Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dying Light - poradnik do gry

Dying Light - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

12 - Muzeum (The Museum) | Główne zadania - Stare Miasto | Solucja Dying Light poradnik Dying Light

Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019

12: Muzeum (The Museum)

Sposób odblokowania: Musisz zaliczyć główne zadanie 11 - Spotkanie (punkt 3 na mapie).

Nagroda: 20000 punktów doświadczenia

Wysłuchaj rozmowy przez radio z Troy i wyjdź z budynku - 12 - Muzeum (The Museum) | Główne zadania - Stare Miasto | Solucja Dying Light - Dying Light - poradnik do gry

Wysłuchaj rozmowy przez radio z Troy i wyjdź z budynku. Twoje pierwsze zadanie to spotkanie się z kustoszem muzeum, które zostało zajęte przez Raisa i jego ludzi. Pracownik muzeum przebywa w bezpiecznej strefie w północnej części miasta (punkt 4a na mapie) i możesz wkroczyć do niej po przedostaniu się na dach (jest tu duży ogród). Po zaliczeniu rozmowy z Tariq'em wyrusz w stronę muzeum i zanurkuj we wskazanym przez grę miejscu (punkt 4b na mapie). Musisz zlokalizować pokazany na powyższym obrazku podwodny tunel i do niego wpłynąć. Staraj się nie ociągać zbytnio z tą czynnością, bo pod wodą spędzisz trochę czasu i musi ci wystarczyć zapasu powietrza.

Podczas badania podwodnych korytarzy unikaj niepotrzebnych zderzeń z przeszkodami i nie zajmuj się badaniem otoczenia - 12 - Muzeum (The Museum) | Główne zadania - Stare Miasto | Solucja Dying Light - Dying Light - poradnik do gry

Podczas badania podwodnych korytarzy unikaj niepotrzebnych zderzeń z przeszkodami i nie zajmuj się badaniem otoczenia. Jeżeli nie popełnisz po drodze żadnych błędów to bez żadnych problemów dotrzesz do miejsca, w którym przy kratach będzie można wynurzyć się i zaczerpnąć świeżego powietrza. Wkrótce dopłyniesz do schodów i na dłużej wyjdziesz z wody. Zainteresuj się tutejszym magazynem (do jego zbadania wymagany jest klucz z misji "Ściganie przeszłości") i udaj się do czerwonych drzwi żeby przenieść się do nowej lokacji. Po raz kolejny musisz wejść do wody i tak jak wcześniej nie możesz sobie pozwolić na żadne dłuższe przestoje. Szczególnie pilnuj się w miejscu pokazanym na powyższym obrazku - musisz przecisnąć się między kratą i sufitem.

Zalicz wspinaczkę w studni - 12 - Muzeum (The Museum) | Główne zadania - Stare Miasto | Solucja Dying Light - Dying Light - poradnik do gry
Zalicz wspinaczkę w studni

Szukaj po drodze okazji do wynurzenia się z wody i nabrania powietrza. Podwodne korytarze docelowo zaprowadzą Cię do studni. Doskocz do pierwszej interaktywnej krawędzi i następnie zacznij chwytać się kolejnych (obracaj się jeśli w pobliżu nie ma żadnych nowych krawędzi). Po tym jak bohater doświadczy problemów z wizją rozpocznij przemarsz stosunkowo wąskimi korytarzami. Używaj dowolnej broni białej do niszczenia niewielkich drewnianych barykad i unikaj upadków z większych wysokości by niepotrzebnie nie tracić punktów życia. Po raz ostatni wskocz do wody i dopłyń do dużego placu przy muzeum.

