Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Heroes & Generals - poradnik do gry

Heroes & Generals - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Potyczka | Tryby gry w Heroes & Generals poradnik Heroes & Generals

Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019

Potyczka

Ekran wyboru trybu potyczki. - Potyczka | Tryby gry w Heroes & Generals - Heroes & Generals - poradnik do gry
Ekran wyboru trybu potyczki.

Podstawy

Potyczka to tryb, od którego zaczynasz całą zabawę - pierwsza, "treningowa" misja to właśnie tryb potyczki. Spędzisz tutaj pierwsze kilka godzin gry, gdyż do momentu uzyskania trzeciej rangi choć jednym żołnierzem, będzie to jedyny dostępny dla ciebie rodzaj rozgrywki. Starcia rozgrywają się na trzech mapach, zwanych po prostu Potyczka w Lesie, Potyczka na Wzgórzu i Potyczka w wiosce.

Zadaniem każdej z drużyn w tym rodzaju rozgrywki jest zapełnienie paska widocznego u góry ekranu - niebieskiego dla twojej drużyny, a czerwonego dla drużyny przeciwnej. By pasek zaczął się zapełniać, jedna z drużyn musi przejąć i utrzymywać kontrolę nad większą ilością punktów kontrolnych na mapie niż drużyna przeciwna - jednym, jeśli wróg nie posiada żadnego, bądź dwoma, jeśli wróg posiada jeden. Im większa różnica w ilości posiadanych przez daną drużynę punktów kontrolnych, tym szybszy proces zapełniania paska. W przeciwieństwie do trybu Szturm, pasek nie będzie się tutaj zmniejszał - może się tylko zapełniać.

Wylądujesz w trybie Potyczka (Skirmish) - zadaniem twojej drużyny jest zapełnienie paska widocznego u góry (niebieski) przed drużyną przeciwną (czerwony). By tego dokonać, musicie utrzymać kontrolę nad większą ilością celów niż drużyna przeciwna - jednym, jeśli wróg nie posiada żadnego, bądź dwoma, jeśli wróg posiada jeden. Im większa różnica w ilości posiadanych punktów kontrolnych, tym szybciej zapełnicie wspomniany pasek.

Rzeczy, które wyróżniają tryb Potyczki od trybu Szturmu:

  • Jedynie trzy punkty kontrolne;
  • Wszystkie punkty kontrolne są tak samo ważne;
  • Piloci myśliwców nie mogą grać na mapach w trybie Potyczki - jednak Spadochroniarze już tak;
  • Rozgrywki trwają znacznie krócej - zwykle kończą się przed upływem 15 minut;
  • Doskonale nadają się do farmienia Kredytów - starcia są krótkie, intensywne, pozwalają zdobyć całą masę doświadczenia, a co za tym idzie i Kredytów.

Jak grać

Z uwagi na fakt, iż starcia w trybie Potyczki mają miejsce na znacznie mniejszych mapach i to, że są tutaj jedynie trzy, jednakowo ważne punkty kontrolne, najwięcej akcji dzieje się właśnie wokół nich. W przeciwieństwie do trybu Szturmu, tutaj pierwsze skrzypce gra przede wszystkim obrona - nie jest sztuką przejąć punkt kontrolny, a utrzymać go na tyle długo, by zapełnić pasek postępu choć trochę.

Mapy w trybie Potyczki są znacznie dynamiczniejsze. - Potyczka | Tryby gry w Heroes & Generals - Heroes & Generals - poradnik do gry
Mapy w trybie Potyczki są znacznie dynamiczniejsze.

Punkty rozmieszczone są w ten sposób, iż dwa z nich usytuowane są blisko baz obu stron konfliktu, a ostatni z nich znajduje się dokładnie na środku mapy. Sprawia to, że najwięcej akcji dzieje się właśnie w okolicy punktu centralnego i tam właśnie udaje się najwięcej graczy, pozostawiając pozostałe punkty wrażliwymi na ataki. I tutaj wkraczasz ty. Warto zainteresować się którymś z nich (najlepiej tym, który jest bliżej twojej własnej bazy, by móc w razie czego szybko się odrodzić i wrócić na miejsce).

Prawie na pewno większość twojej drużyny uda się do centralnego punktu mapy, więc wybierz któryś z pozostałych. Zajmij go i zajmij dobrą pozycję, by go bronić przed atakami wrogów. Dobrym miejscem na przyczajenie się mogą być krzaki, wysoka trawa, korona drzewa, bądź po prostu jakaś przeszkoda terenowa, która choć trochę zasłoni twoją pozycję. Za żadne skarby nie stój w okolicach radia reprezentującego punkt kontrolny - nadciągający wrogowie zasypią cię granatami chcąc oczyścić pobliski teren. Warto też, jeśli nimi dysponujesz, rozstawić kilka min, na wypadek gdyby do akcji chciał wkroczyć wrogi czołg - nie ustawiaj ich jednak w widocznych miejscach, gdyż łatwo jest je unieszkodliwić, tylko tak, by wróg nie był w stanie ich dostrzec.

Broniąc punktu kontrolnego masz ogromną przewagę nad wrogiem, który planuje go zaatakować. Przede wszystkim jest większa szansa na to, że ty zobaczysz go pierwszego, co pozwoli ci oddać kilka łatwych strzałów. Pamiętaj też, by po ubiciu wroga zmienić trochę pozycję, udać się za inną osłonę, czy w inne krzaki - wróg z pewnością wróci i będzie cię szukał w starym miejscu. Broniąc punkt kontrolny można bez problemu nabić zawrotne ilości punktów doświadczenia - pamiętaj, iż każdy ubity wróg, który próbuje przejąć punk kontrolny, da ci dodatkowe 60 punktów doświadczenia.

Podsumowując, kilka rad, które mogą ci się przydać:

  • Skup się na obronie jednego punktu kontrolnego - by wygrać twoja drużyna potrzebuje jedynie dwóch przejętych punktów, nie musisz więc latać po mapie i na okrągło je odbijać.
  • Rozejrzyj się po okolicy punktu i znajdź dobre miejsca do ukrycia się, najlepiej usytuowane na trasie przemarszu wrogich wojsk.
  • Wykorzystaj miny, by zabezpieczyć teren przed wrogimi pojazdami (bądź piechotą), oraz granaty, by wybić wrogów za osłonami / wewnątrz budynków.
  • Nie trać czasu na latanie po mapie i szukanie wrogów - sami do ciebie przyjdą, jeśli będziesz bronić punktu kontrolnego.
  • Jeśli nie jesteś w stanie przejąć któregoś punktu kontrolnego, nie powtarzaj całego procesu w nieskończoność - udaj się po prostu do innego, najlepiej zachodząc go od niespodziewanej strony.
  • Pamiętaj, że możesz blokować zapełnianie się paska postępu, nawet jeśli nie przejmiesz punktu kontrolnego. Wystarczy, że rozpoczniesz jego przejmowanie, a wróg nic z niego nie będzie miał - da się więc zablokować postępy wrogiej drużyny nawet wtedy, gdy przejęła dwa punkty kontrolne.