Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

ArcheAge w 10 prostych krokach

ArcheAge w 10 prostych krokach

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

2. Profesje | ArcheAge poradnik ArcheAge

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Ten rozdział wprowadzi Cię w tajniki klas występujących w ArcheAge. Dowiesz się co nieco na temat istniejących profesji, poznasz występujące pomiędzy nimi różnicę, a także zgłębisz tajniki najskuteczniejszych kombinacji.

Wybór profesji

W ArcheAge dostępnych jest aż 120 różnych klas. Każda z nich zbudowana jest z 3 profesji składowych, które wybieramy spośród 10 dostępnych. Należą do nich:

  1. Battlerage
  2. Sorcery
  3. Archery
  4. Occultism
  5. Shadowplay
  6. Vitalism
  7. Defense
  8. Songcraft
  9. Auramancy
  10. Witchcraft

Pierwszego wyboru (z okrojonej listy) dokonujemy podczas tworzenia postaci, drugiego po osiągnięciu 5. Poziomu doświadczenia, zaś ostatniego tuż po przekroczeniu 10. Poziomu doświadczenia. Wówczas nasza klasa otrzymuje unikalną nazwę.

W trakcie gry możemy za drobną opłatą dowolnie zmieniać profesję, warto jednak pamiętać, że każdą z nich należy osobno wylevelować. Nasz bazowy zestaw (o ile nie będziemy go zmieniać) będzie awansował równo z nami, poziom za poziomem aż do 50. Jeśli zdecydujemy się na zmianę to nasza nowa profesja będzie musiała "podgonić" pozostałe, zanim stanie się w pełni użyteczna. Dlatego polecamy dobrze przemyśleć nasz startowy wybór, a ewentualnych rotacji dokonać dopiero po osiągnięciu maksymalnego poziomu doświadczenia, kiedy to szlifowanie nowych drzewek umiejętności będzie dużo szybsze i łatwiejsze.

Poszczególne profesje łączą się ze sobą i umożliwiają wyprowadzanie specjalnych kombinacji (o których szerzej powiemy sobie w kolejnym kroku), które pozwalają nam znacznie sprawniej eliminować kolejnych przeciwników. Synergia poszczególnych profesji to klucz do zwycięstwa i to właśnie na nią powinniśmy przede wszystkim zwracać uwagę podczas projektowania naszej postaci.

W ramach każdej profesji znajdziemy zarówno umiejętności aktywne, jak i pasywne. Pierwsze odblokowujemy zdobywając kolejne poziomy, drugie zaś inwestując odpowiednią liczbę punktów umiejętności. Na przykład chcąc nauczyć się umiejętności pasywnej wymagającej m.in. 4 punktów umiejętności, musimy wcześniej rozdać owe 4 punkty w ramach tegoż drzewka (wliczając w to także punkty wydane na inne umiejętności pasywne). Na 50. Poziomie doświadczenia będziemy posiadać łącznie 23 punkty umiejętności do rozdzielenia na 3 profesje.

Najpopularniejsze klasy

Dzięki całkowitej wolności wyboru w ArcheAge gracze mogą tworzyć dowolne kombinacje klas. W tym miejscu trzeba jednak zaznaczyć, że niektóre z dostępnych opcji są dużo słabsze niż ich bardziej "przemyślane" alternatywy. Żeby więc ułatwić wam start przygotowaliśmy listę najpopularniejszych kombinacji, które zawsze mogą liczyć na miejsce w drużynie, gildii, czy rajdzie. Całość podzieliliśmy na kilka kategorii, tak by każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

Damage dealers

Darkrunner w akcji. - 2. Profesje | ArcheAge - ArcheAge w 10 prostych krokach
Darkrunner w akcji.

Klasy zadające obrażenia błyszczą na polu bitwy najbardziej. To one decydują o skuteczności danej grupy i to właśnie ich najbardziej boją się przeciwnicy. Gra postacią tego typu jest prosta i przyjemna - nie musimy martwić się o nic innego prócz eksterminacji wrogów. Nadają się one świetnie do samodzielnej rozgrywki, bez problemu poradzimy sobie ze wszystkimi zadaniami, a w razie potrzeby obronimy przed napastnikami.

  1. Primeval (Archery / Shadowplay / Auramancy) - najpopularniejsza odmiana łucznika. Bardzo mobilna, zadająca wysokie obrażenia dystansowe, a do tego wyposażona w masę wzmocnień.
  2. Darkrunner (Battlerage / Shadowplay / Auramancy) - postać walcząca w zwarciu. Połączenie wojownika i skrytobójcy - jeśli uda mu się zakraść na czyjeś plecy jest to niemal 100% śmierć. Uderza szybko, mocno i jest bardzo mobilny. Dobrze prowadzony jest w stanie zasiać prawdziwe spustoszenie w szeregach wrogów.
  3. Daggerspell (Sorcery / Shadowplay / Witchcraft) - jeden z najpopularniejszych magów. Bardzo skuteczny w walkach 1 na 1, choć radzi sobie świetnie także w masowych starciach.

