Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry

Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Żywioły w Divinity Grzech Pierworodny | Walka poradnik Divinity: Grzech Pierworodny

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019

Naelektryzowana chmura - Żywioły w Divinity Grzech Pierworodny | Walka - Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry
Naelektryzowana chmura

Twórcy wprowadzili do gry ciekawy mechanizm zależności pomiędzy żywiołami. Dzięki temu znając zasady jakie rządzą mechaniką gry, można znacznie podnieść jakość wykonywanych ataków. Poza cztery podstawowy żywioły wprowadzono również im pochodne, jak na przykład kwas, wyładowania elektryczne czy olej. Zależności również nie są jedno-etapowe, jak np. woda gasi ogień, lecz będąc wyposażonym w odpowiednie czary/zwoje czy umiejętności i dobrą strategię można wykonywać bardziej skomplikowane mieszanki, jak np. zalać wroga kwasem, spowodować jego eksplozję podpaleniem, kolejno ugasić ogień, przez co powstanie para wodna, którą ostatecznie możesz zamienić w chmurę elektrostatyczną. Dlatego zaleca się posiadanie w swojej drużynie przynajmniej dwóch magów posiadających zdolności we wspólnie łączących się żywiołach.

Eksplozja trującego gazu może zostawić niedopalone chmury - Żywioły w Divinity Grzech Pierworodny | Walka - Divinity: Grzech Pierworodny - poradnik do gry
Eksplozja trującego gazu może zostawić niedopalone chmury

Poniższa tabela przedstawia panujące w grze główne zależności, które swobodnie można wykorzystać podczas planowania taktyki. Warto je zapamiętać i używać przy każdej nadarzającej się okazji.

Czynnik I

Czynnik II

Efekt

Ciecz (woda lub krew)

Prąd

Porażenie wszystkich przeciwników znajdujących się w kałuży.

Woda

Ogień

Para wodna - ogranicza widoczność i uniemożliwia niektóre ataki.

Woda

Zamrożenie

Lód - zamrożenie przeciwników i ślizganie się (nokaut) po jego powierzchni.

Kwas

Ogień

Bardzo silna eksplozja oraz możliwość tak poparzenia jak i zatrucia oraz spora ilość dymu ograniczającego widoczność.

Olej

Ogień

Długo trwające podpalenie oraz eksplozja, możliwość przeniesienia ognia na skupionych obok wrogów.

Para wodna

Prąd

Utworzenie chmury burzowej paraliżującej przeciwników w jej obrębie.

Oczywiście jak można się domyślić większość tych zależności można użyć, by zniwelować dany efekt (używając ognia na lodzie spowodujemy na powrót utworzenie kałuży, czy używając wody na płonącym przeciwniku - ugasimy go). Warto również pamiętać o wyjątkach, jak np. że kwas czy olej nie przewodzą prądu. Może również pojawić się problem z zastosowaniem niektórych czarów bezpośrednio na żywioły - należy sprawdzić czy czar to umożliwia, czy jedynie namierzanie przeciwników i obiektów lub nawet jedynie przeciwników.

Ważne! Użycie pewnego typu żywiołu na postaci z tego samego typu powoduje jej uleczenie (np. użycie ognia na żywiołaku ognia, czy trucizny na zombie).