Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Deponia - poradnik do gry

Deponia - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia Deponia - poradnik, solucja

1: Kuvaq - solucja

Ostatnia aktualizacja: 15 kwietnia 2021

Skontaktuj się z Cletusem

Po scence przerywnikowej Rufus znajdzie się w gabinecie lekarskim Gizmo - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Po scence przerywnikowej Rufus znajdzie się w gabinecie lekarskim Gizmo. Goal odpoczywa na łóżku, a rozmowa z nią nie przynosi w zasadzie rezultatu. Dziewczyna ożywia się na słowo "Elysium" i prosi Rufusa o odszukanie mężczyzny imieniem Cletus, który okazuje się być jej narzeczonym. Rufus skuszony obietnicą nagrody (a może z innych pobudek) obiecuje Goal odnaleźć jej ukochanego.

Napełnij jeden z balonów (Balloons) z ekwipunku gazem rozweselającym (Laughing Gas) i przejdź do zaułka - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Napełnij jeden z balonów (Balloons) z ekwipunku gazem rozweselającym (Laughing Gas) i przejdź do zaułka.

Przyjrzyj się papudze (Parrot) i spróbuj z nią porozmawiać - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Przyjrzyj się papudze (Parrot) i spróbuj z nią porozmawiać. Hannek napomknie, że papuga powtarza wszystko, co usłyszała od jego żony. Weź z ekwipunku balon wypełniony gazem rozweselającym (Ballon filled with laughing Gas) i użyj go na papudze. Otumaniona papuga jest już do niczego nieprzydatna, tak więc Rufus może ją zabrać. W ekwipunku użyj filiżanki kawy (Espresso) na nieprzytomnej papudze (Stunned Parrot) - papuga ocknie się. Wyjdź z zaułka i udaj się do Ratusza. Porozmawiaj z Lotti (opcjonalne) - dowiesz się, że rozmowę poza Deponię można przeprowadzić tylko z urzędu pocztowego, które jest niestety zamknięty.

Udaj się do auli w głębi korytarza - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Udaj się do auli w głębi korytarza. Na scenie zauważysz śpiącego burmistrza - zbliż się do niego. Podnieś z podłogi lejek (Funnel), a z pulpitu weź mikrofon (Microphone) (jeśli nie zabrałeś go wcześniej). Przyjrzyj się burmistrzowi, a zauważysz, że na łańcuszku ma zawieszony zegarek (Clock) - "zaopiekuj" się nim.

Opuść aulę i włóż zegarek (Mayors Clock) w otwór obok okienka z Lotti (Opening Hours) - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Opuść aulę i włóż zegarek (Mayor's Clock) w otwór obok okienka z Lotti (Opening Hours). Urząd pocztowy zostanie otwarty.

Wyjdź z Ratusza i udaj się w kierunku sklepu Toni - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Wyjdź z Ratusza i udaj się w kierunku sklepu Toni. Połącz ze sobą środek uspokajający (Tranquilizer) oraz rzutkę (Dart), a następnie tak spreparowaną "trutkę" (Prepared Dart) włóż do lejka (Funnel). W rezultacie otrzymasz prowizoryczną dmuchawę z zatrutą strzałką (Blow Pipe). Zauważ, że okno (Window) do sklepu jest otwarte - skorzystaj z okazji i strzel z dmuchawy.

Na efekt nie trzeba długo czekać - Toni wyluzuje się - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Na efekt nie trzeba długo czekać - Toni wyluzuje się. Wejdź do sklepu i zabierz bony (Vouchers) leżące po lewej stronie lady. Rufus ponabija się nieco z byłej dziewczyny, ale ta po chwili ocknie się i zrobi się nieprzyjemnie. Wróć po chwili do sklepu i posadź papugę (Parrot) na drążku (Pole) wystającym ze ściany przy drzwiach. Po krótkiej konwersacji Toni wyrzuci Rufusa ze sklepu. Ponownie wejdź do środka i zabierz papugę - nasłuchała się już wystarczająco dużo.

