Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Attila - poradnik do gry

Total War: Attila - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wysłannicy w Total War Attila | Wojna poradnik Total War: Attila

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Wysłannicy

Wysłannicy to twoi agenci specjalni - Wysłannicy w Total War Attila | Wojna - Total War: Attila - poradnik do gry

Wysłannicy to twoi agenci specjalni. Możesz posiadać ich ograniczoną liczbę, do ich wyszkolenia musisz wybudować odpowiednie budynki, pracują samotnie oraz dają ci dostęp do szeregu akcji, dzięki którym mogą wspomóc rozwój twojego państwa albo zaszkodzić przeciwnikom. Nie są niezbędni do wygrania wojny, ale są w stanie bardzo ułatwić jej prowadzenie. Wysłannicy posiadają swoje rangi oraz drzewka umiejętności, mogą posiadać towarzyszy, ale nie mogą mieć żon. Nie gromadzą również wpływów oraz nie posiadają lojalności.

Ich statystyki też działają trochę inaczej. Autorytet wpływa szansę odniesienia przez wysłannika ran, a od 6 poziomu zapewnia spory bonus do krytycznego powodzenia każdej operacji. Przebiegłość wpływa na koszt działań wysłannika, a od 6 poziomu zwiększa zasięg jego wzroku, a co za tym idzie obszaru rozwiewania mgły wojny. Z kolei zapał wpływa na zasięg poruszania się na mapie kampanii oraz zwiększa szansę na to, że wysłannik odeprze atak innego wysłannika, co czyni z zapału bardzo istotną - o ile nie najistotniejszą - statystykę dla praktycznie każdego wysłannika.

Wszystkie umiejętności wysłanników posiadają dwa poziomy. Pierwszy odblokowuje nową działalność, jaką wysłannik może przeprowadzić wobec armii, osady lub wysłannika, swoich lub wroga, z kolei drugi ją udoskonala. Dodatkowo każdy drugi poziom podnosi jedną ze statystyk o punkt. Sprawia to, że wysłannicy nie posiadają bezużytecznych umiejętności, tylko najwyżej takie, których na chwilę obecną nie potrzebujesz.

Wysłannicy zdobywają doświadczenie dzięki każdej, nawet nieudanej działalności. Z tego powodu opłaca się ich wysyłać na trudne, ale nie beznadziejnie trudne misje. Nawet jeśli się nie powiodą, wysłannik i tak na tym skorzysta, dzięki czemu przy następnej misji jego szanse na sukces wzrosną.

Każda działalność wysłannika ma trzy możliwe skutki pozytywne i trzy negatywne. Im lepszy bądź gorszy efekt, tym szanse na jego pojawienie się większe. Najbardziej spektakularne sukcesy oraz porażki, takie jak śmierć agenta, obarczone są zawsze najmniejszą szansą zaistnienia.

Podobnie jak arystokraci, wysłannicy posiadają kilka nazw, w zależności od tego, jaką frakcją grasz. W poradniku wykorzystane zostały nazwy używane w menu werbunku wysłannika.

Szpiedzy

Ten wysłannik posiada tylko dwie umiejętności, jakie mogą zostać wykorzystane na terenie własnego państwa - inwigilacja, które zmniejsza korupcję w prowincji oraz tropienie, które zwiększa zasięg poruszania się sojuszniczej armii. Wszystkie inne są używane przeciwko wrogim armiom oraz osadom. Wyjątkiem fortel, który zwiększa szansę szpiega na pozostanie niewykrytym

Dezorientacja zmniejsza zasięg ruchu wrogiej armii, infiltracja wojska zwiększa jej zmęczenie, a obserwacja pozwala poznać jej stan osobowy. Dywersja pozwala odwrócić uwagę wrogiego wysłannika, zabójca zabić wskazaną postać, zaś wymuszenie przekonać ją do dołączenia do twoich sił. Korupcja zwiększa wskaźnik korupcji we wrogiej prowincji, oportunizm pozwala ukraść pieniądze tracone w wyniku korupcji, infiltracja cywilów zmniejsza produkcję żywności oraz zwiększa wartość brudu w osadzie, zaś łapówkarstwo wydłuża czas stawiania budynków.

