Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Botanicula - poradnik do gry

Botanicula - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Etap piąty - kurczaki (2) | Opis przejścia - Botanicula poradnik Botanicula

Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019

5) Medytujący kasztan - Etap piąty - kurczaki (2) | Opis przejścia - Botanicula - Botanicula - poradnik do gry

5) Medytujący kasztan. Na początek klikamy na każdy ze stosów ziemi (1) i czekamy, aż wyrosną z nich drzewa. Następnie klikamy ponumerowane punkty w określonej kolejności - najpierw (2), potem wszystkie (3).

Gdy klikniemy na ludzika, wskoczy on do balona, a następnie odfrunie w góry - Etap piąty - kurczaki (2) | Opis przejścia - Botanicula - Botanicula - poradnik do gry

Gdy klikniemy na ludzika, wskoczy on do balona, a następnie odfrunie w góry. Gdy schowa się za górą, klikamy w jego czapkę - w ten sposób powiększy się ona, a po kolejnym kliknięciu wyląduje ona w naszym ekwipunku. W owej lokacji zyskamy dwie znajdźki - [KARTA nr 63] oraz [KARTA nr 64].

6) Trąby - Etap piąty - kurczaki (2) | Opis przejścia - Botanicula - Botanicula - poradnik do gry

6) Trąby. W tym domku prócz kurczaka, możemy również zdobyć dwie karty. W tym celu musimy klikać na trąby w odpowiedniej kolejności. Warunkiem zlepienia każdego z trzech stworzeń jest to, by pierwsze zadęcie w trąbę spowodowało pojawienie się głowy danego zwierza. Np. Pierwsza z kombinacji sprawdzi się jedynie wtedy, gdy po pierwszym zadęciu w górną trąbę wyskoczy głowa żaby. Oto kombinacje:

Żaba: góra, dół, góra - [KARTA nr 65]

Ślimak: dół, dół, dół - [KARTA nr 66]

Kurczak: środek, dół, środek

7) Obrazy - Etap piąty - kurczaki (2) | Opis przejścia - Botanicula - Botanicula - poradnik do gry

7) Obrazy. By zdobyć kurczaka oraz [KARTA nr 67] wystarczy, że oddamy właścicielowi chatki czapkę pozyskaną z domku nr 5. Za wskazanym obrazem znajdziemy za to monetę potrzebną do zdobycia kurczaka w domku nr 2.

8) Kuchnia - Etap piąty - kurczaki (2) | Opis przejścia - Botanicula - Botanicula - poradnik do gry

8) Kuchnia. Klikamy na słoiczek z pieprzem. Gdy Pan Piórko go uniesie, posługując się kursorem przemieszczamy go nad nos śpiącego kasztana (czerwona strzałka). Następnie, przy pomocy myszy, potrząsamy słoiczkiem tak, by pieprz zbudził wielkiego śpiocha. W trakcie zamieszania, dzięki któremu [KARTA nr 68] trafi w nasze posiadanie, niepostrzeżenie sięgamy kurczaka, klikając go. Mamy tu jeszcze jedną rzecz do zrobienia, a mianowicie pozyskanie jedzenia dla rodzinki z domku nr 13. By to zrobić, kliknijmy dostawcę - spowoduje to, iż upuści on trochę jedzenia, które będziemy mogli zabrać.

9) Wystawa - Etap piąty - kurczaki (2) | Opis przejścia - Botanicula - Botanicula - poradnik do gry

9) Wystawa. Mając ze sobą stworka z domku nr 14, używamy go na wystawie. Właścicielka wymieni go na znajdującego się tam kurczaka. Zyskujemy: [KARTA nr 69] oraz [KARTA nr 70].

10) Sanki - Etap piąty - kurczaki (2) | Opis przejścia - Botanicula - Botanicula - poradnik do gry

10) Sanki. Klikamy podwieszony pod sufitem pojemnik, a następnie przeciągamy go na boki. Gdy śnieg spadnie, pojawi się kasztan, który uzupełni pojemnik - powtarzamy czynność. Gdy to zrobimy, zdobędziemy [KARTA nr 71]. Klikamy na iglo. Wyjedzie z niej kurczak na sankach i wpadnie w bałwana, którego wizerunek zdobi kolejna znajdźka - [KARTA nr 72]. Dzięki temu będziemy go mogli zabrać.

