Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Endless Legend - poradnik do gry

Endless Legend - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Handel | Zarządzanie imperium w Endless Legend poradnik Endless Legend

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Ekran szlaków handlowych. - Handel | Zarządzanie imperium w Endless Legend - Endless Legend - poradnik do gry
Ekran szlaków handlowych.

Handel w Endless Legend wymaga dwóch miast połączonych drogami (Prawo przejazdu [Right of Way]) albo portami (Doki Towarowe [Cargo Docs]). Warunki te mogą zostać spełnione najwcześniej na poczatku II ery. Jeśli tak się stanie, miasta automatycznie zostaną połączone szlakiem handlowym. Mogą to być miasta gracza, jak i należące do jego przyjaciół. Nie możesz handlować z miastami nacji wrogich w stosunku do ciebie (wojna lub zimna wojna), ale przyjacielskich (pokój i wyżej) już tak.

Gra sama wybiera, które miasta będą ze sobą handlować, wybierając najlepsze możliwe połączenia na początku każdej tury. Nie musisz w tej sprawie robić niczego więcej, poza budową dróg i portów. Musisz przy tym zwrócić uwagę na odległości. Regiony z drogami powinny znajdować się obok siebie. Jeśli jakiś region jest oddzielony od pozostałych regionem neutralnym albo przeciwnika, nie będzie mógł handlować. Podobnie porty muszą znajdować się w odleglości minimum dwóch regionów od siebie. Regiony innych nacji mogą służyć jako część sieci, nawet jeśli ich posiadacz nie ma wybudowanych dróg.

Jeśli twoje regiony nie handlują, sprawdź, czy mają drogi. Jeśli tak, sprawdź, czy znajdują się dostatecznie blisko siebie. Dwa porty mogą nie chcieć ze sobą handlować, jeśli znajdują się daleko od siebie. W takim wypadku zbuduj nowy port w regionie między nimi. Jeśli i tego będzie mało, zbuduj kolejny. Prędzej czy później powstanie łańcuszek zdolnych handlować portów. Podobna zasada dotyczy regionów lądowych oraz dróg.

Handel między graczami przebiega automatycznie. Jeśli jednak chcesz zwiększyć płynące z niego zyski, będziesz musiał zawrzeć traktat handlowy. Istnieją dwa, dla Pyłu (Dust) oraz nauki. Poza tym druga strona również musi mieć zbudowane drogi i/lub porty. Dlatego przy grze z głupim AI możesz nie doczekać chwili, gdy twój sąsiad będzie gotowy do handlowania. W takim wypadku dobrze jest zaoferować lub sprzedać mu odpowiednie technologie.

Każde miasto może otworzyć jeden szlak handlowy. Stolica posiada pałac, który daje jeszcze jeden szlak handlowy. Poza tym możesz wybudować jeszcze Karawanseraj (Caravanserai), część odkrycia Autostrady (Highway Outpost, technologia, III era) oraz Wysłannik naukowy (Scientific Envoy), część odkrycia Oświecony Handel (Enlightened Trade, V era), każdy dodający kolejny szlak handlowy do miasta.

Handel dostarcza Pyłu oraz punktów nauki. Na początku są to małe ilości, z czasem jednak rosną do znacznych rozmiarów. Stąd postaraj się, by wszystkie miasta ze sobą handlowały tak szybko, jak to tylko możliwe. Prawdziwe zyski osiągniesz dopiero posiadając dużo (około 8) gęsto zaludnionych (15 i więcej mieszkańców) miast z 2 i więcej szlakami handlowymi, znajdującymi się w dużych odległościach od siebie. Gra stara się, by szlaki handlowe były jak najdłuższe i łączyły jak największe miasta, bo to przynosi dodatkowe zyski. W takiej sytuacji będziesz zarabiał na handlu setki sztuk Pyłu oraz punktów nauki. Szczegółowe informacje na temat szlaków handlowych znajdziesz na ekranie stanu imperium

Handel i związane z nim technologie są przydatne, ale nie można uczynić z nich podstawy funkcjonowania twojego imperium. Wojna może przerwać szlaki handlowe, a czerpane z nich zyski nigdy nie przekroczą zysków z innych źródeł, na przykład produkcji Pyłu w miastach. Nie myśl więc o nim w takich kategoriach, tylko traktuj jak bardzo ważny, lecz wciąż tylko dodatek.