziesz tam apteczkę w szafce oraz generatory w następnym pomieszczeniu. Jeśli posiadasz Inteligencję [5] (lub posiadasz np. Ractera) możesz wyłączyć generator (1 punkt Karmy) i prześliznąć się bez walki z przeciwnikami za ścianą. Wyjdź z pomieszczenia i kieruj się na północ.

Nawet jeśli wyłączysz działa, ciągle musisz zmierzyć się z trzema pozostałymi przeciwnikami na piętrze - Misdirection - zadanie główne | Ares Asia Holdings M10 | Shadowrun Hong Kong - Shadowrun: Hong Kong - poradnik do gry
Nawet jeśli wyłączysz działa, ciągle musisz zmierzyć się z trzema pozostałymi przeciwnikami na piętrze

Generatory mają to zastosowanie, że wyłączą dwa działka przy drzwiach, gdzie znajdziesz także trzech przeciwników. Powstrzymają także posiłki przed przybyciem (z zamkniętych drzwi windy - trójka oponentów).

Po wyjściu na peron czeka na ciebie jeszcze jedna 4-osobowa grupka. Jeżeli odłączyłeś się od drugiej grupy shadowrunnerów uwolnionych z budynku - teraz powrócą pomóc ci w walce. Jeśli posiadasz Siłę/Charyzmę [6], to będziesz mógł okłamać natarczywych kolesi, że goni cię pościg, a laser (o który grzecznie proszą) ma urządzenie namierzające. Równie dobrze możesz po prostu się ich pozbyć i wsiadać do metra.

Otrzymasz 8 punktów Karmy. Zakończenie zadania nie ma wielu wariacji w sensie finansowym - wypłata zawsze będzie wynosić ok. 2000 nie biorąc mocno pod uwagę wykonywania zadań opcjonalnych. Zaskoczeniem może być, że otrzymasz także działko laserowe (broń).