Tanki / inicjatorzy

Wytrzymałe postacie, które zawsze stoją w pierwszej linii podczas walki. Niezbędne w instancjach, przejmują na siebie uwagę potworów i dają damage dealerom czas na ich zabicie. Świetnie nadają się do PvP, ciężko je zabić, są w stanie unieszkodliwić pojedynczego przeciwnika, praktycznie wyłączając go z walki. Dobrze radzą sobie także podczas samodzielnej rozgrywki.

  1. Abolisher (Battlerage / Defense / Auramancy) - dzięki defensywnym umiejętnością i licznym wzmocnieniom jest bardzo trudny do zabicia. Jest prawdziwą zmorą wszystkich atakujących fizycznie, trochę lepiej radzą sobie z nim magowie.
  2. Defiler (Occultism / Defense / Witchcraft) - idealna postać do 1 na 1, która króluje także podczas mniejszych potyczek. Jest odporna zarówno na obrażenia fizyczne, jak i magiczne, a dzięki połączeniu umiejętności Occultism oraz Witchcraft jest w stanie kontrolować sytuację na polu bitwy. Jeśli przyjdzie taka potrzeba może szybko eliminować pojedynczych wrogów.
  3. Blighter (Battlerage / Defense / Shadowplay) - twardsza odmiana Darkrunnera. Brak mobilności i odporności na osłabienia rekompensuje wytrzymałością na obrażenia fizyczne.

Healerzy

Uzdrowiciel jest istotną częścią każdej dobrej grupy. To on utrzymuje swoich sojuszników przy życiu, dba by nie przeszkadzały im osłabienia, a jeśli zajdzie taka potrzeba wskrzesza. Jest on absolutnie niezbędny podczas wszelkich wysokopoziomowych aktywności. Samodzielna rozgrywka tą klasą może być dość uciążliwa ze względu na niskie obrażenia.

  1. Templar (Vitalism / Defense / Auramancy) - najpopularniejsza kombinacja uzdrowiciela. Jest wytrzymały na ataki i odporny na osłabienia, dzięki czemu może dłużej przeżyć skupiając się na swoim podstawowym zadaniu - utrzymaniu przy życiu innych. Nieźle radzi sobie także podczas walk 1 na 1, szczególnie z magami.
  2. Hierophant (Vitalism / Auramancy / Witchcraft) - nieco zmodyfikowana wersja Templara. Braki w obronie fizycznej rekompensuje zwiększoną odpornością na magię oraz licznymi osłabieniami. Zmora wszystkich magów.
  3. Shadowbane (Vitalism / Defense / Witchcraft) - najwytrzymalsza odmiana uzdrowiciela. Bardzo ciężka do zabicia, lecz podatna na osłabienia ze względu na brak Auramancy. Ponadto, w przeciwieństwie do poprzedników, wymaga dużo większych umiejętności, ponieważ jest pozbawiona podstawowej kombinacji leczniczej (Conversion Shield + Antithesis).

Support

Postacie wspomagające stoją w cieniu, skąd nieustannie wzmacniają swoich sojuszników. Słowo ostrzeżenia - gra nimi może okazać się nużąca, bowiem sprowadza się do ciągłego powtarzania tych samych czynności. Samodzielna rozgrywka tymi klasami jest możliwa, choć nie ma większego sensu, gdyż są one wręcz stworzone do gry w grupie.

  1. Cleric (Vitalism / Songcraft / Auramancy) - dość uniwersalne połączenie zapewniające odporność na osłabienia oraz możliwość pełnienia funkcji awaryjnego uzdrowiciela.
  2. Tomb Warden (Defense / Auramancy / Songcraft) - wysoka odporność na obrażenia oraz osłabienia pozwalają skupić się niemal wyłącznie na graniu wzmacniającej muzyki.
  3. Enchantrix (Witchcraft / Auramancy / Songcraft) - podobnie jak wyżej, z tymże nacisk położony jest na odporność magiczną.

Battlerage

Battlerage jest profesją w całości opartą na walce w zwarciu. Zawarte w jej ramach umiejętności skupiają się na zdawaniu obrażeń i obezwładnianiu przeciwnika. Oferuje ona także cały wachlarz tzw. gap closerów, czyli wszelkiego rodzaju szarży oraz skoków, umożliwiających natychmiastowe skrócenie dystansu pomiędzy atakującym i jego celem.

