Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Neverwinter Nights - poradnik do gry

Neverwinter Nights - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Najemnicy poradnik Neverwinter Nights

W grze można przyłączyć jednego towarzysza, który pomoże ci w twoich przygodach. Do wyboru jest sześciu różnych najemników, każdy o innych umiejętnościach, zaletach i wadach, i właściwie to od twojej profesji zależy kogo wybierzesz... lub też od twych upodobań. Generalnie, jeśli np. grasz słabą postacią rzucającą czary, to u twego boku przyda się jakiś wytrzymały wojownik. Podaję statystyki początkowe najemników, a każdy zaczyna na 4 poziomie - wraz z przypływem twojego doświadczenia, poziom i statystyki najemników będą się powiększać. Najemnik będzie miał zawsze o poziom niżej od ciebie, a jeśli jest bardziej do tyłu, to mu po prostu o tym powiedz - po krótkim odpoczynku awansuje na poziom wyższy.

Najemnicy znajdują się w następujących miejscach (można ich przyłączyć tylko w rozdziałach 1, 2 i 3):

Rozdział 1 - Targowisko Awanturników w (G) w Centrum Miasta (wyjątkiem jest Tomi Szubienicznik, którego spotykasz już w Domu Sprawiedliwości przy wyjściu)

Rozdział 2 - Koszary Kendraka w (A) w Porcie Llast (tuż na początku gry)

Rozdział 3 - Chata Aarina w (A) w Studni Beorunny (tuż na początku gry).

Poniżej zamieszczam krótki opis każdego z najemników oraz zadania, które można do nich wykonać. W rozdziałach 1, 2 i 3 każdy z najemników ma po jednym zadaniu - musi odnaleźć określony przedmiot. Abyś mógł wykonać takie zadanie, wpierw musisz dłużej pogadać z danym najemnikiem - najemnik czasami będzie przerywał swą opowieść i kontynuować ją będziesz mógł dopiero, jak osiągniesz wyższy poziom doświadczenia. Jeśli odnajdziesz przedmiot, a rozmowa skończy się na tym, że najemnik powie ci czego szuka, to jeśli dasz mu ten przedmiot, otrzymasz doświadczenie (100 w rozdziale 1, 200 w 2 i odpowiednio 300 w 3) oraz dość przydatny magiczny przedmiot. W późniejszych rozdziałach najemnik może nie chcieć z tobą rozmawiać, jeśli poprzedniego przedmiotu nie posiadasz, a jeśli np. masz przedmiot z rozdziału 1 - i wykonasz zadanie dla tego samego najemnika w rozdziale 2 - to przedmiot z rozdziału 1 zostanie ulepszony. Najlepiej wykonać zadania dla wszystkich najemników, bo przedmioty przez nich dawane są naprawdę unikalne.

Boddyknock Glincke

Ten gnom to prawdziwy znawca magii - jest czarownikiem. Specjalizuje się zarówno w zaklęciach ofensywnych, jak i defensywnych i jest dobrym rozwiązaniem dla wojowników. Ponadto, dzięki zaklęciom, praktycznie żaden zamek nie stanie mu na drodze.

Siła: 12

Zręczność: 12

Kondycja: 16

Inteligencja: 12

Mądrość: 8

Charyzma: 16

Rozdział 1: (Mapa 4) Udaj się do Piekarni Sirila w (G) w Żebraczym Gnieździe, tam przeszukaj pokój, to znajdziesz Przepis na ciasto drożdżowe - dostaniesz 100 doświadczenia i Pierścień Lantański +1.

Rozdział 2: (Mapa 11) Zejdź na pierwszy poziom Ruin Rasy Stwórców. Tuż przy wejściu po prawej (na południe) są skrzynki, w jednej z nich - Ziarno Tęczowego Kwiatu. Gdy dasz je Boddyknockowi, dostaniesz 200 doświadczenia i Pierścień Lantański +3.

Rozdział 3: (Mapa 20) Będąc w Grzbiecie Świata, odwiedź Jaskinie A w (H), gdzie leży martwy smok w (10), a za nim - wśród gruzu - Smocza Łuska. Dostaniesz za nią 300 doświadczenia i Pierścień Priofira +4.

Daelan Czerwony Tygrys

Ten pół-ork jest honorowym, doskonale zaprawionym w bojach barbarzyńcą. Wprost idealny towarzysz dla wszelkich słabych postaci, jak np. czarodziei lub łotrzyków. Jeśli jakieś drzwi lub skrzynia będą zamknięte, Daelan po prostu rozniesie je w pył dzięki swej sile.

Siła: 17

Zręczność: 14

Kondycja: 14

Inteligencja: 12

Mądrość: 10

Charyzma: 9

Rozdział 1: (Mapa 6) W (6) na statku jest Brosza. Dostaniesz za nią Amulet Plemienia Czerownego Tygrysa +1 i 100 doświadczenia.

Rozdział 2: (Mapa 10) Zacznij wykonywać zadanie Północny Trakt: Wyzwanie Mutamina . Przedostając się przez trzecim poziom, po drodze zabijesz jednego z uczestników konkursu. Weź od niego Topór dwuręczny. Dostaniesz za niego 200 doświadczenia i Amulet Plemienia Czerwonego Tygrysa +3.

