Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dreamfall: Chapters - Księga 1 - poradnik do gry

Dreamfall: Chapters - Księga 1 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Porady ogólne | Dreamfall Chapters Księga 1 Dreamfall: Chapters - Księga 1 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019

Sterowanie

Dokładne wyszczególnienie funkcji przypisanych klawiszom widnieje w menu gry, ale dobrze wiedzieć, że niekoniecznie trzeba przemieszczać postać za pośrednictwem klawiatury, bowiem chodzić da się też przy wciśniętym PPM, a biegać przy wciśniętych obu klawiszach myszki, choć wówczas trzeba uważać, gdyż przy zbytnim zbliżeniu się do danego obiektu czy osoby automatycznie wchodzi się w interakcję, za co odpowiada LPM.

Interakcje

Aby sprawdzić wszystkie możliwe opcje, musisz podejść blisko danej postaci czy obiektu. Z pewnej odległości widoczna jest tylko nazwa lub jedynie symbol oka.

Eksploracja

Aktywne obiekty warto badać kilkakrotnie, do każdego z nich przypisanych jest bowiem kilka komentarzy, niosących nowe informacje.

Konwersacja

Gdy zakończysz rozmowę z jakąś osobą, dobrze jest zagadnąć ją raz jeszcze (a nawet kilka razy, gdy dialog urwie się przedwcześnie) i poruszyć nowe tematy, jeśli chce się mieć kompletny obraz danej relacji.

Decyzje

Niektóre opcje dialogowe wzajemnie się wykluczają, a wybór gracza ma swoje konsekwencje. Wyświetla się wtedy powiadomienie, że nasz rozmówca zapamięta daną odpowiedź, co wpłynie na jego stosunek do bohatera. Szczególnie ważne są decyzje, przy których pojawia się symbol równowagi. Zanim klikniesz daną kwestię, masz podgląd na myśli Zoe i dzięki temu nieco szerszy obraz tego, jak może potoczyć się konwersacja.

Cele

Jeśli nie masz pomysłu, co robić dalej, sprawdź aktualne cele (klawisz G).

Dziennik

Zoe prowadzi dziennik (klawisz J), w którym notuje wydarzenia i swoje przemyślenia od momentu wybudzenia się ze śpiączki, można się też z niego sporo dowiedzieć o jej stosunku do konkretnych osób. Nowy zapis w dzienniku sygnalizuje jego ikonka w prawym dolnym rogu ekranu.

Europolis

Miasto jest rozległe i pełne interaktywnych obiektów (w tym epizodzie akcja dzieje się w dzielnicy Propast), niekoniecznie związanych z kolejnymi krokami w grze. Warto się rozglądać i badać wszystko, co da się zbadać, w swoich komentarzach Zoe odnosi się do aktualnej sytuacji polityczno-społecznej i wielu innych kwestii.

Mapy

Ponieważ w grze jest dużo biegania po mieście, co jakiś czas można natrafić na interaktywne mapy. Po podaniu miejsca, do którego chce się dotrzeć, pokazuje się ono (w postaci gwiazdki) na mapie. Następnie trzeba wziąć pod uwagę jego lokalizację względem ikonki Crowboya, widniejącej w punkcie, gdzie stoi mapa i gdzie aktualnie znajduje się gracz.

Oznaczenia w poradniku

Wszystkie trafiające do ekwipunku przedmioty wyróżnione są w tekście kolorem czerwonym, alternatywne kwestie dialogowe - niebieskim, a rozwiązania zagadek i ważne informacje - pogrubieniem.