Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Landmark - poradnik do gry

Landmark - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Tworzenie parceli i kwestia opłat | Poradnik budowniczego | Landmark poradnik Landmark

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Tworzenie parceli i kwestia opłat

Czas postanowić gdzie powstanie nasz nowy dom. - Tworzenie parceli i kwestia opłat | Poradnik budowniczego | Landmark - Landmark - poradnik do gry
Czas postanowić gdzie powstanie nasz nowy dom.

Priorytetową sprawą przy tworzeniu własnych czterech ścian jest rzecz jasna wpierw zajęcie konkretnego skrawka terytorium, na którym można rozpocząć właściwa budowę. Aby ustanowić w danym miejscu parcelę, o ustalonym odgórnie przez system gry kształcie (kwadrat), należy użyć przedmiotu Claim Flag, którego instrukcja wytworzenie została dokładnie opisana w poprzednim rozdziale. Gdy już to uczynimy naszym oczom ukaże się duża część krainy wokół naszego bohatera ukazana z lotu ptaka. Będzie ona podzielona nierównomiernie na skrawki czerwone, czyli takie, na których z jakichś powodów nie można postawić swojej bazy, ale także zwykłe, nieoznaczone w żaden szczególny sposób. To właśnie w ich obrębie możemy wyznaczyć miejsce powstania naszej parceli. Najlepszym rozwiązaniem jest wybranie płaskiego terenu bez żadnych naturalnych form krajobrazu, czyli między innymi gór, wzniesień, lasów czy różnego rodzaju przepaści - mniejszych czy większych. O ile drzewa można ściąć, a dziury załatać, tak jednak z olbrzymim pasmem górskim może już być nie lada problem.

Spokojnie. Ten system tylko na pierwszy rzut oka wydaje się skomplikowany. - Tworzenie parceli i kwestia opłat | Poradnik budowniczego | Landmark - Landmark - poradnik do gry
Spokojnie. Ten system tylko na pierwszy rzut oka wydaje się skomplikowany.

Gdy już dokonamy wyboru i naciśniemy klawisz myszki ukaże się nam komunikat z prośbą o potwierdzenie swojej decyzji. Bardzo ważną kwestią, na którą należy bezkompromisowo zwrócić uwagę jest UpKeep, czyli koszty utrzymanie posiadłości. Mowa w tym przypadku o cyklicznych opłatach za możliwość posiadania własnego terytorium. Na szczęście twórcy gry nie wymagają od nas wykupienia żadnego abonamentu, czyli de facto przeznaczania realnych pieniędzy na tego typu przywilej, ponieważ środkiem płatniczym jest po prostu miedź - Copper Ore. 24 godziny funkcjonowania parceli są warte 300 jednostek Copper Ore. Nie jest to dużo, ponieważ miedź można mimo wszystko uznać za najbardziej pospolity surowiec w świecie Landmark. Opłaty dokonuje się w zakładce Claim Management, gdzie również znajdują się szczegółowe opcje działania naszej posiadłości. Można w niej zmienić nazwę parceli, komunikat powitalny, ale również zasady bezpieczeństwa, które regulują aktywność innych graczy w obrębie naszego przybytku. Pięć poziomów działalności dotyczy między innymi tego, czy użytkownicy mogą budować na naszym terytorium rozmaite konstrukcje, niszczyć teren czy w ogóle mieć możliwość przekroczenia jego granic. Wracając jednak do tematu UpKeep należałoby wyjaśnić szerzej system wnoszenia opłat za użytkowanie terenu. Otóż istnieje specjalna podstrona UpKeep Management, w której możliwe jest składanie w depozycie określonych sum miedzi. W odpowiednich porach zostają one automatycznie pobrane z naszego konta, tak wiec świetnym rozwiązaniem jest wpłacanie na nie z góry ogromnych ilości surowca. Zaledwie 2100 Copper Ore gwarantuje już calutki tydzień istnienia naszej posiadłości. Co jednak stanie się w przypadku, gdy z czynników losowych bądź zwykłego zapominalstwa nie uiścimy należnych opłat na czas? Cóż, mamy problem, parcela bowiem bezpowrotnie przestanie istnieć. Na szczęście ta przykrość nie wiąże się z utratą surowców zużytych w obrębie włości, ponieważ wszystkie je wraz z flagą otrzymamy z powrotem do naszego ekwipunku. Jednocześnie również do zakładki Templates powędruje wtedy w żaden sposób niezmieniony zapis wszystkich rozstawionych na terenie parceli elementów. Dzięki tej opcji możemy odtworzyć identyczny wygląd naszych włości w zupełnie innym miejscu, o ile oczywiście posiadamy w danym momencie w ekwipunku wszystkie niezbędne do tego materiały.