Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca

Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Cities in Motion 2 porusza niespotykaną w innych produkcjach tematykę zarządzania firmą zajmującą się transportem publicznym. Celem gracza jest rozbudowa swojego imperium i pomnażanie fortuny zbijanej na biletach. Nie jest to jednak tak proste, jak mogłoby się wydawać, a napór wszelkiej maści statystyk, wysokich rachunków za paliwo i skarg pasażerów może łatwo doprowadzić do niemałego bólu głowy. By odnaleźć się w skomplikowanych realiach współczesnej metropolii do ręki graczy oddajemy poniższy poradnik, który wyjaśni wszelkie aspekty rozgrywki takie jak:

  • Budowa intratnego systemu połączeń
  • Dopasowanie pojazdów do aktualnego zapotrzebowania
  • Zarządzanie budżetem i dbanie o markę firmy
  • Obsługa skomplikowanego interfejsu gry
  • Rozbudowa miasta
  • Opis przejścia kampanii
  • Dokładne informacje o pojazdach i budynkach dostępnych w grze.

Objaśnienia kolorów:

Zielony - środki transportu

Brązowy - drogi, trakcje

Niebieski - grupy społeczne

Pomarańczowy - zakładki interfejsu, klawiszologia

Arek "Skan" Kamiński (www.gry-online.pl)

Informacje o Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Autor : Arek Skan Kamiński

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 50, ilustracje: 117 .

Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.

Popularne strony w Cities in Motion 2 - poradnik do gry

Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska - screen - 2014-03-12 - 279015Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska - screen - 2014-03-12 - 279014Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska - screen - 2014-03-12 - 279013Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska - screen - 2014-03-12 - 279012Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska - screen - 2014-03-12 - 279011Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska - screen - 2013-03-22 - 258250Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska - screen - 2013-03-22 - 258249Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska - screen - 2013-03-22 - 258248Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska - screen - 2013-03-22 - 258247

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
10.05.2013 08:12
gerth
66
Pretorianin

To nie poradnik tylko instrukcja na dodatek niepełna.
A ja Wam sprzedam jedną prosta radę (tak można szybko przejść większość misji) - METRO.

1. Bierzesz 100-200 tys kredytu budujesz linię metra Z POJEDYŃCZYM TOREM (czyli trasa jest w formie pętelki - wraca nie w tym samym miejscu a szerzej (o ile szerzej? O zasięg przystanków). W ten sposób skutecznie zapweniasz transport dużej liczbie osób.

2. Właczasz turboprzyspieszenie czasu (to żart bo po turboprzyspieszeniu i tak tydzien gry to pół dnia realnego)
3. Idziesz na kawę a najlepiej na film (ewentualnie zostawiasz sobie z 30 tys na dokładanie linii TRAMWAJOWYCH w czasie "spłacania się" długu.
4. Wracasz po filmie, dług spłacony.
5. Tam gdzie naprawdę jest pusto (WYŁACZNIE domki jednorodzinne oraz strefa przemysłowa) mozesz postawić na linie autobusowe lub trolejbusowe.