Opuść sklep i udaj się do Ratusza - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Opuść sklep i udaj się do Ratusza. Jako, że urząd pocztowy jest już otwarty, wejdź do środka. Porozmawiaj z robotem - dowiesz się, że w wiosce nie ma żadnego prywatnego nadajnika, który umożliwiałby rozmowy na duże odległości, a czas oczekiwania na zamontowanie takowego jest okropnie długi. Jedynie urząd pocztowy na dostęp do takich nadajników - jeden znajduje się na dachu poczty, drugi natomiast jest w widocznym na górze skarbcu. Dodatkowo w Kudaq znajdują się 3 lokalne linie obsługiwane przez operatora na dachu - jedno urządzenie znajduje się w biurze burmistrza, drugie w sekretariacie Ratusza, a trzecie to system komunikacji łączący wioskę z biurem Gizmo. Spytaj o chrobot - to zastępcze koty służące do obsługi systemu nadawania paczek. Na koniec wypytaj o zainteresowania robota - czy robi coś dla zabawy. Dowiesz się, że robot lubi bawić się folią bąbelkową, ale może robić to jedynie wtedy, gdy trzeba w nią owinąć małą przesyłkę, która ma zostać wysłana w największej paczce.

Otwórz dwa włazy (Hatch) widoczne po prawej stronie - w środku zobaczysz dwa koty - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Otwórz dwa włazy (Hatch) widoczne po prawej stronie - w środku zobaczysz dwa koty. Możesz wręczyć robotowi bony podprowadzone Toni (opcjonalne), aby zaobserwować działanie systemu. Pomarańczowożółty kot odpowiedzialny jest za przesuwanie taśmy z paczkami, natomiast biały przylepia znaczki na przesyłki. Na obu kotach można użyć środka uspokajającego oraz kawy aby je odpowiednio spowolnić/przyspieszyć. Natomiast paczki transportowane są przez gołębie pocztowe, stacjonujące w karmnikach na dachu. Podaj pomarańczowożółtemu kotu środki uspokajające (Tranquilizer), a kotu białemu - kawę (Espresso). W rezultacie powinna powstać paczka, którą może przenieść tylko największy gołąb.

Udaj się na górę - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Udaj się na górę. Porozmawiaj z operatorem radiowym. Niestety nie wykaże się on zrozumieniem dla Twojego problemu - ani nie pozwoli Ci skorzystać z nadajnika, ani nie udostępni słuchawek. Przy okazji dowiesz się, że przechwycił nadanie od Cletusa, a także o zależności lotu gołębi od pola magnetycznego. Zainteresuj się skrzynką (Cupboard) pod gołębimi domkami. Włóż do środka urządzenie sterujące polem magnetycznym planety (Planet's Magnetic Field), a następnie kliknij ponownie na skrzynkę (Cabinet).

Przed Tobą kolejna mini gra. Jak zapewne pamiętasz, paczka, którą możesz wysłać przy pomocy posiadanych bonów, należy do kategorii "lekkiej", ale przy odpowiednim ustawieniu kotów zostanie opakowana folią bąbelkową. Zauważ, że kolumny urządzenia sterującego polem magnetycznym odpowiadają kolejnym gołębim domkom, a ilość zapalonych lampek w kolumnie odpowiada konkretnym gołębiom (jedna lampka - najlżejszy gołąb, trzy lampki - najcięższy). Twoim zadaniem jest zatem zamiana najcięższego i najlżejszego gołębia miejscami. Zakładając, iż początkowe ustawienie lampek jest takie jak na obrazku powyżej, wciśnij kolejno (wciskać można wyłącznie środki 4 widocznych na ekranie kół, pod warunkiem, że są zapalone):