Umiejętności aktywne

  1. Triple Slash (poziom 1) - podstawowy atak składający się z trzech następujących po sobie uderzeń. Kosztuje mało many, zadaje przeciętne obrażenia i osłabia trafionych przeciwników.
  2. Charge (poziom 3) - szarża na przeciwnika. Trafiony wróg nie może ruszyć się z miejsca przez niecałe 2 sekundy.
  3. Whirlwind Slash (poziom 10) - bohater zawiruje w miejscu zadając spore obrażenia otaczającym go przeciwnikom.
  4. Sunder Earth (poziom 15) - rozstępująca się w wyniku potężnego uderzenia ziemia zada obrażenia i spowolni przeciwników, jednocześnie zwiększając odporność na ciosy pobliskich sojuszników.
  5. Lasso (poziom 20) - przyciąga oddalonego przeciwnika i zmusza go do atakowania nas przez 4 sekundy
  6. Terrifying Roar (poziom 25) - osłabia i zwiększa czas trwania negatywnych efektów na przeciwniku, jednocześnie wzmacniając nasze odporności.
  7. Bondbreaker (poziom 30) - usuwa niektóre negatywne efekty z naszego bohatera, krótkotrwale uodparnia go na nie i redukuje otrzymywane obrażenia fizyczne.
  8. Precision Strike (poziom 35) - potężne uderzenie zadające olbrzymie obrażenia krytyczne. Cios w plecy zwiększa szanse na zadanie obrażeń krytycznych.
  9. Frenzy (poziom 40) - nasza postać wpada w szał zwiększając swoją odporność na magię. Każdy zadany przez nią cios obniży jej obronę fizyczną, zaś każdy otrzymany wzmocni jej ataki.
  10. Battle Focus (poziom 45) - przez 20 sekund bohater będzie znacznie skuteczniej parował nadchodzące ataki, zadawał więcej krytycznych obrażeń, jego umiejętności kosztować będą mniej many, zaś czas ich odnowy będzie skrócony.
  11. Tiger Strike (poziom 50) - szarża na oddalonego przeciwnika. Podczas jej trwania możemy uderzyć jednocześnie do 5 pobliskich przeciwników. Otrzymanych obrażeń nie można sparować, zablokować, ani uniknąć.

Umiejętności pasywne

  1. Weapon Maneuvers (min. 2 punkty umiejętności) - zwiększa atak fizyczny o 5%.
  2. Dual-Wield Proficiency (min. 4 punkty umiejętności) - zwiększa szanse na krytyczny atak fizyczny o 8%, umożliwia parowanie ataków dystansowych podczas używaniach dwóch broni.
  3. Attack Speed Training (min. 6 punktów umiejętności) - przyśpiesza czas odnowy umiejętności Battlerage o 10%.
  4. Deflect and Retailate (min. 7 punktów umiejętności) - zwiększa szanse parowania o 2%. Każde udane parowanie odnawia wszystkie umiejętności Battlerage.
  5. Reckless Charge (min. 8 punktów umiejętności) - zmniejsza czas trwania spowolnień oraz unieruchomień użytych przeciw naszej postaci. Po użyciu każdej z szarż prędkość poruszania zwiększa się o 40% na 3 sekundy.
  6. Puncture (min. 9 punktów umiejętności) - krytyczne ataki fizyczne obniżają wartość obrony fizycznej przeciwnika o 2000.
  7. Weapon Mastery (min. 10 punktów umiejętności) - zwiększa obrażenia wszystkich umiejętności Battlerage o 15%.

Sorcery

Sorcery to profesja magiczna skupiona zarówno na zadawaniu obrażeń obszarowych, jak i szybkiej eliminacji pojedynczych przeciwników. Znajdujące się w jej ramach zaklęcia osłabiają cel po uderzeniu, choć ich użycie wymaga chwili przygotowania co czyni użytkownika podatnym na ataki.

Umiejętności aktywne

  1. Flamebolt (poziom 1) - podstawowy atak podpalający przeciwnika. Zadaje spore obrażenia i kosztuje mało many, dzięki czemu jest świetnym wypełniaczem wszelkich rotacji czarów.
  2. Freezing Arrow (poziom 3) - zadaje spore obrażenia od zimna oraz spowalnia trafionego przeciwnika.
  3. Insulating Lens (poziom 10) - tworzy wokół bohatera ochronną barierę, która absorbuje część obrażeń i chwilowo zwiększa odporność fizyczną.
  4. Arc Lightning (poziom 15) - razi wroga błyskawicą, zadaje bardzo duże obrażenia.
  5. Freezing Earth (poziom 20) - wybuch lodu zamraża i razi znajdujących się obok przeciwników.
  6. Searing Rain (poziom 25) - przez 7 sekund deszcz ognia razi wszystkich wrogów znajdujących się na danym obszarze.
  7. Frigid Tracks (poziom 30) - bohater pozostawia za sobą lodowy szlak, który zamraża ścigających go przeciwników.
  8. Magic Circle (poziom 35) - tworzy na ziemi specjalny znak zwiększający magiczne umiejętności przebywających w jego obrębie postaci.
  9. Chain Lightning (poziom 40) - poraża grupę przeciwników piorunem.
  10. Flame Barrier (poziom 45) - tworzy na ziemi ścianę ognia.
  11. Meteor Strike (poziom 50) - przywołuje meteor rażący i przewracający wszystkich przeciwników na danym obszarze.