To jednak nie wszystko, gdyż można tu zdobyć jedną z monet potrzebnych w domku nr 2 oraz dodatkową kartę - Etap piąty - kurczaki (2) | Opis przejścia - Botanicula - Botanicula - poradnik do gry

To jednak nie wszystko, gdyż można tu zdobyć jedną z monet potrzebnych w domku nr 2 oraz dodatkową kartę. Gdy klikniemy w iglo dwukrotnie, wyleci z niego moneta. Gdy natomiast będziemy klikać w nie dalej, w jego wejściu pojawi się wielki pingwin - musimy go kliknąć i przeciągnąć przez wąskie wejście. Niestety, przygniecie on prawie całą naszą drużynę - prócz Pana Piórko. Kliknijmy wielkiego pingwina, a następnie pociągnijmy kursor w górę. W ten sposób uratujemy towarzyszy przed zaduszeniem, tym samym zdobywając [KARTA nr 73].

11) Siatkówka - Etap piąty - kurczaki (2) | Opis przejścia - Botanicula - Botanicula - poradnik do gry

11) Siatkówka. Przed nami mecz siatkówki. By go rozpocząć, klikamy raz w naszego przeciwnika, a następnie wybieramy Panią Grzybek. Gdy tylko pojawi się ona na boisku, rozegrane zostaną trzy serwy. Musimy wygrać przynajmniej dwa, by zdobyć kurczaka. Sterujemy za pomocą myszki, kliknięcie spowoduje podskok Pani Grzybek, co podbije piłkę wyżej. Wygrany mecz uwieńczy [KARTA nr 74].

12) Śpioch - Etap piąty - kurczaki (2) | Opis przejścia - Botanicula - Botanicula - poradnik do gry

12) Śpioch. By móc sięgnąć po kurczaka, musimy wyłączyć światło. By tego dokonać, otwieramy szafkę, a następnie klikamy baniak. Następnie przenosimy baniak na lampę (czerwona strzałka) i klikamy. Światło zgaśnie, co pozwoli nam zdobyć kolejnego kurczaka. Napełniony światłem baniak oraz [KARTA nr 75] zabieramy ze sobą.

13) Rodzinka - Etap piąty - kurczaki (2) | Opis przejścia - Botanicula - Botanicula - poradnik do gry

13) Rodzinka. Jeśli zdobyliśmy jedzenie w domku nr 8, po oddaniu go nastąpi wymiana w wyniku której zdobędziemy kurczaka. To jednak nie wszystko - jeśli najedziemy kursorem na czarnego potworka (czerwona strzałka), a następnie klikniemy kilkakrotnie pokrywkę (1), potworka na górze (2) oraz wyciągniemy następnego stworka z dzbanka (3), zdobędziemy [KARTA nr 76]. W szufladzie (4) natomiast znajdziemy monetę (domek nr 2).

14) Graciarnia - Etap piąty - kurczaki (2) | Opis przejścia - Botanicula - Botanicula - poradnik do gry

14) Graciarnia. Po kliknięciu w parasol wyskoczy z niego kolejny kurczak. Gdy natomiast klikniemy dwukrotnie na sejf, będziemy mogli z niego zabrać stworka potrzebnego w domku nr 9. Z kolei kiedy nakierujemy pomarańczowy balon na sprężynę i klikniemy w nią, z balonu wyleci owad, co zaowocuje zdobyciem znajdźki - [KARTA nr 77].

15) Frankenstein - Etap piąty - kurczaki (2) | Opis przejścia - Botanicula - Botanicula - poradnik do gry

15) Frankenstein. W tym miejscu możemy zdobyć trzy karty. Musimy jedynie kliknąć przełącznik (1), wszystkie zegary (2) oraz rury (3)., co zaowocuje pozyskaniem dwóch zdobyczy - [KARTA nr 78] oraz [KARTA nr 79]. Gdy to zrobimy, wyjdźmy z domku i wejdźmy do niego ponownie. W miejsce, w którym znajdował się Frankenstein, kładziemy jajko zdobyte u szamana (domek nr 3), a następnie znów klikamy przełącznik (1). Z jajka wykluje się kolejny kurczak. Zdobędziemy również [KARTA nr 80] z Frankensteinem.

16) Jack-in-the-box - Etap piąty - kurczaki (2) | Opis przejścia - Botanicula - Botanicula - poradnik do gry

16) Jack-in-the-box. Po trzykrotnym kliknięciu w pudełko, wyskoczy z niego ostatni już kurczak. Gdy natomiast klikniemy je kolejne dziesięć razy, zdobędziemy [KARTA nr 81]. Wróćmy do lokacji początkowej. Po zdobyciu wszystkich kurczaków pozostaje nam odpalić maszynę latającą, co zaowocuje otrzymaniem [KARTA nr 82] i zakończeniem etapu. W trakcie przerywnika filmowego naszą kolekcję zasilą kolejne znajdźki: [KARTA nr 83] oraz [KARTA nr 84].