Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Syberia - poradnik do gry

Syberia - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry Syberia - [Część I] Valadilene poradnik Syberia

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Część I - Valadilene

Kate trafia do hotelu. Tam, w recepcji bierze folder na temat Valadilene. Aby porozmawiać z recepcjonistą należy rozwiązać pierwszą prościutką zagadkę - uruchomić dzwonek na ladzie - trzeba użyć kluczyka leżącego obok i nacisnąć czerwony guzik. Następnie można wyciągnąć niezbędne informacje od recepcjonisty oraz wiejskiego chłopaka Momo. Po chwili Momo ucieka - zostawiając kilka kółek zębatych (oczywiście należy je wziąć jak wszystko co wpadnie nam w łapkę w ciągu tej gry). Na stole jest wyrysowany schemat ich ułożenia.

1 - Poradnik do gry Syberia - [Część I] Valadilene - Syberia - poradnik do gry
Następnie Kate prosi recepcjonistę o pomoc w zaniesieniu jej bagażu do pokoju - Poradnik do gry Syberia - [Część I] Valadilene - Syberia - poradnik do gry

Następnie Kate prosi recepcjonistę o pomoc w zaniesieniu jej bagażu do pokoju. W pokoju czeka na nią fax nr 1 z firmy. Następnie trzeba zadzwonić do szefa, aby powiadomić go o śmierci Anny V. Użyjemy w tym celu komórki Kate (numer do biura już jest do niego wpisany). Po zakończeniu rozmowy w recepcji powinien czekać fax nr 2 z rekomendacją dla notariusza. (Należy kliknąć na zakładkę "Mission" aby się o ten fax zapytać.) Wychodzimy z hotelu, aby spotkać się z notariuszem. Kierujemy się na lewo - dla siedzącego przy komputerze (dla Kate oczywiście było to prawo ;). Po drodze możemy zahaczyć o piekarnię (niestety żadnych świeżych pączków)... oraz popukać w okoliczne drzwi, jednakże naszym celem jest dom notariusza. Na ławce obok jego domu leży gazeta - znajdziemy w niej kilka informacji na temat wioski.

Aby dostać się do domu notariusza trzeba rozwiązać kolejną zagadkę: automat przy drzwiach zweryfikuje nasze rekomendacje. Należy położyć fax nr 2 z firmy na rączce, pociągnąć małą dźwignię na piersi, a potem wajchę z boku. Drzwi otworzą się automatycznie.

2 - Poradnik do gry Syberia - [Część I] Valadilene - Syberia - poradnik do gry
Po wejściu do holu od razu kierujemy się do notariusza (nieładnie grzebać w cudzych papierach) - Poradnik do gry Syberia - [Część I] Valadilene - Syberia - poradnik do gry

Po wejściu do holu od razu kierujemy się do notariusza (nieładnie grzebać w cudzych papierach). Rozmowa z notariuszem wyjaśni nam pewne sprawy (wzbogaci o list Anny V.). Notariusz zaproponuje również zwiedzenie fabryki Voralbergów. Przed wyjściem zabieramy stojący obok wieszaka klucz. Warto również przyjrzeć się maszynerii znajdującej się na biurku - automat do pieczątek - przyda się później.

Następnie kierujemy się do furtki w parkanie naprzeciw hotelu - tam znajduje się siedziba Voralbergów. Po drodze Kate odbiera pierwszy z wielu telefonów (ten od Dana - jej narzeczonego), jakie będą ją "nękać" w czasie wędrówki. Aby otworzyć furtkę użyjemy klucza zabranego z domu notariusza. (Znów kombinacja wkładania, nakręcania i ciągnięcia wajch).

3 - Poradnik do gry Syberia - [Część I] Valadilene - Syberia - poradnik do gry
Przechodzimy na dziedziniec z fontanną - cztery ścieżki prowadzą do różnych części posiadłości - kolejno od lewej strony prowadzą do: fabryki, wiaty obok fabryki, dworzec i do domu z ogrodem (labirynt) - Poradnik do gry Syberia - [Część I] Valadilene - Syberia - poradnik do gry

Przechodzimy na dziedziniec z fontanną - cztery ścieżki prowadzą do różnych części posiadłości - kolejno od lewej strony prowadzą do: fabryki, wiaty obok fabryki, dworzec i do domu z ogrodem (labirynt).

Wybieramy ścieżkę prowadzącą do fabryki (pierwsza od lewej). W fabryce żelaznymi schodami dostaniemy się do biura Anny V. Tam pośród papierów na biurku znajdujemy kilka listów ponaglających spłatę długów oraz plany dziwnego pociągu. W szafce po poruszeniu jednej z książek otworzy się skrytka z pozytywką. Zabieramy cylinder.

Po spenetrowaniu biura schodzimy schodami na dół i udajemy się w lewo - Poradnik do gry Syberia - [Część I] Valadilene - Syberia - poradnik do gry

Po spenetrowaniu biura schodzimy schodami na dół i udajemy się w lewo. Po otwarciu drzwi oczom naszym ukaże się wisząca postać - robot Oscar. Został zaprojektowany przez Hansa - jednak nie ma nóg. Po krótkiej rozmowie dowiadujemy się, że należy je wyprodukować. Oscar daje nam kartę produkcyjną oraz instrukcje, jaki model nóg jest mu potrzebny. Aby je wyprodukować należy przede wszystkim uruchomić olbrzymie koło wodne napędzające mechanizmy fabryki. Uruchomimy je w pomieszczeniu po prawej stronie głównego wejścia do hali montażowej - po pociągnięciu sznurka (spłuczki) olbrzymi chomik napędza małe koło rozruchowe, dźwignią obok podłączamy przekładnie do koła wodnego.

Teraz musimy dostarczyć materiał do produkcji, który znajduje się w wiacie obok fabryki (należy się wrócić do dziedzińca z fontanną i wybrać ścieżkę prowadzącą w lewy górny róg ekranu) - Poradnik do gry Syberia - [Część I] Valadilene - Syberia - poradnik do gry

Teraz musimy dostarczyć materiał do produkcji, który znajduje się w wiacie obok fabryki (należy się wrócić do dziedzińca z fontanną i wybrać ścieżkę prowadzącą w lewy górny róg ekranu). Na miejscu ciągniemy za dźwignię i cylinder przenosi się do fabryki. Wracamy teraz do hangaru i kierujemy się na lewo do pomieszczenia z wózkiem widłowym. Cylinder już tam jest. Uruchamiamy wózek, który przenosi materiał do hali produkcyjnej.

Następnie kierujemy się na schody prowadzące do pulpitu sterowniczego. Umieszczamy kartę produkcyjną w szczelinie (żółta łapka jest na szczelinie) i wybieramy "kolor", (czyli materiał, z którego mają być wykonane nogi) - w tym przypadku najjaśniejszy - piaskowy.

4 - Poradnik do gry Syberia - [Część I] Valadilene - Syberia - poradnik do gry
Wyprodukowane buty zanosimy Oscarowi, który potem wyrusza na poszukiwanie swojego pociągu - Poradnik do gry Syberia - [Część I] Valadilene - Syberia - poradnik do gry

Wyprodukowane buty zanosimy Oscarowi, który potem wyrusza na poszukiwanie swojego pociągu. Pociągu, którym będzie podróżować również Kate Walker, aby odszukać Hansa V. W fabryce dzwoni do Kate jej matka - opowiada o swoim nowym "narzeczonym" Franku Malkoviczu. To nazwisko przyda się później nie należy, więc bagatelizować paplaniny przez komórkę.