Możesz zabrać strzelbę - 12 - Muzeum (The Museum) | Główne zadania - Stare Miasto | Solucja Dying Light - Dying Light - poradnik do gry
Możesz zabrać strzelbę

Na dole stoi dwóch przeciwników i dobrze byłoby ich jak najszybciej ostrzelać, bo zauważenie Crane'a zapewne nie zajmie im dużo czasu. Przejdź do sąsiedniego obszaru, w którym po wysłuchaniu krótkiego przemówienia Raisa rozpocznie się pierwsza z wielu bitew. Jeśli chcesz to po jej rozpoczęciu możesz zbadać obszar po lewej stronie gdzie oprócz amunicji odnajdziesz też dwururkę (Double-barrel Shotgun). Osobiście do eliminacji okolicznych bandytów radzę jednak używać karabinu. Przez cały czas korzystaj z zasłon i polegaj na wskazaniach mini-mapy do szybszego lokalizowania wrogów. Oprócz tego uważaj na podrzucane przez przeciwników wybuchowe niespodzianki, szybko oddalając się od miejsc, w których będą one lądowały.

Drzwi wyjściowe z pierwszego dużego obszaru muzeum - 12 - Muzeum (The Museum) | Główne zadania - Stare Miasto | Solucja Dying Light - Dying Light - poradnik do gry
Drzwi wyjściowe z pierwszego dużego obszaru muzeum

Po zabiciu wszystkich przeciwników z pierwszej grupy na górnych balkonikach pojawią się kolejni. Możesz pozostać na dolnym poziomie lub odpowiednio wcześniej wspiąć się na górę i walczyć z nimi na mniejszym dystansie. Niezależnie od tego jak się zachowałeś po wyeliminowaniu wszystkich wrogów i tak będziesz musiał dotrzeć na górny poziom. Odszukaj tu drzwi prowadzące do kolejnego obszaru, które powinny być pilnowane przez kilku najemników z bronią palną. Podnieś bramę i wyrusz dalej, ignorując nowe zniekształcenia obrazu. Na kolejnych przeciwników zaczniesz wpadać po znalezieniu się pod gołym niebem i tak jak zwykle pamiętaj o umiejętnym rozstawianiu się za dostępnymi zasłonami. Sukcesywnie przesuwaj się do przodu, zabijając wszystkich wrogów pojawiających się na trasie przemarszu Crane'a.

Pomóż Jade w pozbyciu się nowych potworów - 12 - Muzeum (The Museum) | Główne zadania - Stare Miasto | Solucja Dying Light - Dying Light - poradnik do gry
Pomóż Jade w pozbyciu się nowych potworów

Wkrótce dotrzesz do sali z OGROMNĄ liczbą zombiaków. Nie próbuj zabijać zarażonych tylko rozpocznij bieg. Bardzo mogą ci tu pomóc umiejętności Przeskakiwanie (Vault) oraz Szturchnięcie (Tackle), dzięki którym zmniejszy się ryzyko odniesienia obrażeń w wyniku ataków zombie. W kolejnym obszarze musisz już zacząć zabijać zarażonych zgromadzonych wokół drzwi, za którymi przebywa Jade. Zombiaki możesz atakować z górnych balkoników lub zeskoczyć na dół i rozprawiać się z nimi w walce wręcz. Po wygranej bitwie podejdź do dużej bramy. Wysłuchaj nowego przemówienia Raisa i rozpocznij kolejne walki. Staraj się w pierwszej kolejności zabijać biegających zarażonych, bo to oni stanowią największe zagrożenie. Polegaj też na koktajlach Mołotowa, ale podrzucaj je tylko do tych miejsc, w których nie przebywa aktualnie Jade.

Przeskakuj na kolejne słupy - 12 - Muzeum (The Museum) | Główne zadania - Stare Miasto | Solucja Dying Light - Dying Light - poradnik do gry
Przeskakuj na kolejne słupy

Przed Tobą dość nietypowa sekwencja będąca wizualizacją halucynacji głównego bohatera. W trakcie rozgrywania całej tej sceny musisz docierać do nowych miejsc, w których będzie pojawiała się Jade. Unikaj oczywiście upadków, aczkolwiek spadnięcie w przepaść nie będzie karane utratą punktów doświadczenia. Z omijaniem większości przeszkód i zaliczaniem wspinaczek nie powinieneś mieć większych kłopotów. Jedynym trudniejszym momentem jest końcowa część opisywanej sekwencji. Mowa tu o przeskakiwaniu na kolejne pionowe słupy. Za każdym razem po złapaniu się słupa zacznij od wdrapania się po nim do jego górnej części. Musisz następnie zwrócić się w stronę kolejnego słupa i dopiero wtedy zdecydować się na wykonanie skoku. Wkrótce cała ta scena dobiegnie końca i obejrzysz bardzo ważną scenkę przerywnikową.

