Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Enemy Front - poradnik do gry

Enemy Front - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front poradnik Enemy Front

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Misja 10 - Zima w Vemork (1)

Hmm, czyli o pieniądze? - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Hmm, czyli o pieniądze?

Dwie najbliższe misje poczynając od tej opatrzonej numerkiem 10 rozegramy na zimowych terenach Norwegii walcząc dla tamtejszego ruchu oporu. Na samym początku wysłuchujemy monologu Hawkinsa, a następnie wytycznych przywódcy naszego małego oddziału. Czas ruszać w drogę.

Trzymam Cię za słowo, stary. - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Trzymam Cię za słowo, stary.

Naszym celem przewodnim jest przeprowadzenie kilku akcji dywersyjnych na pobliskim obszarze, ale w pierwszej kolejności musimy dojść do stacji kolejki liniowej. Wraz z oficerem oraz dwoma innymi żołnierzami czym prędzej kierujemy się do celu wskazanego na minimapie.

Ja na miejscu tych strażników już dawno zauważyłbym naszą gromadkę. - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Ja na miejscu tych strażników już dawno zauważyłbym naszą gromadkę.

Po swobodnym biegu ze wzgórza docieramy po chwili do pierwszych zabudowań, gdzie na chwilkę się zatrzymujemy, ponieważ w niewielkiej odległości od nas znajduje się kilku niemieckich strażników. Tak więc kucamy, bierzemy w łapę karabin snajperski i wyszukujemy sobie dogodną pozycję strzelecką.

Zrób to tak, aby wyglądało na wypadek. - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Zrób to tak, aby wyglądało na wypadek.

Za pomocą lunety jesteśmy w stanie wypatrzeć w oddali wejście do jakiegoś ogromnego kompleksu kopalni lub czegoś w tym rodzaju. Na skałach, które je otaczają znajdują się brązowe prostokąciki, które co jakiś czas emitują jasną poświatą (materiały wybuchowe). Strzelenie w jednej z takich obiektów spowoduje szereg ogromnych eksplozji i w rezultacie śmierć kilku oponentów stojących nieopodal.

Moja kula sięgnie każdego celu. - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Moja kula sięgnie każdego celu.

Po wybuchu czym prędzej przybliżamy sobie obraz lunetą i zdejmujemy wszystkich Niemców na horyzoncie - zarówno tych, którzy stoją na widoku, jak i tych, którzy dopiero przybędą zaalarmowani. W walce wspomogą nas oczywiście nasi towarzysze broni, więc nie musimy się o nic martwić.

Świetna miejscówka do ukrycia sekretów. - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Świetna miejscówka do ukrycia sekretów.

Gdy teren zostanie już oczyszczony biegniemy do budynku, obok którego stoi ciężarówka, gdyż wewnątrz na jednej ze skrzyń leży 1 z 4 sekretów dostępnych w tym rozdziale.

Uszczuplony skład, ale nadal nadzwyczaj niebezpieczny. - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Uszczuplony skład, ale nadal nadzwyczaj niebezpieczny.

Następnie w nieco uszczuplonym składzie - jeden z towarzyszy odłączył się od kompanii i ruszył w innym kierunku, aby pomagać nam z daleka jako snajper - przebiegamy przez most na drugą stronę, aby kontynuować wypełnianie powierzonej nam misji.

Ej, on miał być mój! - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Ej, on miał być mój!

Po chwili wędrówki docieramy do budynku, którego strzeże dwóch niemieckich strażników. Zostawiamy ich do dyspozycji naszych sojuszników, którzy po cichu ich wykończą, a następnie również ruszą w innym kierunku zostawiając nas samych. W takiej sytuacji nie pozostaje nam nic innego jak pójść w swoją stronę, którą wyznaczy nam wskaźnik misji.

Bez wskaźnika nie domyśliłbym się gdzie iść. - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Bez wskaźnika nie domyśliłbym się gdzie iść.

Skręcamy mniej więcej na lewo od chatki i przedzieramy się przez krzaki oraz drzewa. Gdy to uczynimy czym prędzej kucamy i wyjmujemy naszą niezawodną snajperkę.

Prawda, prawda, już po tobie. - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Prawda, prawda, już po tobie.

Przed nami ukaże się dwóch spacerujących szeregowców, których trzeba profesjonalnie zdjąć z daleka, gdy będą jeszcze na dworze lub też poczekać, aż wejdą do pomieszczenia obok, gdzie - co bardzo istotne - znajduje się również trzeci strażnik. Jeżeli zdecydujemy się na drugą opcję to bierzemy w łapę granat i wrzucamy im go przez drzwi lub okno. Pozytywny efekt gwarantowany.

Tylko żeby się nie zawaliło. - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Tylko żeby się nie zawaliło.

Za budynkiem odkrywamy wąski most przybudowany do ogromnej tamy, z którego oczywiście korzystamy. Na jego końcu wchodzimy po drabinie na górę, aby dostać się do wrogiego obozu.