Jeszcze kilka porad:
1. W terenie gęsto zaludnionym tam gdzie są bloki wieżowce i biurowce możesz zrezygnować z budowy czegokolwiek poza metrem bo nawet tramwaje przy 100% przeładowaniu nie dają rady
2. Kupuj tylko największe pojazdy danego typu (u mnie i tak jezdza przeładowane mimo że niektóre linie metra mam co 50min). Ewentualnie na totalne zadupia mozesz kupić jakieś mniejsze autobusy.
3. Buduj, zwłaszcza na początku linie z pojedyńczym torem metra, tramwajowym czy kablami trajtka. Szybko ogarniesz zasięgiem całe miasto. Aha B.WAZNE w takim przypadku: tuż przy zajezdni musisz zbudować dwa przystanki (dla wsiadajacych i wysiadajacych) poniewaz ktoś jadąc jednym "półokręgiem" trasy a mając "po drodze" zajezdnie musi miec mozliwośc się przesiąść (pojazd nie wjedzie do zajezdni z pasażerami)
4. Nie stosuj tras zapętlonych: teoretycznie jeśli chcesz zeby tramwaj/autobus itd jezdził na trasie 'na okrągło" to przy wytyczaniu linii po dodaniu ostatniego przystanku dodajesz PIERWSZY i dopiero zajezdnię - wtedy autobus jezdzi jezdzi jezdzi na trasie i dopiero na koniec dnia zjezdza do zajezni. Tak nie rób bo wady są i to az kilka: przede wszystkim pojazdy wtedy znacznie czesciej sie psują. Po drugie oszczędności czasu są małe. Po trzecie pojazdy nei trzymają sie rozkładu. Jeśli natomiast masz daleko zajezdnie i nie chcesz tracic czasu na cokiursowe dojazdy na trasę znacznie lepiej... wybudowac drugą zajezdnie bliżej.
5. Ustawiaj przeładowanie pojazdów na max czyli 100% (ustawiasz to tam gdzie płace pracowników i liczbę konduktorów), zarobisz szybciej forsę a reputację sobie kupisz (żartuje ale po prostu najpierw forsa potem reputacja, hmmm)
6. Na mapach typu Dzielnica Centralna buduj głownie metro, najlepiej na kazdej wyspie po 2-3 linie, każda linia mniej wiecej w kształcie liścia koniczynki (w rezultacie ma kazdej wyspie masz coś w rodzaju koniczynki), linie musza być dość długie (kilkanascie przystanków, trasa na ok 4h lub więcej).
Zajezdnie zakładaj tylko duże, na jedną zajezdnie nie dawaj więcej niż 2, max 3 linie metra bo nie wyrobisz (u mnie 2-3 linie metra to 12-15 a niekiedy i 17 pojazdów: możesz tyle miec bo wprawdzie w zajezdni miesci się tylko 10 pojazdów ale przecież część jest caly czas w trasie (no chyba ze w nocy nie jezdzisz - ale z doświadczenia wiem ze lepiej nawet wypuścic te pare pociągów nocą tak zeby miec większą pojemność zajezdni (tzn mieć więcej pojazdów dostepnych w dzień gdy co godznę wyjezdza pojazd - nie 10 a własnie 15-17). A i simowie sie cieszą ze coś jezdzi w nocy.
Oczywiscie mozesz obok założyc drugą zajezdnie metra (dla kazdej linii osobna zajezdnia) ale zwykle jest to niecelowe.
7. Buduj pod ziemią (wprawdzie mozna puścic tory po pasach rozdzielajacych jezdnie (aleje) ale to ograniczone rozwiazanie i drogie (tzn podobnie drogie jak budowa pod ziemią). Aha roznica kosztów w budowie na -8 jest niewielka w stosunku do -16. Wychodząc z zajezdni od razu idz pod ziemię. Oczywiscie jesli masz pusty teren pomiędzy dzielnicami to mozesz puscic pociag na powierzchni ale to tylko na niektórych mapach. Roznica jest praktycznie tylko miedzy budową na powierzchni a czymkolwiek innym (nad pod). Głębokośc - czy masz metro 8m pod ziemią czy - jak gdzieniegdzie potrzeba - 24m pod ziemią nie ma większej roznicy w kosztach, przynajmniej nie zauwazyłem aczkolwiek zwykle buduje na minimalnej głębokosci czyli 8m, w końcu buduje metro a nie sztolnie kopalni.
Pomiędzy wyspami przechodz pod wodą albo po wodzie (poziom 0), chyba ze chcesz sie bawic w wysokie mosty (zwykle potrzebne wyburzenia a ja akurat starałem sie praktycznie niczego nie wyburzac (poza pojedynczymi domkami 1-rodzinnymi)
8. Tramwaje jako uzupełnienie, dodatkowe połaczenia itp
9. Trolejbusy i autobusy wyłącznie na zadupia i NAPRAWDĘ puste tereny: Przykład: jest taka mała wysepka w planszy Dzielnica Centralna (pomiędzy górną a dolną wyspą, po prawej) - dałem tam trajtka. Już po paru dniach musiałem ciągnąć linię metra bo nawet najwieksze trajtki jezdzace niemal jeden za drugim nie dawaly rady zgarniać tego tabunu ludzi.
10. Generalnie mozesz rozwijac sie powoli z tego co zarobisz ale z doswiadczenia powiem ze nawet kredyt oprocentowany na 100-150% spłacisz z palcem w d... (oczywiscie pod warunkiem ze szmal wydales mądrze na metro). Dlatego warto wziąc 100-200 tys kredytu, pobudowac, spłacic a potem (jesli jest taka potrzeba - przy wyspie centralnej jest) to bierzesz drugi kredyt - ewentualnie czekasz aż zarobisz: gdy masz 2-3 linie metra forsa płynie szybko. Aha, kredyty bierz na 1 tydzien, max 2 (pozniej, gdy miałem już 2 linie metra nawet 500 tys brałem na max 2 tygodnie). Inaczej sie zestarzejesz zanim to spłacisz. Ewentualnie mozesz brac sto pięcdziesiąt chwilowek po kilka tysi ;-) Co kto lubi.
11. Majac 60-70% udziału w ruchu mozesz sie zaczac bawic w dopieszczanie pipidów komunikacją miejska (autobusy itp). Ja generalnie w kampanii praktycznie nie uzywałem autobusów: tylko metro i tramwaje, sporadycznie trajtki.
12. Misje poboczne - czasami mozna, zwłaszcza jak misja to "kup 3 tramwaje" ale dużą część z nich olewałem (a w drugiej połowie misji to już większość). Zamiast 1500-3000$ za pociagniecie linii gdzies tam wolalem zarobic w tym czasie 50 tys budując tam gdzie były najwieksze potrzeby (a zanim zagospodarowalem te cenne obszary to misja sie konczyla - stad nie było juz specjalnie okazji na wypełnianie pobocznych). BTW jesli misja Ci nie pasuje to ją kasuj (odrzuc) - za chwile pojawi sie inna, moze ciekawsza.
13. Wazna sprawa - jak masz w misji wzrost liczby mieszkańcow o iles tam to - w wiekszosci przypadków - musisz im wybudowac siatke ulic na pustym terenie (tak zeby mieli gdzie sie osiedlac) - wtedy osiedlaja sie w mig (nawet jak nie ma tam komunikacji)
14. Nie zapomnij oczywiscie co jakis czas rzucić okiem na ceny biletów dostosowujac je jak pisał Autor tego poradnika blisko maxa (czyli biały kolor, może być blisko żółtego ale jak idziesz na kawe to raczej gdzieś pośrodku zeby po powrocie nie miec czerwieni)

Gre przeszedłem cała - tzn wszystkie misje kampani, teraz pykam swobodne (tylko kurna wciaz nie moge ustawic tak zeby czas biegl szybko (upływ czasu 300-500% - i tu jest OK) ale jednoczesnie zeby pojazdy nadal pokonywaly trase w tym samym czasie (a mam tak ze mimo ustawienia np przyspeiszenia tramwajów na 500% to te pokonuja dawna 3h trase w 15h - czyli uplyw czasu mozna przyspieszyc, pojazdow nie. To bug albo ja nie iwem jak to zrobic)