środek drugiego rzędu od góry - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry
środek drugiego rzędu od góry
środek drugiego rzędu od góry - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry
środek drugiego rzędu od góry
lewy przycisk drugiego rzędu od góry - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry
lewy przycisk drugiego rzędu od góry
środek drugiego rzędu od dołu - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry
środek drugiego rzędu od dołu
Zauważ, że gołębie reagują na Twoje poczynania i zmieniają miejsca - jeśli wszystko zostało wykonane według wskazówek, w największym domku powinien znaleźć się najmniejszy gołąb - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Zauważ, że gołębie reagują na Twoje poczynania i zmieniają miejsca - jeśli wszystko zostało wykonane według wskazówek, w największym domku powinien znaleźć się najmniejszy gołąb. Zejdź do urzędu pocztowego.

Pora na finalną akcję - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Pora na finalną akcję. Wręcz bony (Vouchers) robotowi pocztowemu. "Zmodyfikowane" koty wykonają swoją robotę, tworząc paczkę trzeciego poziomu - najcięższą. Ponieważ bony opiewają na lekką przesyłkę, robot doda od siebie folię bąbelkową. Do przeniesienia paczki zostanie wyznaczony gołąb z największej budki, ale ponieważ przed chwilą zamieniłeś je miejscami, do wyzwania stanie najmniejszy gołąb. Jak się można spodziewać, nie podoła wyzwaniu i rozbije się wylatując z urzędu, a na podłogę spadnie folia bąbelkowa (Bubble Wrap). Stań 3 razy na folii. Zdenerwowany robot zasugeruje Rufusowi opuszczenie poczty. Wejdź z powrotem do urzędu, zauważając robota pocztowego oddającego się gnieceniu folii - droga do skarbca stoi otworem.

Najpierw jednak przyjrzyj się włazowi (Replacement Cats Hatch) po lewej stronie od kontuaru - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Najpierw jednak przyjrzyj się włazowi (Replacement Cat's Hatch) po lewej stronie od kontuaru. Trzymane są tam zapasowe koty. Otwórz go i zabierz koty (Replacement Cat). Zwróć uwagę na kartkę (Note) przyczepioną do drzwi skarbca - zabierz ją.

Przyłóż kartkę do widocznej obok tablicy z numerami - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Przyłóż kartkę do widocznej obok tablicy z numerami. Dopasuj otwory w kartce tak, aby było widać całe liczby. Ktoś w ten sposób zapisał kod dostępu do skarbca. Z pierwszej liczby należy wziąć pierwszą cyfrę, z drugiej trzecią itd. Kod to 3-6-4-9. Kliknij na klawiaturę (Clock Face) na drzwiach do skarbca i wstukaj kod.

Rufus wejdzie do środka i po chwili pojawi się przy radiu w górnej części lokacji - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Rufus wejdzie do środka i po chwili pojawi się przy radiu w górnej części lokacji. Podnieś kiwającego się ptaka zabawkę (Nodding Bird) i przyjrzyj się radiu. Brakuje mikrofonu oraz słuchawek. Mikrofon masz w ekwipunku (zabrany z auli), natomiast słuchawki widziałeś u operatora na dachu. Niestety, nie chce ich oddać po dobroci, tak więc należy spróbować zabrać je podstępem. Wyjdź z urzędu.

Wejdź do biura burmistrza - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Wejdź do biura burmistrza. Postaw kota (Two Replacement Cats) na urządzeniu nadawczo odbiorczym przy drzwiach (Teletypewriter), a kiwającego się ptaka zabawkę na komunikatorze na biurku (Communicator). W ten sposób zablokowałeś dwie wewnętrzne linie. Pozostała trzecia - łączność z gabinetem Gizmo.

Opuść biuro burmistrza i wyjdź do centrum wioski - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Opuść biuro burmistrza i wyjdź do centrum wioski. Zauważ, że w centralnej części lokacji, w pobliżu domu Toni, znajduje się telefon alarmowy (Emergency Phone). Skorzystaj z niego, a odbędziesz krótką rozmowę z Gizmo. Tu potrzeba czegoś więcej ... Jak zapewne pamiętasz, Toni wykorzystała papugę jako powierniczkę swoich problemów - postaw więc zwierzę (Parrot) na telefonie alarmowym. Kolejna linia zajęta!