Umiejętności pasywne

  1. Mana Pool Increase (min. 2 punkty umiejętności) - zwiększa pulę many o 15%.
  2. Magic Range Boost (min. 4 punkty umiejętności) - zwiększa zasięg umiejętności Sorcery o 5m.
  3. Efficient Sorcery (min. 6 punktów umiejętności) - obniża koszt użycia umiejętności Sorcery o 15%.
  4. Mana Flurry (min. 7 punktów umiejętności) - zmniejsza czas użycia wszystkich umiejętności o 6%.
  5. Recuperation (min. 8 punktów umiejętności) - zmniejsza czas trwania uśpienia i grozy o 10%.
  6. Magic Precision (min. 9 punktów umiejętności) - zwiększa szansę na krytyczny atak magiczny o 10%.
  7. Aranzeb's Infusion (min. 10 punktów umiejętności) - zwiększa obrażenia wszystkich umiejętności Sorcery o 15%.

Archery

Jak sama nazwa wskazuje Archery opiera się w całości na walce dystansowej. Umiejętności wchodzące w jej skład zadają znacznie więcej obrażeń, jeśli znajdujemy się w odpowiedniej odległości od przeciwnika - im jest on bliżej, tym słabiej atakujemy.

Umiejętności aktywne

  1. Charged Bolt (poziom 1) - strzała, która zawsze trafia do celu. Trafiony przeciwnik jest dodatkowo spowolniony.
  2. Piercing Shot (poziom 3) - dystansowy atak zadający spore obrażenia i dodatkowo wywołujący krwawienie. Dodatkowe obrażenia za każdy punkt Bloodthirst.
  3. Endless Arrows (poziom 10) - podstawowy atak łucznika mający szansę na wygenerowanie punktów Bloodthirst. Zadaje 50% normalnych obrażeń, jednak jest znacznie szybszy w użyciu i można korzystać z niego nieprzerwanie.
  4. Double Recurve (poziom 15) - zwiększa obrażenia dystansowe o 9%.
  5. Deadeye (poziom 20) - krótkotrwale zwiększa obrażenia dystansowe. Jakikolwiek ruch usunie ten efekt.
  6. Snare (poziom 25) - usuwa efekt rozbrojenia, obniża atak magiczny i fizyczny oraz unieruchamia znajdujących się w pobliżu wrogów.
  7. Float (poziom 30) - użytkownik wzbija się w powietrze, dzięki czemu rosną zasięg oraz obrażenia jego umiejętności dystansowych. Uniemożliwia ruch oraz wykorzystanie umiejętności wymagających przygotowania.
  8. Boneyard (poziom 35) - zadaje magiczne obrażenia i tworzy więzienie z kości blokujące pobliskich przeciwników.
  9. Concussive Arrow (poziom 40) - eksplodująca strzała zadaje obrażenia oraz rozbraja wszystkich przeciwników na danym obszarze.
  10. Missile Rain (poziom 45) - ostrzeliwuje wskazany obszar gradem strzał.
  11. Intensity (poziom 50) - zwiększa szansę na krytyczne obrażenia dystansowe, uodparnia na grozę, zapewnia wszystkim atakom 100% szansę na wygenerowanie punktów Bloodthirst.

Umiejętności pasywne

  1. Wild Instincts (min. 2 punkty umiejętności) - zwiększa szybkość poruszania o 8%.
  2. Eagle Eyes (min. 4 punkty umiejętności) - zwiększa celność ataków dystansowych oraz ich szansę na trafienie krytyczne o odpowiednio 3% i 2%.
  3. Archery Expertise (min. 6 punktów umiejętności) - przyśpiesza czas odnowy niektórych umiejętności dystansowych o 10%.
  4. Ranged Attack Evasion (min. 7 punktów umiejętności) - zwiększa szansę na unik o 8%.
  5. Marksman (min. 8 punktów umiejętności) - zwiększa zasięg umiejętności dystansowych o 5m.
  6. Sharpshooting (min. 9 punktów umiejętności) - zwiększa szansę na dystansowe trafienie krytyczne o 3% oraz ich obrażenia o 20%.
  7. Feral Claws (min. 10 punktów umiejętności) - zwiększa obrażenia wszystkich umiejętności Archery o 15%.

Occultism

Szkoła magii, która obok zaklęć zadających obrażenia posiada także bogaty wachlarz różnorodnych słabieni. Ta profesja skupia się przede wszystkim na umożliwieniu jak najdłuższego przeżycia posiadaczowi.

Umiejętności aktywne

  1. Mana Stars (poziom 1) - szybkie magiczne ataki, które osłabiają wroga i zadają mu przecięte obrażenia.
  2. Crippling Mire (poziom 3) - spowalnia i zadaje obrażenia przeciwnikowi. Ruch przerywa działanie czaru.
  3. Hell Spear (poziom 10) - ogłusza pobliskich przeciwników i zadaje obrażenia.
  4. Absorb Lifeforce (poziom 15) - wysysa siły witalne z przeciwnika i przekazuje je do czarującego. Ruch przerywa działanie czaru.
  5. Summon Crows (poziom 20) - zadaje obrażenia i zmniejsza celność fizycznych ataków przeciwników znajdujących się w pobliżu.
  6. Mana Force (poziom 25) - odpycha przeciwnika i odnawia część punktów many używającemu.
  7. Telekinesis (poziom 30) - unosi przeciwnika w powietrze i pozwala używającemu kontrolować kierunki jego lotu przez 12 sekund.
  8. Retribution (poziom 35) - tarcza odbijająca 50% otrzymywanych obrażeń fizycznych.
  9. Stillness (poziom 40) - ucisza pobliskich przeciwników i usuwa efekty grozy z używającego.
  10. Urgency (poziom 45) - skraca czas odnawiania się umiejętności Occultism o 9 sekund.
  11. Summon Wraith (poziom 50) - przyzywa widmo, które osłabia i zadaje obrażenia wszystkim przeciwnikom znajdującym się na danym obszarze.

