Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Attila - poradnik do gry

Total War: Attila - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Władza państwowa w Total War Attila | Dwór i władza państwowa poradnik Total War: Attila

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Władza państwowa

W zakładce ród i polityka znajdziesz trzy bardzo ważne wskaźniki, wpływające na stan całego państwa - Władza państwowa w Total War Attila | Dwór i władza państwowa - Total War: Attila - poradnik do gry

W zakładce ród i polityka znajdziesz trzy bardzo ważne wskaźniki, wpływające na stan całego państwa.

Władza (Dominion) stanowi wypadkową wpływów członków twojego rodu oraz pozostałych arystokratów. Jeśli jest duża, to członkowie twojego rodu mają większą łączną pulę wpływów. Jeśli mniejsza, posiadają ją pozostali arystokraci. Wskaźnik będzie się drastycznie zmniejszał wraz z mnożeniem liczby arystokratów nienależących do rodu, jak również częstym używaniem intryg.

Kontrola (Control) oznacza jak bardzo osoby u władzy słuchają twoich rozkazów. Jej poziom będzie się zmieniał dzięki intrydze zdobądź poparcie, wydarzeniom losowym oraz rozwiązywaniu sporów między szlachtą. Wszystkie te sytuacje, poza wydarzeniami losowymi, będą skutkowały wydawaniem punktów wpływów. Innymi słowy zwiększanie kontroli często będzie skutkowało obniżaniem władzy (Dominion). Zazwyczaj tymczasowo, do czasu uzupełnienia wpływów.

Od obu tych wskaźników zależy wysokość władzy (Power. Wersja polska posiada błędne tłumaczenie). Niski poziom kontroli i władzy (Dominion) powoduje obniżenie poziomu władzy (Power) i odwrotnie. Wbrew pozorom nie chodzi jednak o jego stałe zwiększanie, tylko manipulowanie nim.

Po najechaniu na pasek władzy (Power) pod nazwą frakcji zauważysz listę modyfikatorów, zmieniających się wraz z poziomami tej cechy. Zauważ, że część z nich jest korzystna, a część przeciwnie. Wysoki poziom władzy (Power) zwiększa wartość podatków i poczucie wspólnoty armii, tak państw osiadłych, jak i należących do Hord, lecz obniża ład publiczny i rozwój oraz odwrotnie, niski poziom władzy (Power) obniża zyski z podatków, za to przyspiesza rozwój. Wyjątkiem jest lojalność, rosnąca w przypadku władzy (Power) zrównoważonej i spadająca w miarę przesuwania się ku skrajnościom.

Jak więc widać nie chodzi o to, by zwiększać władzę (Power), tylko by zmieniać jej wartość w zależności od potrzeb. Dla rozwoju prowincji lepsza jest słaba władza (Power), podczas gdy armia oraz skarbiec lepiej radzą sobie w przypadku wysokiej. Nie ma takiego poziomu, który zapewniałby same korzyści, gdyż nawet poziom zrównoważony obarczony jest karą do zysków z podatków.

Obniżanie władzy (Power) najłatwiej dokonać z pomocą postaci. Niech członkowie twojego rodu zużywają punkty wpływów na intrygi, podczas gdy pozostali arystokraci je gromadzą. Dodatkowo na zarządców oraz wodzów mianuj osoby spoza rodziny oraz rzadko dokonuj adopcji. To spowoduje znaczne obniżenie wartości władzy (Dominion), a to z kolei wpłynie na władzę (Power). Z kolei w celu zwiększania władzy (Power) zacznij mianować na ważne stanowiska członków rodu. Wygrywaj bitwy z pomocą rodzinnych wodzów. Gdy zbierzesz zapas wpływów, używaj intrygi zdobycia poparcia oraz adoptuj wpływowych arystokratów do rodu. Zbieraj punkty wpływów, co zwiększy władzę (Dominion), a następnie z jej pomocą powiększaj kontrolę. Obie te statystyki spowodują wzrost władzy (Power).