Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry

Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zdolności w Divinity Grzech Pierworodny | Zdolności i czary poradnik Divinity: Grzech Pierworodny

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019

Łucznik (Expert Marksman)

Księgi dla łucznika - Zdolności w Divinity Grzech Pierworodny | Zdolności i czary - Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry
Księgi dla łucznika

Łucznik jest jednostką dystansową opartą o atrybut Zręczności. Warto również rozbudowywać atrybut Percepcji wpływający na modyfikator trafienia. Może posługiwać się zarówno łukiem jak i kuszami, choć warto specjalizować się w jednej z nich i rozwijać do niej odpowiednią Umiejętność wzmacniającą siłę obrażeń.

Ranga

Zdolność

Opis

Ilość AP

Czas odn.

Nowicjusz

First Aid

Leczy statusy Bleeding, Crippled, oraz Diseased, odnawia 10% zdrowia

3

4

Nowicjusz

Doctor

Leczy statusy Weak, Blind, Mute, oraz Infectious Disease.

3

4

Nowicjusz

Ranged Power Stance

Zwiększa obrażenia zadawane przez łuk/kuszę (włącz/wyłącz).

0

2

Nowicjusz

Ranged Precision Stance

Zwiększa szansę na trafienie z łuku/kuszy (włączy/wyłącz).

0

2

Nowicjusz

Ricochet

Zadaje pierwszemu wybranemu celowi obrażenia 70% od broni (przeszywających) i kolejno odbija się trafiając sąsiadujących wrogów.

4

4

Nowicjusz

Splintered Arrow

Wystrzeliwuje strzałę, która rozpryskuje się przy trafieniu, zadając łącznie 250% obrażeń od broni wszystkim celom w obszarze działania.

7

7

Nowicjusz

Treat Poisoning

Leczy zatrucie. Cel otrzymuje 100% odporność na truciznę na 2 tury.

2

2

Adept

Absorb the Elements

Zmniejsza pancerz, dodając jednocześnie odporność na wszystkie żywioły.

3

8

Adept

Barrage

Wystrzeliwuje trzy strzały w cel. Zadaje 60% obrażeń broni.

6

6

Adept

Farseer

Daje +50 szansy do trafienia przy pomocy broni dystansowych na 4 tury. Usuwa efekt ślepoty.

2

8

Adept

Infect

Ustala status Disease na pobliskim celu.

6

6

Adept

Survivor's Karma

Zwiększa Szczęście (Luck) bohatera i towarzyszy w zasięgu działania.

6

8

Adept

Vampiric Arrow

Wystrzeliwuje strzałę zadającą 50% obrażeń od broni, a następnie przywraca wszystkie punkty zdrowia bohaterowi w ciągu 2 tur.

4

10

Mistrz

Arrow Spray

Wystrzeliwuje strzały po łuku zadając obrażenia zależne od parametrów postaci.

7

6

Mistrz

Rain of Arrows

Wystrzeliwuje w powietrze strzały, które spadają na ziemię niczym deszcz, zadając 300% obrażeń od broni wszystkim wrogom w obszarze działania.

8

5

Mistrz

Shrapnel Shatter

Pozwala namierzyć zwłoki i je wysadzić, po czym odłamki zadają obrażenia postaciom w obszarze działania.

5

6

Wojownik (Man-at-Arms)

Księgi dla Wojownika - Zdolności w Divinity Grzech Pierworodny | Zdolności i czary - Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry
Księgi dla Wojownika

Wojownik to najprostsza ale i praktycznie najpotężniejsza postać w grze. Może używać broni jedno lub dwuręcznych od kosturów przez topory po miecze, dlatego należy już wcześnie rozwijać dane umiejętności broni jedno lub dwu-ręcznych. Posiada również bogate umiejętności. Obrażenia zależne są od atrybutu siły, który również wpływa na modyfikatory poszczególnych zdolności. Dzięki temu potrafi również nosić najcięższe zbroje o wysokich parametrach, dlatego dobrze jest również rozbudowywać umiejętność Armour Specialist oraz jeśli preferujesz walkę jedną ręką i tarczę - Shield Specialist. Jeśli chcesz zadawać spore obrażenia, a nie chcesz korzystać z powolnej broni dwuręcznej, warto zainteresować się umiejętnością walki Dwiema Broniami (Dual Wield).

Ranga

Zdolność

Opis

Ilość AP

Czas odn.

Nowicjusz

Battering Ram

Biegnie w linii prostej do wskazanego punktu zadając 50% obrażeń broni wszystkim stojącym na linii ataku oraz ma szansę znokautować cel.

4

6

Nowicjusz

Crushing Fist

Wielka pięść uderza i nokautuje cel z powietrza zadając obrażenia miażdżące zależne od atrybutów postaci.

4

7

Nowicjusz

Cure Wounds

Leczy przyjaciela lub siebie o ilość punktów życia zależną od parametrów postaci.

