Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Amnesia: A Machine for Pigs - poradnik do gry

Amnesia: A Machine for Pigs - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Porady i oznaczenia poradnik Amnesia: A Machine for Pigs

Porady ogólne:

  • Gra jest bardzo ciemna, więc nie zdziw się, jeśli czegoś nie zdołasz zobaczyć.
  • W czasie gry kursor zmienia swój kształt tylko w momencie, gdy możliwe jest podniesienie, przesunięcie albo użycie przedmiotu. W odpowiednich momentach gra będzie wyświetlała podpowiedzi, więc w razie potrzeby spójrz na górną część ekranu.
  • Ważne dla fabuły przedmioty będą domyślnie podświetlone, póki nie zmienisz tego w opcjach gry.
  • Pamiętaj, że nie możesz jednocześnie trzymać przedmiotu i otwierać drzwi. Czasem będziesz musiał opuścić trzymaną rzecz, by otworzyć przejście.
  • Lokacje, w których toczy się gra, są dość małe. W razie zagubienia przejdź się po pomieszczeniach, a na pewno zorientujesz sie, gdzie jesteś.
  • Gra jest dość liniowa, większość drzwi i szaf jest zamknięta na głucho, więc nie powinieneś mieć problemu z wybraniem właściwej ścieżki.
  • Większość zagadek możesz rozwiązać przez sprawdzenie dziennika bohatera, dostępnego pod klawiszem J. Zawarte w nim podpowiedzi powinny być pomocne, nawet jeśli będą odrobinę niejasne.
  • Latarnia może przyciągnąć potwory, więc nie zapominaj jej czasem wyłączać z pomocą klawisza F.
  • Mrugająca latarnia oznacza, że w pobliżu czai się niebezpieczeństwo (niesprawna lampa na ścianie, wyładowania elektryczne albo potwór).
  • Postać może przed śmiercią otrzymać kilka ciosów (siedem od słabych wrogów, do trzech od najsilniejszych). Nie przejmuj się, jeśli otrzymałeś cios albo dwa. Wciąż możesz uciec przed przeciwnikiem. Jedynym widocznym skutkiem będzie zaciemnienie obrazu.
  • Postać leczy się jak w grach FPS. Ukryj się i poczekaj, aż wróci do pełni sił.
  • Nie martw się, że po śmierci będziesz musiał wczytywać stan gry. Amnesia cofnie cię, ale tylko trochę.

Oznaczenia użyte w tekście:

  • Zielony - obiekty istotne dla fabuły,
  • Brązowy - aktualizacje dziennika,
  • Tekst pochylony - tytuły notatek, fragmentów dzienników i innych znalezionych w grze tekstów,
  • [1] - odnośnik do ilustracji.