Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - poradnik do gry

Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - poradnik do gry

Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist zawiera przede wszystkim bardzo szczegółowy opis przejścia jej wszystkich głównych oraz dodatkowych misji. Omówienia poszczególnych etapów koncentrują się nie tylko na wypełnianiu otrzymywanych zadań, ale także na skutecznym unikaniu wykrycia i odnajdywaniu sekretnych przedmiotów. W dalszej części poradnika zamieszczono rozdziały poświęcone wszystkim odmianom sekretów (paczki, cele o dużym znaczeniu, laptopy), jak również ulepszaniu wyposażenia głównego bohaera oraz zaliczaniu wyzwań i osiągnięć.

Poradnik do gry Tom Clancy's Splinter Cell Blacklist to:

  • szczegółowy opis przejścia wszystkich głównych misji
  • szczegółowy opis przejścia wszystkich opcjonalnych misji otrzymywanych od sojuszników Fishera
  • informacje na temat lokalizacji wszystkich paczek (Dead Drops)
  • informacje na temat lokalizacji i sposobów pojmania wszystkich celów o dużym znaczeniu (High Value Targets)
  • informacje na temat lokalizacji wszystkich laptopów Czarnej Listy (Blacklist Laptops)
  • wskazówki odnośnie ulepszania wyposażenia głównego bohatera
  • informacje na temat zaliczania wyzwań i osiągnięć
Niniejszy poradnik powstał w głównej mierze w oparciu o styl rozgrywki o nazwie Duch (Ghost), w którym główny bohater nie tylko unika wykrycia przez przeciwników, ale także ich nie zabija - Tom Clancys Splinter Cell: Blacklist - poradnik do gry

Uwagi wstępne

Niniejszy poradnik powstał w głównej mierze w oparciu o styl rozgrywki o nazwie Duch (Ghost), w którym główny bohater nie tylko unika wykrycia przez przeciwników, ale także ich nie zabija. Opis przejścia posuwa się zresztą o krok dalej, albowiem podpowiada w jaki sposób całkowicie unikać atakowania przeciwników, przedstawiając bardziej agresywne rozwiązania tylko i wyłącznie jeśli wymagają tego założenia danego celu misji (np. oczyszczenie drogi do punktu ewakuacji).

Poradnik przygotowywany był na najwyższym poziomie trudności Perfekcjonista, na którym oprócz bardzo czujnych przeciwników Fisher musi sobie też radzić bez wspomagaczy w postaci "prześwietlania" ścian goglami sonarowymi, korzystania z odnajdywanych w świecie gry skrzyń z zapasami i wykonywania automatycznych egzekucji.

Pod koniec wybranych stron opisu przejścia znajdują się dodatkowe wskazówki dla dwóch pozostałych stylów rozgrywki, czyli Pantery (Panther - ciche zabijanie wrogów) oraz Ataku/Szturmowca (Assault - branie udziału w bezpośrednich konfrontacjach z użyciem broni palnej i materiałów wybuchowych). Na eksperymenty z tymi stylami radzę zdecydować się dopiero po zaliczeniu głównej kampanii, gdyż w przeciwnym wypadku utracisz szansę na otrzymanie osiągnięcia/trofeum przyznawanego za ukończenie gry bez zabijania innych postaci.

Informacje o Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - poradnik do gry

Autor : Jacek Stranger Hałas

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 140, ilustracje: 657 .

Popularne strony w Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - poradnik do gry

Komentarze Czytelników (22)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
19.08.2013 19:02
Rammi
Rammi
95
Kontroler

Stranger --> moja wersja gry zawiera czwarta misję od Grim - "Jacht Milionera" oraz czwartą misję od Kobina - "Martwe Wybrzeże". Czy zostaną one również uwzględnione w poradniku?

29.08.2013 12:41
113
Generał

GRYOnline.plRedakcja

@Rammi
Może być jednak problem z tymi misjami, bo poradnik tworzony jest dla podstawowej wersji gry, bez uwzględniania dodatkowych DLC.