6

0

Nowicjusz

Divine Light

Zmniejsza wartość Umiejętności celu (Willpower i Bodybuilding) oraz nadaje statusy Warm i obniżenia siły woli (Willpower Loss).

3

7

Nowicjusz

Encourage

Dodaje odwagi drużynie w pobliżu.

3

6

Nowicjusz

Helping Hand

Usuwa statusy nokautu i poparzeń (Knocked Down, Burning).

3

3

Nowicjusz

Melee Defensive Stance

Zwiększa obronę kosztem zadawanych obrażeń.

0

2

Nowicjusz

Melee Power Stance

Zwiększa zadawane obrażenia i szybkość poruszania się kosztem precyzji ataków.

0

2

Adept

Barbed Wire

Odbija część otrzymanych obrażeń z powrotem na wroga, kosztem zmniejszonych obrażeń podczas ataków postaci.

0

4

Adept

Crippling Blow

Okalecza cel (status Cripple) i zadaje 30% obrażeń broni.

4

3

Adept

Elemental Tortoise

Znacznie zwiększa odporności na żywioły, zmniejszając przy tym prędkość poruszania się.

0

4

Adept

Rage

Status furii (Rage) powoduje obniżenie zręczności oraz punkty pancerza, zwiększając obrażenia i szansę na trafienie krytyczne.

2

5

Adept

Taunt

Prowokuje cele znajdujące się w odległości do 8m - sprowokowane cele chętniej zaatakują tą postać.

3

6

Adept

Whirlwind

Atak rotacyjny, zadający obrażenia przeciwnikom wokół, zadając 120% obrażeni broni.

4

6

Mistrz

Flurry

Zadaje kilka ciosów, każdy po 100% obrażeń broni dla jednego celu.

7

7

Mistrz

Shackles of Pain

Oznacza cel, który następnie otrzymuje te same obrażenia, co postać która aktywowała umiejętność.

4

6

Łotrzyk (Scoundrel)

Księgi dla Łotrzyka - Zdolności w Divinity Grzech Pierworodny | Zdolności i czary - Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry
Księgi dla Łotrzyka

Łotrzykowie preferują ataki z zaskoczenia i sztuczki. Preferowana broń to sztylety i noże. Zdolności oparte są o atrybut Zręczności. Dobrze budować tej postaci wysoki poziom Wytrzymałości i Prędkości, by móc zachodzić cele od tyłu i wykonywać ciche zabójstwa.

Ranga

Zdolność

Opis

Ilość AP

Czas odn.

Nowicjusz

Adrenaline

"Pożycza" punkty akcji z następnej turze (po wykorzystaniu będziesz w następnej turze mieć mniej punktów akcji niż normalnie).

0

5

Nowicjusz

Fast Track

Przyspiesza postać na kilka sekund, zwiększając prędkość poruszania się, oraz ilość punktów akcji dostępną co turę.

2

12

Nowicjusz

Lacerate

Powoduje krwawienie celu. Zadaje 150% obrażeń od broni. Wymaga sztyletu, bądź noża.

3

2

Nowicjusz

Trip

Przewraca (Knockdown) cel, zadając obrażenia.

4

10

Nowicjusz

Venomous Strike

Zatruwa cel, zadając 100% obrażeń od broni.

4

2

Nowicjusz

Walk in Shadows

Nadaje status niewidzialności, stając się niewykrywalnym dla wrogów.

3

10

Nowicjusz

Winged Feet

Sprawia, że postać jest niewrażliwa na efekty panujące na podłożu (np. ogień, lawę, olej, itp.), tak jakby lewitowała nad ziemią.

2

12

Adept

Become Air

Sprawia, że postać otrzymuje jedynie połowę obrażeń fizycznych przez kilka tur.

3

0

Adept

Cloak and Dagger

Teleportuje postać we wskazane miejsce, pozostawiając na miejscu zasłonę dymną.

4

12

Adept

Daggers Drawn

Wyprowadza kilka szybkich ataków, każdy z nich zadaje 70% obrażeń od broni.

6

8

Adept

Eye Gouge

Oślepia cel, zadając przy tym 100% obrażeń od broni.

4

10

Adept

Precise Incision

Osłabia cel, zadając przy tym 150% obrażeń od broni.

3

8

Mistrz

Coup De Grace

Wyprowadza kończący cios, zabijający cel jednym uderzeniem, jeśli ten miał poniżej 20% maksymalnych punktów zdrowia.

10

0

Mistrz

Crawling Infestation

Wszczepia monstrualne jajo wewnątrz celu. Jeśli ten nie wykonał rzutu na odporność, po kilku turach zostanie zabity, a z jego ciała wypełznie pająk.

8

0

Mistrz

Shadow Step

Postać przeskakuje wewnątrz cienia, zadając celowi 100% obrażeń od broni atakiem w plecy. Postać następnie wraca na miejsce, z którego wyprowadziła atak.

6

11

Mistrz

Wind-Up Toy

Przywołuje bombę w promieniu 3m, którą można samodzielnie detonować. Można posiadać jedynie jedną bombę na raz.

2

10