Dzięki, kapitanie! - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Dzięki, kapitanie!

Już na samym początku stojący naprzeciwko nas strażnik dostanie kulkę w łeb od naszego snajpera, więc my możemy mu jedynie podziękować w myślach, a następnie wejść do niewielkiego budynku obok, gdzie znajdziemy schowek z amunicją.

Ubóstwiam granaty. - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Ubóstwiam granaty.

Gdy uzupełnimy zapasy wychodzimy z powrotem na zewnątrz i najlepiej przy pomocy granatu rozwalamy stojących za balustradą żołnierzy. Po takiej operacji zewsząd nadbiegną rzesze przeciwników, więc nie mamy większego wyboru i musimy w pojedynkę stawić im czoła.

Przynajmniej na chwilę będę mógł się ogrzać. - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Przynajmniej na chwilę będę mógł się ogrzać.

Po wygranym starciu wchodzimy do fabryki i od razu kierujemy się na schody, aby dostać się na wyższe piętro i tym samym w następnej kolejności znaleźć się w dalszej części niemieckiej bazy. Ewentualnie można również obejść całą konstrukcję skręcając na lewo od wejścia, jednak ta ścieżka jest nieco trudniejsza i od razu doprowadza nas do konfrontacji ze wszystkimi strażnikami na jednej płaszczyźnie bez przewagi wysokości (szczyt schodów).

Ci na wieży zawsze mają przerąbane. - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Ci na wieży zawsze mają przerąbane.

Gdy dostaniemy się na podwyższenie najpewniej strzelec z pobliskiej wieży rozbije jedno z okien i będzie chciał nas ustrzelić. Odpowiadamy mu ogniem i zabijamy skurczybyka, zanim dosięgnie nas kulka.

Dziwna poświata. - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Dziwna poświata.

Przechodzimy przez całe piętro, aby dojść do pomieszczenia skąd będzie można zejść schodami z powrotem na stabilny grunt.

Leżeć! - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Leżeć!

Będąc na schodach chowamy się za balustradą, ponieważ na tym etapie rozgrywki czeka nas ciężka przeprawa - zaatakuje nas kilku wrogich żołnierzy, w tym również wóz opancerzony, który będzie trzeba szybko zniszczyć za pomocą granatów (ewentualnie strzelając w odpowiednim momencie w beczki stojącej obok drogi przejazdowej).

O, nawet światełko pojawiło mi się w oknie, do którego mam rzucać. - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
O, nawet światełko pojawiło mi się w oknie, do którego mam rzucać.

Gdy znajdziemy się już przed gmachem ogromnego budynku ozdobionego swastykami - niezależnie od tego jaką drogę wcześniej wybraliśmy - będziemy musieli zabić kilku strażników, którzy rozpoczną zmasowany ostrzał z okien. Posługujemy się niezawodną snajperką bądź też staramy się dla zabawy rzucić im do środka granaty. Każdy skuteczny sposób jest dobry. Po rozprawieniu się z obrońcami możemy już śmiało wchodzić do środka. Zanim jednak to zrobimy warto wstąpić wpierw do niewielkiej chatki tuż obok wysokiej wieży strażniczej, gdyż znajdziemy tam 2 z 4 sekretów w tym rozdziale.

A tak w ogóle to gdzie są nasi kompani? - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
A tak w ogóle to gdzie są nasi kompani?

Będąc wewnątrz nie tracimy czasu i od razu wchodzimy po schodach na drugie piętro konstrukcji. Po chwili usłyszymy głos naszego dowódcy, który opuścił już swoje stanowisko strzeleckie i postanowił do nas dołączyć.

Już odpalam, stary! - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Już odpalam, stary!

Po krótkiej rozmowie z oficerem dostaniemy nowe wytyczne. Czas odpalić kolejkę liniową i przedostać się do głównej fabryki Nazistów. Zatem podchodzimy do maszynerii i uruchamiamy to całe ustrojstwo. W drogę!

Zbliżają się! - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Zbliżają się!

Gdy wagonik ruszy nasz oficer nieco nas zruga i generalnie nie będzie zbyt sympatycznie, ale już po chwili kłótnia będzie musiała zejść na drugi plan, gdyż z przeciwnej stacji ruszy w naszą stronę inny wagonik pełen Niemców. W takiej sytuacji bierzemy do rąk leżącą obok bazookę i rozwalamy oponentów zanim zdarzą zrobić nam krzywdę.

Niespodzianka! - Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front - Enemy Front - poradnik do gry
Niespodzianka!

Po dotarciu na drugą stronę w pierwszej chwili niemieccy żołnierze nie rozpoznają w nas wrogów. To dobra szansa na powystrzelanie wszystkich wokół wagonika, a następnie po wyjściu ze stacyjki reszty strażników w budynku.