Umiejętności pasywne

  1. Enhanced Mana Recovery (min. 2 punkty umiejętności) - przyśpiesza regeneracji punktów many.
  2. Reprisal (min. 4 punkty umiejętności) - po otrzymaniu obrażeń na 10 sekund zwiększa szansę na krytyczny atak magiczny o 20%.
  3. Caster's Enrichment (min. 6 punktów umiejętności) - zmniejsza regenerację punktów życia poza walką i zwiększa regenerację punktów many.
  4. Macabre Reach (min. 7 punktów umiejętności) - zwiększa obrażenia krytycznych ataków magicznych o 20%.
  5. Overpowered Spell Locus (min. 8 punktów umiejętności) - po otrzymaniu obrażeń zwiększa chwilowo atak magiczny. Ruch usuwa ten efekt.
  6. Intensified Harm (min. 9 punktów umiejętności) - po otrzymaniu obrażeń na 6 sekund zwiększa obrażenia krytycznych ataków magicznych o 50%.
  7. Death's Beckoning (min. 10 punktów umiejętności) - przyśpiesza czas odnowy umiejętności Occultism o 20%.

Shadowplay

Profesja skrytobójców. W jej ramach znajdują się ataki chwilowo ogłuszającego oraz rozbrajające wrogów, a także zadające im spore obrażenia. Umożliwia czasowe przyśpieszenie ruchu i stanie się niewidzialnym.

Umiejętności aktywne

  1. Rapid Strike (poziom 1) - szybkie fizyczne ataki zadające przecięte obrażenia, generujące punkty Bloodthirst oraz osłabiające przeciwnika.
  2. Overwhelm (poziom 3) - skacze na przeciwnika i ogłusza go zadając obrażenia. Generuje 1 punkt Bloodthirst.
  3. Drop Back (poziom 10) - szybki odskok w tył.
  4. Wallop (poziom 15) - seria szybkich uderzeń generujących punkty Bloodthirst.
  5. Stalker's Mark (poziom 20) - oznacza przeciwnika osłabiając go, zwiększając zadawane mu obrażenia i zmniejszając skuteczność otrzymywanych zaklęć leczniczych.
  6. Stealth (poziom 25) - czyni niewidzialnym i nieznacznie spowalnia ruch.
  7. Toxic Shot (poziom 30) - wystrzeliwuje strzałę zatruwająca przeciwnika.
  8. Pin Down (poziom 35) - zadaje obrażenia i generuje 6 punktów Bloodthirst.
  9. Shadowsmite (poziom 40) - potężny atak rozbrajający przeciwnika i zadający mu olbrzymie obrażenia podczas uderzenia w plecy. Usuwa wszystkie wygenerowane punkty Bloodthirst i zwiększa obrażenia za każdy z nich.
  10. Freerunner (poziom 45) - znacząco zwiększa szybkość i zręczność użytkownika. Uodparnia na działanie trucizn. Trwa 30 sekund.
  11. Shadow Step (poziom 50) - natychmiastowo teleportuje nas na plecy wskazanego celu. Chwilowo przyśpiesza nasz ruch, zmniejsza generowaną agresję oraz posiada 50% szansę na zresetowanie czasu odnowienia.

Umiejętności pasywne

  1. Evasive Counterstrike (min. 2 punkty umiejętności) - po każdym udanym uniku w zwarciu kontratakuje przeciwnika generując 5 punktów Bloodthirst.
  2. Consecutive Evasion (min. 4 punkty umiejętności) - po udanym uniku w zwarciu zwiększa szansę na uniki o 16% na 7 sekund.
  3. Disregard (min. 6 punktów umiejętności) - permanentnie zmniejsza generowaną agresję.
  4. Loophole (min. 7 punktów umiejętności) - po otrzymaniu dystansowych obrażeń krytycznych na 3 sekundy obniża otrzymywane obrażenia dystansowe o 30%.
  5. Piercing (min. 8 punktów umiejętności) - po udanym ataku krytycznym na 8 sekund zwiększa szansę na zadanie krytycznych obrażeń o 10%.
  6. Bloodthirst Intensified (min. 9 punktów umiejętności) - podwaja ilość generowanych punktów Bloodthirst.
  7. Shadow Mastery (min. 10 punktów umiejętności) - przyśpiesza czas odnowy umiejętności Shadowplay o 20%.

Vitalism

Jedyna profesja lecznica. Zawarte w jej ramach umiejętności pomogą utrzymać przy życiu towarzyszy, a nawet wskrzesić ich w przypadku nagłej śmierci.