Wróć do ratusza i przejdź do urzędu pocztowego - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Wróć do ratusza i przejdź do urzędu pocztowego. Udaj się na górę i zauważ, że operator został przytłoczony ilością wiadomości - w końcu wszystkie trzy linie komunikacyjne udało Ci się zablokować. Zauważ słuchawki (Headphones) leżące po prawej stronie i zabierz je.

Zejdź na dół i wejdź do skarbca (Vault) z radiem (Radio) - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Zejdź na dół i wejdź do skarbca (Vault) z radiem (Radio). Podłącz do radia słuchawki (Headphones) oraz mikrofon (Microphone). Teraz możesz skorzystać z radia.

Po chwili uda Ci się uzyskać połączenie z Cletusem - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Po chwili uda Ci się uzyskać połączenie z Cletusem. Porozmawiaj z nim, aż dojdziecie do konsensusu - on zabierze Cię do Elysium, a w zamian Ty dostarczy Goal w umówione miejsce (Upper Ascension Station).

Opuść urząd pocztowy i udaj się do centrum wioski - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Opuść urząd pocztowy i udaj się do centrum wioski. Wejdź do zaułka i przejdź do gabinetu Gizmo. Zauważysz, że Goal przykryta jest kocem (Bed Sheet). Ściągnij go, a odkryjesz, że nikogo tam nie ma! To pułapka, zastawiona przez Gizmo, który posądza Rufusa o wszystkie możliwe występki!

W pewnym momencie do pomieszczenia wchodzą wojskowi Organonów wypytując o Goal - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

W pewnym momencie do pomieszczenia wchodzą wojskowi Organonów wypytując o Goal. Gizmo zdradza, iż przebywa ona obecnie u Wenzela.

Musisz wydostać się z więzienia i znaleźć Goal - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Musisz wydostać się z więzienia i znaleźć Goal! Wypuść kota (Cat) na drzewo (Tree). Zwierzak zacznie przeraźliwie miauczeć, uaktywniając u Gizmo tryb strażaka.

Jednocześnie cela zamieni się w pomieszczenie straży pożarnej, z którego bez problemu możesz uciec - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Jednocześnie cela zamieni się w pomieszczenie straży pożarnej, z którego bez problemu możesz uciec.

Znajdziesz się przed wioską - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Znajdziesz się przed wioską. Wejdź do środka, a następnie udaj się do domu Wenzela. Rufus naskoczy na swojego (byłego) przyjaciela wypytując o Goal i otwierając drzwi do prysznica. W środku ujrzy ... Toni. Po chwili niezręcznej rozmowy okaże się, że Goal została wysłana do piwnicy - Rufus ruszy tam niezwłocznie.

Nigdzie nie widać Goal, jednak otwórz szafkę (Cupboard) pośrodku pomieszczenia - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

Nigdzie nie widać Goal, jednak otwórz szafkę (Cupboard) pośrodku pomieszczenia. Goal wypadnie Rufusowi w ramiona - nasz bohater ułoży ją w wózku.

W tym samym momencie dom Wenzela odwiedzają żołnierze Organonów, żądając wydania Gaol - Deponia: Skontaktuj się z Cletusem (Kuvaq) - solucja, opis przejścia - Deponia - poradnik do gry

W tym samym momencie dom Wenzela odwiedzają żołnierze Organonów, żądając wydania Gaol. Podły zdrajca wyjawia, iż dziewczyna jest w piwnicy. Nie ma czasu na zastanawianie - użyj różdżki (Divining Rod) do zabarykadowania drzwi (Basement Door). Żołnierze wyważą drzwi, po czym nastąpi scenka przerywnikowa, w której Rufus ucieknie z Goal, docierając do kopalni złomu.