Tak szeroki zestaw umiejętności czyni ze szpiega doskonałego wysłannika na czas wojny. Na początek niech pomoże sojuszniczej armii szybciej dostać się do wrogiej osady. Następnie niech zabije broniącego go wodza oraz przekona pobliskich agentów do dołączenia do ciebie. W tym czasie inni szpiedzy powinni zwiększać korupcję oraz brud w sąsiednich prowincjach, czym osłabią wrogą gospodarkę oraz stworzą szansę wybuchu epidemii. Jeśli nastąpi wykrycie, po prostu cofnij szpiega, aż ten znów stanie się niewidoczny dla przeciwnika.

Kapłani

Wbrew pozorom ci wysłannicy posiadają tylko trzy umiejętności, które mogą się przydać na terenie twojego państwa - przewodnictwo duchowe zwiększające poziom ładu, retoryka rozprzestrzeniające religię oraz przekonanie, zwiększające poczucie wspólnoty armii. Wszystkie pozostałe mogą być użyte przeciwko siłom wroga.

Prowokacja zmniejsza ład we wrogich osadach, podatek czyni je bardziej podatnymi na dzialania wysłanników, pesymizm zmniejsza ład na terenie prowincji, zaś uprzedzenie pogłębia niezadowolenie z powodu różnic religijnych. Uwaga wrogich agentów może być odwrócona z pomocą tajemnicy, oni sami zabici z pomocą odwetu lub przekonani do zmiany stron z pomocą dogmatu. Wrogie armie mogą być potraktowane upomnieniem, które zmniejsza statystyki wrogiego wodza, podżeganiem zmniejszającym poczucie wspólnoty jego armii oraz potępieniem, które powoduje spadek morale.

Podobnie jak szpieg, kapłan jest bardzo przydatnym wysłannikiem czasu wojny, który powinien być głównie kierowany przeciw wrogim armiom. Obniżenie statystyk wrogiego wodza może poważnie ułatwić jego zabicie w bitwie, podobnie jak obniżenie morale armii oraz jej poczucia wspólnoty. Zmniejszanie ładu oraz rozprzestrzenianie religii to również przydatne umiejętności, ale lepiej z nich skorzystać, gdy w pobliżu nie będą przebywały wrogie armie, na przykład w bardziej oddalonych prowincjach wroga.

Czempioni

Wysłannik stworzony do kampanii wojennych. Szkolenie zwiększa doświadczenie wybranej sojuszniczej armii, zaopatrzenie zwiększa szybkość, z jaką odnawiane są jej szeregi, z kolei chwała pozwala na rekrutowanie większej liczby jednostek w ciągu tury. Czyni to z niego doskonałego wysłannika do towarzyszenia sojuszniczej armii.

W walce z przeciwnikiem czempion może wykorzystać walka bezpośrednia w celu zabicia wrogiego wysłannika, zastraszenie w celu przekabacenia go na twoją stronę oraz podstępu w celu odwrócenia jego uwagi. Przeciw osadom wysłannik może wykorzystać najazdy oraz sabotaż, które uszkodzą budynki, podkopy, które zrobią to samo z murami oraz grozę, który zmniejszy możliwości werbunkowe armii w prowincji. W walce z armiami może skorzystać ze potyczki oraz taktykę, które zmniejszą ich stan osobowy, jak również podburzanie, uszkadzając broń, pancerze oraz zmniejszając zapas amunicji.

Czempion jest idealny do zmiękczania wrogich armii przed bitwą oraz umocnień przed szturmami. Kilka skutecznych akcji w jego wykonaniu może poważnie osłabić liczebność wrogich armii. Jeśli zaś nie chcesz podbijać wrogich osad, możesz zmniejszyć ich efektywność przez uszkadzanie budynków, wcześniej zaś pomóc sojuszniczym oddziałom zdobyć doświadczenie i szybciej uzupełnić szeregi.