Umiejętności aktywne

  1. Antithesis (poziom 1) - leczy sojuszników. Użyte na wrogach rani ich. Wymaga chwili przygotowania.
  2. Mirror Light (poziom 3) - usuwa osłabienia i zwiększa moc otrzymywanych zaklęć leczniczych. Użyte na wrogach zwiększa otrzymywanie przez nich obrażenia, chwilowo unieruchamia i zmniejsza skuteczność otrzymywanych zaklęć leczniczych.
  3. Resurgence (poziom 10) - na 10 sekund znacząco zwiększa regenerację punktów życia.
  4. Revive (poziom 15) - wskrzesza martwego sojusznika. Nie można użyć podczas walki.
  5. Skewer (poziom 20) - ogłusza pobliskich przeciwników. Wymaga chwili przygotowania.
  6. Mend (poziom 25) - leczy wszystkich sojuszników w pobliżu.
  7. Infuse (poziom 30) - odnawia część punktów many wybranemu sojusznikowi.
  8. Aranzeb's Boon (poziom 35) - zwiększa współczynniki Spirit i Intelligence wybranego celu.
  9. Renewal (poziom 40) - na 30 sekund daje 15% szansy na odnowienie części punktów życia podczas otrzymywania obrażeń.
  10. Fervent Healing (poziom 45) - natychmiastowo leczy wskazany cel. Można użyć 5-krotnie za każdym razem zwiększając koszt many i moc czaru.
  11. Twilight (poziom 50) - czyni użytkownika oraz pobliskich sojuszników niewidzialnymi na 60 sekund. Ruch usuwa ten efekt.

Umiejętności pasywne

  1. Painful Recharge (min. 2 punkty umiejętności) - zmienia 3% otrzymywanych obrażeń w punkty many.
  2. Quick Recovery (min. 4 punkty umiejętności) - natychmiastowo odnawia wszystkie umiejętności Vitalism po otrzymaniu trafienia krytycznego.
  3. Spirit Growth (min. 6 punktów umiejętności) - zwiększa Spirit o 9%.
  4. Alms (min. 7 punktów umiejętności) - zmniejsza czas użycia wszystkich umiejętności o 6%.
  5. Invigorated Healing (min. 8 punktów umiejętności) - zwiększa moc lecznicą umiejętności Vitalism.
  6. Defiance (min. 9 punktów umiejętności) - permanentnie zwiększa odporność magiczną o 500. Działa także na znajdujących się w pobliżu sojuszników.
  7. Joyous Spirit (min. 10 punktów umiejętności) - przyśpiesza czas odnowy umiejętności Vitalism o 20%.

Defense

Jest to typowo obronna profesja cechująca się wykorzystaniem tarczy oraz wzmocnień zwiększających punkty życia, szansę na blok, czy obronę fizyczną użytkownika. Umożliwia także kontrolowanie agresji i skupianie uwagi przeciwników.

Umiejętności aktywne

  1. Shield Slam (poziom 1) - ogłusza przeciwnika uderzeniem tarczą.
  2. Refreshment (poziom 3) - zwiększa maksymalną ilość punktów życia użytkownika. Umożliwia generowanie punktów Mettle.
  3. Bull Rush (poziom 10) - szarża z tarczą na przeciwnika. Ucisza wrogów i zwiększa generowaną agresję.
  4. Boastful Roar (poziom 15) - zwiększa generowaną agresję, osłabia wroga i zadaje obrażenia zależne od ilości posiadanych punktów Mettle, a następnie usuwa je wszystkie.
  5. Toughen (poziom 20) - przyśpiesza regenerację punktów życia. Umożliwia generowanie punktów Mettle.
  6. Revitalizing Cheer (poziom 25) - odnawia punkty życia bazując na ilości posiadanych punktów Mettle, a następnie usuwa je wszystkie.
  7. Redoubt (poziom 30) - tymczasowo zmniejsza szybkość poruszania i zwiększa szansę na blok tarczą. Uniemożliwia przewrócenie.
  8. Ollo's Hammer (poziom 35) - przywołuje magiczny młot zadający obrażenia i przewracający przeciwników we wskazanym miejscu.
  9. Mocking Howl (poziom 40) - skupia uwagę wszystkich pobliskich przeciwników i zwiększa generowaną agresję bazując na ilości posiadanych punktów Mettle, a następnie usuwa je wszystkie.
  10. Imprison (poziom 45) - zamyka użytkownika oraz pobliskich przeciwników i sojuszników w niezniszczalnej barierze. Trwa 20 sekund.
  11. Invincibility (poziom 50) - na 12 sekund czyni nieśmiertelnym. Ruch usuwa ten efekt.

