Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Endless Legend - poradnik do gry

Endless Legend - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Magowie Szału/Ardent Mages | Zadania w Endless Legend poradnik Endless Legend

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

01. Embers

Cel 1: Pertraktuj (Parley) z przynajmniej dwiema wioskami.

Cel 2: Sprawdź zaznaczone na mapie ruiny.

Nagroda: Armia złożona z 2 jednostek Ardent Mages.

Pierwsze zadanie i już pojawia się problem, gdyż nie masz na początku technologii Plac Poliglotów (Language Square) pozwalającej na rozmawianie z neutralnymi wioskami. Stawia cię to przed wyborem - zaczniesz ją wynajdywać, zaniedbując inne sprawy, albo zrobisz to później, a co za tym idzie później otrzymasz kolejne zadania.

Same rozmowy nie będą problemem, gdyż ważny jest fakt podjęcia rozmowy, a nie wykonania zadania. Dlatego najwygodniej będzie udanie się do wiosek w dwóch różnych regionach. Podejmiesz się dwóch zadań, ale nie musisz ich wykonywać, a tymczasem zadanie główne zostanie uznane za zaliczone.

Cel 2 będzie wymagał sprawdzenia wskazanych ruin. Nie czai się tam żaden przeciwnik, tylko sojusznicza armia, a dokładniej dwie jednostki Ateshyckich zelotów (Ateshi Zealot). Zbadaj ruiny, żeby armia przyłączyła się do ciebie, a zadanie zostało uznane za wykonane.

02. Ancient Paths

Cel 1: Zbadaj dwie wskazane na mapie ruiny.

Cel 2: Pokonaj przeciwnika.

Cel 3: Pertraktuj (Parley) ze wskazaną wioską.

Cel 4: Pokonaj przeciwnika.

Nagroda: Nadzmysłowa Laska Verdy (Transcendent Rod of Verda). Berło dwuręczne (Scepter - 2H). +50% do ataku i obrażeń oraz +20% do życia jednostki. Kosztuje 20 sztuk Hyperium.

Banalnie proste zadanie. Jedynym problemem może być pokonanie dwóch armii wroga, ale w obu znajduje się tylko kilka jednostek, a ty wciąż masz wsparcie armii z poprzedniego zadania. Wystarczy zbadać ruiny i Pertraktuj (Parley) z wioską, mając odpowiednio silne wsparcie (3 jednostki i więcej), a zadanie zostanie ukończone szybko i bez większych kłopotów.

Może też się zdarzyć, że jedne z ruin będą znajdować się za morzem. W takim wypadku musisz opracować technologię Stoczni (Shipyard).

03. Prudence before Passion

Cel: Spacyfikuj przynajmniej 5 wiosek w granicach swojego imperium.

Może się zdarzyć, że nie będziesz posiadał tylu wiosek na swoim terenie. W takim wypadku po prostu zajmij nowe regiony. Za pacyfikację uznaje się również zniszczenie wiosek bez ich późniejszej odbudowy. Jeśli więc nie masz ochoty na przekupstwo albo negocjacje, sięgnij po miecz.

04. A Trail gone Cold

Cel 1: Zbuduj miasto, które od początku swego istnienia będzie produkowało przynajmniej 10 punktów nauki.

Cel 2: Podnieś produkcję nauki w nowowybudowanym mieście do przynajmniej 30 punktów.

Cel 3: Zbuduj Świątynię Verdy (Verda's Temple) w nowowybudowanym mieście.

Nagroda: Świątynia Verdy.

Miasto dobrze jest wybudować w okolicach anomalii, takich jak Wizard Stone, które zapewniają duży bonus do produkcji punktów nauki. Startowa pula z wszystkich 7 pól musi wynosić minimum 10 punktów, inaczej gra nie zaliczy zadania i będziesz musiał poszukać innego regionu do zasiedlenia.

Świątynię Verdy otrzymasz za wykonanie celu 2, który wraz z dwoma pozostałymi powinien być prosty do osiągnięcia. W razie potrzeby skorzystaj z pomocy Filarów (Pillars), wybuduj Bibliotekę Publiczną (Public Library) albo przenieś więcej mieszkańców do produkcji punktów nauki.

05. The Secrets of Dust

Cel 1: W czasie zimy zbadaj wskazane ruiny.

LUB (gra wybierze pierwszy cel spośród dwóch możliwości)

Cel 1: W granicach twoich miast musi się znaleźć minimum 6 anomalii.

Cel 2: W jednym z miast co turę, przez 5 tur, produkuj 30 wpływu.

Nagroda (za oba zestawy): Inżynieria Chłodu (Cold Engineering).

