Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Starbound - poradnik do gry

Starbound - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Bronie dystansowe | Przewodnik Rzemieślnika | Starbound Starbound poradni, solucja

Ostatnia aktualizacja: 10 września 2019

Bronie dystansowe

Strzał w dziesiątkę - Bronie dystansowe | Przewodnik Rzemieślnika | Starbound - Starbound - poradnik do gry
Strzał w dziesiątkę

Alternatywą dla zwykłych ostrzy, są bronie dystansowe. Jak sama nazwa wskazuje, pozwalają one atakować z odpowiedniej odległości i nie wymagają zbliżania się do przeciwnika. Jednak w przeciwieństwie do zwykłych broni ręcznych, broń dystansowa pochłania pewną część energii przy każdym wystrzale. Z tego powodu, energia pełni w grze również formę amunicji dla broni palnej.

W przeciwieństwie do broni do walki wręcz, broni dystansowych nie da się stworzyć samemu. Wyjątkiem są tutaj zwykłe łuki, które można pozyskać już na samym początku gry. Są one jednak dosyć słabe i powolne, przez co bardziej nadają się do pozyskiwania mięsa z potworów, niż do normalnej walki. Wszystkie pozostałe rodzaje broni dystansowej, można nabyć u kupców, otrzymać jako nagrodę za zabicie specjalnych potworów lub wysokopoziomowych skrzyniach.

W grze można znaleźć następujące rodzaje broni dystansowej:

  • Assault Rifles - dwuręczny rodzaj broni palnej. Charakteryzuje się dużą szybkostrzelnością oraz stosunkowo niskimi obrażeniami od pocisków.
  • Bows - pierwszy rodzaj broni dystansowej na jaki natrafi gracz. Są to zwykłe łuki o małym zasięgu i przyzwoitych obrażeniach. Dobrze sprawdzają się w walce na początkowych poziomach, jednak później ustępują pola broniom palnym. Łuki idealnie nadają się do polowań, jako że zwiększają szansę na pozyskanie Raw Alien Meat po zabiciu potwora. Należy również wspomnieć, że za zabicie przeciwnika z łuku, nie otrzymujemy żadnych Pixeli.
  • Flamethrowers - specyficzny rodzaj broni, który wystrzeliwuje płomienie o niewielkim zasięgu. Przeciwnicy trafieni przez te płomienie, otrzymują normalne obrażenia oraz negatywny efekt Burning.
  • Grenade Launchers - broń ta wystrzeliwuje wybuchowe pociski, które zadają poważne obrażenia na niewielkim obszarze. Siła wystrzału jest dosyć słaba, dlatego trzeba mierzyć odpowiednio wysoko, by pocisk doleciał do oddalonych celów.
  • Machine Pistols - jednoręczny rodzaj broni palnej. Posiada trochę wyższą szybkostrzelność niż karabiny maszynowe, jednak zadaje mniejsze obrażenia. Można używać dwóch jednocześnie lub połączyć z innym rodzajem broni jednoręcznej.
  • Pistols - kolejna jednoręczna broń palna. W przeciwieństwie do pistoletu maszynowego, wystrzeliwuje pojedyncze pociski, które zadają jednak większe obrażenia. Można używać dwóch jednocześnie, jak przy każdej broni jednoręcznej.
  • Rocket Launcher - dwuręczna broń, która wystrzeliwuje niewielkie rakiety. W przeciwieństwie do granatnika, pociski tej broni lecą po linii prostej. Po uderzeniu w powierzchnię lub przeciwnika, pocisk eksploduje zadając obrażenia obszarowe.
  • Shotguns - strzelby zadające potężne obrażenia z bliska, jednak ich siła rażenia maleje z coraz większą odległością. Zazwyczaj pochłaniają bardzo dużo energii przy każdym strzale, który wysyła dużą ilość pocisków z niezbyt wielką precyzją.
  • Sniper Rifles - bardzo powolna broń, zadające duże obrażenia przy każdym wystrzale. Istnieją również wersję z większą szybkostrzelnością, jednak zadają one mniejsze obrażenia.
  • Special Weapons - podobnie jak w przypadku broni do walki wręcz, równie bronie dystansowe posiadają swoje specjalne odmiany. Bronie te można znaleźć u niektórych NPC'ów. Przykładem może być Crossbow, które wypada z Glitch Knight lub Pulse Rifle, które można znaleźć u USCM Guard.
  • Throwing Weapons - jedyny rodzaj broni dystansowej, który nie pochłania energii. Zamiast tego, bronie miotane mają ograniczoną ilość "pocisków". Każdy atak zużywa jedną sztukę danej broni. Przykładem broni miotanej, może być Throwing Dagger lub Bomb.