Umiejętności pasywne

  1. Supplemental Block (min. 2 punkty umiejętności) - po każdym udanym bloku zwiększa szansę na blokowanie tarczą o 15% na 5 sekund.
  2. Shield Edge (min. 4 punkty umiejętności) - daje szanse na chwilowe ogłuszenie przeciwnika podczas udanego blokowania ataku fizycznego.
  3. Shield Edge (min. 6 punktów umiejętności) - zwiększa obronę fizyczną o 700.
  4. Guardian (min. 7 punktów umiejętności) - permanentnie zwiększa generowaną agresję o 50%.
  5. Spry Fortress (min. 8 punktów umiejętności) - zmniejsza czas trwania ogłuszenia i przewrócenia.
  6. Bear's Vigor (min. 9 punktów umiejętności) - zwiększa maksymalną ilość punktów życia oraz wzmacnia efekt Refreshment i Toughen.
  7. Ursine Roar (min. 10 punktów umiejętności) - przyśpiesza czas odnowy umiejętności Defense o 20%.

Songcraft

Songcraft jest profesją skupiającą się przede wszystkim na wzmacnianiu pobliskich sojuszników. Umiejętności zawarte w jej ramach zwiększają zarówno zadawane obrażenia, jak i defensywne statystyki oraz szybkość poruszania.

Umiejętności aktywne

  1. Critical Discord (poziom 1) - zadaje magiczne obrażenia oraz chwilowo zwiększa szansę na magiczny atak krytyczny użytkownika.
  2. Startling Strain (poziom 3) - ogłusza przeciwnika na 2 sekundy i czyni podatnym na inne umiejętności Songcraft. Chwilowo zmniejsza czas użycia wszystkich umiejętności użytkownika. Nie przerywa trwania muzyki.
  3. Quickstep (poziom 10) - gra muzykę zwiększającą szybkość poruszania się użytkownika oraz pobliskich sojuszników.
  4. Dissonant (poziom 15) - osłabia przeciwnika, a następnie zdaje mu magiczne obrażenia.
  5. Healing Hymn (poziom 20) - leczy wskazany cel, a następnie przenosi się na pobliskiego sojusznika. Może uleczyć do 3 postaci.
  6. Hummingbird Ditty (poziom 25) - zmniejsza czas użycia wszystkich umiejętności wybranego celu.
  7. Ode to Recovery (poziom 30) - gra muzykę zwiększającą regenerację punktów życia użytkownika oraz pobliskich sojuszników.
  8. Rhythmic Renewal (poziom 35) - przyzwane źródło przez 60 sekund uzdrawia użytkownika oraz wszystkich sojuszników znajdujących się w pobliżu.
  9. Bulwark Ballad (poziom 40) - gra muzykę zwiększającą obronę fizyczną oraz magiczną użytkownika oraz pobliskich sojuszników.
  10. Bloody Chanty (poziom 45) - gra muzykę zwiększającą moc oraz szybkość ataku użytkownika oraz pobliskich sojuszników.
  11. Alarm Call (poziom 50) - usuwa ogłuszenia i uśpienia oraz zapewnia odporność na nie wszystkim pobliskim sojusznikom. Efekt trwa 15 sekund. Użycie innej umiejętności przerwie ten efekt.

Umiejętności pasywne

  1. Syncopation (min. 2 punkty umiejętności) - zmniejsza opóźnienie czarowania oraz szansę na jego przerwanie o 50% podczas uderzenia.
  2. Hold the Note (min. 4 punkty umiejętności) - zwiększa czas efektów muzyki o 10 sekund.
  3. Uptempo (min. 6 punktów umiejętności) - zmniejsza czas użycia wszystkich umiejętności o 5%.
  4. Disciplined Performance (min. 7 punktów umiejętności) - po otrzymaniu krytycznych obrażeń magicznych na 3 sekundy obniża otrzymywane obrażenia magiczne o 30%.
  5. Loudspeaker (min. 8 punktów umiejętności) - zwiększa zasięg muzyki.
  6. Allegretto (min. 9 punktów umiejętności) - zmniejsza czas trwania ogłuszenia i uciszenia.
  7. Zeal (min. 10 punktów umiejętności) - po udanym magicznym ataku krytycznym na 6 sekund zwiększa się szansa na magiczny atak krytyczny oraz krytyczne uzdrowienie, zaś ich siła rośnie o 50%.

Auramancy

Auramancy to pomocnicza profesja, w ramach której znajdziemy całą gamę różnorodnych wzmocnień zapewniających nam chwilową odporność na wszelkie osłabienia, unieruchomienia, rozbrojenia, uciszenia i ogłuszenia. Ponadto zapewnia ona dodatkową mobilność dzięki umiejętności teleportacji.

Umiejętności aktywne

  1. Thwart (poziom 1) - osłabia pobliskich przeciwników i generuje 1 punkt Inspired.
  2. Comet's Boon (poziom 3) - atakuje przeciwnika magią i tymczasowo zwiększa szybkość ruchu.
  3. Conversion Shield (poziom 10) - tworzy tarczę pochłaniającą część magicznych obrażeń.
  4. Vicious Implosion (poziom 15) - wywołuje magiczną eksplozję zadającą obrażenia i przyciągającą do jej centrum pobliskich wrogów.
  5. Teleportation (poziom 20) - natychmiastowo teleportuje użytkownika naprzód.
  6. Health Lift (poziom 25) - zwiększa maksymalną ilość punktów życia celu.
  7. Meditate (poziom 30) - odnawia część punktów many użytkownika. Ruch lub użycie innej umiejętności usunie ten efekt.
  8. Shrug It Off (poziom 35) - usuwa ogłuszenia i zapewnia chwilą odporność na nie. Zmniejsza nadchodzące obrażenia magiczne o 50%.
  9. Liberation (poziom 40) - na 20 sekund zapewnia odporność na uciszenia i rozbrojenia.
  10. Leech (poziom 45) - usypia przeciwnika kradnąc jedno z jego wzmocnień. Zadane mu obrażenia natychmiast usuną ten efekt.
  11. Protective Wings (poziom 50) - czyni użytkownika oraz pobliskich sojuszników niewrażliwymi na magie. Ruch usunie ten efekt.