02.09.2013 21:00
148
Spookhouse

GRYOnline.plTeam

Rammi --> Dokładnie to napisał kwiść - nasz poradnik został przygotowany dla podstawowej wersji gry. Wspomniane przez Ciebie misje to bonus oferowany dla nabywców Cyfrowej Edycji Specjalnej, Edycji Wyższego Eszelonu (tylko Martwe Wybrzeże) i Edycji Ultimatum. Nie są one więc częścią "bazowej zawartości", a więc nie są one przede wszystkim wymagane do zaliczenia osiągnięć powiązanych z dodatkowymi zadaniami. Podobnie zachowaliśmy się w omówieniu elementów ekwipunku Fishera, pomijając te rzeczy, które dostępne są wyłącznie dzięki posiadaniu DLC, wydawaniu punktów Uplay, aktywności na Facebooku itp.

03.09.2013 22:02
Rammi
📄
odpowiedz
Rammi
95
Kontroler

Stranger --> Troszkę szkoda. Wszystkie te misje mam pozaliczane ale potrzeba mi wskazówek aby ograć je na poziomie perfekcjonisty. Nawet nie wiedziałem, że edycje zwykłe mają te misje poblokowane. To zwykła pazerność Ubi. Szczególnie "Jacht Miliardera" jest naprawdę klimatyczną misją przypominającą lekko statek z Double Agenta. BTW, zawsze mogę użyczyć konta Uplay ;)

03.09.2013 22:24
Sethlan
odpowiedz
Sethlan
98
Negative

@UP - Grasz sam? Nawet na perfekcjoniscie w co-opie ta misja nie powinna sprawiac problemow. Fakt, ze gralem na realistycznym, ale widze, ze nie jest az tak trudna. Dam prosta wskazowke, jesli grasz "na dwoch" - niech jeden korzysta z latajacego drona, jest wyjatkowo pomocny.

04.09.2013 16:06
Rammi
odpowiedz
Rammi
95
Kontroler

Sethlan --> Na realistycznym to banał, bo gdy grasz jako duch to masz bez różnicy jaki stopień trudności wybierzesz. Ale na perfekcjoniście nie masz żadnych asyst, markowania oponentów czy nawet sonaru. Ale w końcu da się radę ;)

06.09.2013 10:44
Menator
odpowiedz
Menator
62
Pretorianin

Mam pytanie: czy jest możliwe w trybie ducha czyli całkowicie po cichu wyelimonowanie zolnierzy opancerzonych w kamizkach i helmie? Probowalem po cichu od tylu to mnie odepchanli walnal ze strzelby i cala misja od nowa. Probowalem tez go razic z kuszy, chyba ze trzy razy pod rząd i nic. Jeśli ktoś wie, prosze o pomoc. Gram na przedostatnim poziomie trudności.

06.09.2013 10:49
Serek55
odpowiedz
Serek55
77
Sercio

Opancerzonych po cichu można ino od tyłu lub z góry, to jedyne dwie możliwości.

06.09.2013 14:29
Menator
odpowiedz
Menator
62
Pretorianin

No ja wlasnie zaszedłem go od tylu to mnie odepchnal i walnal ze strzelby a ze misja jest typowo skradankowa zaczynam ciagle do nowa. Trzeci dzień tu siedze. Brrrrrrrrr

06.09.2013 14:38
148
Spookhouse

GRYOnline.plTeam

Menator --> Być może Cię usłyszał w ostatniej chwili, warto jak najwcześniej zakupić najlepsze elementy ubioru Fishera. Dodatkowo te specjalne do skradania się odblokowuje się po ukończeniu wszystkich misji Grim.

06.09.2013 17:00
Menator
odpowiedz
Menator
62
Pretorianin

No ale to sa jedne z misji Grim teraz już trzecia i mam obezwladnic wlasnie takiego opancerzonego dziada. Nie wiem czy to realne będzie bo kolo niego jeszcze dwóch chodzi. Ciezko się gra w to skradanie ale nie zaluje zakupu.

08.09.2013 10:03
odpowiedz
penduszko
2
Junior

Witam mam pytanie które mnie nurtuje już od długiego czasu a mianowicie, Gram już po raz 3 w Sama został mi już tylko najtrudniejszy poziom ten bez sonarów itd...... przeszedłem obecnie wszystkie misje łacznie z jachtem , martwym wybrzeżem itp..... A moje pytanie jest dlaczego ostatnia misja kampani Amerykański Pył ma tylko znaki zapytania czy ja musze coś jeszcze zrobić aby to odblokować??? Oczywiśćie mam oryginalną gre wersja Ultimatum czy to jest jakiś haczyk twórców i ona się wkońcu odblokuje jak nie wiem np zabije milion przeciwników czy to ma służyć czemuś innemu??

