Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Twierdza - poradnik do gry

Twierdza - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja XIV - Górska przełęcz | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza poradnik Twierdza

Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019

Misja XIV: Górska przełęcz

Cele:

  1. wyeliminuj wszystkich wrogów

"Zwiadowcy donoszą, że wysoko w górach odkryli fort leżący na niedostępnej przełęczy. Jeśli obsadzisz go swoim garnizonem, hordy Wieprza najprawdopodobniej będą próbowały Cię stamtąd wykurzyć. Nasi tajemniczy sprzymierzeńcy nadesłali nam nowe plany - tym razem przedstawiają one balistę, czyli machinę, którą można umieszczać na szczytach dużych wież. Balista powinna dowieść swych walorów w boju przeciwko machinom wojennym Wieprza."

Strategia: "wzmocnij swoją obronę za pomocą balisty. Wyćwicz nowe oddziały , aby powiększyć armię. Jeżeli okaże się, że utracisz jeden z odcinków obrony, wycofaj wojska i umocnij się na kolejnej pozycji obronnej."

Porady:

  1. "Korzystaj z balisty, aby zniszczyć wrogie tarany."
  2. "W miejscach o strategicznym znaczeniu rozmieść wilcze doły."
  3. "Staraj się systematycznie wymieniać swoje oddziały w miarę, jak będą się wykruszać."
  4. "Próbuj jak najszybciej naprawiać uszkodzenia zadane zamkowi przez napastników."
1 - Misja XIV - Górska przełęcz | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza - Twierdza - poradnik do gry
Jak na tak odległą misję cel w niej postawiony jest stosunkowo łatwy - Misja XIV - Górska przełęcz | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza - Twierdza - poradnik do gry

Jak na tak odległą misję cel w niej postawiony jest stosunkowo łatwy. Masz utrzymać się przy życiu przez trzy ataki. Po drodze do Twojej siedziby znajdują się cztery posterunki obronne. Nie powinieneś utracić więcej niż dwa (na poziomie "normalnym").

Na starcie rozpocznij rozbudowę. Oczywiście wszystko po staremu, ale zwracam szczególną uwagę na pozyskiwanie drewna (bardzo potrzebne, dlatego postaw dużo chat), przygotuj się na utrzymanie armii, czyli pożywienia nigdy za mało (pierwsze zdjęcie) i wykorzystaj złoża żelaza na północy, super nadaje się ten surowiec na sprzedaż.

W warsztatach łuczniczych, które otrzymałeś od gry zmień produkowany rodzaj broni z łuku na kusze. Nie nastawiaj się nadmiernie na produkcję broni, wykorzystaj to co już jest na początku, wznieś tylko warsztaty grabarskie (koło dwóch). Twoją siłą w tej rundzie powinien być przede wszystkim handel, z którego korzystaj maksymalnie.

Wszystkie nadwyżki surowców sprzedawaj i kupuj bronie z uzbrojeniem (oraz, w mniejszym stopniu kamień na naprawę umocnień, ponieważ tego surowca nie możesz wydobywać na tym terenie).

Zgromadź jak największą liczbę kuszników (zdjęcie drugie), to oni powinni być prawdziwą potęgą. Przeciwnik idąc na Ciebie, powinien osłabnąć i to znacznie zanim dotrze do murów, a to umożliwią Ci tylko jednostki atakujące z dystansu.

Na początku wspominałem o zmasowanym wyrębie lasów, za zmagazynowane drzewo stawiaj wilcze doły (jeden bierze aż 6 sztuk drewna - wbrew pozorom to bardzo dużo). Umieszczaj je tam, gdzie z pewnością nieprzyjaciel będzie przechodził, a już na pewno obstaw tym "wynalazkiem" (podwójnie) mury.

Przed misją twórcy gry promują balistę, jako niezwykle skuteczną machinę, jednak ja mam inne wrażenie, owszem jest przydatna, ale nie aż tak. Postaw jedną na wieży, ale to głównie od kuszników padać będą tarany.

Wróg atakować będzie "porcjami", po kilka jednostek naraz. Po każdorazowym zwycięstwie (tym małym i odparciu całkowitym sił) naprawiaj mury i przede wszystkim bramę.

Zwyciężasz pokonując wszystkie trzy potyczki.