Umiejętności pasywne

  1. Absorb Damage (min. 2 punkty umiejętności) - zmienia 7% otrzymywanych obrażeń w punkty życia.
  2. Hearten (min. 4 punkty umiejętności) - podwaja czas trwania efektu Inspired.
  3. Inspiration Cloak (min. 6 punktów umiejętności) - po otrzymaniu krytycznych obrażeń zmniejsza atak przeciwnika na 3 sekundy.
  4. Unassailable (min. 7 punktów umiejętności) - zapewnia 1 % szansy na uzyskanie chwilowej nieśmiertelności.
  5. Improved Targeting (min. 8 punktów umiejętności) - zwiększa celność oraz szansę na krytyczne trafienie ataków fizycznych w zwarciu.
  6. Magic Condenser (min. 9 punktów umiejętności) - zwiększa celność oraz szansę na krytyczne trafienie ataków magicznych.
  7. Teleportation Discipline (min. 10 punktów umiejętności) - daje 50% szansy na zresetowanie czasu odnowienia umiejętności Teleportation.

Witchcraft

Witchcraft to szkoła magii skupiająca się na osłabieniach. Zaklęcia wchodzące w jej skład pozwolą na tymczasowe wyłączenia przeciwnika z walki, co da użytkownikowi czas na regenerację lub przygotowanie najbardziej destruktywnych ataków. Część umiejętności zapewnia także chwilowe wzmocnienia użytkownikowi i jego sojusznikom.

Umiejętności aktywne

  1. Earthen Grip (poziom 1) - zadaje przeciwnikowi magiczne obrażenia i unieruchamia go.
  2. Enervate (poziom 3) - zadaje przeciwnikowi magiczne obrażenia i wypala część jego punktów many. Zmniejsza skuteczność otrzymywanych zaklęć leczniczych oraz wydłuża czas trwania ogłuszenia i przewrócenia.
  3. Bubble Trap (poziom 10) - zamyka przeciwnika w unoszącej się w powietrze bańce. Zadane mu obrażenia natychmiast usuną ten efekt.
  4. Insidious Whisper (poziom 15) - wywołuje grozę u przeciwnika. Zadane mu obrażenia natychmiast usuną ten efekt.
  5. Purge (poziom 20) - użyte na sojusznikach usunie jedno z słabieni i tymczasowo zwiększy ich magiczną obronę o 25%. Użyte na wrogach usunie jedno z ich wzmocnień.
  6. Play Dead (poziom 25) - użytkownik udaje śmierć i stopniowo regeneruje brakujące punkty życia oraz many. Ruch usunie ten efekt.
  7. Courageous Action (poziom 30) - zapewnia wskazanemu celowi odporność na uśpienia i grozę.
  8. Lassitude (poziom 35) - usypia cel. Zadane mu obrażenia natychmiast usuną ten efekt.
  9. Banshee Wail (poziom 40) - wywołuje grozę w pobliskich przeciwnikach, a następnie ogłusza ich. Zadane im obrażenia natychmiast usuną ten efekt.
  10. Focal Concussion (poziom 45) - zadaje magiczne obrażenia oraz ogłusza przeciwnika usuwając z niego wszystkie wzmocnienia.
  11. Dahuta's Breath (poziom 50) - przywołuje magiczną falę odpychającą przeciwników i zadającą im obrażenia.

Umiejętności pasywne

  1. Folding Time (min. 2 punkty umiejętności) - zmniejsza czas użycia wszystkich umiejętności o 4%.
  2. Illusion's Favor (min. 4 punkty umiejętności) - zwiększa regenerację punktów życia.
  3. Magic Detection (min. 6 punktów umiejętności) - permanentnie zwiększa odporność magiczną o 500.
  4. Mitigation (min. 7 punktów umiejętności) - po otrzymaniu krytycznych obrażeń fizycznych zmniejsza otrzymywane obrażenia o 30% na 3 sekundy.
  5. Baleful Recharge (min. 8 punktów umiejętności) - 2% wszystkich zadawanych przez nas obrażeń zostanie zmienione w punkty many.
  6. Augment Witchcraft (min. 9 punktów umiejętności) - zwiększa czas trwania umiejętności Witchcraft oraz przyśpiesza czas przygotowania części z nich.
  7. Enshroud (min. 10 punktów umiejętności) - przyśpiesza czas odnowy umiejętności Witchcraft o 20%.