10.09.2013 17:11
odpowiedz
parsival18
14
Chorąży

jeżeli się nie mylę to jest tak przez to że w poprzedniej misji pokonałeś tego złego wiec nie był wstanie zrealizować swojej ostatniej lekcji dla USA która jest tak zatytułowana

10.09.2013 18:17
Sethlan
odpowiedz
Sethlan
98
Negative

[12] - po pierwsze spoiler, po drugie:

spoiler start

zwracales uwage na fabule? Przeciez bylo wyraznie powiedziane, ze cala ta operacja zostala powstrzymana razem z zapobiegnieciem "Czarnej Listy".

spoiler stop

01.10.2013 23:29
odpowiedz
Venom8705
1
Junior

Opancerzonych można pyknąć ze snajperki SC-15 oczywiście odpowiednio zmodyfikowanej, zazwyczaj padają po pierwszym strzale ale jak się nie uda to od razu po zestrzeleniu kasku trzeba zestrzelić głowę:)

05.10.2013 12:32
odpowiedz
speedy72
16
Chorąży

Potrzebuje osobę do co-opa na dwie ostatnie misje Briggsa. Muszę schwytać cele i wziąć laptopy. Jednak grając online,z ludkami z neta jest to praktycznie nie możliwe. Albo jest jakiś rambo,albo kompletny ........ Także proszę o pomoc. Mój nick psn szarki_pl

09.02.2014 15:34
odpowiedz
MarkusCesium
3
Junior

Mam wersję z figurką Sama i jestem całkowicie zadowolony. Również miałem problemy z opancerzonymi przeciwnikami i mogę dodać że jest też trzecia opcja. Jeśli istnieje możliwość chwycenia się albo wiszenia na barierce to w momencie gdy nasz oponent się zbliży jest lub istnieje okazja go zrzucenia z wysokości to można spróbować i zaryzykować. Mam jacht miliardera i troszkę czasu mi zajęło wykombinowanie usunięcia tych ciężkich bydlaków. Jednego udało się pokonać tak jak radził Wasz poradnik a drugiego pozbawiłem na dłuższy czas świadomości moją metodą. Radzę także badać mapkę. Czasami te alternatywne przejścia mogą nam pomóc i znaleźć bonusy. Ten kto ma misję Jachtu powinien poszukać w pomieszczeniu z laserem tajnego przejścia.

27.02.2014 07:11
odpowiedz
PytaczPL
1
Junior

Cześć,

Chciałbym zapytać czy Misje BRIGGSA są tylko np. na podzielony ekran czy są też na 1 gracza

09.03.2014 22:14
odpowiedz
SILIUS82
1
Junior

Misje od Briggsa tylko na co-opa.Na dzielony czy online nie ma znaczenia. Ja z olei mam pytanie to to są te raporty do odszyfrowania i szukania na mapie kolejnej lokacji??

24.08.2014 12:21
odpowiedz
Amnemon
1
Junior

Mam pytanko, jak założyć ulepszenia do kuszy. mam na mysli różne rodzaje bełtów.W "dostosowaniu uzbrojenia" nie znalazłem takiej opcji. Wiem ze jest kilka rodzajów ale mi strzela tylko teserem.

25.08.2014 00:22
odpowiedz
Łukasz Łodyga
2
Junior

Zależy na jakiej platformie grasz (PC, ps3 czy Xbox 360) Jeśli na konsoli to mając wybraną kusze klikasz strzałkę w lewo na padzie kierunkowym. Jeśli na PC to trzymając kusze klawisz przypisany do wyboru kuszy.

04.02.2017 14:42
odpowiedz
BartekLab
1
Junior

Witam. Mam problem tego typu; nie mogę pokonać sadiqa, zawsze podrzyna mi gardło, napieprzam w tego X i nic to nie daje. Klikam powoli, klikam szybko, przytrzymuje i nic...Gdzie może być problem, pomocy.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - screen - 2013-09-25 - 270260Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - screen - 2013-09-25 - 270259Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - screen - 2013-05-21 - 261734Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - screen - 2013-05-21 - 261733Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - screen - 2013-05-21 - 261732Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - screen - 2013-05-21 - 261731Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - screen - 2013-05-20 - 261650Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - screen - 2013-05-20 - 261649Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - screen - 2013-05-20 - 261648