Wskazane ruiny w ilości dwóch sztuk będą znajdowały się niedaleko siebie, więc powinieneś szybko się z nimi uporać. Nie dostaniesz żadnego potwierdzenia, że zostały przeszukane, więc na wszelki wypadek przeszukaj je jeszcze raz.

Jeśli zaś chodzi o anomalie, to na tym etapie gry w granicach twoich miast powinno ich być już dużo więcej. Jeśli nie, to albo rozbuduj swoje miasta, by w ich granicach znalazło się więcej anomalii, albo zbuduj nowe miasto w regionie, gdzie jest ich dużo.

Drugi cel nie powinien sprawić większych kłopotów. W razie problemów na kilka tur przesuń mieszkańców jednego z miast do produkcji wpływu. Miasto może być dowolne, liczy się sam fakt produkcji wpływu.

06. The Taste of Fire

Cel 1: W twoim imperium mają działać jednocześnie 4 Filary Wydobycia (Pillars of Extraction).

Cel 2: Zbadaj wskazane ruiny. Musi to zrobić bohater Magów Szału posiadający Nadzmysłową Laskę Verdy. Muszą mu towarzyszyć przynajmniej dwie jednostki Ateshyckich zelotów, obie na 6 poziomie doświadczenia.

Obie części zadania wymagają wejścia na przynajmniej III erę, gdyż tam znajduje się technologia Arkanów Materii (Arcana of Materialization), bez której nie można przywołać Filarów Wydobycia. Zasoby potrzebne do stworzenia Nadzmysłowej Laski Verdy dostępne są z kolei w IV erze lub na targowisku. Wyszkolenie jednostek wymagać będzie albo wielu bitew, albo dotarcia do VI ery i wyprodukowania ich od razu z 6 poziomem doświadczenia. Innymi słowy jest wiele dróg prowadzących do wykonania tego zadania, ale wszystkie wymagają skupienia się na badaniach naukowych i trochę na produkcji Pyłu na zakupy albo postawienie kopalni. Wybierz więc najlepszą dla siebie metodę.

07. Fratricide

Cel 1: Obroń wskazany region przed nadchodzącym atakiem.

Cel 2: Utrzymaj wskaźnik uznania (Approval) w wybranym mieście na poziomie zadowolony (happy, powyżej 60%) przez 10 tur.

Nagroda: Ołtarz Transcendecji (Altar of Transcendence).

Armii jest kilka, przy czym nie wszystkie pojawiają się w twoich regionach. Mogą równie dobrze pojawić się kilka regionów dalej, na terenie przeciwnika albo sąsiedniej wyspie. Jeśli nie masz dobrego zwiadu, to będziesz musiał poczekać, aż wróg sam się pokaże. Jeśli więc po ubiciu armii wroga na swoim terenie zadanie wciąż nie jest wykonane, udaj się na zwiady i poszukaj pozostałych. Co może być łatwe albo trudne, w zależności od wielkości mapy oraz tego, jak daleko widzisz. Sama walka na tym etapie rozgrywki nie powinna sprawić problemów. Uważaj tylko, by inni gracze nie pokonali przeznaczonych dla ciebie żółtych armii. Co może się zdarzyć, jeśli po drodze do twoich miast zaczną oblegać te należące do innych graczy. Dlatego przed rozpoczęciem tego zadania dobrze jest rozmieścić na swoich granicach oraz terytorium sojuszników kilka armii. Dzięki temu szybko zauważysz przeciwnika, którego musisz pokonać do zaliczenia zadania.

Druga część misji jest dużo łatwiejsza. Jeśli uznanie w mieście jest niskie, podbij je z pomocą odpowiednich budynków oraz zasoby luksusowe (Luxury Resources) Wszystkie bonusy się sumują, więc na pewno uzyskasz wymaganą wartość. Jeśli zaś masz za mało zasobów luksusowych, skorzystaj z targowiska.

08. Transcendence

Cel 1: Zbuduj na terenie imperium przynajmniej 1 kopalnię Adamantianu i 1 kopalnię Mithrytu.

Cel 2: Zbuduj na terenie imperium Ołtarz Transcendecji.

Nagroda: Sekrety Wirtualnych (Secrets of Virtuals).

Proste zadanie na koniec. Wyjątkiem sytuacja, w której nie masz obu zasobów w zasięgu, ale na tym etapie gry twoje imperium powinno być dostatecznie duże, by taka sytuacja nie miała miejsca. W skrajnym wypadku wybuduj nowe miasto na odpowiednim terenie albo zajmij regiony należące do sąsiadów.

Posiadając zapas zasobów budowa Ołtarza Transcendecji stanowić będzie czystą formalność.