Wyprowadzaj szybkie ataki maczetą i często odskakuj do tyłu lub na boki - 12 - Muzeum (The Museum) | Główne zadania - Stare Miasto | Solucja Dying Light - Dying Light - poradnik do gry
Wyprowadzaj szybkie ataki maczetą i często odskakuj do tyłu lub na boki

Przed Tobą pojedynek z Tahirem, który jest traktowany jako boss (ma swój oddzielny pasek zdrowia u góry ekranu). W trakcie tego pojedynku będziesz mógł korzystać jedynie ze zwykłej maczety i nie będziesz miał dostępu do dodatkowego wyposażenia, w tym do apteczek. Zachowuj się tak samo jak w przypadku walk wręcz z innymi bandytami, do których dochodziło w przeszłości. Szukaj więc okazji do wyprowadzania szybkich pojedynczych ataków maczetą, najlepiej tuż po tym jak jakiś atak Tahira zakończy się niepowodzeniem. Nie oddalaj się w miarę możliwości od bossa, bo Tahir może wtedy dodatkowo skorzystać z broni miotanej. W celu unikania odnoszenia obrażeń polegaj przede wszystkim na uskokach do tyłu lub na boki, choć w sytuacjach kryzysowych możesz też próbować przerywać ataki bossa kopniakami.

Pozbądź się pomocników Tahira zanim wznowisz atakowanie bossa - 12 - Muzeum (The Museum) | Główne zadania - Stare Miasto | Solucja Dying Light - Dying Light - poradnik do gry
Pozbądź się pomocników Tahira zanim wznowisz atakowanie bossa

Po tym jak pozbawisz Tahira około połowy paska zdrowia w okolicy pojawi się grupa zwykłych bandytów i z oczywistych względów utrudni ci to odniesienie zwycięstwa. Staraj się atakować standardowych bandytów po tym jak oddalą się oni od bossa. Możesz też rozważyć korzystanie z technik parkour (np. z wślizgów z kopniakiem czy z przeskakiwania nad wrogami) żeby ich spowalniać, ogłuszać lub w jakiś inny sposób osłabiać. Po rozprawieniu się ze świtą powróć do atakowania Tahira. Musisz pozbawić bossa całego paska energii życiowej.

Wyrusz w stronę wskazanego przez grę wyjścia z muzeum, które znajduje się w jednym z poprzednio badanych obszarów - 12 - Muzeum (The Museum) | Główne zadania - Stare Miasto | Solucja Dying Light - Dying Light - poradnik do gry

Wyrusz w stronę wskazanego przez grę wyjścia z muzeum, które znajduje się w jednym z poprzednio badanych obszarów. Uważaj na kilku nowych wrogów skrywających się przy furgonetkach, do pokonania których dobrze jest użyć broni odebranej zabitemu Tahirowi. Po zabezpieczeniu okolicy odszukaj torbę gracza i wejdź z nią w interakcję żeby odzyskać wszystkie elementy ekwipunku. Możesz już wyjść z muzeum (punkt 4c na mapie) i wysłuchać rozmowy przez radio z doktorem Camdenem. Na sam koniec wyrusz do nowego miejsca pobytu Troy i jest to pojedyncza wieża (punkt 4d na mapie). Możesz mieć problemy z odnalezieniem wejścia do tej wieży - zlokalizuj pokazaną na obrazku okiennicę. Po znalezieniu się wewnątrz wieży zacznij chwytać się kolejnych wyższych półek. Musisz dotrzeć na samą górę gdzie spotkasz się z Troy.