Rozdział 3: (Mapa 19) Wykonaj Oblężenie Fortu Ilkard lub Zbadać sprawę Plemienia Łosia , aby dostać Uthgardzką Włócznię Ceremonialną. Dostaniesz za nią 300 doświadczenia oraz Amulet Uthgardu +4.

Grimgnaw

Chyba najstraszniejszy najemnik w całej grze - ten krasnoludzki mnich ma bardzo niespotykane podejście do umierania, ze względu na przynależność do zakonu Śmierci. W każdym razie jego wszechstronność sprawia, iż pasuje do każdego właściwie typu postaci.

Siła: 17

Zręczność: 14

Kondycja: 14

Inteligencja: 12

Mądrość: 10

Charyzma: 9

Rozdział 1: (Mapa 5) Będąc w Ziemi niczyjej wejdź do domu w (G), znajdziesz Srebrny Pierścień w (4). Dostaniesz za niego 100 doświadczenia i Amulet Długiej Śmierci +1.

Rozdział 2: (Mapa 10) W okolicach (3) znajdziesz Dłoń trupa, potrzebną Grimgnawowi. Gdy mu ją dasz, otrzymasz 200 doświadczenia i Amulet Długiej Śmierci +2.

Rozdział 3: (Mapa 18) W Mroźnej Kniei w skrzynkach w (3) jest Sztylet. Dostaniesz za niego 300 doświadczenia oraz Amulet Milczącego Władcy +4,.

Linu La'neral

Ta elfka, będąca jednocześnie kapłanką bogini Sehanine Księżycowy Łuk, to także doskonały dodatek dla wszelkich postaci. Wojownicy skorzystają z jej umiejętności leczenia, a magowie i łotrzyki - z jej zdolności bojowych oraz zdolności odpędzania nieumarłych.

Siła: 16

Zręczność: 10

Kondycja: 14

Inteligencja: 10

Mądrość: 16

Charyzma: 12

Rozdział 1: (Mapa 5) Wykonaj zadanie Czarnystaw: Wejście do posiadłości Meldanena . Zejdź na dół, do Sanktuarium Meldanena w (Y) i weź ze stolika w (28) Srebrny Kielich Sehanine. Dostaniesz za niego 100 doświadczenia i Wisiorek Elfa +1.

Rozdział 2: (Mapa 11) W (J) jest zejście do Jaskiń Trolli - Poziomu 1. W (8) znajdziesz Dziennik Synth La'Neral. Dostaniesz za niego 200 doświadczenia i Wisiorek Elfa +2.

Rozdział 3: (Mapa 19) Idź do (H), czyli do Ruin, na północ od ołtarza przed wejściem znajdziesz Nasiona Wulkanicznego Dębu. Dostaniesz za nie 300 doświadczenia i Wisiorek Elfa +4.

Sharwyn

To wybór dla tych, którzy lubią pięknie, zdecydowane kobiety. Sharwyn jest bardem, łączy w sobie zabójczą mieszankę umiejętności walki tak w zwarciu jak i na dystans, prostej magii mistycznej, zdolności otwierania zamków i co najważniejsze - znajomością pięknych pieśni, które pokrzepiają serca towarzyszy.

Siła: 15

Zręczność: 15

Kondycja: 12

Inteligencja: 10

Mądrość: 10

Charyzma: 16

Rozdział 1: (Mapa 3) Odwiedź Posiadłość Tanglebrook w (M), wcześniej otwierając sobie drzwi Kluczem Tanglebrook znalezionym pod wycieraczką. W środku weź Niebiański eliksir. Dostaniesz za niego 100 doświadczenia i Pas Aktora +1.

Rozdział 2: (Mapa 12) Będąc w Głębokim Lesie idź do (C), do Domu Nimfy. W pokoju obok (6), w kredensie znajdziesz Lok Włosów Nimfy. Dostaniesz za niego Pas Aktora +3 i 200 doświadczenia.

Rozdział 3: (Mapa 19) Będąc w Ruinach Rasy Stwórców, weź z sarkofagu w (34) Pieśń Tamorlyn. Dostaniesz za nią 300 doświadczenia i Pas Aktora +5.

Tomi Szubienicznk

Tomi jest łotrzykiem - w pełnym tego słowa znaczeniu. Choć niezbyt silny i wytrzymały, potrafi świetnie opróżniać kieszenie nieuważnym, otwierać zamki lub skrzynie, a także wykrywać i rozbrajać pułapki. Bardzo dobry dla wojowników. Nie można też zapomnieć o świetnym "ciosie w plecy".

Siła: 12

Zręczność: 19

Kondycja: 16

Inteligencja: 12

Mądrość: 10

Charyzma: 10

Rozdział 1: (Mapa 4) Wejdź do Toma Kołodzieja w (C) i zabierz z półki Oficjalny dokument. Dostaniesz za niego 100 doświadczenia oraz Pierścień Łotrzyka +1.

Rozdział 2: (Mapa 13) Wejdź do wieży Waneva, na Poziom Główny schodami w (H). W (11) znajdziesz Gwiazdę Calimshanu. Dostaniesz za nią 200 doświadczenia i Pierścień Łotrzyka +3.

Rozdział 3: (Mapa 19) Będąc w Domostwach, idź do (17), zabij wojownika i weź Klucz do bramy, dzięki czemu będziesz mógł wejść do Twierdzy Plemienia Łosia w (K). W (21) znajdziesz Prochy Biegnącego Wilka. Dostaniesz za nie 300 doświadczenia i Pierścień Łotrzyka +4.