Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dyplomacja | Ideologie w Civilization V Nowy Wspaniały Świat poradnik Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat

Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2019

Kongres światowy

Założenie Kongresu Światowego - Dyplomacja | Ideologie w Civilization V Nowy Wspaniały Świat - Sid Meiers Civilization V: Nowy Wspaniały Świat - poradnik do gry
Założenie Kongresu Światowego

Kongres światowy staje się dostępny wtedy, gdy któryś z graczy odkryje wszystkie cywilizacje i ma odkrytą Prasę drukarską.

Wymagana technologia - Dyplomacja | Ideologie w Civilization V Nowy Wspaniały Świat - Sid Meiers Civilization V: Nowy Wspaniały Świat - poradnik do gry
Wymagana technologia

Kongres światowy operuje na zasadzie głosowania nad rezolucjami. Rezolucje może złożyć Gospodarz i jeden lub więcej członków. Każda cywilizacja posiada odpowiednią ilość głosów, przy czym założyciel ma jeden głos więcej, a Miasta-Państwa dodają głosy, kiedy są sojusznikami którejś z większych cywilizacji. Spotkania w kongresie następują na początku co 30 tur. Z czasem następują coraz szybciej.

Kiedy połowa graczy wejdzie w Epokę Atomową lub jeden z graczy wcześniej wejdzie w Epokę Informacji Kongres światowy automatycznie zamieni się w Organizację Narodów Zjednoczonych i zostanie odblokowana opcja wyboru przywódcy światowego co zapoczątkuje zwycięstwo dyplomatyczne.

Rezolucje

Rezolucje to uchwały, które mają wpływ na cały świat. Mogą one dotyczyć zarówno elementów wojskowych (na przykład podatek od każdej jednostki) lub cywilnych (na przykład zakaz używania surowca luksusowego). Kiedy wybierasz rezolucję, którą chciałbyś oddać pod obrady, w jej opisie masz podgląd co myślą o niej inne cywilizacje. Niektóre mogą mieć katastrofalne efekty dyplomatyczne.

Niektóre rezolucje nie są dostępne dopóki nie wynajdziesz odpowiednich technologii lub nie osiągniesz pewnego poziomu rozwoju społecznego. Dla przykładu, nie możesz wprowadzić światowej ideologii dopóki sam jeszcze jej nie posiadasz.

Dzięki rezolucjom można:

  • Wprowadzić Embargo jakiegoś państwa lub Embargo wszystkich Miast-Państw.
  • Przesuwać fundusze na naukę lub kulturę (co da efekty w czasie powstawania Wielkich ludzi).
  • Zwiększyć przychód kultury z budynków, cudów natury i miejsc historycznych (zakładanych przez Archeologów). Do jednej z tych rezolucji jedna z cywilizacji musi odkryć Archeologię.
  • Wyznaczyć jakiś surowiec luksusowy jako zakazany, co da efekt w postaci braku zadowolenia z niego.
  • Zapobiec rozprzestrzenianiu Broni Atomowej.
  • Przyspieszyć badania naukowe słabiej zaawansowanych cywilizacji.
  • Zwiększyć koszty utrzymania wojska.
  • Wybrać Światową Ideologię, dostępną od momentu wynalezienia Radia przez wszystkie cywilizacje.
  • Wybrać Światową Religię.
  • Wybrać Przewodniczącego Kongresu, co każdą nowa Epokę technologiczną.
  • Po przejściu w ONZ wybrać Światowego przywódcę. Jeśli to ty nim zostaniesz wtedy osiągniesz zwycięstwo dyplomatyczne!

Rezolucje służą także do powoływania Wielkich Projektów Światowych. Za ich ukończenie (kosztują sporo punktów produkcji, a dołożyć się może każdy) każda cywilizacja, która przekroczyła pewien próg dostanie nagrodę. Są trzy progi (miejsca), których przekroczenie daje nagrody. Jeśli wygrasz rywalizację (czyli przeznaczysz na szczytny cel najwięcej ze wszystkich) dostaniesz nagrody za wszystkie miejsca.

Oto trzy Wielkie Projekty:

  • Wystawa światowa - kosztuje [350* ilość cywilizacji] punktów produkcji. Za jej ukończenie na odpowiednim miejscu są trzy nagrody: (1)Kultura +100% na 20 tur, (2) Darmowy ustrój społeczny, (3) 500 punktów do Złotej Ery.
  • Igrzyska międzynarodowe - dostępne, kiedy któraś z cywilizacji wynajdzie Rado. Kosztują [720* ilość cywilizacji] punktów produkcji. Za ich ukończenie na odpowiednim miejscu: (1)Turystyka +100% na 20 tur, darmowy ustrój społeczny, (2) Permanentnie +3 zadowolenia, +30 wpływu we wszystkich odkrytych Miastach-Państwach, (3) Permanentnie +3 zadowolenia.
  • Międzynarodowa Stacja Kosmiczna (ISS) - dostępna, gdy któraś z cywilizacji wynajdzie Satelity. Kosztuje [850* ilość cywilizacji] punktów produkcji. Za jej ukończenie na odpowiednim miejscu dostaniesz: (1)Dostajesz ISS na własność, co daje +33% nauki z Wielkich naukowców oraz powoduje, że specjaliści-naukowcy wytwarzają produkcję a specjaliści-inżynierowie naukę, (2) Darmowy Wielki naukowiec, (3) Jednorazowa premia do badań.

Dyplomaci

Od teraz, kiedy mamy do dyspozycji szpiega i chcemy wysłać go stolicy obcego państwa dostaniemy monit o wybór czy chcesz go wysłać jako szpiega czy jako dyplomatę.

Dyplomata to szpieg, który zapewnia intrygę ale nie kradnie nowych technologii. Intryga to zbieranie informacji, dowiadywanie się, co knuje władca danego kraju oraz wiedza i możliwości do wpływania na decyzje w sprawach Kongresu Światowego.

Dyplomaci mają wpływ na władców państw ościennych dzięki łapówkom. Możemy przekupić władcę państwa by głosował po naszej myśli. Daje to możliwości kierowania globalną polityką nie brudząc sobie rąk.